طرز تهیه مافین هویج و آناناس خانگی بسیار معطر و خوشمزه

دنیای شیرینی ها دنیای بسیار اعجاب انگیز است و آشنایی با روش پخت انواع شیرینی و کیک ها شما را به وادی بسیار شیرینی میبرد. در این مقاله از مجموعه مقالات آشپزی ملل سایت بازده با ما همراه باشید تا با طرز تهیه مافین هویج و آناناس خانگی بسیار معطر و خوشمزه آشنا شوید.  ترکیب هویج و آناناس در این دستور واقعا باعث خوشمزه شدن این مافین صبحانه می‌شود. زمان آماده‌سازی این مافین ۱۵ دقیقه و  زمان پخت آن ۳۰ دقیقه است. مقدار مواد لازم گفته شده مناسب برای مصرف ۱۲ نفر و سطح دشواری تهیه آن در رده بندی آسان قرار دارد.

مافین هویج و آناناس

مواد مورد نیاز

الف. ۱۱۵ گرم آرد
ب. ۷۵ گرم آناناس کنسروی، آب کشیده و خرد شده
پ. ۴ عدد هویج متوسط، رنده شده
ت. ۱ قاشق غذاخوری اسانس وانیل خالص
ث. ۸۵ میلی‌گرم روغن  (مثلا روغن آفتابگردان)
ج. ۲ عدد تخم مرغ بزرگ
چ. مقدار نمک ریز
ح. نصف قاشق چای خوری جوش شیرین
خ. ۱ قاشق چای خوری بیکینگ پودر
د. ۲ قاشق چای خوری دارچین آسیاب شده
ذ. ۲ قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم
ر. ۱۱۵ گرم شکر قهوه‌ای
ز. ۱۱۰ گرم آرد گندم کامل
ژ. وسایل مخصوص تهیه‌ی مافین: ۱۲ عدد قالب مافین و قالب کاغذی

طرز تهیه

رپورتاژ

الف. فر را با دمای ۱۸۰ درجه‌ سانتی‌‌گراد گرم کنید؛ ۱۲ عدد قالب مافین را ردیف کنید و داخل آن‌ها قالب کاغذی قرار دهید.

ب. آرد و شکر قهوه‌ای، پودر جوانه گندم، دارچین، بیکینگ پودر، جوش شیرین، و نمک را داخل یک کاسه‌ی متوسط با یکدیگر مخلوط کنید. داخل کاسه‌ی متوسط دیگری، تخم مرغ‌ها را کمی بزنید و سپس، روغن سبزیجات و عصاره‌ی وانیل را به آن بیفزایید.

پ. مواد خیس به نرمی و در عین حال سریع به مواد خشک اضافه کنید و با کمک لیسک آن‌ها را به هم مخلوط کنید. وقتی رطوبت همه‌ی مواد به یک اندازه‌ رسید، هویج و آناناس را به آن بیفزایید؛ ترکیب تمام مواد به خمیر غلیظی تبدیل می‌شود. خمیر غلیظ را به یک اندازه داخل هر یک از قالب‌های مافین بریزید.

ت. قالب‌ها را داخل فر بگذارید و اجازه دهید مواد به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر بپزند تا طلایی رنگ شوند؛ در این شرایط، خلال دندانی را داخل یکی از مافین‌ها فرو کنید و در بیاورید، اگر خلال دندان کاملا تمیز ماند، مافین‌تان آماده است. آن‌ها را از قالب خود خارج کنید و اجازه دهید کمی خنک شود.

مافین خوشمزه شما آماده سرو است. نوش جان!

نوشته‌های مرتبط