بهترین موسسه مشاوره کنکور

وجود یک مشاور حرفه‌ای در مسیر آمادگی برای کنکور از هرچیزی واجب‌تر است، از همین رو شما باید از یک موسسه مشاوره کنکور کمک بگیرید تا بهترین مشاور کنکور تجربی، ریاضی و انسانی برای شما انتخاب شود و شما بتوانید فعالیت‌های خود را تحت نظر مشاور انجام دهید. البته برای انتخاب بهترین موسسه کنکور نکات مختلفی را باید درنظر گرفت که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

آیا بدون کمک موسسه مشاوره کنکور نمی‌توان موفق شد؟

یکی از مسئله‌هایی که باعث دغدغه‌ی ذهنی داوطلبان می‌شود، داشتن یا نداشتن مشاور کنکور است و این افراد مشتاق هستند که بدانند آیا بدون مشاور کنکور نیز احتمال موفقیت دارند یا خیر؟! در رابطه با این موضوع باید گفت مشاور کنکور یک ابزار موثر برای موفقیت داوطلب است، زیرا یک راهنما می‌تواند مانند یک حمایت‌گر عمل کند و مسیر درست را به دانش‌آموز نشان دهد.

همان‌طورکه می‌دانید، مشکل اصلی دانش‌آموزان نداشتن یک برنامه درست و مناسب است؛ از همین رو مشاورهای کنکور با توجه به تجربه و مهارتی که دارند متناسب با شرایط داوطلب برنامه‌ای را تعیین می‌کنند تا فرد بتواند در مسیر درست مطالعاتی قرار گیرد. اما آیا وظیفه‌ی مشاور تنها دادن برنامه مطالعاتی است؟

پاسخ به سوال مطرح شده قطعا منفی خواهد بود، زیرا مشاور وظایف مهم و اساسی دارد، به‌طوری‌که اگر داوطلب سال کنکور بدون کمک به مسیر خود ادامه دهد دچار مشکلات بسیاری خواهد شد که این مشکل‌ها و چالش‌ها عبارتند از:

گمراه شدن در مسیر

کنکور یکی از بزرگ‌ترین غول‌ها در زندگی هر دانش‌آموز است، از همین رو نحوه طی کردن مسیر و گذر از آن بسیار مهم خواهد بود. یک دانش‌آموز که می‌خواهد برای اولین بار در این مسیر قدم بردارد با شرایط آشنا نیست و نمی‌داند که چه چیزهایی در ادامه مسیر برای او پیش می‌آید. لذا باید از یک شخص که خودش این مسیر را طی کرده و از فراز و نشیب‌های مسیر مطلع است کمک گرفت.

نداشتن برنامه شخصی

از دیگر مشکلاتی که نداشتن مشاور کنکور به همراه دارد، می‏ نداشتن برنامه شخصی است. افراد تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند و هرکدام در شرایط متفاوتی زندگی می‌کنند، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که یک برنامه مطالعاتی ثابت برای تمام افراد مناسب باشد.

موسسه مشاوره کنکور با مشاوران حرفه‌ای که در اختیار دارد، شرایط و سطح هرشخص را بررسی می‌کند و سپس بهترین و موثرترین برنامه را برای داوطلب مشخص خواهد کرد. درس خواندن طبق برنامه شخصی، علاوه‌برآنکه انگیزه درس خواندن را تقویت می‌کند، پس از مدتی باعث موفقیت و نتیجه گرفتن داوطلب نیز خواهد شد.

نداشتن حمایت‌گر

بدون شک خانواده یکی از بهترین حمایت‌گرها است، اما نمی‌توان انتظار داشت که در سال کنکور خانواده مانند مشاور عمل کند. پیگیری کردن دروس و وضعیت دانش‌آموز مهم‌ترین وظیفه مشاور محسوب می‌شود، زیرا با این کار به فرد نشان می‌دهد که حواسش به او است و این موضوع به دلگرمی داوطلب منجر خواهد شد.

منظور از حمایت‌گر و پیگیر بودن، چک کردن برنامه داوطلب، بررسی ساعات مطالعه، وضعیت نمره‌ها، بررسی نتایج آزمون‌ها و … است. مسلما اگر مشکلی در این موارد وجود داشته باشد، مشاور آن را ریشه‌یابی می‌کند و بهترین راه‌حل را ارائه خواهد کرد.

انتخاب موسسه مشاوره کنکور

همان‌طورکه مطالعه کردید، نبود مشاور در سال کنکور بسیار مشکل‌ساز و چالش‌ آفرین خواهد بود، از همین رو توصیه‌ی ما به شما این است که سال کنکور حتما یک موسسه مشاوره کنکور را انتخاب کنید تا تمام جوانب را درنظر بگیرد و براساس شرایط بهترین برنامه را برای دانش‌آموز مشخص کند.

