تحولی در افزایش راندمان ساختمان سازی

ساختمان سازی از آن قسم کارهایی است که از سالیان دور در بین آدمها مطرح بوده و همچنین هم بازارش رونق بسیار زیادی دارد و هرچه از آن میگذرد نیز محبوبیتش در میان مردم بیشتر میشود. پیش از هر چیز باید این را بگوییم که در عصری زندگی میکنیم که آن را عصر دنیای دیجیتال مینامند. جهان به سمتی دارد میرود که سرعت همه چیز دارد بیشتر میشود و این به معنای کاهش کیفیت زندگی نیست. در ساختمان سازی نیز، چنین اتفاقی دارد می افتد. کل بازار دارد به این سمت میرود که راندمان در ساختمان سازی افزایش پیدا کند و در عین حال کیفیت، افت نکند. یکی از مهمترین کارهایی که در این زمینه انجام میشود، استفاده از یونولیت در سقف است. یونولیت های سقفی، روشی برای ارتقا راندمان در ساختمان سازی است.

برای ارتقا راندمان در ساختمان سازی، یونولیت را بشناسیم!

یونولیت که نام تجاری پلی استایرن انبساطی است، محصولی است سفید رنگ که وزن بسیار سبکی هم دارد و اصطلاحا متخلخل میباشد. دلیلش هم این است که در ساخت یونولیت از 95 درصد هوا و 5 درصد پلاستیک استفاده میشود. خود پلی استایرن هم از ماده ای پلیمری به نام مونومر استایرن ساخته میشود و در دمای اتاق میتوانید این محصول را به صورت ترموپلاستیک جامد ببینید که در دمای بالا امکان ذوب شدن نیز دارد. این محصول به خودی خود کاربردهای زیادی دارد. از ویژگی های مهم آن میشود به دانسیته اشاره کرد که به رده بندی ورقه های یونولیتی کمک میکند.

سوالی که احتمالا الان ذهنتان را درگیر میکند این است که دانسیته ورقه یونولیت یعنی چه؟ این ورقه ها طبق میزان فشردگی ای که دارند دسته بندی میشوند که به آن دانسیته گفته میشود. وقتی از ورقه یونولیت صحبت میکنیم داریم از ابعاد 1 در 2 متر با ارتفاع 50 سانتی متر حرف میزنیم. حالا در ادامه قرار است ارتباط آن را با ارتقا راندمان در ساختمان سازی بفهمیم. همان چیزی که شرکت عمران گستر در تولیدش به صورت تخصصی عمل کرده و با این کار به ساختمان سازی کمک شایانی میکند.

استفاده از یونولیت چه مزایای دارد؟

طبق گزارش روابط عمومی عمران گستر درباره روش های ارتقا راندمان در ساختمان سازی، باید به این نکته اشاره کنیم که استفاده از یونولیت، مزایای بسیار زیادی دارد و در ادامه قرار است به معرفی بخشی از این مزایا برای آشنایی بیشتر شما بپردازیم:

رپورتاژ
  • یونولیت وزن سبکی دارد.
  • در برابر رطوبت، مقاوم است.
  • عایق حرارتی است.
  • عمر، دوام و ماندگاری بالایی دارد.
  • امکان بازیافت آن وجود دارد و از این حیث دوستدار محیط زیست است.
  • با استفاده از رزین اپوکسی، امکان لمینیت شدن آن وجود دارد.
  • میشود آن را در شکل و اندازه های مختلف درآورد.
  • حمل آن کار ساده ای است.
  • خاصیت ضد ضربه دارد.
  • در برابر فشار، مقاومت بالایی دارد.
  • میشود آن را چاپ و برچسب گذاری کرد.
  • هیچ واکنش شیمیایی روی این محصول نمیشود ایجاد کرد.
  • امکان نفوذ هیچگونه حشرات موذی در آن وجود ندارد.
  • از آنجایی که یونولیت به صورت فشرده است، آب کمی جذب میکند و نه تنها پوسیده نمیشود بلکه جلوی پوسیده شدن را هم میگیرد.

اما هر چیزی که مزیتی دارد، قطعا معایبی هم دارد!

درباره مزایای استفاده از یونولیت در ساختمان سازی و افزایش راندمان گفتیم، درباره معایب آن هم برایتان خواهیم گفت. اساس مواجهه شرکت عمران گستر با مشتریانش بر صداقت است. نداشتن مقاومت در برابر حلال های آلی یکی از معایب آن است. همچنین اگر در ساخت آن از کلروفلوروکربن استفاده شود، میتواند به لایه ازن آسیبی جدی برساند. اگر روی آن از رنگ های روغنی برای رنگ آمیزی استفاده شود هم قابلیت اشتعال پیدا میکند. این تنها معایبی است که میتوان برای یونولیت در نظر گرفت. حالا برسیم به همان چیزهایی که یونولیت را برای استفاده در ساختمان سازی، مناسب میکند.

کاربرد این محصول در افزایش راندمان ساختمان سازی

عایق حرارتی و صوتی بسیار خوبی است و وزن سبکی که دارد باعث میشود برای کاربری های مختلف ساختمانی مورد استفاده قرار بگیرد. این نکته را هم باید بگوییم که از این محصول در بعضی از مصالح ساختمانی هم استفاده میشود. سبکی و دوامی که دارد باعث میشود، محصولی مناسب برای استفاده در سیستم های عایق پنل باشد. به جز سقف، میشود از یونولیت در کف، دیوار و نما هم استفاده کرد. شرکت عمران گستر از این محصول در ساخت بلوک های پلاستوفوم سقفی نیز استفاده میکند.

ارتقا راندمان در ساختمان سازی؛ بهره وری بیشتر و کیفیتی بالاتر

شرکت عمران گستر، یونولیت های سقفی خود را بسته به میزان فشردگی ورقه ها با قیمت های مختلفی عرضه میکند. اگر به دنبال افزایش راندمان و بهره وری در ساختمان سازی هستید، میتوانید به این محصول به عنوان امکانی بسیار خوب، فکر کنید و حتما آن را در نظر داشته باشید.

نوشته‌های مرتبط