کلید راهیابی به دانشگاه های معتبر جهان با کالج زبان در مجارستان

کلید راهیابی به دانشگاه های معتبر اروپایی و آمریکایی، کالج زبان در مجارستان می باشد. دلیل این امر نیز آنست که کالج های زبان در کشور مجارستان دوره های آمادگی یا فونداسیون زبان انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی برگزار می کنند. دوره های مذکور بهترین فرصت برای دانشجویانی است که سطح زبان آنها هنوز در سطح B2 نیست. تا بتوانند از بهترین دانشگاه های مجارستان یا اروپا پذیرش بگیرند. پس اگر شما هم جزء متقاضیان و علاقه مندان تحصیل در خارج هستید ولی سطح زبانتان در حد مطلوبی نیست، توصیه میشود این مقاله را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگاشته شده است به دقت مطالعه نمایید.

  • شرایط تحصیل در کالج های زبان مجارستان چیست؟
  • کالجهای زبان مجارستان مناسب چه کسانی است؟
  • برای تحصیل در این کالج ها چه مدارکی لازم است؟
  • بهترین کالجهای زبان در کشور مجارستان کدامند؟
  • دوره های زبان در این کالج ها چند سال طول می کشد؟
  • شهریه حضور در دوره های فونداسیون کالج های زبان مجارستان چقدر است؟

ضرورت حضور در کالج زبان مجارستان

کشور مجارستان به سبب وجود کالج های فونداسیون (آمادگی) مختلف، دوره های زبان آموزی تخصصی، تنوع کورس های زبان، کیفیت آموزشی بالا، مدارک معتبر، شهریه مقرون به صرفه و … همواره مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار دارد. دانشجویانی که علاقه مند تحصیل در اروپا بوده ولی هنوز مدرک مهارت زبانی خودشان را دریافت نکرده اند و یا سطح مهارت زبان آنها منطبق با حداقل سطح زبان انگلیسی یا آلمانی نیست.

حداقل سطح مهارت زبان برای تحصیل در اکثر دانشگاه های اروپایی سطح B2 (سطح متوسط) است و در صورت عدم تامین این شرط از سوی متقاضیان، از آنها خواسته میشود در دوره های فونداسیون یا آمادگی شرکت کنند. پس دوره های فونداسیون یا آمادگی زبان بهترین گزینه برای این دسته از متقاضیان است. از جمله مشخصات مهم دوره های فونداسیون در کالج زبان مجارستان نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هایلایت های کورس فونداسیون زبان در مجارستان
عنوان دوره یا کورس سال فونداسیون یا foundation year
روش آموزشی فول تایم
مدت تحصیل ماکسیمم 1 سال
تعداد واحد آموزشی ECTS 60 (واحد)
زبان های آموزشی انگلیسی، آلمانی و مجارستانی
محل تحصیل دانشگاه ها و کالج های مجارستان

شرایط کالج زبان در مجارستان

با توجه به اینکه یکی از شروط اصلی تحصیل در دانشگاه های معتبر اروپایی داشتن مدرک زبان است. از همین رو دغدغه اکثر متقاضیان تحصیل در مجارستان این است که بتوانند قبل از اخذ پذیرش دانشگاهی مدرک زبان خود را دریافت کنند. برای همبن نیز آنها مجارستان را انتخاب می کنند. چرا که کالج زبان در مجارستان بهترین شرایط را برای شرکت در کورس های آموزش زبان دارد. از جمله امتیازات مهم و قابل توجه برای حضور در کالج زبان مجارستان نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در ضمن یک نکته مهم دیگر اینکه دانشجویان بین المللی بسته به علاقه خودشان می توانند در یکی از دوره های زیر از کالج زبان مجارستان شرکت کنند. به این ترتیب برای اخذ پذیرش از دانشگاه منتخب خودشان مهیا شوند:

  • دوره زبان انگلیسی: هدف اخذ پذیرش از دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان مثل آمریکا، نیوزلند، استرالیا، کانادا و انگلستان
  • دوره زبان آلمانی: هدف اخذ پذیرش از دانشگاه های کشورهایی مثل آلمان، اتریش و یا سوئیس
  • دوره زبان مجارستانی: هدف اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور مجارستان

بیشتر دانشگاه های اروپایی برنامه های خود را به زبان انگلیسی ارایه می دهند و از همین رو نیز می توان گفت که رغبت به حضور در دوره های انگلیسی کالج زبان در مجارستان بیشتر از دیگر زبان های اروپایی است.

بهترین کالج های زبان در مجارستان

مجارستان با انواع کالج های معتبر بین المللی بهترین جا برای گذراندن دوره های آمادگی زبان یا دوره های فونداسیون در اروپا محسوب می شود. از بهترین کالج های زبان مجارستان 2023 و برنامه های آنها نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کالج عنوان کورس زبان آموزشی مدت تحصیل
مدرسه بازرگانی بین المللی بوداپست فونداسیون دانشگاه بین المللی زبان انگلیسی 1 سال- تمام وقت
کالج بین المللی آویسنا برنامه فونداسیون زبان انگلیسی (EFP) زبان انگلیسی 1 سال- تمام وقت
کالج بین المللی آویسنا برنامه فونداسیون زبان آلمانی (GFP) زبان آلمانی 1 سال- تمام وقت
دانشگاه اتووس لوراند کورس فونداسیون انگلیسی (انگلیسی عمومی) زبان انگلیسی 1 سال- تمام وقت
کالج بین المللی بوداپست (BIC) برنامه فونداسیون دانشگاهی زبان انگلیسی 1 سال- تمام وقت

