آموزش قدم به قدم تبدیل تتر به ترون در صرافی او ام پی فینکس

رمزارز ترون با نماد TRX یکی از محبوب‌ترین دارایی‌های موجود در بازار کریپتوکارنسی است که افراد بسیاری آن را به سبد سرمایه‌گذاری خود اضافه کرده و درون کیف پول‌های نرم افزاری یا کیف پول صرافی‌های خارجی نگهداری می‌کنند. در ادامه به فرآیند کامل تبدیل تتر به ترون در صرافی او ام پی فینکس می‌پردازیم، ولی قبل از آن بیاید تا با USDT و TRX آشنا شویم.

ترون چیست؟

بلاک چین و رمزارز ترون توسط جاستین سان (Justin Sun) پایه‌گذاری شده است. ارز دیجیتال ترون (TRX) ابتدا در بلاک چین اتریوم (Ethereum) در قالب یک توکن ERC-20 راه‌اندازی شد و در سال 2018 بود که به بلاک چین بومی خود انتقال پیدا کرد و نسخه‌های اتریومی ارز ترون از گردش حذف شدند. این بلاک چین، تبادل اطلاعات و تراکنش‌های ارز دیجیتال ترون را در سه لایه مختلف انجام می‌دهد:

لایه اصلی (Core Layer): در این لایه، دستورات مربوطه به زبان‌های جاوا و سالیدیتی (Solidity) پردازش شده و به ماشین مجازی ترون فرستاده می‌شوند تا اجرا شوند.

لایه اپلیکیشن (Application Layer): توسعه‌دهندگان در این محیط به ساخت اپلیکیشن‌ها و کیف پول‌ها از طریق ارز دیجیتال ترون TRX می‌پردازند.

لایه ذخیره‌سازی (Storage Layer): در این لایه داده‌های بلاک چین بخش‌بندی شده که شامل تاریخچه تراکنش‌ها و وضعیت قراردادهای هوشمند می‌شود.

بلاک چین ترون برای به توافق‌رسیدن نودهای شبکه، یک سیستم چرخشی طراحی کرده که طبق آن، هر شش ساعت 27 نماینده برتر انتخاب می‌شوند تا تراکنش‌ها را تایید و تاریخچه فعالیت‌های بلاک چین را ثبت کنند. بلاک چین ترون در هر 3 ثانیه یک بلوک جدید را تولید می‌کند و نمایندگان در ازای آن، 32 واحد ارز ترون TRX را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

همچنین، ارز دیجیتال ترون TRX یک روش پرداختی در کمپانی‌هایی نظیر تراوالا (Travala)، اسپندکارت (SpendCard)، بیتنووُ (Bitnovo) و بسیاری پلتفرم‌ها و کمپانی‌های دیگر است. در نهایت باید گفت که با ادغام استیبل کوین تتر (USDT) در این شبکه و خرید کمپانی بیت‌تورنت (BitTorrent) توسط ترون، اکوسیستم این پروژه مقیاس و قابلیت‌های زیادی را به‌دست آورد.

تتر چیست؟

تتر (USDT) یک رمزارز از دسته استیبل کوین‌ها است که با دلار آمریکا پیونده خورده و طبق گزارش وب‌سایت رسمی کمپانی، پشتوانه توکن‌های تتر به‌طور کامل و 100 درصدی در ذخایر مربوطه تامین شده است. تتر در کنار صرافی ارز دیجیتال بیت‌فینکس (BitFinex)، زیرمجموعه‌های کمپانی آی‌فینکس (iFinex) از هنگ‌کنگ هستند. ارز دیجیتال تتر در ابتدا کار خود را روی لایه اومنی (Omni) بلاک چین بیت کوین آغاز کرد و امروزه در شبکه‌هایی نظیر اتریوم، ترون، ایاس، الگورند، سولانا و آوالانچ نیز قابل استفاده است. تتر بزرگ‌ترین استیبل کوین دنیا از لحاظ ارزش بازار است و رتبه سوم برترین ارزهای دیجیتال را در اختیار دارد.

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال از استیبل کوین تتر به‌منظور پوشش در برابر نوسانات ذاتی بازار استفاده می‌کنند و در واقع، ارزش پول خود را به‌صورت دیجیتال حفظ می‌کنند و بدون عجله به بازار وارد یا از آن خارج می‌شوند. تتر یک استیبل کوین فیات است که یعنی پشتوانه آن توسط ارزهای فیات نظیر دلار تامین می‌شود. این رمزارز با هدف از بین‌بردن شکاف بین ارزهای فیات سنتی با ارزهای بلاک چینی طراحی شده تا کاربران بتوانند سرمایه ارز فیات خود را به بازار رمزارزها وارد کنند و از ویژگی‌هایی نظیر شفافیت امور، ثبات‌بخشیدن به سرمایه و کارمزد کم برای انتقال پول بهره ببرند. تتر به دلار آمریکا پیوند خورده؛ به این معنی که قیمت هر واحد تتر برابر با 1 دلار آمریکا است.

