خواص فلفل دلمه ای زرد: 17 خاصیت فلفل دلمه‌ای زرد برای سلامتی

داشتن زندگی متعادل، برای تمام افراد ضروری است. با مصرف سبزیجات سالمی مانند فلفل دلمه‌ای زرد می‌توانیم به یک زندگی متعادل برسیم. فلفل دلمه‌ای زرد، چیزی است که همه جا می‌توانیم آن را پیدا کنیم. فلفل دلمه‌ای در همه غذاها – از پیتزا و غذاهای کبابی گرفته تا سالاد – کاربرد دارد. فلفل دلمه‌ای در رنگ‌های مختلف یافت می‌شود.

همه فلفل‌ها در ابتدا سبز هستند. هر چه بیشتر روی بوته بمانند، رنگ آن‌ها به تدریج سبز، زرد، نارنجی و قرمز می‌شود. رنگ فلفل، میزان رسیده بودن آن را نشان می‌دهد و هر چه رسیده‌تر باشد، شیرین‌تر است. رنگ آن، مواد مغذی موجود در آن را نیز نشان می‌دهد، هر چه فلفل را دیرتر بچینیم، مواد مغذی آن بیشتر می‌شود.

خیلی شگفت‌انگیز است که بدانیم فلفل دلمه‌ای زرد، نسبت به فلفل دلمه‌ای سبز، آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی بیشتری دارد. این خاصیت به دلیل وجود کاروتنوئیدهاست که در سبزیجات زرد، نارنجی و قرمز مانند هویج یافت می‌شوند. فلفل دلمه‌ای زرد، مزه شیرین‌تری نیز دارد و نسبت به فلفل دلمه‌ای سبز، مدت بیشتری را روی بوته می‌ماند.

فلفل دلمه‌ای زرد، مانند انواع دیگر فلفل دلمه‌ای، در تمام طول سال یافت می‌شود. فلفل دلمه‌ای فقط در خاک گرم رشد می‌کند و دشمن آن، دما و رطوبت زیاد است. این سبزیجات، خواص بسیاری برای سلامتی دارد. قبل از این‌که به بیان خواص فلفل دلمه ای زرد برای سلامتی بپردازیم، مواد مغذی موجود در یک وعده فلفل دلمه‌ای زرد را به شما نشان می‌دهیم.

ارزش تغذیه‌ای فلفل دلمه‌ای زرد

مقدار مصرف: ۱ عدد فلفل دلمه‌ای زرد متوسط

کالری ۵۰
پروتئین ۲ گرم
چربی
اشباع ۰ گرم
تک غیر اشباع ۰ گرم
چند غیر اشباع ۰ گرم
کربوهیدرات ۱۲ گرم
قند ۰ گرم
فیبر ۲ گرم
ویتامین‌ها و مواد معدنی
ویتامین C ۳۴۱ میلی‌گرم
ویتامین B6 ۳ میلی‌گرم
فولات ۴۸.۴ میکروگرم
پتاسیم ۳۹۴ میلی‌گرم
مس ۰.۲ میلی‌گرم
منگنز ۰.۲ میلی‌گرم

 

فلفل دلمه‌ای زرد حاوی تمام مواد مغذی موجود در جدول بالاست. ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در فلفل دلمه‌ای زرد، خواص بسیاری برای سلامتی دارند. حالا بیایید به خواص فلفل دلمه‌ای زرد برای سلامتی نگاهی بیندازیم.

خواص فلفل دلمه ای زرد

 ۱. کاهش خطر بیماری قلبی

بیماری قلبی به یکی از دلایل اصلی مرگ و میر تبدیل شده است. امروزه، با افزایش غذاهای ناسالم و عدم آگاهی از سبک زندگی سالم، خطر ابتلا به بیماری قلبی در حال افزایش است و سن و سال نیز نمی‌شناسد! میزان بالای فولات، سطح هموسیستئین را کنترل می‌کند که می‌تواند به کاهش خطربیماری قلبی کمک کند.

۲. کاهش خطر سرطان

تا کنون، حتی با ابداع انواع و اقسام تکنولوژی‌های مفید، متخصصان نتوانسته‌اند درمانی قطعی برای سرطان پیدا کنند. بنابراین سرطان به کشنده‌ترین بیماری برای انسان‌ها تبدیل شده است. غذاهایی که روزانه می‌خوریم در بروز سرطان نقش دارند. چون صنعت تهیه غذا، به شکل مهندسی درآمده است، به سختی می‌توانیم مواد مغذی که انتظارش داریم را در غذاها پیدا کنیم.

