14 مهمترین خواص ماهی گریل شده برای سلامتی

چه کسی ماهی دوست ندارد؟ به نظر می‌رسد تمام افراد، خوردن غذای مغذی را دوست دارند. برای مثال، اکثر افراد از خوردن ماهی قزل و سالمون و خال‌مخالی لذت می‌برند. گزینه‌های زیادی برای پخت ماهی دارید. می‌توانید آن‌ها را بپزید، سرخ کنید و یا گریل کنید و با سس‌های خوشمزه بخورید.  ما در این مطلب درمورد مهمترین خواص ماهی گریل شده که به یکی از خوراکی‌های محبوب تبدیل شده است صحبت می‌کنیم. اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، مطلب زیر را بخوانید.

خواص ماهی گریل شده

۱. پروتئین بالا

ماهی منبع خوبی از پروتئین است. این ماده مغذی ضروری به افزایش انرژی و جایگزین شدن سلول‌های آسیب‌دیده با سلول‌های جدید کمک می‌کند. می‌توانید ماهی گریل شده را با دیگر خوراکی‌های پروتئینی مانند لوبیا نیز مصرف کنید.

۲. چربی پایین

اگر رژیم غذایی دارید، خوردن ماهی گریل شده می‌تواند انتخاب خوبی برای‌تان باشد. ماهی، چربی پایینی دارد. در نتیجه، انتخاب خوبی برای افرادی است که می‌خواهند رژیم غذایی سالم‌تر داشه باشند. ماهی گریل شده طعمی عالی نیز دارد.

۳. منبع اسیدهای چرب امگا۳

یکی از خواص ماهی گریل شده برای سلامتی تامین اسیدهای چرب امگا۳ است. این ماده مغذی ضروری نقش مهمی در سلامت قلب ایفا می‌کند و این به دلیل تونایی ‌آن در کاهش فشار خون است. انجمن قلب آمریکا،  برای داشتن قلبی سالم، مصرف دو وعده ماهی در هفته را توصیه می‌کند. بنابراین، ماهی گریل شده انتخاب خوبی برای رژیم غذایی سالم است.

۴. منبع ویتامین D

ماهی گریل شده حاوی ویتامین D است. ماهی‌هایی مانند سالمون بالاترین سطح مواد مغذی از جمله اسیدهای چرب را دارند. در واقع، با مصرف حدود ۱۲۰ گرم ماهی سالمون، ۱۰۰٪ ویتامین D مورد نیاز خود را دریافت می‌کنید. فقط این نیست، اگر روغن ماهی مصرف کنید، یک قاشق غذاخوری از آن، ۲۰۰٪ ویتامین D مورد نیاز شما را تامین خواهد کرد. ماهی، خواص بسیاری برای سلامتی دارد بنابراین برای داشتن جسمی سالم‌تر می‌توانید روی این غذا حساب کنید.

۵. منبع کلسیم

نمی‌توان این را انکار کرد که ماهی گریل شده منبع بالایی از مواد معدنی دارد. ماهی دارای کلسیم نیز هست که به ساختار و تراکم استخوان‌ها کمک می‌کند. بنابراین برای تامین کلسیم مورد نیاز خود می‌توانید روی ماهی گریل شده حساب کنید. مصرف محصولات لبنی در کنار  ماهی نیز به خواص آن اضافه می‌کند.

۶. منبع آهن

ثابت شده است که ماهی گریل شده می‌تواند به افزایش آهن بدن کمک کند. آهن به تنظیم جریان خون کمک می‌کند. این ماده از خطر کم‌خونی و خستگی مزمن جلوگیری می‌کند. خاصیتی عالی است، نه؟

۷. منبع منیزیم

رپورتاژ

ماهی گریل شده سطح بالایی از منیزیم دارد. منیزیم یک ماده معدنی ضروری است که در تنظیم مایعات بدن موثر است. بنابراین، اگر می‌خواهید از بهترین خواص منیزیم بهره‌مند شوید، ماهی گریل شده مصرف کنید.

