آشنایی با تبلیغات در گوگل

همان طور که می دانید گوگل، ابزاری است که افراد با اکثر زبان ها برای جستجو از آن استفاده می‌کنند. در ایران هم تقریبا هر شخصی برای رسیدن به نیازها یا جواب سوالات خود از گوگل کمک می‌گیرد. از این رو تبلیغات در گوگل سکوی پرتابی برای کسب و کار ها است، اگر تبلیغاتی هوشمندانه و هدفمند داشته باشید، باعث رشد سریع کسب و کار شما خواهد شد.

در ادامه مقاله بیشتر با این نوع تبلیغات آشنا می‌شوید، همچنین مزایای استفاده از این نوع تبلیغات و راه کار استفاده از آن را می خوانید

تبلیغ در گوگل چیست و چرا اهمیت دارد؟

گوگل در دنیا بزرگترین شرکت تجاری در حوزه تکنولوژی است که خدمات رایگان زیادی به مردم ارائه می‌دهد، به طوری که تقریبا همه گوشی‌ها، کامپیوترها، تلویزیون‌ها و … حداقل از یکی از خدمات گوگل استفاده می کنند.

 آشنایی با تبلیغات در گوگل

گوگل بیشترین درآمد خود را از تبلیغات بدست می آورد. تبلیغات در پلتفرم های مختلف مثل موتور جستجو، یوتیوب، جیمیل و… نمایش داده می شود.

برای استفاده از خدمت تبلیغات در این پلتفرم ها از گوگل ادز (Google Ads) استفاده می کنیم، در تصویر زیر نمونه های این تبلیغات را می بینید.

اما اهمیت استفاده از تبلیغات گوگل آنجایی است که رقیبان شما کسب و کار های قوی تر و با سابقه تری هستند رقابت بر سر کلمات کلیدی با این کسب و کار ها سخت و زمانبر است. برای مثال اگر شما شرکتی باشید که کار فروش بلیط هواپیما را انجام می دهید، رقابت بر سر کلمه کلیدی “خرید بلیط هواپیما” با علی بابا و الی گشت و… برای شما زمان بر خواهد بود، اما با تبلیغات موتور جستجوی گوگل می توانید به رتبه های بالا در نتایج گوگل برسید و مشتریان خود را پیدا کنید.

اگر بخواهیم مقایسه ای در دنیای واقعی داشته باشیم، می توانیم سایت یا صفحه فروشگاه خود را مغازه‌ای در دنیای حقیقی در نظر بگیریم، دو راه برای پیشرفت وجود دارد منتظر بمانیم مشتری کسب و کار ما را پیدا کند که امری زمان بر خواهد بود، ممکن است حتی بعد از چند ماه با توجه به میزان بازگشت سرمایه از این کار خسته شده و با ضرر و زیان اقدام به تعطیلی مغازه کنیم، اما روش بهتر تبلیغات است.

تبلیغات باعث می شود سریع تر مردم با کسب و کار یا محصول شما آشنا شوند، تبلیغات روش‌های متفاوتی دارد؛ اما کدام روش کابردی تر است؟

رپورتاژ

شیوه بهتر تبلیغات به ازای آوردن کاربر به سایت یا صفحه فروشگاه شما است، در اصطلاح به این شیوه، تبلیغات کلیکی می گوییم. گوگل از این روش برای تبلیغات استفاده می کند و شما به ازای ورود هر کاربر به سایتتان هزینه می‌پردازید. (تبلیغ شما به کسانی نمایش داده می شود که جستجوی مرتبط با خدمت یا کسب کار شما داشته‌اند)

بعد از ورود مشتری به سایت یا صفحه فروشگاه، مهارت فروشندگی شما تعیین کننده است. داشتن یک صفحه فرود (لندینگ پیج) خوب و ارتباط موثر با مشتری همان مهارت فروشندگی در دنیای واقعی خواهد بود.

 آشنایی با تبلیغات در گوگل

مزایای تبلیغات در گوگل چیست؟

  • دسترسی به جامعه وسیع از مخاطب.
  • هدفمند تبلیغ کنید (تبلیغات هدفمند بر اساس کلمات کلیدی، سن، زبان، مکان و…) .
  • هزینه های خود را کنترل کنید. (روزانه، یا ماهیانه و… چقدر می خواهید تبلیغات کنید!) .
  • بررسی آمار (کدام تبلیغ موفق تر بوده، کدام باید تغییر کند و …) .
  • ایجاد تغییر در تبلیغات.
  • تبلیغات هماهنگ با نیاز کاربر، بر اساس جستجوی کاربر (تا حالا شده به دنبال کتاب باشید و در تبلیغات گوگل سرچ برای شما فروشگاه کفش نمایش دهد؟) .
  • نتیجه سریعتر از سئو .
  • ایجاد آگاهی از برند (تبلیغات شما به تعداد زیادی افراد نمایش داده میشود ولی فقط در ازای هر کلیک شما هزینه پرداخت می کنید) .
  • مخاطب واقعی (گوگل دارای سیستم شناسایی تقلب است، وجه دریافتی را باز می گرداند).

هزینه تبلیغات در گوگل به چه صورت است؟

برآورد هزینه کار مشکلی است، ساز و کار گوگل به صورت حراج برای هر کلمه است ، شما به ازای هر کلمه کلیدی چقدر حاضرید بپردازید و رقیبان شما هم برای این کلمه کلیدی قیمت پیشنهاد می دهند و این بازار رقابتی شکل می گیرد. قیمت بیشتر و امتیاز کیفی سایت شما برای هر کلمه کلیدی تعیین کننده رتبه تبلیغات خواهد بود. بهتر است این موارد را به عهده متخصصان بگذارید تا بتوانند با کمترین هزینه، نتیجه بهتری را رقم بزنند.

برای تبلیغ در گوگل از کجا شروع کنیم؟

از آنجایی که ما تحریم هستیم، نمی توانیم مستقیماً از گوگل ادز استفاده کنیم.البته صرف نظر از تحریم، تعیین بستر تبلیغات (موتور جستجو، جیمیل، یوتیوب) ، تعیین کلمات کلیدی ، قیمت گذاری رقابتی و … مواردی هستند که باید به آنها توجه کنیم، بنابراین نیاز است برای کسب نتایج بهتر از متخصصان در این حوزه کمک بگیریم.

چند ماهی است که یکتانت سرویس گوگل ادز را نیز به خدمات خود اضافه کرده و توانسته برای اولین بار در ایران گواهینامه پارتنری گوگل را دریافت کند، موفقیت در آزمون های گوگل نتیجه تلاش و تخصص شان در این حوزه است، به این ترتیب می توانید تبلیغات در موتور جستجوی گوگل، یوتیوب، جیمیل و ادسنس را با خیال راحت به یکتانت بسپارید.

www.yektanet.com/google-ads/

نوشته‌های مرتبط