سطح بالای ویتامین C موجود در فلفل دلمه‌ای زرد علاوه بر کاهش خطر بیماری قلبی، خطر ابتلا به سرطان را نیز کاهش می‌دهد. توصیه می‌کنیم فلفل دلمه‌ای زرد را به شکل خام یا تفت دادن سبک مصرف کنید چرا که فرآیند پخت، ویتامین C را از بین می‌برد.

۳. کمک به رشد جنین

در یک فلفل دلمه‌ای زرد رنگ، فولات زیادی یافت می‌شود. فولات یکی از مهم‌ترین مواد مغذی برای زنان باردار است زیرا به رشد سالم جنین کمک می‌کند. بنابراین اگر باردار هستید، توصیه می‌کنیم برای سلامتی خود و رشد جنین، فلفل دلمه‌ای زرد مصرف کنید

۴. مقابله با تهوع صبحگاهی

فولات به رفع تهوع صبحگاهی زنان باردار کمک می‌کند. تهوع صبحگاهی یکی از مشکلات آزاردهنده زنان باردار است. تهوع صبحگاهی بر عملکرد فرد در تمام طول روز تاثیر می‌گذارد. بنابراین اگر باردارید و به دنبال راهی برای رفع این مشکل هستید، فلفل دلمه‌ای زرد مصرف کنید.

۵. کمک به رفع سندرم پیش از قاعدگی

سندرم پیش از قاعدگی (PMS)، دشمن درجه یک زنان است. اکثر زنان در دوران نزدیک به قاعدگی، PMS را تجربه می‌کنند. این سندرم می‌تواند تمام توان زن را بگیرد چرا که هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی بر او تاثیر می‌گذارد. مصرف فلفل دلمه‌ای زرد می‌تواند راه حلی برای رفع سندرم پیش از قاعدگی باشد. سطح بالای فولات و ویتامین B6 می‌تواند به تولید هورمون‌ها و کاهش علائم این سندرم کمک کند.

 ۶. کاهش افسردگی

مطالعات نشان می‌دهند که افسردگی به شکل هشداردهنده‌ای رو به افزایش است و گروه‌های سنی مختلفی را درگیر کرده است. تغییر سبک زندگی می‌تواند بر این مسئله تاثیر بگذارد. ویتامین B6 و فولات موجود در فلفل دلمه‌ای زرد می‌توانند به کاهش افسردگی کمک کنند. اگرچه فلفل دلمه‌ای زرد، افسردگی را درمان نمی‌کند اما می‌تواند حال فرد را تا حدی بهتر کند. بنابراین، راه آسان‌تر، داشتن یک زندگی متعادل است.

۷. بهبود سلامت چشم

رپورتاژ

فلفل دلمه‌ای زرد دارای مقدار زیادی کاروتنوئید به ویژه بتاکاروتن است. کاروتنئیدها برای سلامت چشم ضروری هستند. به همین دلیل است که هویج را به افرادی که مشکلات چشمی دارند توصیه می‌کنند. هویج نیز مانند فلفل دلمه‌ای زرد، سطح بالایی از کاروتنوئید دارد.

۸. تقویت سیستم ایمنی بدن

یک وعده ( بر اساس جدول بالا) فلفل دلمه‌ای زرد دارای ۳۴۰ میلی‌گرم ویتامین C است که از نیاز روزانه ما به این ویتامین بیشتر است. ویتامین C برای سیستم ایمنی عالی است. بنابراین، مصرف فلفل دلمه‌ای زرد با این میزان بالا از ویتامین C می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. یک سیستم ایمنی قوی، کلید یک زندگی متعادل است.

۹. سالم‌تر کردن پوست

داشتن زندگی سالم به معنای داشتن پوست سالم است. فلفل دلمه‌ای زرد مقدار زیادی کلاژن دارد. همه می‌دانند که کلاژن برای سلامت پوست ضروری است. به همین دلیل، فلفل دلمه‌ای زرد می‌تواند برای افرادی که به مشکلات پوستی دچار هستند، همان چیزی باشد که می‌خواهند.

۱۰. تقویت غضروف

یکی دیگر از خواص کلاژن، تقویت غضروف است. غضروف یک استخوان ظریف و شکننده است و بنابراین باید مراقب قوی ماندن آن باشیم.