۸. منبع پتاسیم

جایگزین کردن همبرگر و هات داگ با ماهی گریل شده کار خوبی است. گریل کردن، ارزش تغذیه‌ای و مزه خوب ماهی را از بین نمی‌برد. به علاوه، ماهی گریل شده، شما را از خواص پتاسیم نیز بهره‌مند می‌کند. در واقع، پتاسیم موجود در ماهی گریل شده، قدرت ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهد. بنابراین برای داشتن جسمی سالم‌تر، ماهی گریل شده مصرف کنید.

۹. افزایش سلامت قلب

همان‌گونه که قبلا گفته شد، اسیدهای چرب امگا۳ برای افزایش سلامت قلب مفیدند. اسیدهای چرب موجود در ماهی می‌توانند از خطر بیماری‌های قلبی مانند حمله قلبی و سکته جلوگیری کنند. همچنین، نتایج یک مطالعه نشان داده است که ۴۰۰۰۰ مرد در ایالات متحده که در هفته، یک وعده بیشتر ماهی مصرف کرده‌اند، با کاهش ‍۱۵ درصدی خطر بیماری قلبی روبه‌رو شده‌اند. بنابراین، اگر قلبی سالم می‌خواهید، ماهی گریل شده مصرف کنید.

۱۰. محافظت از سلامت قلب

وجود اسیدهای چرب امگا ۳ در ماهی گریل شده به محافظت از سلامت قلب کمک می‌کند. اسیدهای چرب می‌توانند خطر بیماری‌های تباهی مانند آلزایمر را کاهش دهند. شگفت انگیز است، نه؟

۱۱. جلوگیری از افسردگی

خوردن ماهی به این معناست که شما یک گزینه سالم را به وعده غذایی خود اضافه کرده‌اید. اسیدهای چرب امگا موجود در ماهی می‌توانند از اختلالات ذهنی، افسردگی و استرس جلوگیری کنند. بنابراین برای داشتن خلقی خوب می‌توانید ماهی گریل شده بخورید. و پس از آن بدون تردید، فردی سالم خواهید بود.

۱۲. جلوگیری از آسم

یکی دیگر از خواص ماهی گریل شده برای سلامتی، جلوگیری از آسم است. آسم یک بیماری‌ است که باعث ایجاد التهاب در مجاری تنفسی و در نتیجه تنگی نفس می‌شود. برای درمان آسم، روش‌های زیادی وجود دارد. یکی از آن‌ها مصرف غذاهای سالم از جمله ماهی گریل شده است. یک مطالعه نشان داده است که مصرف ماهی می‌تواند به کاهش خطر بروز آسم در کودکان نیز کمک کند. خوب، آیا به گذاشتن ماهی گریل شده سر میز غذای خود علاقه‌مند هستید؟

۱۳. خواب بهتر

ممکن است برای داشتن یک خواب خوب، شیر بنوشید. اما خوردن ماهی گریل شده قبل از خواب – برای داشتن خواب بهتر – چه‌طور است؟ اثبات شده است که ماهی دارای ویتامین D است که باعث تحریک خواب خوب می‌شود. خاصیتی عالی است نه؟

۱۴.  زیبایی پوست و مو

وجود اسیدهای چرب امگا۳ در ماهی گریل شده به افزایش زیبایی پوست و مو کمک می‌کند. این ماده از خشکی مو نیز جلوگیری می‌کند. در واقع، مصرف خوراکی‌های حاوی اسیدهای چرب امگا۳ مانند ماهی سالمون، پوستی سالم به شما داده و از بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس جلوگیری می‌کند.

نتیجه این‌که مصرف ماهی گریل شده می‌تواند طعم و تنوع غذای روزانه را بهبود بخشیده و جسمی سالم‌تر به شما بدهد. می‌توانید ماهی را با روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون گریل کنید. این کار، ارزش تغذیه‌ای آن را بالاتر. ماهی‌های سالمون، تن و قزل‌آلا گزینه‌های خوبی برای گریل کردن هستند. اضافه کردن سبزیجات برای داشتن یک وعده غذایی سالم‌تر را نیز فراموش نکنید!

 

 

نوشته‌های مرتبط