17 راه طبیعی درمان چین و چروک دور لب که واقعا موثر است

لب‌ها در بیان شخصیت فرد نقش مهمی ایفا می‌کنند. لب‌های نرم و صاف نیز زیبایی صورت شما را نشان می‌دهند. همان‌طور که می‌دانید، پوست لب بسیار نازک و حساس است، زیرا بعضی از عوامل مانند نور خورشید، باد یا محصولات آرایشی که استفاده می‌کنید، حتی رژ لب هم روی لب‌های شما تاثیر می‌گذارند. لب‌های آسیب‌دیده دارای چین و چروک‌های عمودی هستند که می‌توانند خطوط و شیارهای ریزی در اطراف دهان شکل دهند و به این ترتیب سبب شوند که از زیبایی لب‌های شما کاسته شود. در این نوشتار، به شما آموزش خواهیم داد که چه‌طور از شر چین و چروک بالای لب‌ها به طور طبیعی خلاص شوید. شما می‌توانید این روش‌های درمانی طبیعی را دنبال کنید و به نتایج شگفت‌انگیز دست بیابید. کمی وقت برای خواندن این مقاله صرف کنید و بعد، درمان چین و چروک دور لب را شروع کنید!

درمان چین و چروک دور لب

چین و چروک قسمت بالای لب یکی از مشکلاتی است که زنان را بیش از هر چیزی نگران می‌کند، به ویژه در فصل زمستان. در صورتی که برای حذف یا درمان خطوط ریز بالای لب، هیچ درمانی را دنبال نکنید با گذشت سال‌ها مدام بر عمق و تعدادشان افزوده می‌شود. برخی از علل شایع که موجب بروز چین و چروک در قسمت بالای لب فوقانی می‌شوند عبارتند از ژنتیک، سن، سیگار کشیدن و برخی از حالاتی که روی صورت‌تان به طور مداوم ایجاد می‌کنید. بسیاری از مردم از روش‌های زیبایی برای رفع این مشکل استفاده می‌کنند از جمله تزریق کلاژن و لیزر پوست که هر دو باعث کاهش این چین و چروک‌ها می‌شود، اما این دست از آدم‌ها واقعا بابت استفاده از این روش‌ها چندان رضایت خاطر ندارند. آن‌ها ترجیح می‌دهند از روش‌های کم‌تر تهاجمی و درمان‌های طبیعی برای کاهش چین و چروک بالای لب استفاده کنند تا از روش‌های زیبایی. این روش‌های طبیعی را همه به راحتی می‌توانند در خانه انجام بدهند.

۱. تمرینات ساده

در این بخش به شما مراحلی را برای خلاص شدن از شر چین و چروک بالای لب‌ها آموزش می‌دهیم:

گام ۱:

– مخلوطی از عسل و بلغور جوی دوسر را با این دستور آماده کنید: عسل کمی و ۲ قاشق غذاخوری از بلغور جوی دوسر خام

– این دو ماده‌ی تشکیل‌دهنده را خوب با هم مخلوط کنید تا زمانی که خمیر سفتی آماده شود و سپس آن را در قسمت بالای لب استعمال کنید.

گام ۲:

– لب‌ها را ماساژ بدهید و بعد به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کنید

– صورت‌تان را با آب گرم شستشو دهید

گام ۳

– در مقابل آینه بنشینید و به لب‌های‌تان نگاه کنید

– دهان‌تان را باز کنید، به حدی که انگار می‌خواهید خمیازه بکشید

– لب‌های خود را نزدیک به ۱۲ میلی‌متر دور از هم نگه دارید و سپس به آرامی لب بالا را به سمت لب پایین ببرید.

گام ۴

– اجازه دهید لب فوقانی شما در این موقعیت ثابت باشد

– قسمت وسط لب بالا را از دو طرف بگیرید و آن را به اندازه‌ای که انگار می‌خواهید لبخند بزنید، بکشید. به این ترتیب، لب فوقانی شما به سمت بیرون کشیده می‌شود.

