بدون دانستن این نکات دستگاه جوجه کشی نخرید

انتخاب دستگاه جوجه کشی مناسب در شروع جوجه کشی و نگهداری از طیور می تواند تاثیر بسزایی بر کیفیت کسب و کار شما داشته باشد. از این رو در این نوشته قصد داریم تا با نگاهی دقیقتر به جزئیات مهمی در خرید دستگاه های جوجه کشی اشاره کنیم که کمتر مورد اشاره قرار گرفته است.

آیا بدنه فلزی برای دستگاه جوجه کشی مناسب است ؟

یکی از عمده پرسش هایی که در مورد دستگاه های جوجه کشی مطرح میشود، استفاده از دستگاه هایی می باشد که بدنه ی آنها از جنس فلز است. این دستگاه ها در قدیم الایام بسیار پرمصرف بوده و بسیاری از افراد حاظر در اینح حوضه تجربه ی استفاده از آنها را دارند. اما خرید و استفاده از این نوع دستگاه ها چندین مشکل به همراه خواهد داشت.

یکی از عمده مشکلاتی که استفاده از دستگاه های جوجه کشی فلزی دارد، زنگ زدگی بدنه ی دستگاه است. با توجه به اینکه دستگاه های جوجه کشی به صورت مستمری با رطوبت و گرما سروکار دارند امکان زنگ زدگی قطعات دستگاه بسیار بالا می باشد. از این رو ممکن است در مدت زمانی کوتاه دستگاه دچار زنگ زدگی شود.

زنگ زدگی علاوه بر اینکه شرایط عایق پذیری را کاهش می دهد در کاهش طول عمر دستگاه نیز بسیار تاثیر گذار بوده و ممکن است چندین میلیون تومان زیان بر شما وارد کند.

مورد دیگر عایق بندی این دستگاه است. با توجه به اینکه فلز رسانای بسیار خوبی است، هر چقدر نیز از عایق های مختلف استفاده شود امکان رد و بلد دمایی بین داخل و بیرون دستگاه بسیار افزایش یافته و در نتیجه خطر اسیب به فرایند جوجه کشی بسیار بالا می رود. بسیار از تولید کنندگان شناخته شده ی جهانی دستگاه های جوجه کشی همچون EIG در گذشته از فلز در دستگاه های خود استفاده می کردند که با گسترش اطلاعات روز و ورود تجهیزاتی جدید اقدام به بهره گیری از بدنه هایی مقاومتر همچون PVC ها و ABS ها گرفتند.

EIG با توجه به دستاوردهای روز دنیا، شرایط را به گونه ای فراهم کرده است که کاربر با خرید ماشین جوجه کشی EIG دستگاه ی کاملا مقاوم در مقابل زنگ زدگی و با عایق بندی بسیار بالا تهیه کند. این دستگاه های نیمه صنعتی تماما با PVC سه لایه مخصوصی طراحی شده اند که لایه ی میانی پفکی انها نقش سازنده ای در افزایش توان عایقی دستگاه دارد.

آیا نوع شانه ی جوجه کشی در خرید دستگاه تاثیر گذار است ؟

بله ، انتخاب شانه ای مناسب که هم کیفیت مناسبی داشته باشد می تواند در جوجه کشی تاثیر بگذارد. شانه های مورد استفاده در دستگاه های جوجه کشی به چندین دسته تقسیم بندی می شوند :

– شانه های حفره ای

شانه های حفره ای دارای حفره ای مخصوص می باشند که تخم نطفه دار در داخل آن حفره قرار میگیرد. این شانه ها برای هر پرنده به صورت مجزایی تولید میشوند. فایده ی این شانه های قیمت ارزان انها می باشد .  در مقابل با توجه به کیفیت تولیدی انها نیاز به تعویض سریعتری خواهند داشت.

– شانه های همه کار:

رپورتاژ

این نوع از شانه ها جدیدترین نسل از شانه های جوجه کشی می باشند که توسط سازنده های بزرگ دستگاه های جوجه کشی نیز مورد استفاده قرار میگیرند. شانه های همه کاره امکان جوجه کشی از انواع تخم های نطفه دار را در کنار یکدیگر برای کاربر فراهم میکنند. با خرید این نوع از شانه ها نیازی به تهیه شانه مخصوص برای هر پرنده را ندارید و به اسانی می توانید از طیور خود جوجه کشی کنید.

