انجام تست کرونا در منزل؛ پوشش کامل مناطق تهران و کرج

در این روزها کرونا و مسائل مربوط به آن تبدیل یکی از مهمترین دغدغه‎ های زندگی شده است. وقتی با علائم رایج کووید-۱۹ مواجه می‎شوید، انجام تست کرونا در اولویت قرار خواهد گرفت. در مرحله اول به دنبال مراکز معتبری هستید که بتوانند با دقت بالایی آزمایش را انجام دهند. در مرحله بعدی ترجیح می‎دهید نتیجه تست در کوتاه‎ترین زمان ممکن ارائه شود. شاید در روزهای عادی سپری شدن ۱۲، ۲۴، ۴۸و یا ۷۲ ساعت، کار چندان مشکلی نباشد. اما وقتی صحبت از ارائه نتیجه آزمایش کرونا می‎شود، حتی یک ساعت هم طولانی ‎تر از آنچه که فکرش را می‎کنید، سپری خواهد شد. از سویی دیگر ترجیح می‎دهید به مراکز و آزمایشگاهی مراجعه کنید که با بیمه طرف قرار داد باشند، به این ترتیب بخشی از هزینه تست کرونا توسط سازمان بیمه ‎ایی مورد نظر پرداخت خواهد شد.

با استفاده از خدمات هوم کا به همه این اهداف دست پیدا خواهید کرد. اگر قصد انجام  تست کرونا در منزل افسریه  یا هر نقطه ‎ایی از کرج یا تهران را دارید، با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

تست کرونا در منزل به چه کسانی توصیه می شود؟

بسیار منطقی است تا با دیدن علائمی مانند سردرد، تب و لرز، سرفه، دردهای عضلانی و آبریزش بینی، بیش از گذشته به وضعیت سلامتی خود توجه داشته باشید. از آنجا که علائم سرماخوردگی و کووید- ۱۹  مشترک است، بهتر است با بروز علائم پروتکل‎های بهداشتی را رعایت کرده و در قرنطینه بمانید. اگر علائم مربوط به سرماخوردگی باشد، پس از گذشت ۴۸ ساعت از شدت آنها کاسته خواهد شد. در حالیکه علائم مربوط به کووید-۱۹ حالتی مقاوم داشته و به داروهای رایج پاسخ نمی‎دهند. برای مثال اگر دچار سردرد مقاوم شدید و به بیماری‎های زمینه‎ایی دیگر مانند میگرن مبتلا نیستید، ریسک بروز کرونا وجود دارد. در چنین شرایطی لازم است برای انجام تست کرونا اقدام نمایید.

در صورت بروز اسهال و استفراغ بدون دلیل شناخته شده، انجام آزمایش کرونا تجویز خواهد شد. این بیماری رفتارهای متفاوتی را از خود نشان داده است. در حال حاضر تنگی نفس، سرفه و تب و لرز از  علائم شایع و رایج آن است. اما بسیاری از مراجعه‎کنندگان با ناراحتی‎های گوارشی به مراکز درمانی مراجعه می‎کنند در حالی که تب و سرفه در آنها چندان مشهود نیست. بنابراین اگر به اسهال مبتلا شدید و پس از گذشت سه روز هیچ علائمی از بهبودی در خود مشاهده نکردید، به مراکز درمانی مراجعه نمایید.

دیگر افرادی که به تست کرونا نیاز دارند.

برخی افراد به بیماری‎های زمینه‎ایی مبتلا هستند به همین دلیل ویروس کووید-19 بیش از سایرین آنها را تحت تاثیر قرار می‎دهد. حضور این افراد در مراکز پرخطر مانند درمانگاه‎ها ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‎دهد. بنابراین توصیه می‎شود از خدمت تست کرونا در منزل نیاوران مجموعه هوم کا بهره ببرید. به این ترتیب نیازی به مراجعه حضوری به مراکز درمانی و آزمایشگاهی نیست.

