چطور مشاور کسب و کار شویم؟ ۸ قدم برای تبدیل شدن به یک مشاور کسب و کار

آیا تا به ‌حال فکر کرده‌اید که یک مشاور کسب و کار شوید و مشاوره کسب و کار بدهید؟ چه چیزی باعث شده تا الان برای آن اقدامی نکنید؟

اگر آموزش های لازم در زمینه مشاوره برای کسب و کار را دریافت کرده اید و تا الان توانسته اید که یک کسب وکار موفق برای خود راه اندازی کنید، حتماً دانش، مهارت و راهنمایی ‌های زیادی برای به اشتراک گذاشتن با کارآفرینان دیگر دارید.

بسیاری از صاحبان مشاغل که دچار مشکل هستند و یا به دنبال ارتقاء کسب ‌وکار خود هستند حاضرند برای استفاده از راهنمایی ‌های یک مشاور کسب ‌وکار مبالغ خوبی پرداخت کنند تا آن‌ها را در مسیر رشد، سودآوری و آزادی راهنمایی کند.

مشاوره کسب وکار چندین دهه است که رواج پیدا کرده. حتی کارآفرین محبوب و موفقی مانند استیو جابز هم از  بهترین مشاور کسب و کار در زمان خود کمک می ‌گرفت.

در ادامه یک نقشه راه ۸ مرحله‌ای کاربردی و سریع برای تبدیل شدن به یک مشاور کسب‌وکار را به شما ارائه خواهیم داد.

نقشه راه ۸ مرحله‌ای

مرحله ۱: آموزش های لازم را دریافت کنید.

در اولین قدم برای تبدیل شدن به یک مشاور کسب ‌وکار باید آموزش ببینید. شرکت در دوره های موسسات معتبر و یا گذراندن تحصیلات دانشگاهی بسیار سودمند است. در دوره ‌های مختلف آموزش مدیریت کسب وکار، رشد و توسعه فردی و … شرکت کنید و به دانش و مهارت های لازم مسلط شوید. حتما زیر نظر اساتید مجرب در مراکز حرفه ای آموزش ببینید تا بتوانید قدم اول را بسیار محکم بردارید.

مرحله ۲: مستقل فعالیت کنید یا به یک موسسه مشاوره کسب وکار بپیوندید

گزینه های زیادی وجود دارد که میتوانید برای نحوه شروع شغل مشاوره کسب‌وکار بررسی کنید. شما میتوانید به طور مستقل فعالیت کنید، استراتژیهای بازاریابی مناسب را که می ‌تواند برای شما مفید باشد را پیدا کنید و سیستمی برای پاسخگویی به مشتریان خود طراحی کنید. اگر نمی توانید مستقل کار کنید میتوانید به مؤسساتی بپیوندید که خدمات مشاوره کسب ‌وکار را ارائه می دهند. می توانید به‌عنوان عضوی از آن ها فعالیت کنید و از آن ها خدمات و تجربیات لازم را دریافت کنید.

مرحله ۳: طرح کسب‌وکار داشته باشید

این مرحله برای شروع هر کسب و کاری مهم و ضروری است. شما به‌عنوان یک مشاور کسب‌وکار، باید دقیقاً مشخص کنید که چه کاری را انجام خواهید داد، چگونه و چه زمانی این کار را انجام خواهید داد. طرح کسب ‌وکار به شما کمک میکند که کاملاً شفاف عمل کنید.

مرحله ۴: سرمایه ‌ی لازم را تأمین کنید

هنگام شروع یک کسب‌وکار، به راحتی نمیتوان از اهمیت بودجه مورد نیاز چشم‌پوشی کرد. ممکن است برای تبدیل‌شدن به یک مشاور کسب‌وکار به سرمایه ی زیادی احتیاج نداشته باشید، اما برای انجام برخی از برنامه ‌ها و بازاریابی به پول نیاز خواهید داشت. حتی ممکن است در اوایل کار درآمد کافی نداشته باشید و لازم باشد به ‌اندازه ماه ‌های ابتدایی شروع کسب‌وکار، مقداری پول برای زندگی روزمره خود کنار بگذارید.