۱۱.  خاصیت ضد پیری

ویتامین C برای مبارزه با پیری مفید است. اکثر سرم‌های مراقبت از پوست و ضد پیری دارای مقدار زیادی ویتامین C هستند. اگر نگران پیری هستید، می‌توانید فلفل دلمه‌ای را به عنوان یک ماده ضد پیری که از درون به شما کمک می‌کند، مصرف کنید.

۱۲. یک غذای رژیمی خوب

این سبزیجات برای رژیم غذایی مناسب است. اما مراقب باشید که آن را خام یا بصورت نیمه پخته مصرف کنید چرا که فرآیند پخت، مواد مغذی آن را از بین می‌برد. فلفل دلمه‌ای زرد، مزه شیرینی دارد بنابراین برای افرادی که سبزیجات دوست ندارند، جایگزین خوبی است. می‌توان آن را به صورت میان‌وعده یا در سالاد مصرف کرد.

۱۳. کمک به کاهش وزن

فلفل دلمه‌ای زرد فقط ۵۰ کالری دارد. ویتامین B موجود در آن به تبدیل کربوهیدرات غذای مصرفی به انرژی کمک می‌کند. با این کار، کربوهیدرات‌هایی که در بدن می‌مانند، کربوهیدرات‌های مفید هستند. سطح بالای کربوهیدرات‌های مضر و چربی، از دلایل مهم چاقی و اضافه وزن محسوب می‌شود. بنابراین، مصرف فلفل دلمه‌ای زرد می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. به هر حال، با وزن مناسب، داشتن یک زندگی متعادل، آسان‌تر می‌شود.

۱۴. کمک به عملکرد دستگاه گوارش

برای حفظ عملکرد صحیح دستگاه گوارش، به نیاسین نیاز دارید. نیاسین نوعی ویتامین B است که در فلفل دلمه‌ای زرد یافت می‌شود. به همین دلیل، فلفل دلمه‌ای زرد می‌تواند به عملکرد صحیح دستگاه گوارش کمک کند. یک دستگاه گوارش سالم، سلامتی ما را نشان می‌دهد زیرا دستگاه گوارش، اولین سیستمی است که غذاهای مصرفی را پردازش می‌کند.

۱۵. حفظ عملکرد سیستم عصبی

نیاسین برای حفظ عملکرد سیستم عصبی نیز مفید است. شما باید مراقب عملکرد سیستم عصبی خود باشید زیرا سیستم عصبی، عملکرد کل بدن را کنترل می‌کند. می‌دانیم که مغز، بخش بسیار مهمی از سیستم عصبی است و وظیفه کنترل تمام بدن را به عهده دارد. بنابراین، مصرف فلفل دلمه‌ای زرد به معنای محافظت از مغز و سیستم عصبی است. سیستم عصبی برای یک زندگی سالم و متعادل، ضروری است.

۱۶. کمک به بازسازی سلول‌ها

فولات موجود در فلفل دلمه‌ای زرد، علاوه بر افزایش تولید همورمون‌ها به تولید سلول‌ها و DNA نیز کمک می‌کند. بدن ما هر روز، سلول‌ها را بازسازی می‌کند. بنابراین، باید مراقب عملکرد درست فرآیند تولید سلول باشید.

۱۷. خاصیت ضد التهابی

فلفل دلمه‌ای زرد، مانند یک عامل ضد التهابی نیز عمل می‌کند. این سبزیجات می‌تواند درد را کاهش دهد، تب را پایین بیاورد و التهاب را کم کند. می‌توان گفت که فلفل دلمه‌ای زرد، نسخه طبیعی آسپرین است.

این‌ها خواص فلفل دلمه‌ای زرد برای سلامتی هستند. فلفل دلمه‌ای زرد سرشار از آنتی اکسیدان است و خواص بسیاری برای بدن دارد. خوردن این فلفل به داشتن یک زندگی متعادل کمک می‌کند اما خوردن فلفل دلمه‌ای زرد با عوارض جانبی نیز همراه است. افرادی که نمی‌توانند آن را تحمل کنند ممکن است دچار عوارضی مانند اسهال، نفخ و تهوع شوند.

بنابراین قبل از مصرف فلفل دلمه‌ای زرد، اطمینان بیابید که آن را تحمل می‌کنید. به علاوه، توصیه می‌کنیم فلفل دلمه‌ای زرد را بسیار کم بپزید چرا که همان‌گونه که در بالا گفته شد، فرآیند پخت، مواد مغذی موجود در آن را از بین می‌برد.  می‌توانید آن را به صورت خام و کبابی خورده یا این‌که کمی تفت بدهید.

نوشته‌های مرتبط