سایز آلت تناسلی: 9 حقیقت علمی درباره اندازه آلت تناسلی مردان

بسیاری از پژوهشگران تلاش کرده‌اند به این پرسش که مردان و زنان در سراسر جهان اطلاعات واضح و روشنی در موردش می‌خواهند، پاسخ دهند، این‌که مناسبترین، نرمال ترین و بهترین سایز آلت تناسلی مردان چه‌قدر است؟

در این نوشتار به شما حقایقی را ارائه خواهیم داد از تمام مطالعات علمی که در مورد اندازه آلت تناسلی مردان انجام شده‌اند. به این ترتیب زمانی که خواندن این مقاله را پایان داده‌اید خیال‌تان راحت خواهد بود که درست‌ترین پاسخ این سوال را به دست آورده‌اید. و شاید در مورد سایز آلت تناسلی خودتان یا آلت تناسلی شریک زندگی‌تان خاطر جمع بشوید.

نتایج و یافته‌های منتشر شده اغلب با اطلاعاتی در مورد نگرانی‌های گسترده‌ی مردان درباره این‌که آیا آلت تناسلی آن‌ها به اندازه‌ی کافی بزرگ است یا نه، و این‌که آیا همسرشان از آن‌ها راضی خواهد بود یا نه، شروع می‌شود. به هر حال باید بدانیم که درست‌ترین اطلاعات در این زمینه چیست؟

با توجه به وجود گسترده و رایگان پورنوگرافی که به راحتی در دسترس است و افزایش بازاریابی تهاجمی ‌از سوی شرکت‌هایی که وعده‌ی بزرگ شدن آلت را به وسیله‌ی استفاده از ابزارها و داروهای خاصی می‌دهند، طبیعی است که حقیقت در مورد طول آلت تناسلی مردان و ضخامت آن مبهم و ناپیدا است.

شاید جای هیچ گونه شگفتی نباشد که محققان مدام پی می‌برند که مردان نگرانی و اضطراب زیادی در مورد سایز آلت تناسلی‌شان دارند.

۱۰ کشور با کوچکترین آلت تناسلی مردانه

۱. حقایقی کوتاه در مورد اندازه متوسط آلت تناسلی مردان

در این‌جا یک سری نکات کلیدی در مورد اندازه‌ی آلت تناسلی به طور متوسط ​​می‌بینید. جزئیات بیش‌تر و اطلاعات حمایتی در ادامه قید خواهد شد.

– هرچند ۸۵ درصد از زنان ممکن است از طول و ضخامت آلت تناسلی همسرشان راضی باشند، اما مردان نسبت به این موضوع اطمینان ندارند.

– بر اساس مطالعات صورت گرفته، طول آلت تناسلی در حالت شل، از ۷ تا ۱۰ سانتی‌متر (۲.۸ تا ۳.۹ اینچ) است.

– ضخامت آلت تناسلی در حالت شل به طور میانگین از ۹ تا ۱۰ سانتی‌متر (۳.۵ تا ۳.۹ اینچ) متغیر است.

– طول آلت تناسلی در حالت نعوظ به طور متوسط بین ​​۱۲ تا ۱۶ سانتی‌متر (۴.۷ تا ۶.۳ اینچ) است.

– ضخامت آلت تناسلی مردان در حالت نعوظ حدود ۱۲ سانتی‌متر (۴.۷ اینچ) است.

۲. چه سایزی از آلت تناسلی مردانه کوچک محسوب می‌شود؟

محققان نشریه‌ی “اورولوژی” اندازه‌ی آلت تناسلی ۸۰ “مرد به لحاظ فیزیکی نرمال” را مورد بررسی قرار دادند، و ابعاد آلت تناسلی‌شان را قبل و بعد از نعوظ ایجاد شده توسط دارو اندازه‌گیری کردند.

بعد از پیدا کردن اندازه‌ی متوسط، آن‌ها به این نتیجه رسیدند که:

“فقط مردان با طول آلت کم‌تر از ۴ سانتی‌متر (۱.۶ اینچ) در حالت شل یا طول آلت کم‌تر از ۷.۵ سانتی‌متر [۳ اینچ] در حالت نعوظ هستند باید در فکر بزرگ کردن آلت تناسلی‌شان باشند.”