سالمندان و کودکان از دیگر گروه‎های پرخطر به شمار می‎روند. این افراد از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردار هستند، به همین دلیل بیشتر در معرض آسیب قرار خواهند گرفت.

به زنان باردار نیز توصیه می‎شود برای حفظ سلامتی خود و جنین از حضور در اماکن پرخطر خودداری نمایند. کووید-۱۹ بیماری نوظهوری است و هنوز همه ابعاد آن شناخته نشده است، بنابراین نمی‎توان گفت چه تاثیری بر روی سلامتی جنین خواهد گذاشت. بهترین راه‎حل برای حفظ سلامتی مادر و جنین، پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

علائم رایج کرونا چیست؟

از علائم رایج کرونا می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

رپورتاژ
  • سرفه
  • تب و لرز
  • تنگی نفس
  • آبریزش بینی
  • دردهای عضلانی
  • احساس خستگی بی دلیل
  • سردرد
  • اختلالات گوارشی مانند اسهال و استفراغ
  • از دست دادن حس بویایی و چشایی

چند روز پس ابتلا به کرونا می توان فعالیت های روزانه را شروع کرد؟

اگر به کووید-۱۹  مبتلا هستید باید به مدت ۱۵ روز در  قرنطینه بمانید و از حضور در جمع خودداری نمایید. با گذشت ۱۰ روز از بروز اولین علائم بیماری،  از سرگیری فعالیت‎های اجتماعی امکان دارد. البته به شرطی که به مدت ۲۴ ساعت دچار تب نشوید و از دارو استفاده نکنید. برخی از عوارض کرونا مانند از دست دادن حس چشایی و بویایی ممکن است تا مدت‎ها ادامه داشته باشد. در صورتیکه سایر عوارض برطرف شده باشد و نتیجه تست کرونا منفی باشد، حضور شما در جمع بلامانع است. حس چشایی و بویایی شما با گذشت زمان باز خواهد گشت.

یکی از سوالات مهم در رابطه با کووید-۱۹ این است که آیا ابتلا به این بیماری منجر به مصونیت در برابر آن خواهد شد؟ باید گفت در این زمینه به بررسی و اطلاعات بیشتری نیاز است و نمی‎توان پاسخ قطعی به آن  داد.

علائم کرونا پس از چند روز بروز می کنند؟

چنانچه به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده باشید، پس از ۵ تا ۶ روز علائم بیماری بروز پیدا خواهد کرد. با این حال این موضوع تا حدود زیادی به شدت بیماری و وضعیت سلامتی فرد بستگی خواهد داشت.

تست کرونا در منزل چگونه انجام می شود؟

تست کرونا در منزل، به دو شیوه آنتی بادی و PCR  انجام می شود. از تست PCR به عنوان معتبرترین تست در این زمینه یاد می‎شود. در طی آن با استفاده از سواپ پنبه‎ایی نمونه‎گیری از انتهای حلق یا بینی گرفته خواهد شد.

نوع دیگر تست کرونا به آنتی بادی مشهور است. برای انجام آن به نمونه خون نیاز است. از این تست برای پایش بیماری استفاده می‎شود. برای آزمایش‎های کرونا، نیازی به ناشتا بودن نیست. برای این منظور می‎توانید از پکیج‎های متنوع تست پی سی آر هوم کا بهره ببرید.

تست کرونا در منزل با هوم کا

برای انجام تست کرونا در محل یا منزل هوم کا کافی است به سایت مراجعه کرده و سفارش خود را به صورت رایگان ثبت نمایید. همچنین می‎توانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ تماس بگیرید.  در مرحله بعدی کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت و جزییات بیشتری از خدمت مورد نظر را در اختیار شما قرار خواهند داد. در صورتیکه موافق باشید، سفارش به صورت نهایی  ثبت می‎شود. در مرحله آخر تکنسین به منزل یا محل مورد نظر اعزام می‎شود. هزینه تست کرونا در منزل، پس از انجام نمونه‎گیری دریافت خواهد شد.

 

نوشته‌های مرتبط