گام ۵

– به تدریج کششی که روی لب بالایی ایجاد کرده‌اید کم و کم‌تر کنید. سپس لب بالا را به سمت موقعیت اصلی خود برگردانید. علم ثابت کرده‌است که اگر شما این عمل را ۵ یا ۶ بار در روز انجام دهید، چروک‌های قسمت بالای لب کاهش می‌یابد.

گام ۶

– هر دو شست خود را روی لب فوقانی بگذارید به طوری که ناخن‌ها رو به لثه‌ها باشند.

– شست‌ها باید ۸ میلی‌متر فاصله داشته باشد و شما باید در ۸ حرکت کوچک لب بالایی را به سمت شست‌ها حرکت دهید. شست دست خود را در این موقعیت ثابت نگه دارید تا زمانی که لب فوقانی محکم روی شست‌ها فشار وارد کند.

گام ۷

– انگشت شست خود را در این موقعیت نگه دارید.

– در حالی که این موقعیت را حفظ کرده‌اید، تا پنج بشمارید.

– در ۸ حرکت، عضله‌ی لب فوقانی را به موقعیت اول برسانید.

* همیشه یادتان باشد که:

– یک ساعت قبل از انجام این تمرین دو لیوان آب بنوشید و صورت‌تان را گرم کنید، زیرا پوست گرم و مرطوب حساس‌تر از پوست سرد و خشک است.

– از یک مرطوب‌کننده‌ی طبیعی استفاده کنید که بر پایه‌ی وازلین نیست و باید آن را دوبار در روز روی  لب‌ها استفاده کنید. اگر پوست لب شما قابل انعطاف و نرم باشد، پدیدار شدن چین و چروک‌ها دشوار خواهد بود.

۲. از روغن و نرم‌کننده در این ناحیه استفاده کنید

روغن و محصولات نرم‌کننده به عنوان اولین عامل مورد نیاز برای استفاده روی لب‌ها شناخته‌شده و همچنین یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای خلاص شدن از شر چین و چروک در قسمت بالای لب است. لب‌های خشک و پوسته پوسته ممکن است یکی از مشکلاتی باشد که بسیاری از آدم‌ها با آن روبرو هستند. این مشکل ممکن است هم آزاردهنده باشد و هم احساس ناراحتی در شما ایجاد کند. لب‌ها به جای چربی یا غدد سباسه با یک لایه پوست پوشیده می‌شوند و بنابراین به راحتی تحت تاثیر هر چیزی قرار می‌گیرند. اگر شما احساس می‌کنید که لب‌های‌تان خشک هستند می‌توانید آن‌ها را با استفاده از یک بوم لب مغذی مرطوب نگه دارید، فقط یادتان باشد که در استفاده از این محصولات زیاده‌روی نکنید.

مشکل دیگر این است که مردم معمولا لب‌های‌شان را لیس می‌زنند. البته، این یک عمل فیزیکی طبیعی است که انسان انجام می‌دهد، اما شما باید بدانید که لیس زدن، به خصوص در زمستان، می‌تواند لب‌های شما را خشک‌تر کند. پس از لیس زدن بیش از حد لب‌های‌تان اجتناب کنید.

۳. از لب‌ها و نواحی اطراف‌اش در برابر نور خورشید محافظت کنید

حتی خورشید هم ممکن است به لب‌ها آسیب برساند، به ویژه در زمستان که لب‌ها دچار خشکی و ترک می‌شوند. بنابراین قبل از بیرون رفتن و ایستادن در معرض نور آفتاب، باید لب‌ها و نواحی اطراف آن را محافظت کنید.

قبل از بیرون رفتن، ۲ راه ساده برای محافظت از لب‌ها و نواحی اطراف آن در خانه وجود دارد:

– لب‌های خود را با کرم ضد آفتاب یا عسل که ممکن است در خانه‌تان موجود باشد پوشش دهید.