رپورتاژ

البته انتخاب بهترین موسسه مشاوره کنکور نیز کار ساده‌ای نخواهد بود، زیرا امروزه هرکسی ادعای مشاور بودن می‌کند و معتقد است که می‌تواند داوطلب را در مسیر موفقیت قرار دهید؛ اما توصیه می‌شود گول تبلیغات الکی را نخورید و در انتخاب خود بسیار دقیق باشید.

ویژگی‌های مشاوره باتجربه و خوب

در هر حوزه افراد مختلفی وجود دارد که بعضی از آن‌ها واقعا کاربلد و متخصص هستند و برخی دیگر تنها ادعای کاربلدی می‌کنند. در حوزه مشاوره کنکور نیز چنین موضوعی به چشم می‌آید، بنابراین شما باید هنگام انتخاب موسسه مشاوره کنکور بسیار دقت کنید. یک مشاور حرفه‌ای و باتجربه ویژگی‌هایی دارد که این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • مشاور باید استرس و استرس داوطلب را کنترل کند و آن را از بین ببرد.
  • یک مشاور خوب باید به‌طور دائم عملکرد داوطلب را بررسی کند و مطمئن شود که همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود.
  • مشاور باید توانایی اولویت‌بندی دروس را داشته باشد تا داوطلب به‌درستی منابع را مطالعه کنند.
  • حفظ روحیه دانش‌آموز و انگیزه دادن به او نیز از مهم‌ترین وظایف یک مشاور حرفه‌ای است.

بهترین مشاوره کنکور تجربی

برنامه ریزی کنکور تجربی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا همان‌طورکه می‌دانید رشته تجربی تعداد متقاضی بسیار زیادی دارد و رقابت در این کنکور بسیار جدی است؛ از همین رو انتخاب بهترین مشاوره کنکور تجربی یک امر واجب خواهد بود.

حال با توجه به اهمیت انتخاب بهترین موسسه مشاوره کنکور، به احتمال زیاد برای داوطلبین سوال پیش می‌آید که در میان انتخاب‌های بسیاری که وجود دارد کدام موسسه را انتخاب کنند؟ پیش از آنکه به پاسخ این سوال بپردازیم لازم است نکته‌ای را یادآور شویم.

زمان در سال کنکور مهم‌ترین گوهر برای داوطلب است، بنابراین جای هیچگونه خطا وجود ندارد. حال اگر شما یک موسسه مشاوره کنکور را انتخاب کنید که کیفیت خوبی نداشته باشد و نتواند برنامه‌ی مفیدی در اختیارتان قرار دهد، مسلما زمان را از دست خواهید داد و جبران چنین چیزی نشدنی خواهد بود.

موسسه مشاوره کنکور رابین

همان‌طورکه گفته شد، فرصت برای آزمون و خطا نیست و تمام متقاضیانی که در میان راه مشاور خود را عوض کرده‌اند با مشکل مواجه شده‌اند. از همین رو تصمیم داریم به شما رابین را به عنوان بهترین موسسه مشاوره کنکور پیشنهاد دهیم.

این مجموعه با خدماتی که به داوطلب‌ها ارائه می‌دهد، راه رسیدن به موفقیت را هموار می‌سازد و می‌توان گفت یکی از کامل‌ترین مجموعه‌ها برای مشاوره کنکور است. از جمله خدماتی که این موسسه مشاوره کنکور ارائه می‌دهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برنامه هفتگی
  • برنامه روزانه
  • کارنامه ساعت مطالعه
  • کارنامه آزمون
  • کارنامه پیشرفت

بهترین موسسه مشاوره کنکور 2

البته این مجموعه مزیت‌های بیشتری نسبت به سایر رقبا نیز دارد که برای مثال می‌توان به آزمون‌های هفتگی اشاره کرد. همان‌طورکه می‌دانید اکثر موسسات هر سه الی چهار هفته یکبار از دانش‌آموزان آزمون می‌گیرند که در بسیاری از مواقع بودجه بندی آزمون و دروس تدریس شده همخوانی ندارند. از همین رو گروه مشاوره کنکور رابین آزمون‌ها را به‌صورت هفتگی تعیین می‌کند تا تمام دروس به موقع پوشش داده شوند.

جمع‏بندی

اگر به‌دنبال بهترین مشاور کنکور تجربی، ریاضی یا انسانی هستید، توصیه می‌شود حتما موسسه مشاوره کنکور را با دقت بالا انتخاب کنید، زیرا زمان شما بسیار ارزشمندتر از آن است که در این باره خطا کنید. بنابراین تحقیقات و بررسی‌های لازم را انجام دهید تا دفعه اول بهترین موسسه مشاوره کنکور را پیدا کنید و از این مسیر پر چالش به سلامت بگذرید.

 

نوشته‌های مرتبط