راهنمای انتخاب و خرید انواع آبسردکن اداری تا صنعتی

انتخاب و خرید دستگاه های آبسردکن با توجه به تنوع بسیار بالای برندهای مختلف در بازار کاری دشوار است.یکی از مواردی که می تواند تاثیر مناسبی در انتخاب درست داشته باشد آشنایی با ویژگی های دستگاه های آبسردکن و ارتباط با نیاز شما می باشد. در این مقاله به بررسی انواع آبسردکن اداری تا صنعتی پرداخته و ویژگی های آنها را به صورت کلی بیان خواهیم کرد.

چه نوع آبسردکنی برای من مناسب است ؟

خرید آبسردکن متناسب با نیاز شما می باشد. اینکه چه آبسردکنی مورد نیاز است و کدام نوع از آبسردکن ها برای کار شما قابل استفاده می باشد موضوع بسیار مهمی می باشد. از انواع آبسردکن ها می توان به نمونه های رومیزی ، ابسردکن ها اداری ، ابسردکن های استیل معمولی ، ابسردکن های آنی و آبسردکن های صنعتی اشاره کرد که از نظر نوع عملکرد تفاوت های عمده ای با همدیگر دارند.

انواع آبسردکن رومیزی و اداری :

آبسردکن های رومیزی در مدل های محدودی مورد استفاده قرار میگیرند و بیشتر در منازل کاربرد دارند. با توجه به اینکه امکان نصب این آبسردکن ها به دستگاه تصفیه آب نیز وجود دارد کاربر می توان به صورت مستقیم از آبسرد تصفیه شده استفاده کند . بیشتر آبسردکنهای رومیزی دارای دو حالت آبسرد و آبگرم می باشند که امکان بهره مندی از هر دو مهیا می باشد.

نمونه دیگری از آبسردکن ها هستند که بیشتر با نام آبسردکن اداری شناخته می شوند. این نوع از آبسردکن ها نیز همچون نمونه های خانگی در مدل های دوکاربره آبسردکن – آبگرم کن بیشتر عرضه می شوند. از سویی دیگر در برخی از مدل ها امکان قرار گیری یخچال در آبسردکن نیز وجود دارد که به نوع از دستگاه ها آبسردکن یخچالدار نیز می گویند. آبسردکن های یخچال دار بهترین گزینه برای استفاده در محیط های کم رفت و امد و اداری هستند. این دستگاه ها صدای تولیدی بسیار کمی دارند و بدین صورت در کتابخانه نیز به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار میگیرند .

مخزن این دستگاه ها در دو نوع قابل استفاده می باشد که بسته به مدل انتخابی می تواند متفاوت باشه. یک مخزن در قسمت فوقانی دستگاه قرار دارد که می تواند اب مصرفی را تامین کند و دیگری امکان استفاده از طریق لوله کشی اب را دارد که در این صورت نیاز به استفاده از مخزن مجزا در دستگاه وجود ندارد.

نمونه ابسردکن های یخچال دار نیز بیشتر به صورت آبگرم-آبسرد طراحی و تولید می شوند.

آبسردکن های استیل :

نوع دیگر آبسردکن ها ، انواع آبسردکن استیل است که در معابر عمومی ، ترمینال ها ، مدارس و اموزشگاه ها و … بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد .

آبسردکن های استیل به دلیل داشتن مخزن بزرگ و تامین آب مناسب و همچنین طول عمر بسیار بالا ، گزینه ای مناسب برای استفاده در مکان های عمومی و خصوصی پر رفت و امد هستند. این دستگاه ها بدنه ای از جنس استیل دارند که سبب افزایش طول عمر دستگاه می شود. از سویی دیگر روش سرمایش دستگاه ها با استفاده از پیچانده شدن لوله های مسی به دور مخزن و خنک کردن مخزن پس از خنک شدن لوله ها می باشد. همچنین وجود لوله فاضلاب به منظور تخلیه اب مانده در سینی آبسردکن نیز در این دستگاه ها بسیار نیاز می باشد .

