۱۰ بدترین مشکلات جهان از دید نسل هزاره

بدترین مشکلات جهان در ۲۰۱۶ از دید نسل هزاره بدترین مشکلات جهان از دید نسل هزاره ای چیست ؟ نسل هزاره وارث دنیایی است که ما برای آنان ساخته ایم. علی‌رغم وضعیت وخیم امروز جهان و این کلیشه که هزاره‌ای‌ها خودخواه و بی‌تفاوت هستند نسل ۱۸ تا ۳۵ ساله‌ها عمیقا نگران مشکلات جهانی هستند و مصمم هستند تا با آنها مقابله کنند.

علی‌رغم وضعیت وخیم امروز جهان – و این کلیشه که هزاره‌ای‌ها خودخواه و بی تفاوت هستند – نسل ۱۸ تا ۳۵ ساله‌ها عمیقا نگران مسائل جهانی هستند و مصمم هستند تا با آن‌ها مقابله کنند.در واقع، ۷۰ درصد از هزاره‌ای‌ها برای خودشان و هم‌تایان‌شان فرصت‌های بی‌شماری می‌بینند، و ۵۰ درصد معتقد هستند که می‌توانند مشارکت قابل توجهی در تصمیم‌گیری در کشور مادری‌شان داشته‌باشند.

این دیدگاه‌ها از نظرسنجی سالانه‌ی Global Shapers مجمع جهانی اقتصاد (WEF)، که این هفته منتشر شد، به‌دست آمده‌است، بیش از ۲۶ هزار هزاره‌ای از ۱۸۱ کشور مورد نظرسنجی قرار گرفتند تا اولویت‌ها، نگرانی‌ها، و گرایشات هزاره‌ای را پیرامون جهان تعیین کنند.در یک نظرسنجی، مجمع جهانی اقتصاد از پاسخ‌دهندگان خواست سه جدی‌ترین مسئله‌ای را که امروزه بر دنیا اثرگذاراست نام ببرند. برای دومین سال متوالی، هزاره‌ای‌ها بیش‌تر نگران تغییرات آب و هوایی بودند، در پی این مورد، جنگ‌های در مقیاس بزرگ و مناقشات مذهبی قرار داشت. وقتی از آن‌ها پرسیده‌شد به چه کسی می‌بایست برای حل این مسائل آزاردهنده‌ی جهان اعتماد کرد، هزاراه‌ای‌ها گفتند مسئولیت این امر بر عهده‌ی سازمان‌های بین المللی و خود آن‌ها است.

در ذیل ۱۰ مهم‌ترین مسائل نگران‌کننده‌ی جهانی، به‌گفته‌ی هزار‌ه‌ای‌ها، مطرح شده‌است.

۱۰. کمبود فرصت‌های اقتصادی و بیکاری (۱۴.۲ درصد)

(متن زیر تصویر) کارگران چینی در یک مرکز کاریابی محلی در انتظار فرصت‌های شغلی، ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۵، ایوو، استان جینهوا، چین.

در مقایسه با تنها ۸.۳ درصد از اروپایی-آسیایی‌ها، حدود ۲۲ درصد از هزاره‌ای‌ها در آفریقای سیاه درگیر معضل بیکاری و کمبود فرصت اقتصادی در جهان هستند.

۹. امنیت آب و غذا (۱۵.۱ درصد)

(متن روی تصویر) آب یک حق انسانی است

(متن زیر تصویر) یک معترض در فلینت، میشیگان، نشانی در دست دارد که بحران آلودگی آب شهر را نقد می کند که به یک وضعیت اضطراری فدرال تبدیل شده‌است و مستلزم کمک از سوی گارد ملی است.

هزاره‌ای‌های آمریکای شمالی (۲۷.۳ درصد) بیش‌تر نگران کمبود جهانی آب و غذا هستند، در رده‌ی بعدی ۲۱.۵ درصد از هزاره‌ای‌های اروپا و ۱۱ درصد در امریکای لاتین/دریای کارائیب و آفریقای سیاه قرار دارند.

۸. کمبود آزادی سیاسی و بی‌ثباتی سیاسی (۱۵.۵ درصد)

(متن زیر تصویر) حامیان اپوزیسیون با شرکت در تجمعی برای درخواست رفراندوم به‌منظور برکناری نخست‌وزیر ونزوئلا نیکولاس مادورو شعارهایی سر دادند، کاراکاس، ونزوئلا، ۴ آگوست ۲۰۱۶. بر این بنر نوشته شده‌است “فراخوانی برای ونزوئلا”.

حدود ۱۹ درصد از هزاره‌ای‌ها در آسیای شرقی/اقیانوسیه به‌واسطه‌ی کمبود آزادی سیاسی و ثبات در جهان با مشکل مواجه شده‌اند، هزاره‌ای‌های آسیایی-اروپایی با ۱۸.۹ درصد در مکان بعدی قرار دارند.

