13 میوه مفید برای سردرد و میگرن که معجزه می‌کنند

یکی از بیماری های بسیار شایع که این روزها امان خیلی ها را بریده سردرد و البته در مراحل بالاتر سردردهای میگرنی است. خیلی از افراد با شروع سردرد به سراغ قرص های مسکن و شیمیایی می روند تا از این درد خلاصی یابند. اما در این نوشتار ما شما را با چند میوه مفید برای سردرد و میگرن آشنا می کنیم که واقعا معجزه می‌کنند.در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع میوه مفید برای سردرد و میگرن آشنا شوید.

میوه مفید برای سردرد و میگرن

۱. انگور سیاه

انگور سیاه، خاصیت تسکین انواع سردردهای شما را دارد. بنابراین وقتی میگرن دارید، سعی کنید انگور سیاه بخورید زیرا می‌تواند سردرد ناشی از میگرن را درمان کند. اعتقاد بر این است که آنتی‌اکسیدان موجود در انگور، مانند ریبوفلاوین، مسئول درمان بیماری میگرن است.

۲. موز

موز که سرشار از مواد مغذی ضروری نظیر پتاسیم و منیزیوم است به عنوان یکی از خوراکی‌های درمانی موثر برای سردردهای شدید شناخته می‌شود. منیزیوم ماهیچه‌های دارای تنش‌مان را آرام می‌کند و پتاسیم نیز باعث تعادل الکترولیت‌ها در بدن و کاهش درد می‌شود. مصرف موز گزینه‌ی مناسبی برای درمان خماری است. موز در درمان تهوع و خستگی مفرط ماهیچه‌‌ای ناشی از سردردها بسیار موثر است.

مضرات موز

۳. هلو

هلو برای پاکسازی و زدودن سموم از بدن مفید است و به خارج کردن سموم مضر از کبد و کلیه‌ها کمک می‌کند. یک مطالعه‌ی پژوهشی ثابت کرده‌است که عصاره‌ی هلو دارای عناصر محافظت‌کننده‌ی کبد است و در درمان اختلال کبد سمی ناشی از درمان طولانی مدت بیماری‌های مختلف مانند میگرن، بیماری سل و دیابت ارزشمند است. بنابراین اگر سردردهایی دارید که به خاطر وجود سموم در بدن تان است مصرف هلو یا فراورده های آن را فراموش نکتید.

۴. گیلاس

برای مقابله با سردردهای شدید می‌توانید مقداری گیلاس را با ولع نوش جان کنید یا آب گیلاس بنوشید. گیلاس حاوی ترکیب فعالی به نام کوئرستین است که خواص ضد التهابی دارد و به عنوان آنتی‌اکسیدان بسیار قدرتمندی شناخته می‌شود.

۵. پرتقال خونی

پرتقال خونی حاوی موادی است که می‌توان از آن‌ها روغن استخراج کرد. از روغن معطر پرتقال خونی می‌توان در رایحه‌درمانی (آروماتراپی) استفاده کرد. این روغن می‌تواند به تسکین سردردها حتی میگرن نیز کمک کند.

توقف سرطان ریه با ترکیبات پرتقال خونی

۶. سیب زرد

افرادی که سردردهای شدید دارند می‌توانند برگ تازه سیب زرد را له کنند تا خمیر شود. سپس این خمیر را بر پیشانی بگذارند. استفاده از این خمیر باعث تسکین فوری سردرد می‌شود.

رپورتاژ

۷. لیمو

اگر سردرد شدید دارید، خمیری از پوست لیمو درست کنید و به مدت ۳۰ دقیقه روی پیشانی بگذارید. ماهیت آرام‌بخش لیمو به رفع سردرد کمک می‌کند. همچنین می توانید یک تکه لیمو را به چای سبز اضافه کنید یا هر وقت درد را تجربه می‌کنید، خمیری از پوست لیمو را روی پیشانی‌تان قرار دهید. در واقع خواص ضد التهابی پوست لیمو درد شما را بهبود می‌بخشد.

۸. خیار

خیار جزء سبزیجات پر آبی است که به سرعت به بدن آب‌رسانی می‌کنند. بنابراین، خیار می‌تواند سردردهای ناشی از کم آبی را آرام کند. این سبزی هم‌چنین برای درمان خماری نیز استفاده می‌شود. می‌توانید خیار را به اشکال مختلف استفاده کنید – آن را در سالاد بریزید و یا از آن اسموتی تهیه نمایید.

۹. انگور سبز

آب انگور رسیده یکی از داروهای خانگی قدیمی برای میگرن است. بنابراین، دفعه‌ی بعد که سر درد شدیدی داشتید، یک لیوان آب انگور تازه مصرف کنید. این نوشیدنی باعث تسکین درد شما خواهد شد. اگر صبح زود آب انگوری را که هیچ گونه شیرین‌کننده یا آبی به آن اضافه نشده‌است بنوشید، بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

خواص میوه ها: ۳۴ میوه خوشمزه و فواید آن ها برای سلامتی، پوست و مو

۱۰. طالبی

طالبی نیز می‌تواند برای درمان سردردهای عذاب‌آور ناشی از خماری گزینه‌ی مناسبی باشد، زیرا سرشار از آب و بسیاری دیگر از مواد مغذی ضروری است. این میوه به حفظ آب و سلامتی بدن کمک می‌کند.

۱۱. انجیر

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که معمولا به سردردهای خوشه ای دچار می شوید، احتمالا میزان منیزیم در بدن شما پایین تر از حد معمول است. شما می توانید روزانه از 400 تا 500 میلی گرم مکمل منیزیم استفاده کنید. علاوه بر این بهتر است از مواد غذایی سرشار از منیزیم مثل انجیر و آواکادو در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

۱۲. هندوانه

کم آبی یکی از علت‌های اصلی سردردهای شدید است. این وضعیت را می‌توان با مصرف خوراکی‌های سرشار از آب نظیر هندوانه معالجه کرد. ۸۰ درصد این میوه‌ی زود هضم و خوشمزه از آب تشکیل شده است و منبع خوبی برای مواد معدنی ضروری نظیر منیزیوم است که می‌توانند به تسکین سردرد کمک کنند.

تعبیر خواب هندوانه

۱۳. آناناس

آناناس از دیگر میوه‌های پر آبی است که می‌توانند به خلاصی سریع از شر سردرد کمک کنند. این میوه حاوی ترکیبی به نام بروملین است که خواص ضد التهابی دارد. همین عامل آناناس را به یکی از داروهای طبیعی برای درمان سردرد تبدیل کرده است. مصرف روزانه‌ی آناناس، چه به صورت اسموتی، چه آب آناناس، و چه استفاده از آن در سالاد می‌تواند فواید زیادی برای‌تان داشته باشد.

 

منبع :healthline
نوشته‌های مرتبط