مرحله ۵: همیشه در حال یادگیری باشید

بسیار مهم است که ساعاتی از هرروز هفته را برای یادگیری اختصاص دهید. میتوانید از کتاب ‌ها، یوتیوب، وبلاگ ‌ها و دوره ‌های آموزشی استفاده کنید. اگر میخواهید افرادی که به آن ها مشاوره می دهید به‌طور مستمر رشد کنند، باید خودتان هم به طور مستمر رشد کنید.

 مرحله ۶: برنامه بازاریابی قوی داشته باشید

بسیاری از مشاوران، زمانی که کار خود را شروع می کنند، نمیدانند که چگونه باید مشتریان را جذب کنند. یک برنامه بازاریابی قوی طراحی کنید. برنامه بازاریابی شما باید دقیقاً مشخص کند که چه کسانی را هدف قرار میدهید، چگونه آن‌ها را پیدا خواهید کرد، چه کارهایی باید انجام دهید تا این امر محقق شود.

مرحله ۷: ثابت‌قدم باشید

به‌عنوان یک مشاور کسب‌وکار، ممکن است راهکارهای مختلفی را برای جذب مشتری امتحان کنید، ممکن است با برخی از این روش ‌ها موفق نشوید. نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که برای موفقیت در زمینه ‌ی مشاوره کسب ‌وکار باید بهطور فوق‌العاده‌ای در مسیر خود ثابت‌قدم باشید.

رپورتاژ

مرحله ۸: از مشاور کسب و کار کمک بگیرید

برای تبدیل‌شدن به یک مشاور کسب و کار حرفه ای، بهتر است که یک مشاور کسب ‌وکار برای خود داشته باشید. بودجه لازم برای استخدام یک مشاور را کنار بگذارید. تحقیقات کاملی را انجام دهید، با چند مشاور ملاقات کنید و ببینید چه کسی فرد مناسب تری برای شما است.برای موفقیت در شغل مشاوره ی کسب و کار و یا در هر تجارتی کمک گرفتن از مشاور کسب و کار بسیار راهگشا است.

بهترین انتخاب برای شما، خدمات مشاوره کسب  و ئکار دکتر احمد محمدی در آکادمی بازار است.

دکتر احمد محمدی، مشاور و مربی کسب ‌وکار است که دارای مدرک کارشناسی ارشد MBA، دکترای DBA و ۲۰ سال سابقه حضور مستقیم و مستمر در بازار ایران است. پشتوانه علمی و ۲۰ سال تجربه ارائه مشاوره به کسب و کارهای مختلف در سراسر ایران، او را به تمام اصول و قواعد بازار ایران مسلط کرده است.

از دستاوردهای او می توان به ارائه مشاوره موفق و کاربردی جهت رشد و توسعه بیش از ۱۱۰ برند ایرانی و خارجی مانند هیوندای، اچ پی، کوکاکولا، همراه اول، ایرانسل و … اشاره کرد. از دیگر دستاوردهای او پرورش بیش از ۲۰ هزار فروشنده و نیروی سازمانی و ۷ هزار نماینده فروش است.

احمد محمدی تمام قواعد و اصولی را که برای موفقیت در تجارت نیاز دارید را به شما آموزش خواهد داد و به‌عنوان یک شریک دلسوز شما را همراهی خواهد کرد. از طریق ارائه مشاوره برای پرورش استعدادها، طراحی چشم انداز تجاری، اصلاح اهداف، هدایت تصمیمات شما و هر کار دیگری که برای اطمینان از موفقیت شما و کسب ‌وکارتان ضروری است به شما کمک خواهد کرد.

مزایای مشاوره کسب‌وکار بازار آکادمی

افزایش فروش.

پیشرفت و توسعه  ‌مستمر کسب ‌وکار.

در زمان ‌های بحرانی نیز پیشرفت خواهید  ‌کرد.

تبدیل به رهبری قوی و مؤثر می ‌شوید.

برنامه ‌ریزی بازاریابی.

طراحی مدل و چشم ‌انداز تجاری.

ارتقاء مهارت ‌های تخصصی و مهارت ‌های نرم.

استخدام و حفظ نیروهای با استعداد.

سطح کسب‌وکار خود را ارتقاء می ‌دهید.

طراحی و ارتقاء فرهنگ ‌سازمانی.

پرورش و توسعه مهارت ‌های کارکنان.

کارآفرینان زیادی با خدمات مشاوره احمد محمدی کسب ‌وکار موفقی ساخته اند. نفر بعدی شما هستید؟

( همین الان اقدام کنید )

نوشته‌های مرتبط