۱۰ کشور با بزرگترین آلت تناسلی مردانه

۳. اندازه نرمال یا متوسط ​​آلت تناسلی چه‌قدر است؟

در مطالعه‌ی صورت گرفته توسط مجله‌ی اورولوژی، محققان در میان گروهی از ۸۰ مرد پی بردند که:

– اندازه‌ی آلت تناسلی به طور متوسط ​​۸. ۸ سانتی‌متر (۳.۵ اینچ) در حالت شل است

– اندازه‌ی آلت تناسلی به طور متوسط ​​۱۲.۹ سانتی‌متر (۵.۱ اینچ) در حالت نعوظ است

این مطالعه همچنین نشان داد که اندازه‌ی آلت تناسلی مردان در حالت شل ارتباطی با اندازه‌ی آلت تناسلی آن‌ها در حالت نعوظ ندارد.

این یافته نشان می‌دهد مردانی که آلت تناسلی‌شان در حالت شل طول‌های متفاتی دارد، ممکن است در زمان نعوظ همگی سایز آلت یکسانی داشته باشند. نکته‌ی دیگر این‌که رابطه‌ای هم بین سن مردان و اندازه‌ی آلت تناسلی‌شان وجود نداشت.

یافته‌های مربوط به این‌که طول آلت تناسلی تا چه حد می‌تواند رشد کند، با مطالعه‌ای روی ۲۰۰ مرد ترک انجام شد. در این مطالعه طول آلت تناسلی در حالت شل، اهمیت کمی در تعیین طول آلت تناسلی در زمان رسیدن به نعوظ داشت.

مطالعات مهم ژانویه ۲۰۱۴

تحقیق صورت گرفته برای تعیین اندازه‌ی میانگین آلت تناسلی شامل مطالعه‌ای بود ​​که در ژانویه‌ی ۲۰۱۴ منتشر شد و بیش از ۱۶۰۰ مرد آمریکایی را مورد بررسی قرار داد، اگر چه این تحقیق اندازه‌گیری‌ها را به صورت فیزیکی و مستقل انجام نداد.

در عوض، مطالعه روی اندازه‌گیری‌های انجام شده توسط خود مردان متکی بود. با این حال، گزارش‌ها ممکن است تا حدی قابل اعتماد در نظر گرفته شوند؛ زیرا به مردان کاندوم‌هایی برای مطابقت با اندازه‌گیری‌هایی که خودشان گزارش کرده بودند، داده شد به این معنی که هر گونه اشتباه منجر به عدم تناسب کاندوم با آلت می‌شد.

اندازه‌ی متوسط آلت تناسلی بر اساس این مطالعه ​​به شرح زیر است:

– اندازه‌ی متوسط ​​ آلت تناسلی در حالت نعوظ ۱۴.۲ سانتی‌متر (۵.۶ اینچ) است.

– ضخامت متوسط آلت تناسلی در حالت نعوظ ۱۲.۲ سانتی‌متر (۴.۸ اینچ) است.

این محققان اعلام کردند که ابعاد آلت تناسلی گزارش شده توسط خود فرد با یافته‌های مطالعات دیگر سازگار است. مطالعه‌ی آن‌ها یافته‌ی دیگری هم داشت و آن این‌که ابعاد دقیق نعوظ می‌تواند تحت تأثیر روش تحریک شدن فرد قرار بگیرد مثلا این‌که آیا با استفاده از دست تحریک شده‌است یا به شیوه‌ی دیگری.

برای اندازه‌گیری طول آلت تناسلی، یک خط‌کش را در کشاله ران قرار دهید و از پایه‌ی آلت تناسلی تا نوک آن را اندازه‌گیری کنید.

برای اندازه‌گیری ضخامت آلت تناسلی، نوار اندازه‌گیری را دور عریض‌ترین بخش آلت تناسلی قرار دهید.