۷. کمبود تحصیلات (۱۶.۵ درصد)

(متن زیر تصویر) دانش‌آموزان در یک کلاس موقتی در مدرسه حاضر شده‌اند، نپال، یک سال پس از زلزله‌ی به بزرگی ۷.۸ ریشتری که بیش از ۹،۰۰۰ نفر را از بین برد.

هزاره‌ای‌های امریکای شمالی (۲۱.۸ درصد) بیش‌تر نگران کمبود تحصیلات در جهان هستند، هزاره‌ای‌های اروپا و آسیایی-اروپایی با درصد برابر (۱۹.۷ درصد) در رده‌ی بعدی هستند. در این میان، تنها ۷ درصد از هزاره‌ای‌های آفریقای سیاه نگران کمبود تحصیلات هستند.

رپورتاژ

۶. ایمنی، امنیت، و رفاه (۱۸.۱ درصد)

(متن زیر تصویر) مردی در هلسینکی پرچم فنلاند را تکان می‌دهد. به استناد گزارش شادی جهانی، فنلاند یکی از شادترین کشورهای کره‌ی زمین رتبه‌بندی شده‌است.

هزاره‌ای‌ها در آفریقای سیاه (۲۴.۶ درصد) و خاورمیانه/آفریقای شمالی (۲۳.۴ درصد) بیش‌تر نگران ایمنی و رفاه در سراسر جهان هستند، درحالی‌که هزاره‌ای‌ها در آمریکای لاتین/دریابی کارائیب کم‌ترین نگرانی را در این زمینه دارند (۱۲.۸ درصد).

۵. جوابگویی و شفافیت دولت، و فساد (۲۱.۷ درصد)

تظاهرکنندگان نقاب‌هایی به تن دارند که رئیس‌جمهور پیشین برزیل لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا و رئیس‌جمهور وقت برزیل دیلما روسف را در زمان فراخوان اعتصاب برای اتهام فساد روسف به‌تصویر می‌کشد، نزدیک کنگره‌ی ملی، برازیلیا، برزیل،‌۱۳ دسامبر ۲۰۱۵.

حدود ۳۲ درصد از هزاره‌ای‌ها در آفریقای سیاه نگران مسائل دولتی جهان هستند، بالاترین میزان نگرانی مربوط به مناطق حاشیه‌ای است، در پی آن آمریکای لاتین/کارائیب (۲۷ درصد) و خاورمیانه/آفریقای شمالی (۲۳.۲ درصد).

۴. فقر (۳۱.۱ درصد)

(متن زیر تصویر) هفته‌ها پیش از آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۱۶،‌کودکان مشغول بازی در تلی از زباله در یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های حاشیه‌ای ریودوژانیرو بودند، که از فقر و خشونت رنج می‌برند.

هزاره‌ای‌های آمریکای لاتین و کارائیب بیش‌تر نگران فقر هستند (۴۰.۴ درصد)، در رده‌های بعدی هزاره‌ای‌های آمریکای شمالی (۳۳.۹ درصد) و آفریقای سیاه (۳۳.۶ درصد) قرار دارند.

۳. مناقشات مذهبی (۳۳.۸ درصد)

(متن زیر عکس) در آلمان، معترضان یزیدی با دوستان و خانواده در عراق و سوریه درخواست اقدامی برای توقف حصر شدید داعش داشتند.

بسیاری از هزاره‌ای‌های جهان به‌میزان زیادی نگران مناقشات مذهبی هستند، بیش‌تر در خاورمیانه/آفریقای شمالی (۴۵.۱ درصد)، آسیای جنوبی (۴۴.۱ درصد)، آسیا-اروپا (۴۱.۸ درصد)، و اروپا (۳۸.۸ درصد).

۲. مناقشات و جنگ‌ها در مقیاس بزرگ

(متن زیر تصویر) نیروهای لیبیایی متحد با دولت تحت حمایت سازمان ملل متحد به روی مواضع جنگجویان داعشی در سرت، لیبی آتش گشودند، 15 آگوست 2016.

به‌استناد نظرسنجی مجمع جهانی اقتصاد،‌ هزاره‌ای‌ها در آسیا-اروپا (۵۴.۳ درصد) و خاورمیانه/آفریقای شمالی (۵۰.۳ درصد) بیش‌تر نگران مناقشات جهانی هستند.

۱. تغییرات آب و هوایی و زوال منابع طبیعی (۴۵.۲ درصد)

(متن زیر عکس) معترضانِ خواستار تغییرات اقتصادی و سیاسی گسترده به منظور فرونشاندن اثرات گرم‌شدن زمین، در اطراف مجسمه‌ی گاو وال استریت در برادوی تحصن کردند، ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۴، نیویورک.

هزاره‌ای‌ها در آمریکای لاتین/کارائیب (۵۱.۸ درصد) و آسیای جنوبی (۴۹.۳ درصد) بیش‌تر نگران گرم‌شدن جهانی و تغییرات آب و هوایی هستد.

منبع بیزنس اینسایدر
نوشته‌های مرتبط