تکنیک های سئو برای افزایش فروش اینترنتی

سئو آن چیزی است که شما برای دیده شدن احتیاج دارید و دیده شدن آن چیزی است که برای فروش نیاز خواهید داشت. با همین دو عبارت ساده می‌تواند از سئو سایت به افزایش فروش اینترنتی برسید؛ اما چطور؟ در ادامه با برخی تکنیک‌های سئو برای افزایش فروش آشنا خواهید شد.

تولید محتوای حرفه‌ای داشته باشید

محتوا پادشاه است! شاید بارها و بارها در نکات سئو سایت این موضوع را دیده باشید. محتوا همیشه پادشاه بوده و پادشاه خواهد بود! محتوای مفید مهم‌ترین بخش سئو سایت محسوب می‌شود. چه برای فروش و چه برای جذب مخاطب به محتوای اصولی نیاز خواهید داشت. تا زمانی که محتوای اصولی نداشته باشید، سایت شما پیشرفت نخواهد کرد. حتی اگر تمامی اصول سئو سایت را از سئو تکنیکال تا سئو خارجی رعایت کنید و محتوای خوبی نداشته باشید، سایت شما رشد چندانی را تجربه نمی‌کند. جالب است بدانید که محتوای سئو نشده باکیفیت شانس بیشتری برای دیده شدن در مقابل محتوای بی‌کیفیت اما سئو شده خواهد داشت. پس حتماً اول از همه روی تولید محتوا سایت اصولی خود سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهید و در کنار آن به رعایت اصول سئو بپردازید.

سئو تکنیکال، داخلی و خارجی در کنار هم

به‌صورت کلی سه نوع سئو با نام‌های سئو تکنیکال، سئو داخلی و خارجی وجود دارد. تکنیکال همان سنگ بنای سئو سایت شما است. تمامی نکاتی که در خصوص بنیاد و اساس سایت خود باید رعایت کنید، مربوط به سئو تکنیکال خواهد بود. یعنی شما باید سرعت سایت، افزونه‌های مختلف، نقشه سایت و … را به‌خوبی پیاده‌سازی کنید تا کاربر تجربه خوبی از سایت داشته باشد. سئو داخلی تمامی مواردی هستند که شما روی سایت خود برای جذب مخاطب و بهبود اعتبار خود انجام می‌دهید. سئو خارجی همان بک لینک است که می‌توانید از اعتبار سایت‌های دیگر برای افزایش اعتبار خود استفاده کنید.

نکته اینجاست که نمی‌توان فقط به یکی از انواع سئو اهمیت داد و موارد دیگر را رها کرد. در اصل بهبود سئو سایت باید در هر سه جهت به‌صورت همزمان انجام شود. این سه مورد به یکدیگر متصل هستند و روی هم تأثیر می‌گذارند و در همکاری هم به بهبود سئو سایت کمک می‌کنند.

مخاطب هدف خود را به‌خوبی بشناسید

رپورتاژ

شناخت مخاطب هدف یکی از بخش‌های مهم سئو سایت محسوب می‌شود. در بحث سئو تکنیکال شاید این موضوع مطرح نشود؛ اما چه برای سئو داخلی و چه برای سئو خارجی باید مخاطب هدف خود را به‌خوبی بشناسید. منظور از شناخت فقط این نیست که جنسیت، سن یا موقعیت مکانی آن‌ها را تشخیص دهید. بلکه باید دغدغه‌های آن‌ها را به‌خوبی بدانید و درک کنید. سپس به‌دنبال برنامه‌ای برای ارائه راهکار در جهت دغدغه‌های آن‌ها باشید. به این ترتیب می‌توانید محتوایی دقیق، اصولی و مفید تولید کنید. وقتی که محتوا دقیقاً دغدغه و مشکلات کاربر را هدف قرار دهد، باعث جذب او می‌شود. در نتیجه به‌صورت کاملاً ارگانیک روی سایت شما باقی می‌ماند و همین موضوع به اعتبار سایت کمک می‌کند. به همین سادگی با شناخت کامل مخاطب می‌توانید به بهبود سئو سایت خود کمک کنید.

از تصاویر باکیفیت استفاده کنید

خودتان را به جای مخاطب قرار دهید. آیا دلتان می‌خواهد تصاویر باکیفیت ببینید یا تصاویر کیفیت چندانی نداشته باشند؟ قطعاً استفاده از تصاویر ارتباط بیشتری را با مخاطب ایجاد می‌کند. پس به تصاویر اهمیت بسیاری دهید. به یاد داشته باشید حتماً از تصاویری همانند اینفوگراف‌ها استفاده کنید. این تصاویر باعث می‌شوند تا کاربر وقت بیشتری را روی سایت سپری کند. به این ترتیب نرخ پرش کاهش پیدا می‌کند و یک امتیاز مثبت برای سایت خواهد بود. فراموش نکنید که استفاده از تصاویر باکیفیت برای محصولاتی که به فروش می‌رسانید نیز اهمیت بسیاری دارد. پس حتماً به این موضوع هم دقت داشته باشید که از تصاویر در زوایای مختلف و با کیفیت عالی استفاده کنید.

الگوی چشمی را رعایت کنید

زمانی که کاربر وارد سایت شما می‌شود، با یک نگاه باید اطلاعات مدنظر خودش را پیدا کند. این مسئله اهمیت بسیاری دارد. وقتی که چهره محتوا یا حتی بخش فروشگاهی سایت شما نامنظم باشد، کاربر دچار سردرگمی می‌شود و به این ترتیب سایت را به‌سرعت ترک کرده و باعث افزایش نرخ پرش می‌شود. پس برای جلوگیری از این موضوع، باید الگوی چشمی را به‌خوبی رعایت کنید.

ثابت قدم باشید

در نهایت باید ثبات قدم داشته باشید. سئو سایت کاری نیست که یک شبه بتوانید انجام دهید. باید به گوگل و سایر موتورهای جستجو ثابت کنید که سایتی با اعتبار و عالی هستید. پس حداقل برنامه‌ای 1 ساله داشته باشید و فعالیت خود را به‌خوبی ادامه دهید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. ثبات قدم داشتن در این راه و اینکه ناامید نشوید، یکی از مهم‌ترین بخش‌ها خواهد بود.

خب دوستان عزیز با مهم‌ترین نکات بهبود سئو به‌صورت هدفمند برای افزایش فروش آشنا شدید. حال نوبت به این می‌رسد که برای سئو سایت خود برنامه‌ریزی داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن به نتیجه دلخواه برسید.

نوشته‌های مرتبط