علت ریجکت شدن ویزای کانادا و نکات اخذ ویزای تخصیلی کانادا چیست؟

ریجکت ویزای کانادا در سال 2022 می تواند برنامه های سفر، برنامه های کاری یا حتی زندگی جدیدتان را تحت الشعاع قرار دهد و برای فرد ناامیدکننده باشد. نگران نباشید؛ می توان بعد از ریجکت ویزای کانادا گام‌هایی را به سوی حفظ ویزای کانادا برداشت. برخلاف عقیده اکثر افراد، ثبت درخواست مجدد بعد از ریجکت ویزای کانادا با توجه دلیل رد درخواست متقاضی در مرتبه اول، یکی از گزینه های او خواهد بود. در نامه توضیح ریجکت ویزای شما که از سوی اداره شهروندی، مهاجرت و پناهندگی کانادا ارسال می‌شود، دلیل این موضوع بیان نمی شود. با توجه به الزامات منحصر به فرد هر ویزایی، دلایل مختلفی برای ریجکت ویزای کانادای افراد وجود دارد.

علت ریجکت ویزای کانادا

ریجکت ویزای کانادا، بزرگترین مانع برای افرادی است که به دنبال تحصیل، کار یا سکونت در کانادا هستند. هر ساله بسیاری از کسانی که به دنبال مهاجرت به کانادا هستند، با مقوله ریجکت ویزای کانادا مواجه می شوند. دلایل مختلفی برای ریجکت درخواست ویزای کانادای فرد وجود دارد که در اینجا می خواهیم به بعضی از مهمترین علل ریجکت ویزا اشاره کنیم:

ناتوانی در تهیه مدارک تاییدکننده کافی

متقاضیانی که به دنبال ویزای کانادا هستند، باید مدارکی را برای اثبات ادعاهایشان ارائه کنند. برای مثال دانشجویانی که به دنبال اخذ ویزای تحصیلی کانادا هستند، باید یک نسخه از مدرک یا رونوشت آن را ارائه دهند.

در سوی دیگر، متخصصینی که قصد دارند ویزای کاری کانادا را دریافت کنند، باید یک نامه ارجاع به سوابق کاری، ساعات حضور در یک موقعیت کاری، شرح وظایف و مسئولیت هایشان را نیز ارائه کنند. عدم ارائه مدارک کافی که بتواند ادعاهایتان را به اثبات برساند، منجر به ریجکت ویزای کانادا خواهد شد.

مدارک ناکافی برای اثبات تمکن مالی

فرد متقاضی باید صرف نظر از هدف درخواست ویزای کانادا (تحصیل ، کار و سفر) باید مدرک نشان دهنده تمکن مالی را همراه با مدارکشان ارائه کنند. باید قدرت تامین مالی خود و اعضای خانواده (در صورت همراهی) در طول مدت زمان حضور در کانادا را به اثبات برسانید. ناتوانی در ارائه مدارک کافی اثبات کننده این ادعا، می‌تواند به ریجکت ویزای کانادای فرد منجر شود.

اثبات تمکن مالی از سوی تمامی دانشجویان بین المللی که قصد اخذ ویزای تحصیلی کانادا را دارند، ضروری است. آنها باید این کار را از طرق زیر انجام دهند:

  • ارائه مدرک باز کردن حساب بانکی در کانادا به نام خودشان (اگر پول را به حسابی در کانادا منتقل می کنند)
  • مدرک گرفتن وام دانشجویی یا آموزشی از یک بانک
  • گواهی سرمایه‌گذاری معتبر (GIC) از یک موسسه مالی کانادایی
  • اثبات پرداخت هزینه شهریه و اجاره محل

ناتوانی در اثبات قصد ترک کانادا و بازگشت به کشور مبدا

رپورتاژ

متقاضیان ویزای تحصیلی و ویزای توریستی باید بدانند که این ویزاها موقتی هستند و تاریخ اعتبار و انقضای مشخص دارند. بنابراین این متقاضیان باید قصد خود از بازگشت به کشور مبدا بعد از اتمام دوره اعتبار ویزا را به اثبات برسانند. این شواهد به مقامات اداره مهاجرت ثابت می‌کند که فرد بعد از اتمام ویزایش، تصمیمی مبنی بر ماندن در کانادا ندارد. اگر نتوانید مامور صدور ویزا را درباره بازگشت به کشور خود متقاعد کنید، شاید با ریجکت ویزای کانادا مواجه شوید.