– قبل از قرار گرفتن در برابر نور خورشید، آب گوجه‌فرنگی روی  لب‌ها و بالای آن بمالید.

فقط با محافظت از پوست بالای لب در برابر اشعه‌ی مضر خورشید، می‌توانید به ناپدید شدن چین و چروک روی این ناحیه کمک کنید. بنابراین، محافظت از لب‌ها و قسمت بالای آن در برابر نور خورشید یکی از راه‌های طبیعی خلاص شدن از شر چین و چروک این ناحیه است.

۴. اکسیدان‌ها را با مصرف سبزیجات سبز از بدن‌تان حذف کنید

مصرف سبزیجات سبز روش دیگری برای خلاص شدن از شر چین و چروک در قسمت بالای لب است. چین و چروک شما می‌تواند به علت وجود اکسیدان بیش از حد روی پوست باشد. شما می‌توانید این مشکل را به صورت طبیعی حل کنید.

مصرف سبزیجات برگ سبز را امتحان کنید و سپس می‌توانید ببینید که چروک‌های لب کم کم محو می‌شوند و در این ناحیه پوستی تازه و جوان شکل می‌گیرد. سبزیجات سبز الاستیسیته‌ی پوست را حفظ می‌کنند و سبب زیباتر شدن پوست می‌شوند.

۵. با بطری آب ننوشید

بسیار شگفت‌انگیز است که چین و چروک‌های روی لب و ناحیه‌ی بالای لب ممکن است به علت شکل نامناسب لب‌ها ایجاد شود. بر طبق برخی تحقیقات، خطر چروک شدن لب و ناحیه‌ی بالای لب در افرادی که از بطری آب می‌نوشند، بیش از بقیه است. چنین تاثیری فقط به این دلیل است که اگر شما از یک بطری آب بنوشید، لب‌های‌تان در یک منطقه کوچک جمع و گرد می‌شوند، بنابراین احتمال چروک شدن آن‌ها افزایش خواهد یافت. بنابراین بهتر است آب را در یک لیوان بنوشید و از نوشیدن آب در بطری به عنوان راهی برای خلاص شدن از چین و چروک بالای لب‌ها پرهیز کنید.

۶. عادات‌تان را تغییر بدهید یا آن‌ها را تعدیل کنید

برخی از تحقیقات نشان می‌دهند که عادات یک فرد می‌تواند در فرایند شکل‌گیری چین و چروک اثربخش باشد. بنابراین اعمال برخی اصلاحات در سبک زندگی شما خواه ساده و خواه جدی، نیز روش خوبی برای خلاص شدن از شر چین و چروک در ناحیه‌ی بالای لب است.

* اولین کاری که باید انجام دهید این است که سیگار را ترک کنید. سیگار کشیدن یکی از دلایل عمده‌ی داشتن لب‌های تیره و چروکیده است. خیلی ساده نگاهی به افراد سیگاری داشته باشید!

* ثانیا، شما باید بدن‌تان را به طور کامل هیدراته نگه دارید. اگر سلامت شما در وضعیت خوبی قرار دارد و همیشه احساس راحتی دارید، پوست‌تان از جمله پوست دور لب نیز زیباتر خواهد بود.

* سوم، به یاد داشته باشید که آب زیادی بخورید. آب به شما کمک می‌کند که یک پوست سالم و لب‌هایی زیبا به دست بیاورید.

۷. درمان چین و چروک دور لب با آب آناناس

آب آناناس یک راه موثر برای خلاص شدن از شر چین و چروک در قسمت بالای لب است. این میوه آنزیم فعالی به نام بروملین دارد که به خوبی در ناپدید کردن چین و چروک بالای لب‌ها موثر است. برای استفاده از این راه‌کار می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

– آب آناناس تازه را از یک آناناس سبز بگیرید.