رپورتاژ

آبسردکن های استیل صدای بیشتری نسبت به ابسردکن های اداری دارند که به دلیل نیاز به قدرت بالای موتور در انها می باشد. این دستگاه ها در اندازه های مختلفی با توجه به حجم مخزن به بازار عرضه می شوند.

آبسردکن های آنی :

این آبسردکن ها همانطور که از اسم آنها پیداست امکان تولید آب خنک را به صورت آنی دارا می باشند. عملکرد آنها به گونه ای است که سرمای بسیار زیادی در مخزن کوچک دستگاه ایجاد می شود و این امکان را فراهم میکند که اب به محض ورود به مخزن خنک شود.

این نوع از آبسردکن ها نیز در مراکزی با رفت و آمد بالا قابل استفاده می باشند. آبسردکن های آنی نیز در نمونه های مختلف با حجم های متفاوت قابل تهیه می باشند.

آبسردکن های صنعتی :

مشکل بزرگی که آبسردکن های استیل دارند ، سرعت کم در خنک سازی آب می باشد. این مشکل سبب می شود که آب خنک پس از خالی شدن مخزن با تاخیر در اختیار کاربر قرار گیرد. چنین مشکلی زمانی خود را بیشتر نشان میدهد که محیط شلوغ بوده و استفاده از آبسردکن بسیار زیاد باشد. در نتیجه ی چنین امری دستگاه باید توان سرمایشی بسیار بالایی داشته تا بتواند آب را با سرعت بیشتری خنک کند.

بدین منظور از آبسردکن هایی استفاده می شود که به آنها آبسردکن صنعتی می گویند. این آبسردکن ها دارای طراحی سرمایشی بخصوصی هستند که امان تهیه آب خنک با قدرت و سرعت بسیار زیاد را فراهم میکند. اوابراتور که وظیفه ی اصلی سرمایشی در دستگاه های سرمایشی را به عهده دارد در این دستگاه ها در داخل مخزن قرار داده شده است. بدین ترتیب امکان پرتی انرژی در دستگاه به صفر می رسد و اب داخل مخزن با سرعت بسیار بالایی خنک میشود و خنک نیز می ماند.

استفاده از چنین تکنیکی سبب شده است که استفاده از این دستگاه ها در مناطق گرم و خشک که دمای هوا بسیار بالا می باشد نیز امکان پذیر بوده و تولید اب خنک در محدوده ی دمایی 5 تا 8 درجه به آسانی امکان پذیر باشد . این نوع از آبسردکن ها به دلیل قدرت بالا مناسب برای استفاده در مکانهایی می باشند که رفت و آمد بسیار زیادی در آنها وجود دارد، همچون ترمنیال های شلوغ و … . همچنین دستگاه های آبسردکن صنعتی بهترین انتخاب برای استفاده در شهرهای بسیار گرم و خشک نیز می باشند. این دستگاه ها به دلیل ماهیت مخصوصی که دارند امکان شخصی سازی داشته و بدین ترتیب با سفارش مدل های مختلف در انواع مختلفی قابل استفاده می باشند.

از کجا می توان دستگاه های سرمایشی مناسب خرید ؟

خرید تجهیزات سرمایشی همانطور که اشاره شد نیازمند آگاهی از نیاز ها و شناخت کافی تجهیزات می باشد. فروشگاه اندیشه سبز با ارائه ی توضیحاتی کامل در مورد محصولات سرمایشی ، امکان اشنایی هر چه بیشتر کاربران با این دستگاه ها را فراهم کرده است. از سویی دیگر تنوع بالای تجهیزات سرمایشی اندیشه سبز دست خریدار در انتخاب نمونه مناسب باز گذاشته است.


گروه خبری سایت کسب و کار بازده


 

نوشته‌های مرتبط