۴. اندازه‌ی آلت تناسلی – به نظر می رسد زنان در مقایسه با مردان کم‌تر به این موضوع توجه دارند

به نظر می‌رسد که نگرانی‌های مردان در مورد این‌که آیا اندازه‌ی آلت تناسلی‌شان آن‌قدری است که همسرشان راضی باشد، کاملا بدون پایه و اساس است.

واقعیت این است که آلت تناسلی مردان به چشم خودشان و از آن زاویه‌ای که نگاه می‌کنند کوچک‌تر به نظر می‌رسد. اما حتی دانستن این حقیقت هم تاثیری در رفع نگرانی‌های بی‌اساس بسیاری از مردان ندارد.

از بالا نگاه کردن آلت تناسلی باعث می‌شود که کوچک‌تر به نظر برسد، در مقایسه با زمانی که از روبرو یا کنار آلت را نگاه کنیم.

بنابراین زمانی که یک مرد آلت تناسلی خود را نگاه می‌کند و احتمالا آن را با آلت مردان دیگر (طبیعتا از یک زاویه‌ی دید کاملا متفاوت) مقایسه می‌کند، افکار اشتباهی که در مورد سایز آلت تناسلی خود دارد، قوی‌تر از قبل می‌شود.

۲۵ روش طبیعی و خانگی برای بزرگ کردن آلت تناسلی

۵. آیا زنان درک درست‌تری نسبت به سایز آلت تناسلی مردشان دارند؟

رپورتاژ

بر اساس یک مطالعه که در ژورنال بریتیش اورولوژی اینترنشنال منتشر شد، هرچند اکثریت زنان (حدود ۸۵ درصد) با اندازه و ضخامت آلت تناسلی همسرشان مشکلی نداشتند و از آن راضی بودند، اما خود مردان نسبت به این موضوع هیچ اطمینان و اعتماد به نفسی نداشتند.

تقریبا نیمی از مردان حاضر در این مطالعه (۴۵ درصد) معتقد بودند که آلت تناسلی کوچکی دارند، اما محققان گزارش دادند که آلت تناسلی کوچک در واقع بسیار نادر است.

حدود ۱۷۰ زن در یک مطالعه‌ی دیگر پرسشنامه‌هایی را پاسخ دادند که نتایج آن‌ها نشان می‌داد، هرچند سایز آلت تناسلی مردان کمی اهمیت برای زنان دارد، اما واقعیت این است که فقط برای گروه خاصی از زنان که در اقلیت هم بودند، این موضوع اساسی و بسیار مهم بود.

بر اساس یک مطالعه مشخص شد که هرچند بیش‌تر نگرانی‌های مردان در مورد اندازه‌ی آلت تناسلی، روی طول آن تمرکز داشت، اما زنان بیش‌تر به ضخامت آلت تناسلی مردان اهمیت می‌دهند.

۶. زنان مردان دارای آلت تناسلی بزرگ را نمی‌خواهند

یک مطالعه‌ی منتشر شده در قسمت دسترسی آزاد ژورنال پلاس وان در نوامبر ۲۰۱۵، رویکرد جدیدی را اتخاذ کرد و از زنان درخواست کرد که با استفاده از مدل‌های سه بعدی چاپ شده بر اساس ۳۳ سایز متفاوت، طول آلت تناسلی مورد علاقه‌ی خودشان را نشان دهند.

از این زنان خواسته شد که بین ۳۳ اندازه‌ی متفاوت آلت تناسلی که به صورت سه بعدی چاپ شده بودند، یکی را انتخاب کنند. بزرگ‌ترین مورد در میان این مجموعه A و کوچک‌ترین آلت D بود؛ رنگ آلت‌های چاپ‌شده‌ی سه بعدی برای دوری از سوگیری نژادی، آبی بود.

