مضرات پیاز: ۵ مهمترین عوارض جانبی مصرف پیاز

بدون شک پیاز یکی از سالم‌ترین و مفیدترین مواد غذایی موجود در این سیاره است. این ماده‌ی خوراکی در مدیریت آسم و دیابت تاثیر بسیار خوبی دارد و در عین حال برای درمان فشار خون بالا نیز موثر است. شما می‌توانید به روش‌های مختلف از پیاز استفاده کنید. می‌توانید با اضافه کردن پیاز به غذاهایی که می‌پزید، طعم و مزه‌ی آن‌ها را بهبود بدهید. پیاز یک منبع غنی از ویتامین C است. اسید فولیک نیز در پیاز به میزان فراوان یافت می‌شود. بنابراین، پیاز را می‌توان به عنوان یک ماده‌‌ی جادویی در نظر گرفت که دارای خواص شفابخش مختلف است. اما نباید این حقیقت را نادیده بگیرید که هر چیز مثبتی اثرات منفی هم دارد. این موضوع در مورد پیاز هم صدق می‌کند و در واقع این ماده‌ی خوراکی نیز چند اثر منفی روی سلامتی شما دارد. در این نوشتار با عوارض جانبی و مضرات پیاز آشنا خواهید شد.

مضرات پیاز

۱. سطح قند خون را به شدت کاهش می‌دهد

کاهش ناگهانی سطح قند خون ممکن است منجر به بروز مشکلات و اختلالات بسیار خطرناک شود. پیاز باعث کاهش شدید سطح قند خون می‌شود. بنابراین، اگر متوجه شدید که سطح قند خون‌تان به طور ناگهانی افت کرده‌است، دست از خوردن پیاز بردارید.

۲. سبب تشکیل گاز می‌شود

عملکرد روده‌ها می‌تواند با مصرف پیاز دچار اختلال شود. این اختلال منجر به بروز مشکلات متعددی می‌شود از جمله نفخ، گاز، استفراغ و برخی دیگر. اگر شما از آن دسته آدم‌هایی هستید که این عوارض را تجربه می‌کنید، لطفا به رژیم غذایی خود توجه کنید. اگر عاشق پیاز هستید، سعی کنید برای کاهش دادن چنین عوارضی، مقدار مصرف آن را کاهش دهید.

رپورتاژ

۳. آلرژی‌زا است

پیاز برای بعضی از آدم‌ها آلرژی‌زا است. برخی از آدم‌ها ممکن است در صورت تماس پوست‌شان با پیاز از واکنش‌های آلرژیک رنج ببرند. پدیدار شدن راش روی پوستی، قرمزی و سوزش از جمله واکنش‌هایی هستند که ممکن است تجربه کنید. اگر تمایل دارید که پیاز را برای مقاصد زیبایی استفاده کنید، حتما قبل از این کار مقدار کمی آب پیاز را روی ناحیه‌ی کوچکی از پوست آزمایش کنید. اگر پوست واکنش نامناسبی نشان نداد، معلوم می‌شود به آب پیاز آلرژی ندارید. اگر علائمی مانند قرمزی و سوزش رخ داد، استفاده از آب پیاز را از برنامه‌ی زیبایی‌تان حذف کنید.

۴. سبب ایجاد بوی بد در دهان می‌شود

معروف است که پیاز سبب ایجاد بوی بد در دهان می‌شود. عطر و طعم تند پیاز مسئول بروز این مشکل است. از آن‌جایی که پیاز غنی از گوگرد است که عطر تندی هم دارد، مصرف آن به صورت خام بوی بدی در دهان شما ایجاد می‌کند. این یکی از عوارض جانبی و مضرات اصلی پیاز است که سبب می‌شود آدم‌ها از شما دوری کنند!

۵. سبب بروز سوزش سر دل در زنان باردار می‌شود

بعضی از زنان باردار ممکن است مشکل سوزش سر دل را به محض مصرف پیاز، تجربه کنند. زنان باردار با مصرف پیاز ممکن است از حالت تهوع و استفراغ هم رنج ببرند. این مورد هم یکی دیگر از اثرات جانبی و مضرات مصرف پیاز است.

منبع diyhealthremedy
نوشته‌های مرتبط