سنجاق: در2021 طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه چگونه نباشد؟

آیا برای بازسازی آشپزخانه‌تان و ساخت کابینت‌های جدید آماده هستید؟ امروز می‌خواهیم به شما بگوییم کدام کابینت‌ها و ترندها دیگر مد نیستند.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید هزینه طراحی کابینت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه در تهران باشید می‌توانید درخواست طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

آیا به فکر بازسازی آشپزخانه و ساخت کابینت‌های جدید هستید؟ آیا از طراحی جدید مطمئن هستید؟ لابد همه ترندهای جدید را در نظر گرفته‌اید. اما شاید ندانید کدام ترندها دیگر مد نیستند و در آشپزخانه‌ها جایی ندارند. ما امروز می‌خواهیم این ترندهای از مد رفته را معرفی کنیم.

طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه: تاج کابینت

تاج کابینت قسمت باریکی است که بالای بدنه کابینت قرار می‌گیرد تا لوله کشی، سیم کشی و چیزهای دیگر پنهان شود. چون این لوله‌ها و سیم‌ها می‌توانند ظاهر کابینت را خراب کنند. گرچه این تاج‌ها کاربردی هستند، اما طراحان به این نتیجه رسیده‌اند که این تاج‌ها جز تلف کردن هزینه نتیجه دیگری ندارند. پس اگر کابینت‌ها را بازسازی می‌کنید بهتر است لوله و سیم‌ها را به جای دیگری منتقل کنید تا مجبور نشوید برای پنهان کردن آنها تاج کابینت نصب کنید. می‌توانید به جای آن کابینت‌های کشیده‌تری نصب کنید که فضای بیشتری در اختیارتان باشد. حتی می‌توانید کابینت را تا سقف امتداد دهید.

طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه: ترند کابینت تمام سفید

آشپزخانه‌ها و کابینت‌های تمام سفید همیشه دیدنی هستند. در هر فضا و دکوری می‌توان از کابینت سفید استفاده کرد. با این حال بسیاری از طراح‌ها معتقدند که کابینت‌ها و آشپزخانه تمام سفید خانه را خسته کننده می‌کند. بنابراین این هم یکی از آن ترندهای کابینت آشپزخانه است که باید از آن دوری کنید. البته چند راه وجود دارد که بدون افراط و زیاده روی از رنگ سفید استفاده کنید. می‌توانید رنگ سفید را در کنار رنگ دیگری به کار ببرید. رنگ دیگر لازم نیست بیش از حد پررنگ باشد. می‌توانید رنگ‌های خنثی و متالیک را انتخاب کنید و آن را در کنار رنگ سفید به کار ببرید. حتی می‌توانید به آشپزخانه سفید خود بافت بیشتری بدهید. بعضی از بافت ها می‌توانند به آشپزخانه شما عمق بخشیده و طرح غنی‌تر ایجاد کنند.

ساخت کابینت آشپزخانه

طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه: پیشخوان گرانیت

رپورتاژ

پیشخوان‌های گرانیت یکی دیگر از ترندهایی هستند که نباید در سال 2021 استفاده شوند. این پیشخوان‌ها در سال‌های 1990 و 2000 مد بودند، اما حالا دیگر از مد رفته‌اند. پیشخوان‌های جدید از جنس کوارتز هستند که نمای زیبایی به آشپزخانه می‌دهند. دلیل محبوبیت فعلی کوارتز و کنار رفتن گرانیت این است که گرانیت بافت دانه‌ای دارد و لکه دار به نظر می‌رسد. در حالی که سنگ مرمر و کوارتز بافت رگه‌ای دارند و این رگه‌ها روشن‌تر یا تیره‌تر هستند. اگر از سنگ‌های لکه دار خوشتان نمی‌آید می‌توانید پیشخوان مرمر، بتن، چوب، سنگ مهندسی شده و غیره را انتخاب کنید.

طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه: جزئیات زیاد روی کابینت

شاید در سال‌های گذشته کابینت‌های با تزیینات و جزئیات زیاد می‌دیدیم اما این ترند دیگر کنار رفته. چون حالا به سمت مینیمالیسم و سادگی پیش می‌رویم. گرچه جزئیات به دکور هویت و شخصیت می‌بخشند، اما سنگین هم هستند و زود از مد می‌روند. دکوری که ماندگاری بیشتری داشته باشد هم ساده‌تر است و هم شیک‌تر. می‌توانید با عناصر دیگر به دکور خود جزئیات ببخشید. مثلاً وسایل کوچک و رنگی اضافه کنید. چون اگر از آن رنگ خسته شدید می‌توانید فوری عوضش کنید. همچنین حین فروش خانه هم مشکلی نخواهید داشت چون خانه ایی با دکور ساده راحت‌تر به فروش می‌رود.

طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه: دکور روستایی

هنوز آشپزخانه اپن محبوب‌ترین گزینه است. ظاهراً دیگر به خانه‌هایی با آشپزخانه جداگانه با در بسته برنمی گردیم. دکور اوپن در طراحی دکوراسیون آزادی عمل بیشتری به ما می‌دهد. در این صورت کل خانه یکدست به نظر می‌رسد. دیگر روزگاری که در آشپزخانه اوپن خود دکور روستایی داشتید به سر رسیده. بنابراین دیگر دکور روستایی را به کار نبرید تا خانه‌تان قدیمی به نظر نرسد.

ساخت کابینت آشپزخانه

کاشی کاری کوتاه روی دیوار آشپزخانه

در سال‌های گذشته مد شده بود که قسمت کاشی کاری شده دیوار آشپزخانه کوتاه بود. این ترند دیگر نه قشنگ است و نه محبوب. حالا دیگر باید از پایین کابینت بالا کل دیوار را کاشی کاری کنید. حتی قسمتی از آشپزخانه که کابینت ندارد را تا بالا و سقف کاشی کاری کنید. در صورتی که کاشی و دیوارپوش انتخاب شده زیبا باشد می‌تواند به نقطه کانونی آشپزخانه‌تان تبدیل شود. در بیشتر آشپزخانه‌ها دیوار پوش از جنس پیشخوان بود که البته کوتاه‌تر انتخاب می‌شود. حالا می‌توانید دیوارپوش کاشی، شیشه یا آینه را به صورت کامل روی دیوار بزنید نه نصفه.

حالا که با تمام ترندهای کابینت آشپزخانه که دیگر نباید استفاده شوند آشنا شدید می‌توانید کارتان را شروع کنید و آشپزخانه‌ای با کابینت‌های زیبا و جدید داشته باشید که هرگز از مد نروند.

نوشته‌های مرتبط