تاریخچه پیدایش ارز دیجیتال تتر USDT به سال 2010 باز می‌گردد؛ زمانی که کارشناسان به این فکر افتادند که شاید بتوان از طریق تغییر در برنامه و پروتکل بیت کوین، دارایی‌های جدیدی را وارد بازار کرد. در همین بحبوحه، دو گروه تشکیل داده شد که مشغول فعالیت روی بلاک چین بیت کوین جهت صدور ارزهای جدید شدند که نتیجه فعالیت آن‌ها، تاسیس یک استارت‌آپ تحت عنوان رییِل کوین (Realcoin) و صرافی ارز دیجیتال بیت‌فینکس بود. پروژه رییل کوین در سال 2014 توسط براک پییِرس (Brock Pierce)، ریو کالینز (Reeve Collins) و کرِیگ سِلرز (Craig Sellars) راه‌اندازی شد و در نتیجه ادغام فعالیت‌های دو پروژه مذکور، کمپانی تتر لیمیتد (Tether Limited) تاسیس شد. برای خرید و فروش تتر در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

https://www.ompfinex.com/coin/usdt

رپورتاژ

تبدیل تتر به ترون در صرافی او ام پی فینکس

در مرحله اول می‌بایست از طریق وب سایت یا اپلیکیشن او ام پی فینکس ثبت نام کرده و احراز هویت خود را تکمیل کنید. لازم به ذکر است که ثبت نام در او ام پی فینکس به سادگی با ارائه یک شماره موبایل یا ایمیل کاربری و تعیین رمز عبور صورت می‌گیرد و با تکمیل احراز هویت، امکان استفاده از تمامی سرویس‌های او ام پی فینکس برای شما فراهم می‌شود.

در مرحله دوم باید رمزارز تتر را به کیف پول اختصاصی خود در او ام پی فینکس انتقال دهید. برای این منظور کافی است وارد قسمت «واریز» شوید و گزینه «واریز رمزارز» را انتخاب کنید. یک راه دیگر، خرید مستقیم تتر در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس است.

پس از ایجاد حساب کاربری و انتقال تتر به او ام پی فینکس، در مرحله سوم نوبت به تبدیل تتر به ترون می‌رسد. تبدیل تتر به ترون در او ام پی فینکس به روش‌های مختلف مانند معامله سریع، معامله در بازار و معامله با ربات تریدر او ام پی فینکس فراهم شده و شما می‌توانید به انتخاب خود هر یک از این روش‌ها را برای تبدیل تتر به ترون به کار بگیرید. در ادامه هر یک از این روش‌ها را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

تبدیل تتر به ترون به روش معامله سریع در او ام پی فینکس

راحت‌ترین روش برای تبدیل تتر به ترون، ورود به بخش «معامله سریع» در او ام پی فینکس است. در این قسمت کافی است در قسمت «پرداخت می‌کنم» رمزارز تتر و در قسمت «دریافت می‌کنم» نیز گزینه ترون را انتخاب کرده و روی دکمه تبدیل بزنید. به این ترتیب دارایی شما به صورت آنی و به قیمت لحظه‌ای تتر در بازار او ام پی فینکس به ترون تبدیل می‌شود.

تبدیل تتر به ترون به روش معامله در بازار او ام پی فینکس

روش دوم و حرفه‌ای‌تر برای تبدیل تتر به ترون در او ام پی فینکس ورود به بازار معاملات است. برای این کار وارد منو «معاملات» شده و گزینه «معامله» را انتخاب کنید. به این ترتیب وارد بازار خواهید شد و در قسمت بالای صفحه سمت راست می‌توانید بازار «تتر-ترون» را انتخاب کرده و سفارش فروش مورد نظر خود را ثبت کنید.

در این صفحه شما می‌توانید ضمن مشاهده قیمت لحظه‌ای ترون در بازار او ام پی فینکس و همچنین بازار معاملات جهانی، به تابلو سفارشات فروش و خرید تتر در او ام پی فینکس و ابزارهای تحلیل تکنیکال نیز دسترسی داشته باشید و تبدیل تتر به ترون را از طریق ثبت سفارش فروش به یکی از روش‌های سفارش بازار (Market)، سفارش محدود (Limit)، سفارش حد ضرر (Stop Limit)، سفارش حد ضرر با قیمت بازار (Stop Market) و سفارش OCO انجام دهید.

تبدیل تتر به ترون با استفاده از ربات‌های معامله گر در او ام پی فینکس

سومین روشی که می‌توانید با استفاده از آن ارز دیجیتال تتر را به ترون تبدیل کنید، استفاده از ربات‌های معامله‌گر صرافی او ام پی فینکس است. پلتفرم او ام پی فینکس استفاده از چندین ربات تریدر را برای معامله‌گران فراهم کرده و شما می‌توانید با فعالسازی این ربات‌ها در حساب کاربری، سفارش‌های خرید و فروش انواع رمزارزها را بر اساس قیمت بازار جهانی ثبت کنید.

نحوه عملکرد این ربات به این صورت است که بر اساس تنظیماتی که شما برای آن‌ها مشخص می‌کنید، اقدام به ثبت سفارش‌های خرید و فروش کرده و قیمت سفارش را با توجه به بازه قیمتی و زمانی تنظیمات مورد نظر شما آپدیت می‌کنند.

لازم به ذکر است که سرویس ربات معامله‌گر در او ام پی فینکس کاملا رایگان بوده و کارمزدی بابت فعالسازی و استفاده از آن از حساب کاربری شما کسر نمی‌شود. همچنین کارمزد معاملاتی که با استفاده از ربات ثبت می‌شوند نیز بسیار ناچیز است.

برای تبدیل تتر به ترون با استفاده از ربات‌های معامله‌گر کافی است از منوی «معاملات» گزینه «ربات‌های معامله‌گر» را انتخاب کنید و یکی از ربات‌های تریدر ارزهای دیجیتال، اسپات گرید و گرید بی‌نهایت را انتخاب کنید. به این ترتیب وارد صفحه مربوط به تنظیمات ربات خواهید شد و با انتخاب ربات «فروش» برای بازار «تتر به ترون» می‌توانید موجودی تتر حساب کاربری خود را به ترون تبدیل کنید.

نوشته‌های مرتبط