طرز تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی فرانسوی با فلفل و پنیر

چیکن هش یک خوراک عالی فرانسوی است که از تکه های مرغ خرد شده، پیاز و سیب زمینی و فلفل یا پنیر تشکیل می شود و روش پخت بسیار آسانی هم دارد. این غذای بین المللی آنقدر خوشمزه و جدید است که پیشنهاد می‌کنیم همین امروز دست به کار شوید. در ادامه با بخش آشپزی ملل سایت بازده همراه باشید تا طرز تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی فرانسوی با فلفل و پنیر را بدانید.

خوراک مرغ و سیب زمینی فرانسوی با فلفل و پنیر

زمان آماده‌سازی: ۱۰ دقیقه
زمان پخت: ۵۵ دقیقه
مناسب برای مصرف ۴ نفر
سطح دشواری: آسان

مواد مورد نیاز

الف. ۸ قاشق غذاخوری روغن زیتون
ب. ۲ عدد پیاز قرمز، خرد شده
پ. ۴ حبه سیر، خرد شده
ت. ۱ عدد فلفل قرمز، خرد شده
ث. ۱ عدد فلفل سبز، خرد شده
ج. ۲ عدد هالوپینو، خرد شده
چ. ۱ کیلوگرم ران مرغ، با پوست و استخوان
ح. ۱۷۵ میلی‌لیتر آب مرغ
خ. ۱۲۵ میلی‌لیتر آب
د. آب یک عدد لیمو
ذ. ۱ قاشق چای خوری نمک
ر. ۲ قاشق چای خوری فلفل سیاه تازه‌ی آسیاب شده
ز. ۱ کیلوگرم سیب زمینی قرمز، ریز خرد شده
ژ. ۶۰ گرم گوجه فرنگی، خرد شده برای تزیین
س. ۴۰ گرم پنیر فتا، برای تزیین

رپورتاژ

دستورالعمل

الف. ۲ قاشق غذاخوری روغن را داخل یک تابه‌ی متوسط بریزید؛ پیاز، سیر، و همه‌ی فلفل‌ها را داخل تابه بریزید و آن‌قدر تفت دهید تا نرم شوند و رنگ‌شان نیز روشن شود. مرغ را اضافه کنید و تمام قسمت‌های آن را آن‌قدر داخل روغن و مواد بپزید تا قهوه‌ای رنگ شوند. نیمی از ترکیب پیاز و فلفل‌ها را از تابه خارج کنید.

ب. به پختن مرغ ادامه دهید؛ پس از مدتی، آب مرغ، آب، آب لیمو، نمک، و فلفل را به مرغ اضافه کنید و اجازه دهید مواد به مدت ۴۵ دقیقه به آرامی بپزند تا گوشت مرغ از استخوان‌ها جدا شوند. مرغ را از تابه خارج کنید و اجازه دهید خنک شود. در نهایت، استخوان‌ها و پوست باقی‌مانده را از گوشت مرغ جدا کنید، و گوشت را به کمک چنگال خرد کنید.

پ. مواد باقی‌مانده‌ی داخل تابه را آن‌قدر حرارت دهید تا به غلیظ شوند. ترکیب غلیظ را از تابه خارج کنید و مجددا مقداری روغن داخل تابه بریزید و قطعات سیب زمینی قرمز را داخل آن سرخ کنید تا برشته شوند. ترکیب پیاز و فلفل و هم‌چنین، مرغ‌ خرد شده را به سیب زمینی اضافه کنید.

ت. وقتی تمام مواد به خوبی پخته شدند، آن‌ها را داخل تابه به هم فشار دهید تا به شکل کیکی با ضخامت ۱ سانتی‌متر در بیاورید. اطراف این کیک را سرخ کنید تا قهوه‌ای رنگ شوند. در نهایت، بشقابی را روی درب تابه قرار دهید و غذا را روی بشقاب برگردانید. با گوجه فرنگی خرد شده و پنیر فتا، روی غذا را تزیین کنید.

نوشته‌های مرتبط