علت تخلیه نکردن لباسشویی ایندزیت بررسی دلایل و معرفی راهکار

یکی از مشکلات رایجی که ممکن است در لباسشویی ایندزیت بوجود آید؛ تخلیه نکردن آب است؛ این مشکل در زمان های مختلف بخصصو بعد از اتمام چرخه شستشو نمایان می‌شود، ما در این مقال به بررسی علت تخلیه نکردن لباسشویی ایندزیت و معرفی راهکار های مناسب در زمان مواجهه با این مشکل می‌پردازیم.

یک ماشین لباسشویی در یک چرخه شستشو چندین بار آب را تخلیه و آبگیری می‌کند، تخلیه نشدن آب می‌تواند باعث اختلال در عملکرد ماشین لباسشویی شود؛ مشکل تخلیه نشدن سریعا باید رفع شود.

دلایل تخلیه نکردن لباسشویی زیرووات چیست؟

  • گرفتگی پمپ تخلیه
  • خرابی پمپ تخلیه
  • مسدود شدن شیلنگ تخلیه
  • مسدود بودن فضلاب خروجی
  • خرابی تایمر مکانیکی (مدل‌‎های قدیمی)
  • خرابی برد الکترونیکی

این 6 مورد از اصلی ترین دلایل تخلیه نشدن آب از لباسشویی زیرووات است، پیشنهاد می‌شود در صورت مواجهه با این موارد برای تعمیر لباسشویی زیرروات با نمایندگی های مجاز زیرووات تماس بگیرید.

گرفتگی فیلتر پمپ تخلیه

 

گرفتیگی پمپ تخلیه از شایع ترین دلایل تخلیه نشدن آب لباسشویی زیرووات است، فیلتر برای جلوگیری از ورود تکه های پارچه، سکه، قفل های لباس زیر در مسیر ورود آب به پمپ تخلیه تعبیه شده اند.

در برخی از موارد به دلیل عدم سرویس و جرم گیری لباسشویی زیرووات در این قسمت رسوبات آب و جرم نیز دیده می‌شود.

برای رفع مشکل تخلیه نکردن لباسشویی زیرووات ابتدا فیلتر پمپ تخلیه را باز و آنرا به خوبی بررسی کنید، پیشنهاد می‌شود این قسمت توسط مواد شویند و یک مسواک به خوبی تمیز و مجددا در جای خود قرار بگیرد.

خرابی پمپ تخلیه

پمپ تخلیه ممکن در اثر اتصال کوتاه، قطعی سیم پیچ، شکستن پروانه نتواند به درستی آب لباسشویی را تخلیه کند، دومین قسمت برای عیب یابی دلیل تخلیه نکردن آب لباسشویی زیرووات بررسی پمپ تخلیه است.

پمپ تخلیه باید توسط تعمیرکار لباسشویی زیرووات  بررسی و در صورت معیوب بودن تعویض شود، برای استفاده از خدمات لباسشویی زیرووات می‌توانید با شماره 67549-021 تماس بگیرید.

مسدود شدن شیلنگ تخلیه

رپورتاژ

در بسیاری از مواقع به دلیل جمع شدن جرم و رسوب یا وارد شدن لباس های زیر مانند جوراب و لباس های زیر شیلنگ تخلیه مسدود می‌شود، در این حالت پمپ تخلیه نمی‌تواند آب را از لباسشویی خارج کند.

در مرحله سوم برای عیب یابی این مشکل باید شیلنگ تخلیه مورد بررسی قرار بگیرد.

مسدود بودن فضلاب

گرفتگی و مسدود بودن مسیر خروجی آب لباسشویی مانع تخلیه کردن لباسشویی زیرووات می‌شود، در این حالت باید فاضلاب خروجی بررسی و در صورت گرفتگی، گرفتگی آن برطرف شود.

خرابی تایمر

تایمر در لباسشویی‌های قدیمی زیرووات وظیفه قطع و وصل کردن جریان برق مصرفی پمپ تخلیه را در یک چرخه شستشو برعهده دارد، چنانچه پلاتین های تایمر یا چرخدنده‌های آن معیوب باشند امکان وصل شدن جریان برق برای کار کرد پمپ تخلیه وجود ندارد، در نتیجه آب از لباسشویی زیرووات تخلیه نمی‌شود.

تعمیر تایمر باید به دست تعمیرکاران متخصص و مجرب نمایندگی لباسشویی زیرووات انجام شود.

خرابی برد الکترونیکی

در مدل های جدید لباسشویی زیرووات برد الکترونیکی وظیفه صادر کردن فرمان و نظارت بر کارکرد پمپ تخلیه را برعهده دارد، یکی از نشانه های خرابی برد یا سوختن برد لباسشویی عدم صادر کردن فرمان برای کارکرد قسمت های مختلف مانند پمپ تخلیه استو

تعمیر برد الکترونیکی لباسشویی زیرووات نیازمند داشتن علم و دانش، تخصص، تجربه است، برای استفاده از خدمات تعمیر برد الکترونیکی می‌توانید با تعمیرگاه سرویس برتر تماس بگیرید.

نتیجه گیری

عوامل، قطعات و قسمت های مختلفی در لباسشویی وظیفه تخلیه کردن آب را برعهده دارند، خرابی یکی از قطعات می‌تواند باعث تخلیه نشدن آب از لباسشویی زیرووات شوند.

درصورت مواجهه با این مشکل پیشنهاد می‌شود از خدمات پس از فروش نمایندگی‌های لباسشویی زیرووات استفاده شود، زیرا تعمیرات لباسشویی نیازمند داشتن تخصص و تجربه و آشنایی با لباسشویی زیرووات است.

نوشته‌های مرتبط