آیا نوع سنسور مورد استفاده در دستگاه جوجه کشی مهم است ؟

بله ، سنسور از اصلی ترین و مهمترین قطعات دستگاه ها جوجه کشی می باشد.این قطعه باید دما و رطوبت داخل دستگاه را اندازه گیری کند و مقادیر ان را به کنترلر گزارش دهد. سپس کنترلر مقادیر ارسالی از سنسورها را با مقدایر وارد شده توسط اپراتور مقایسه کرده و اگر اختلافی وجود داشته باشد با روشن خاموش کردن سیستم گرمایی سرمایی و رطوبت و … اقدامر به تغییر مقادیر میکند.

از این رو مشخص است که اگر سنسور اطلاعات ارسالی را به درستی ارسال نکند چه مشکلاتی برای دستگاه ایجاد خواهد شد. از جمله سنسورهای شناخته شده ای که در دستگاه های روز جهان مورد استفاده قرار میگیرد سنسورهای جوجه کشی سوئیسی اس اچ تی می باشد که توان مخابره ی همزمان دما و رطوبت را دارد. این سنسور برای استفاده در دستگاه های جوجه کشی بهترین گزینه می باشد.

دستگاه جوجه کشی

گارانتی و خدمات پس از فروش چه فایده ای برای دستگاه جوجه کشی دارد ؟

یکی از مهمترین مواردی که در دستگاه های جوجه کشی مورد مناقشه می باشد گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه می باشد. با توجه به افزایش تعداد تولید کنندگان دستگاه های جوجه کشی، کیفیت کلی خدمت دهی به میزان محسوسی کاهش پیدا کرده است. در این بین کاربر باید به دنبال شرکت هایی باشد که از نظر خدمت دهی دارای شرایطی مناسب باشند، در غیر این صورت با مشکلاتی بسیاری مواجه خواهد شد.

بسیاری از قطعات دستگاه های جوجه کشی نیازمند سرویس و رسیدگی پس از هربار جوجه کشی هستند. همچنین قطعاتی مثل سنسور ، موتور و شانه ممکن است در طولانی مدت نیاز به تعویض داشته باشند. از این رو مهم است که قطعه ی مد نظر به آسانی در بازار قابل دسترسی باشد. خدمات پس از فروش شرکت تولید کننده اگر واقعی باشد، خرید قطعات به آسانی قابل دسترس خواهد بود و اگر خدمات واقعی وجود نداشته باشد دستگاه شما بی استفاده باقی خواهد ماند و به نوعی هزینه ای که کرده ای هدر خواهد رفت.

پس دستگاهی خریداری کنید که شرایط خدمات پس از فروش مناسبی داشته باشد. بیشتر شرکت های قدیمی و شناخته شده ی جوجه کشی چنین خدماتی را ارائه می دهند.

نتیجه گیری :

انتخاب صحیح دستگاه جوجه کشی ، به گونه ای که هم راندمان بالایی داشته باشد و هم طول عمر مناسبی داشته و خرید قطعات آن مشکل نباشد، کار آسانی نیست و نیاز به تحقیق بسیاری دارد. هر چند تولید کنندگان داخلی با این شرایط بسیار کم بوده و شاید فراتر از 1 یا 2 شرکت نباشند ولی شرط عقل حکم میکند که با توجه به نیاز خود از جوجه کشی حتما اقدام به تحیقیق در این مورد بکنید.

افزایش اطلاعات عمومی در مورد جوجه کشی و قطعات دستگاه های جوجه کشی می تواند دید شما نسبت به این دستگاه را بازتر کرده و کمک بسیاری برای خرید دستگاه مناسب به شما بکند. از این رو پیشنهاد میکنیم با مراجعه به آدرس https://www.eig-shop.com/ علاوه بر مشاهده و بررسی دستگاه های موجود، با استفاده از فیلمهای اموزش ، قطعات مختلف دستگاه را بررسی کنید و شناخت بیشتری نسبت به آنها کسب نمایید ، سپس با توجه به دانسته های خود اقدام به خرید دستگاه جوجه کشی کنید.

نوشته‌های مرتبط