بر اساس مطالعات قبلی که در آن‌ها اندازه‌ی آلت تناسلی مردان آمریکایی ۶ اینچ (۱۵.۲ سانتی‌متر) و ضخامت آن ۵ اینچ (۱۲.۷ سانتی متر) در حالت نعوظ درآمده بود، اندازه‌های آلت‌های چاپ شده در محدوده‌ی ۴ تا ۸.۵ اینچ طول (۱۰.۱۶ تا ۲۱.۵۹ سانتی‌متر) و از ۲.۵ تا ۷.۰ اینچ ضخامت (۶.۳۵ تا ۱۷.۷۸ سانتی‌متر) بودند.

این ۷۵ زن بسته به نوع رابطه‌ای که در موردش فکر می‌کردند، ۳۳ مدل آبی متفاوت را انتخاب کردند؛ و در هر صورت نتیجه نشان داد که اندازه مورد نظر آن‌ها فقط کمی بالاتر از میانگین یافت شده در تمام مطالعاتی بود که در این زمینه انجام شده بودند:

– برای شرکای جنسی ‌طولانی مدت سراغ یک آلت تناسلی نسبتا کوتاه‌تر و نه چندان ضخیم رفتند (در مقایسه با استانداردی که برای فقط یک شب رابطه داشتند). سایز انتخابی آن‌ّها ۱۶ سانتی‌متر (۶.۳ اینچ) طول و ۱۲.۱۹ سانتی‌متر (۴.۸ اینچ) ضخامت بود.

جنب شدن: ۱۲ نکته درباره احتلام یا ارگاسم در خواب

۷. اندازه‌های آلت تناسلی بر اساس ملیت

مطالعات زیادی روی تعیین سایز متوسط آلت تناسلی مردان کار کرده‌اند. یکی از آن‌ها که در سال ۲۰۰۱ منتشر شد سایز آلت تناسلی ۳۳۰۰ مرد ایتالیایی جوان بین ۱۷ تا ۱۹ سال را اندازه گرفت.

متوسط ​​طول آلت تناسلی این مردان در حالت شل، ۹ سانتی‌متر (۳.۵ اینچ) و ضخامت آن در حالت شل ۱۰ سانتی‌متر (۳.۹ اینچ) بود.

در مطالعه‌ی دیگری، ۳۰۱ مرد هندی به لحاظ فیزیکی معمولی را مورد بررسی قرار داد و نتایج‌ به دست آمده را با یافته‌های مطالعات انجام شده روی سایز آلت تناسلی در کشورهای دیگر مقایسه کرد.

نویسندگان این مطالعه که در سال ۲۰۰۷ صورت پذیرفت،‌ اعلام کردند که: “در مشاوره به بیمارانی که نگران اندازه‌ی آلت تناسلی خود هستند و به دنبال جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی می‌گردند، کمک خواهد کرد.”

– در حالت شل: ​​طول متوسط ​​۸.۲ سانتی‌متر (۳.۲ اینچ) و ضخامت (آلت تناسلی کشیده شده) ۹.۱ سانتی‌متر (۳.۶ اینچ) بود.

– در حالت نعوظ: میانگین طول متوسط ​​۱۳.۰ سانتی‌متر (۵.۱ اینچ) و ضخامت ۱۱.۵ سانتی‌متر (۴.۵ اینچ) بود.

یافته‌های منتشر شده در ژورنال نیچر جدولی را نیز شامل کرد که یافته‌های قبلی مربوط به ابعاد آلت تناسلی را در سراسر جهان قید کرده‌است.

از ۱۶ مطالعه‌ای که از کشورهای دیگر قید کرده‌ بودند، اولی بیش از صد سال پیش انجام شده و در سال ۱۸۹۹ منتشر شده بود.

همه‌ی آن‌ها به طول و ضخامت نسبتا ​​یکسانی دست پیدا کردند:

– طول آلت در حالت شل بین ۷ تا ۱۰ سانتی‌متر (۲.۸ تا ۳.۹ اینچ) بود.

– ضخامت آلت تناسلی در حالت شل حدود ۹ تا ۱۰ سانتی‌متر (۳.۵ تا ۳.۹ اینچ) بود.

– طول آلت در حالت نعوظ حدود ۱۲ تا ۱۶ سانتی‌متر (۴.۷ تا ۶.۳ اینچ) بود.