رپورتاژ

– این آب تازه را روی  لب‌ها و قسمت بالای آن بمالید و اجازه بدهید به مدت ۲۰ دقیقه بماند.

– در نهایت لب‌ها را با آب ولرم بشویید.

۸. درمان چین و چروک دور لب با استفاده از دارچین

استفاده از دارچین نیز به عنوان یک راه موثر برای خلاص شدن از شر چین و چروک در قسمت بالای لب‌ها در نظر گرفته می‌شود. برای انجام این درمان باید مطابق با مراحل زیر عمل کنید:

دارچین را به قطعات کوچک خرد کرده و بعد آن‌ها را پودر کنید

– مقدار کمی از هر روغن طبیعی که دارید ( نارگیل، روغن جوجوبا یا اسطوخودوس) را با این پودر دارچین مخلوط کنید

– ترکیب به دست آمده را روی لب‌ها و قسمت بالای آن‌ها بمالید و اجازه بدهید مدت کوتاهی بماند

– در نهایت لب‌ها را با آب بشویید

به این ترتیب، می‌توانید لب‌های دارای چین و چروک را به خوبی هیدراته کنید، زیرا این مخلوط جریان خون را به این ناحیه تحریک می‌کند و سبب می‌شود که لب‌هایی جذاب و زیبا به دست بیاورید!

۹. دارچین و روغن‌های طبیعی

این ترکیب اغلب روی لب‌ها استفاده می‌شود تا چروک‌ها را از بین برده و لب‌هایی درخشان و عاری از هر گونه خط و خطوط به شما بدهد. استفاده از این ترکیب در عین حال یکی از راه‌های عالی برای خلاص شدن از شر چین و چروک قسمت بالای لب است.

برای انجام این درمان باید مطابق با روش زیر عمل کنید:

– کمی پودر دارچین و روغن درخت چای را با هم مخلوط کنید

– ترکیب به دست آمده را به طور روزانه روی  لب‌ها و قسمت بالای آن بمالید

این یک نمونه از ترکیب تهیه شده با استفاده از دارچین است. شما می‌توانید از روغن نارگیل، روغن جوجوبا یا روغن ویتامین E را به جای روغن درخت چای استفاده کنید. این ترکیبات طبیعی لب شما را نرم‌تر و صاف‌تر خواهد کرد.

۱۰. پاپایا

استفاده از پاپایا یکی دیگر از روش‌های طبیعی برای خلاص شدن از شر چین و چروک بالای لب است. برای استفاده از پاپایا برای این منظور به روش زیر عمل کنید:

– با استفاده از پاپایای له شده و کمی عسل، یک ماسک آماده کنید

– ماسک را روی لب‌ها و قسمت‌ بالای آن قرار دهید و اجازه بدهید به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه بماند

– در نهایت لب‌ها را به آرامی با آب بشویید.

۱۱. روغن ویتامین E

روغن ویتامین E ماده‌ی طبیعی بعدی برای خلاص شدن از شر چین و چروک بالای لب است. این روغن حاوی آنتی‌اکسیدان است که به راحتی خطوط ریز روی لب‌ها را برطرف می‌کند.

فقط باید روغن بادام را به روغن ویتامین E اضافه کنید و سپس ترکیب حاصل را روی لب‌ها بگذارید. این ترکیب در مقایسه با استفاده‌ی صرف از روغن ویتامین E تاثیرگذارتر است.

۱۲. جوش شیرین

جوش شیرین ماده‌ی موثر دیگری برای خلاص شدن از شر چین و چروک بالای لب است. برای استفاده از جوش شیرین برای این منظور مطابق با مراحل زیر عمل کنید:

– ابتدا باید چند قطره آب را با جوش شیرین ترکیب کنید.

– سپس ترکیب به دست آمده را روی لب‌ها بگذارید و از یک انگشتر یا مسواک برای ماساژ این ناحیه استفاده کنید.

– در نهایت لب‌تان را با آب گرم تمیز کنید.

