۵ ترکیب طبیعی شگفت انگیز که زندگی‌ها را نجات می‌دهند

دارو و ترکیب طبیعی گیاهی از قدیم مورد استقبال قرار می‌گرفت و اکنون هم  مردم برای درمان بیماری ها به این ترکیبات طبیعی روی می آورند. در این نوشتار ۵ ترکیب طبیعی به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند زندگی‌تان را نجات دهند.

 

ارتباط بین دنیای طبیعت و پزشکی عمیق است. توانایی بالقوه‌ی اثربخشی خواص درمانی زمانی آشکار می‌شود که بدانیم بسیاری از یافته‌های دارویی برگرفته از طبیعت هستند.بیش از نیمی از تمام داروهای تولید شده طی ربع قرن گذشته مستقیما از ترکیباتی از طبیعت گرفته شده‌اند یا از آنها الگوبرداری شده‌اند.

همانطور که صنعت داروسازی تولید داروهای شیمیایی را افزایش می‌دهد و تخریب زیست‌کره ادامه‌ می‌یابد، حقیقتی اساسی وجود دارد که به شدت نادیده‌ گرفته می‌شود. نژاد انسان به یک تنوع زیستی موفق متکی است که تنوعی از تمام ترکیبات طبیعی را تولید می‌کند.

۱. امروزه گل ماداسگار پریوینکل سرطان خون کودکان و سرطان لنفاوی را قابل درمان می‌سازد.

۲. یک اسفنج کارائیبی با توقف رشد سلول‌های جدید، روند اچ‌ای وی را آهسته می‌کند.

۳. یک حلزون مخروطی فیلیپینی ساکن تپه‌های دریایی، سمی غیراعتیادآور می‌سازد که بیمارانِ با درد شدید را که به داروهای آرام‌بخش مقاوم شده‌ا‌ند، درمان می‌کند.

رپورتاژ

۴. پوسته‌ی درخت سرخدار اقیانوس آرام یک عامل شیمی‌درمانی تولید می‌کند که زندگی زنان مبتلا به سرطان سینه و تخمدان را بهبود می‌بخشد.

۵. در جزیره‌ی بورنو، میان جنگل باستانی ساراواک، درختی با توانایی بالقوه‌ی نجات بیماران اچ‌آی‌وی رشد می‌کند. زمانی که انجمن ملی سرطان دریافت این درخت نابود شده است، این کشف عظیم تبدیل به جست‌وجویی دیوانه‌وار شد.

جزیره‌ی بورنو یک مورد خاص نیست. در جنگل‌های بارانی استوایی، کمتر از ۱% گونه‌های گیاهی برای توانایی بالقوه‌ی درمانی غربال شده‌اند.

با این حال، طی ۲۰ سال گذشته، بیش از ۳۳ میلیون هکتار (۳۳۸۰۰۰ کیلومتر مربع) از جنگل‌های بارانی آمازون تنها در برزیل زدوده ‌شده‌ است.

زمان آن نیست که احساس درماندگی کنید، راه هایی وجود دارد که بتوانید جنگل‌های بارانی را در خانه نجات دهید! بیخیال چیزهای جدید شوید! مبلمان، کابینت، و سایر اقلام لوازم منزل را عتیقه، اصلاح شده یا ترمیم‌شده بخرید. میلیاردها مصرف‌کننده‌ای که همیشه چیزهای نو می‌خرند تاثیر جهانی منفی برجای می‌گذارند. هنگام خرید، از پول به عنوان یک رای برای آینده‌ای که میخواهید ببینید استفاده کنید. خرید آگاهانه ابزار قدرتمندی است که چوب‌بری‌ها، آسیاب‌ها و مزارع غیراخلاقی را به تعطیلی خواهد ‌کشاند.

نواحی ناشناخته‌ی جنگل‌های بارانی و اقیانوس‌ها به خاطر داروهای طبیعی‌شان توجه عموم را دریافت می‌کنند، با این‌ حال، می‌توانیم ارزش زمین را در هر اینچ بیابیم. صرف نظر از آن‌که اکنون کجا هستید و چگونه زندگی می‌کنید، فرصت بهبود محیط زیست وجود دارد. آگاهانه انتخاب کنید از مواد شیمیایی کمتری استفاده کنید، بازاستفاده کنید، بازیافت و تبدیل به احسن کنید و باقیمانده‌ها را بازیافت کنید. ردپای کربنی خود را با انتخاب ظروف نوشیدنی قابل بازاستفاده کاهش دهید، کیسه‌های قابل بازاستفاده‌ را به خواروبار فروشی‌ ببرید، غذاهای دریایی دوست‌دار محیط بخورید. فعال باشید و زباله‌های روی زمین را بردارید. حتی ایجاد یک زیست‌گاه حیاط‌وحش در حیاط پشتی‌تان متقابلا سودمند است.

هر فردی فرصتی برای حمایت از تغییر دارد و این فرصت شامل شما نیز می‌‌شود. ما قدرت داریم هر روز دنیا را با اعمال آگاهانه بهتر سازیم. زمانی‌که به یک گل، سوسک، و طبیعت زیبا نگاه می‌کنید که زمین با آنها به ما برکت می‌بخشد، به خاطر داشته باشید دانش نامحدودی وجود دارد که می‌تواند کشف شود. به طور کلی می‌توانیم از خرد خود برای آزادسازی توانایی بالقوه‌ی اطراف و درونمان استفاده کنیم. در زیر نظر بگذارید که به چه شیوه‌هایی اعمال آگاهانه را به عادت روزانه‌ی خود تبدیل می‌کنید

منبع اسپریت ساینس
نوشته‌های مرتبط