مقایسه درب ضد سرقت ایرانی با درب های دیگر

هر فردی در حین خرید خانه خود به مسائل مختلفی توجه دارد که یکی از اصلی ترین آن ها، ایمنی آن خانه می باشد. امروزه اکثریت سازندگان ساختمان در سراسر کشور ایران، برای افزایش ایمنی خانه ها، از درب ضد سرقت استفاده می کنند. این مسئله تاثیر بسیار زیادی را در کاهش سرقت ها و ناکام ماندن سارقان داشته است. اما به مرور زمان روش هایی برای سرقت از این درب ها نیز توسط سارقان کشف شده است. به همین منظور اکثریت مردم در تلاش هستند درب های ضد سرقت معتبری را تهیه کنند.

همان طور که می دانید، شرکت های زیادی در کشور ایران به فروش درب ضد سرقت ایرانی پرداخته و روش هایی را برای فروش آن ایجاد کرده اند. اما برخی از کارخانجات ایرانی درب ضد سرقت در این امر موفق نبوده و همین مسئله سبب واردات درب ضد سرقت ترکیه ای شده است. در این بین برخی کارخانجات نیز، خط تولید درب ضد سرقت فلزی را احداث کرده اند. بدین منظور فرد خریدار باید قبل از خرید درب موردنظر خود به بررسی تمامی درب های ضد سرقت بپردازد. این مسئله سبب می شود تا خرید آن فرد با درجات کیفی بالاتری صورت بگیرد.

درب ضد سرقت ایرانی فلزی

به طور کلی کشور ایران در تولید درب ضد سرقت توانسته است موفقیت های زیادی را کسب کند. اما در سال های اخیر به دلیل افزایش تولیدکنندگان این محصول شاهد کاهش کیفیت درب ها بوده ایم. این مسئله نیز سبب شده تا تولیدکنندگان اقدام به تولید درب هایی در سبک جدید و ساختار های متفاوت تر کنند. از این رو نیاز است تا شما با برخی از اطلاعات این محصول آشنا باشید تا بتوانید خرید خود را به شکل بهتری انجام دهید.

درب ضد سرقت ترک
درب ضد سرقت ترک

ساختار درب های ضد سرقت فلزی ایرانی

یکی از ویژگی های اصلی درب ضد سرقت ایرانی فلزی در برابر با سایر رقبای خود، ساختار منحصر به فرد این محصول می باشد. این مدل از درب ها اغلب در دو طیف رنگی سفید و قهوه ای تولید شده و در چهره ظاهری از جذابیت خوبی بهره مند نیستند. این درب ها همچنین به عنوان گزینه های مناسبی برای درب های ورودی ویلا شناخته می شوند. بسیاری از سازندگان ویلا های شمال کشور برای افزایش امنیت ویلا ها، از این محصول استفاده می کنند. نیاز است که بدانید ساختار درب های ضد سرقت فلزی ایرانی به گونه ای بوده که در دو نوع تک لنگه و دو لنگه روانه بازار می شود.

اما یکی از مسائلی که سبب شده تا میزان استفاده از این درب در سال های اخیر با افزایش قابل توجهی روبرو شود، مقاومت آن در برابر آب و آفتاب می باشد. بسیاری از درب های فلزی بر اثر تابش آفتاب دچار رنگ سوختگی می شوند. در برخی مواقع نیز این درب ها دچار تغییر شکل شده و مقاومت اولیه خود را از دست می دهند. همچنین در مواقع باران یا شستشوی درب ها ممکن است رنگ آن ها تغییر کند. اما درب ضد سرقت ایرانی فلزی به دلیل ساختار منحصر به فرد خود، دچار چنین مشکلاتی نمی شود. استفاده از رنگ الکترواستاتیک سبب ایجاد این مقاومت می شود.

رپورتاژ

مقایسه دربهای ضد سرقت ایرانی و ترکیه ای

بسیاری از افراد در حین خرید درب ضد سرقت به مقایسه دربهای ضد سرقت ایرانی و ترکیه ای می پردازند. چرا که درب های ترک و ایرانی به عنوان متداول ترین درب های ضد سرقت در سراسر کشور ایران شناخته می شود. نیاز است که بدانید، تولیدکنندگان معتبری در حوزه تولید درب ترکیه ای وجود دارند که در کشور ایران فعال هستند. این مراکز در واقع محصولات خود را با عنوان درب ضد سرقت ترکیه ای روانه بازار می کنند. از این رو می توان دریافت که بسیاری از درب های ضد سرقت ترکیه ای کشورمان تقلبی هستند.

تفاوت میان درب های ضد سرقت ترک و ایرانی
تفاوت میان درب های ضد سرقت ترک و ایرانی

اما درب ضد سرقت ترکیه ای اصل در مقایسه با درب  ضد سرقت ایرانی دارای تفاوت هایی بوده که شما را در حین خرید آگاه می سازد. ضخامت درب ضد سرقت ایرانی معمولا 1 الی 2 میل بوده که میزان ضخامت درب های ترکیه ای 2 میل می باشد. پهنای چارچوب درب های ایرانی متفاوت می باشد اما در درب های ترکیه، پهنای چارچوب 18 الی 20 سانت است. رنگ چارچوب اکثریت درب های ضد سرقت ترکیه ای از الکترواستاتیک می باشد که استفاده از این رنگ تنها در برخی از درب های ایرانی رواج دارد.

مقایسه روکش های به کار رفته و ساختار امنیتی در این دو درب

روکش به کار رفته در درب ضد سرقت ایرانی ممکن است از ماده های مختلف مصنوعی نیز باشد. این مسئله سبب کاهش امنیت درب های ضد سرقت می شود. اما نیاز است که بدانید در تمامی شرکت های تولیدکننده درب ضد سرقت، جنس روکش مصنوعی نبوده و برخی اوقات از چوب و راش استفاده می شود. اما نیاز است که بدانید اکثریت تولیدکنندگان ترکیه ای درب ضد سرقت در ساختار محصولات خود تنها از روکش راش و گردو استفاده می کنند.

درب ضد سرقت ایرانی cnc
درب ضد سرقت ایرانی cnc

نیاز است که بدانید استراکچر درب ضد سرقت ترکیه ای به صورت سر تا سر ورق فولادی می باشد. اما در درب ضد سرقت ایرانی در بخش استراکچر از ورق های فولادی به صورت سراسری استفاده نمی شود. البته برخی از شرکت های معتبر به صورت سراسری از این ورق استفاده می کنند. در ساختار هر دو درب نیز از روش قوطی کشی برای افزایش امنیت درب ها استفاده شده است.  نیاز است که بدانید قفل هر یک از درب های تولید شده وابسته به شرکت تولیدکننده، متفاوت می باشد.

منبع: vinok

نوشته‌های مرتبط