– برای مرطوب کردن لب‌ها کمی روغن زیتون یا روغن نارگیل روی آن‌ها بمالید.

۱۳. شیر خام و گلبرگ رز

این ترکیب برای خلاص شدن از شر چین و چروک بالای لب واقعا ایده‌آل است. برای انجام این درمان، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

– کمی شیر را همراه با گلبرگ‌های گل رز داخل دستگاه میکس کنید تا یک خمیر حاصل شود

– این خمیر را روی لب‌ها بگذارید و اجازه بدهید به مدت ۵ دقیقه بماند

– در نهایت از روغن نارگیل یا بوم لب برای مرطوب کردن لب‌ها استفاده کنید

۱۴. روغن حیوانی و خامه

روغن حیوانی و خامه ایمن‌ترین راه برای از بین بردن چین و چروک روی لب و ناحیه‌ی بالای لب‌ هستند.

شما می‌توانید کمی روغن حیوانی گرم را دو بار در روز روی لب‌ها استعمال کنید. علاوه بر این، می‌توانید خامه‌ی تازه را روی لب‌ها پخش کنید و اجازه بدهید کمی بماند. به این ترتیب خطوط ریز یا چین و چروک‌ها حذف خواهند شد.

روش‌های دیگری نیز برای خلاص شدن از شر چین و چروک روی لب‌ها وجود دارد. قبل از رفتن به رختخواب، می توانید هر یک از مواد طبیعی قید شده در این نوشتار را روی لب‌ها و ناحیه‌ی بالای آن استعمال کنید تا بهترین کارایی را داشته باشند. ساعات خواب شب، درست زمانی است که لب‌های شما به خوبی التیام خواهند یافت و صبح روز بعد احساس شگفت‌انگیزی دارید. به این ترتیب لب‌های شما برای استفاده از بوم لب یا رژ لب آماده خواهند بود.

علاوه بر راهنمایی‌های فوق، می‌توانید برخی از روش‌های زیبایی دیگر که از مواد شیمیایی استفاده می‌کنند را امتحان کنید.  از این روش‌ها خیلی دچار هراس نشوید زیرا در واقع آن‌ها هم عملکردهای مثبتی دارند. و بسیاری از مردم از این روش‌ها برای خلاص شدن از چین و چروک استفاده می‌کنند، زیرا به سرعت نتیجه خواهند گرفت. در قسمت بعدی نوشتار برخی از این روش‌ها را به شما توصیه می‌کنیم. با کمی تحقیق و بررسی و مشاوره با پزشک، متوجه خواهید شد که آیا این روش‌ها برای شما مناسب هستند یا خیر.

۱۵. درم ابریژن و پیلینگ سطحی

درم ابریژن به عنوان یک روش زیبایی استفاده می‌شود که نه تنها به حذف جای آکنه، زخم، و آبله مرغان کمک می‌کند بلکه باعث کاهش خطوط ریز روی لب و اطراف لب نیز می‌شود. لایه‌برداری یا پیلینگ نیز عملکرد مشابهی دارد، اما ممکن است برای زنان گیاهخوار یا کسانی که قرص مصرف می‌کنند مناسب نباشد زیرا می‌تواند تاثیر بدی روی آن‌ها داشته باشد.

برای انجام درم ابریژن، پزشک با استفاده از یک ابزار چرخشی لایه‌های رویی پوست را حذف می‌کند. و برای پیلینگ، معمولا نوعی کرم هر روز و به مدت یک ماه روی پوست استفاده می‌شود و بعد کرم لایه‌برداری قوی‌تری برای حذف لایه‌های روی پوست استعمال می‌شود.

پیلینگ گلیکولیک یا پیلینگ شیمیایی نام ترسناکی دارد، اما این یکی، هم نوعی درمان زیبایی محسوب می‌شود. این روش لایه‌برداری می‌تواند سلول‌های مرده‌ی پوست لب و بالای لب را حذف کند تا این نواحی نرم و صاف شوند. ممکن است این محصول ملایم‌تر انواع دیگر محصولات باشد، اما اگر شما از آن به مدت زمان طولانی استفاده کنید، ممکن است مضر باشد.