– ضخامت آلت در حالت نعوظ (فقط یک مطالعه‌ی قبلی) حدود ۱۲ سانتی‌متر (۴.۷ اینچ) بود.

۸. نگرانی‌های زیاد، خواسته‌های اشتباه برای بزرگ کردن آلت تناسلی

نویسندگان مطالعه‌ی هندی نوشتند که تعریف اندازه‌ی آلت تناسلی نرمال مورد علاقه‌ قرار گرفت، زیرا “افزایش مداومی در تعداد افرادی که از” آلت تناسلی کوتاه “شکایت داشتند و به دنبال راهی برای بزرگ شدن بودند” دیده می‌شد.

تحقیقات دیگر نشان داده‌اند اکثر مردانی که به دنبال جراحی برای تقویت آلت تناسلی خود هستند، یک دیدگاه فوق‌العاده غلو شده از اندازه‌ی یک آلت تناسلی طبیعی دارند.

در مطالعه‌ی صورت گرفته روی ۶۷ مرد که از کوتاه بودن آلت تناسلی شکایت داشتند، مشخص شد که هیچ یک از آن‌ها در واقع آلت بیش از حد کوتاهی نداشتند. نویسندگان این مطالعه گفتند که تعداد مردانی که به دنبال جراحی افزایش طول آلت تناسلی خود هستند هر روز بیش‌تر می‌شود.

۹. اثر چاقی و سن روی اندازه آلت تناسلی در حالت نعوظ

در سال ۲۰۱۵، محققان در عربستان سعودی، نتایج یک مطالعه ی گذشته‌نگر را روی ۷۷۸ مرد با میانگین سنی ۴۳.۷ سال (بین ۲۰ تا ۸۲ سال) که در درمانگاه‌های سرپایی اورولوژی در عربستان سعودی حضور سافته بودند، منتشر کردند.

مردانی زیر سن ۱۸ سال که از آلت تناسلی کوچک یا کوتاه شکایت داشتند، افراد مبتلا به بیماری پیرونی، انحنای مادرزادی، هیپوگنادیسم بالینی، کسانی که قبلا جراحی یا آسیب آلت تناسلی را تجربه کرده‌ بودند یا افراد دارای ترکیبی از هر یک از این‌ها، از مطالعه حذف شدند.

محققان پس از القاء مصنوعی نعوظ، اندازه‌گیری‌ها را انجام دادند و میانگین گرفتند:

– طول آلت تناسلی ۱۲.۵۳ سانتی‌متر (۴.۹ اینچ) از پوست روی استخوان شرمگاهی تا نوک آلت

– طول آلت تناسلی ۱۴.۳۴ سانتی‌متر (۵.۶ اینچ) از استخوان شرمگاهی تا نوک آلت

– ضخامت آلت تناسلی ۱۱.۵۰ سانتی‌متر (۴.۵ اینچ).

محققان همچنین شاخص توده‌ی بدنی مردان (BMI) را که با چاقی افزایش می‌یابد، اندازه‌گیری کردند. رابطه‌ی ضعیفی بین BMI بیش‌تر و طول کوتاه‌تر آلت در حالت نعوظ وجود داشت البته زمانی که این اندازه‌گیری از روی پوست روی استخوان شرمگاهی انجام شد، نه زمانی که اندازه‌گیری از استخوان تا نوک آلت بود.

این نشان می‌دهد که وقتی چربی زیر پوست در پایه‌ی قابل مشاهده‌ی آلت تناسلی وجود دارد، طول آلت تناسلی کوتاه‌تر است.

این مطالعه همچنین رابطه‌ی ضعیفی را بین افزایش سن و ابعاد آلت تناسلی نشان داد.

با این حال، نویسندگان این مطالعه اظهار داشتند که کاهش اندک در اندازه ممکن است ارتباط بسیار کمی با بالا بودن سن داشته باشد – در واقع آن‌ها دریافتند که “تفاوت طول آلت بین مردان ۷۰ ساله و ۲۰ ساله کم‌تر از یک سانتی‌متر است.”

نوشته‌های مرتبط