برای مثال می توانید سند خانه خود در کشور مبدا را که توسط یک مترجم رسمی ترجمه شده باشد، را ارائه کنید. فرض کنید که در کشور خود مشغول به کار هستید و به قصد گردشگری به کانادا می روید؛ در این صورت می توانید یک نامه اشتغال به کار دائم از کارفرمای خود برای اثبات ادعایتان ارائه کنید. بعلاوه می توانید نامه زمان بازگشت به محل کارتان نیز می تواند مدرک بازگشت به کشور بعد از اتمام اعتبار ویزا باشد.

مدارک ناکافی برای نمایش سلامت جسمانی

متقاضیانی که قصد دارند برای مدت شش ماه یا بیشتر در کانادا بمانند، به جواب آزمایشات پزشکی نیز نیاز خواهند داشت. اما مدت زمان کمتر از شش ماه، با توجه به قصدتان از سفر به کانادا ممکن است به این مدرک نیاز داشته باشد یا خیر.

این آزمایشات پزشکی باید به منظور اطمینان از موارد زیر انجام شود:

  • عدم ابتلا به یک بیماری عفونی فعال مانند سل یا سیفیلیس (بیماری مقاربتی) که می تواند برای سلامت عمومی خطرناک باشد.
  • دچار مشکلات جسمانی و روانی، یا رفتارهای پرخاشگرانه و غیرقابل پیش بینی شوید که خطر عمومی به همراه داشته باشد.

اگر متقاضی در اثبات سلامت خود و ارائه نتایج آزمایشات مد نظر موفق نشود، ممکن است با رد شدن ویزا مواجه شود.

مامور ویزا درباره قصدتان برای سفر به کانادا متقاعد نشود.

علت بعدی ریجکت ویزای کانادا، ناتوانی متقاضی در متقاعد کردن مامور صدور ویزا درباره قصدش از سفر به کانادا است. مقامات اداره مهاجرت باید از قانونی و درست بودن قصدتان از سفر به کانادا مطمئن شوند و باید بتوانید با ارائه دلایلی مثل اهداف توریستی، حضور در یک کنفرانس یا بازدید از اعضای خانواده به مقامات و نشان دادن قصدتان از بازگشت به کشور مبدا، آنها را متقاعد کنید. اگر مامور ویزا، دلیلتان برای حضور در کانادا را قبول نکند، می تواند درخواست ویزایتان را رد کند. تصمیم او ممکن است تحت تاثیر سوابق سفرتان (حضور بیش از حد مجاز در یک کشور دیگر) قرار بگیرد.

نحوه ثبت درخواست مجدد بعد از ریجکت ویزا

شاید درخواست تجدید نظر ویزای ریجکت شده کمی ترسناک باشد، اما با در دست داشتن اطلاعات درست می توان این فرایند را ساده تر کرد. گامهایی که فرد برای درخواست تجدید نظرش بر میدارد، با توجه به نوع ویزا متفاوت خواهد بود. با توجه به تاثیر قابل توجه ریجکت مجدد بر آینده درخواست هایتان، قطعا نمیخواهید که بار دیگر درگیر این موضوع شوید.

کار با یک مشاور مهاجرت یا متخصص ویزای مجرب و آگاه، در اکثر موارد می تواند شما را با فرم درخواست بسیار قوی تر و آماده تری راهی روال درخواست تجدید نظر کرده و شانس پذیرشتان را بالا ببرد. درست است که بلافاصله بعد از مشاهده ریجکت ویزا، حق تجدید نظر را دارید، اما اگر درخواست تجدید نظرتان با استفاده از همان مدارک اولیه صورت بگیرد، احتمال دستیابی به نتایج مد نظرتان پایین خواهد بود.  باید با یک مشاور متخصص حوزه ویزای کانادا درباره رفع مشکل ریجکت ویزا مشورت کنید.

نوشته‌های مرتبط