اما براستی هدف از شرکت در دوره های کالج زبان در مجارستان چیست؟ پس از اتمام دوره زبان در این کالج ها انتظار می رود که دانشجویان بتوانند در آزمون پایان دوره کالج (در سطح B2) قبول شوند. در این صورت است که دانشجو می تواند از دانشگاه های مجارستان و یا حتی دانشگاه های برتر اروپا پذیرش بگیرد. و نیز دانشجو بایستی در آزمون های زبان بین المللی نیز بتواند حداقل امتیازات زیر را اخذ کند:

  • آزمون TOEFL PBT (آزمون برگه ای): 453 الی 497
  • آزمون TOEFL iBT (آزمون اینترنتی): 46 الی 59
  • آزمون IELTS: 5
رپورتاژ

دوره ها و سطوح کالج زبان در مجارستان

پس مشخص شد که کالج های زبان در مجارستان انواع برنامه های زبان مجاری، انگلیسی و آلمانی را به دانشجویان علاقه مند ارایه می دهند. معمولا هم این دوره ها در 4 سطح مختلف به صورت زیر ارایه می شود:

سطح دوره انگلیسی شرایط دوره
سطح مبتدی انگلیسی عمومی یا General English شامل سطح مبتدی در ترم اول و سطح متوسط به پایین در ترم دوم
سطح متوسط به پایین انگلیسی عمومی + اخذ موضوع پروژه های فرهنگی شامل سطح متوسط به پایین در ترمم اول و سطح متوسط در ترم دوم
سطح متوسط شامل 4 موضوع انگلیسی عمومی+ مهارتهای تحصیلی+ ریاضیات و مهارتهای IT و پروژه های فرهنگی دانشجویان برای حضور در کورس های لیسانس و فوق لیسانس به زبان انگلیسی مهیا هستند
سطح متوسط به بالا شامل 5 موضوع انگلیسی عمومی+ انگلیسی کاری+ مهارتهای تحصیلی+ ریاضیات و مهارتهای IT و پروژه های فرهنگی کسب دانش و مهارت های عمیق با بکارگیری در زندگی آکادمیک یا حرفه ای

شرایط پذیرش از کالج زبان در مجارستان

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، اکثر کورس های زبان ارایه شده در کالج زبان مجارستان به صورت یکساله (دو ترم) و تمام وقت می باشد. بنابراین دانشجویان علاقه مند نه تنها بایستی از کالج زبان در مجارستان پذیرش خودشان را بگیرند. بلکه همچنین بایستی برای اخذ ویزای بلند- مدت (تایپ D) مجارستان نیز مهیا شوند که در ادامه به توضیح آن نیز می پردازیم. اما برای اینکه آنها بتوانند براحتی از کالج زبان در مجارستان پذیرش خودشان را بگیرند بایستی حداقل شرایط زیر را مدنظرشان قرار دهند:

  • مدرک دیپلم متوسطه
  • گواهی پایان دوره متوسطه
  • مهارت زبان حداقل در سطح A2

معمولا پذیرش از کالج زبان مجارستان به صورت آنلاین انجام شده و از متقاضیان نیز مدارک زیر برای پذیرش درخواست می شود:

  • فرم تکمیلی درخواست آنلاین
  • مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات تحصیلی
  • رزومه CV مبسوط و کامل
  • انگیزه نامه
  • کپی از تمام صفحات پاسپورت ملی
  • کپی رسید هزینه درخواست به میزان EUR150 (یورو)

شهریه تحصیلی در کالج زبان در مجارستان

تحصیل در کالج زبان در مجارستان مستلزم پرداخت شهریه است و سطح شهریه دریافتی از دانشجویان ممکن است از کالجی به کالج دیگر متفاوت باشد. همان طوری که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود، تقریبا سطح شهریه های کالج های مختلف در مجارستان یکسان است. از همین رو نیز متوسط شهریه کالج زبان مجارستان را می توان EUR2500 (یورو) در هر ترم دانست:

ضمن اینکه دانشجویان بین المللی حاضر در این کالج ها بایستی مخارج زندگی خودشان را پرداخت کنند، ممکن است بسته به عواملی از جمله محل اسکان هزینه ها متغیر باشد. درکل دانشجویان خارجی در مجارستان بایستی بودجه ماهانه حدود €400 الی €600 (یورویی) را برای زندگیشان کنار بگذارند.

شرایط ویزا جهت تحصیل در کالج زبان مجارستان

دانشجویان متقاضی شرکت در دوره های کالج های زبان به محض اخذ پذیرش خودشان بایستی برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور مهیا شوند. ویزایی که غالبا از نوع تایپ D مجارستان بوده و مخصوص دانشجویان فول تایم می باشد. معمولا نیز هزینه درخواست آن از طریق سفارت مجارستان EUR110 (یورو) است. اخذ این ویزا مستلزم دریافت وقت سفارت، ثبت بیومتریک، پرداخت هزینه و تحویل مدارک زیر به آفیسر سفارت است:

  • نامه پذیرش از کالج زبان مجارستان
  • پاسپورت معتبر
  • عکس های پاسپورتی
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • رسید واریز هزینه ویزا
  • مدارک تحصیلی و کارنامه مربوطه
  • بیمه سلامت
  • گواهی اسکان

از دیگر مزایای مهم اخذ این ویزا مجارستان نیز می توان به امکان به همراه بردن اعضای خانواده و نیز امکان کار حین تحصیل اشاره کرد. با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا با اطلاعات، راهنمایی ها و مشاوره های 100% تضمینی و کامل در خصوص شرایط مهاجرت به مجارستان آشنا شوید.

نوشته‌های مرتبط