لایه‌برداری سبک با پیلینگ شیمیایی نباید اشتباه گرفته شود، زیرا این یک درمان زیبایی است، نه عمل جراحی. شما می‌توانید اسیدهای میوه‌ای را برای روشن کردن سلول‌های روی پوست استفاده کنید. این روش اغلب در برخی از سالن‌های زیبایی انجام می‌شود، و می‌تواند اثرات بد هم روی پوست داشته باشد.

اگر می‌خواهید از درم ابریژن یا پیلینگ استفاده کنید، باید برای اطمینان از رسیدن به بهترین نتایج ممکن به پزشک مراجعه کنید.

۱۶. پرکننده‌ها (فیلر)

چروک روی لب‌ها می‌تواند با استفاده از پرکننده‌های تزریقی که به عنوان یکی از بهترین روش‌ّها برای خلاص شدن از شر چین و چروک بالای لب‌ها شناخته می‌شود، کاهش یابد. فیلرها گزینه‌ی محبوبی برای زنانی هستند که می‌خواهند از شر چین و چروک‌های صورت خلاص شوند.

زنان علاوه بر روبرو شدن با مشکلات مربوط به پوست لب، برای انتخاب یک پرکننده‌ی مناسب نیز همواره دچار مشکل هستند زیرا انواع و اقسامی از این محصول در بازار موجود است. هر کس مشکلات و راه‌حل‌های خود را دارد، بنابراین بهترین راه این است که از کارشناسان برای تعیین محصول مطلوب برای شما مشورت بگیرید.

با این حال، چند نکته‌ی احتیاطی وجود دارد که باید در یاد داشته باشید. پس از هر چیزی، باید در مورد فیلرها اطلاعات کاملی کسب کنید و بدانید که محصول انتخاب شده به چه دلیل برای شما مناسب است. ثانيا، اگر شخصي را فیلری را به شما معرفی کرد، از او بپرسيد که آيا تکنيک او اثرات ديگري دارد يا خير. و در نهایت، باید به یاد داشته باشید که استفاده‌ی بیش از حد از پرکننده‌ها یا استفاده از پرکننده‌ی نامناسب می‌تواند مشکلاتی مانند پف کردن غیر طبیعی صورت یا حتی برجستگی ایجاد کنند.

۱۷. محصولات دارویی قدرتمند

ظاهر چین و چروک روی لب و بالای لب می‌تواند با برخی از محصولات مراقبت از پوست که حاوی مقدار زیادی ویتامین A و کوآنزیم Q۱۰ هستند، کاهش یابد. این ترکیبات باعث بهبود فرایند تولید کلاژن در پوست از جمله پوست لب می‌شود و به این ترتیب به عنوان یکی از راه‌حل‌های مناسب برای خلاص شدن از چین و چروک بالای لب پذیرفته شده‌اند. لب‌های شما به وسیله کلاژن پرتر و سفت‌تر می‌شوند.

توجه داشته باشید که محصولات زیبایی زیادی در بازار وجود دارد که برخی از آن‌ها ابدا خوب نیستند. بنابراین باید مراقب باشید و فقط آن‌هایی را خریداری کنید که قبلا تست شده‌اند.

چنان‌چه می‌دانید لب‌های شما، نه تنها زیبایی‌تان را بیان می‌کنند، بلکه برای برقراری ارتباط و کار با دیگران به شما اعتماد به نفس می‌دهند. پس به ظاهر آن‌ها توجه کنید، به خصوص اجازه ندهید خشک و سفت شوند. همیشه به یاد داشته باشید که برای از بین بردن چین و چروک بالای لب‌ها، باید آن‌ها را صاف و نرم نگه دارید!

نوشته‌های مرتبط