خواص ماست برای مو: 7 بهترین فواید ماست برای موی سر که معجزه می‌کند

چه کسی می‌گوید درمان مو به هزینه‌های زیاد نیاز دارد؟ مواد بسیاری هستند که می‌توانید برای مراقبت از موهای‌تان استفاده کنید. بعضی از این مواد ممکن است حتی در آشپزخانه‌تان نیز یافت بشوند. به عنوان مثال، می‌توانید از فواید استفاده از زرده تخم مرغ برای مو بهره ببرید. دستیابی به آن و استفاده‌اش بسیار راحت است. نتایج‌اش؟ مواد طبیعی هرگز شما را نا امید نمی‌کنند و نتایج بهینه با حداقل عوارض جانبی را به ارمغان می‌آورند. به علاوه، می‌توانید از خواص ماست برای مو نیز بهره‌مند شوید.

از روزگاران قدیم، ماست به خاطر فایده‌های مختلفش معروف بوده است. بنابراین، به راحتی می‌توانیم هر اطلاعاتی درباره‌ی فایده‌ی ماست برای موارد مختلف بیابیم. به عنوان مثال، می‌توانیم از فایده‌ی ماست برای داشتن روده‌های بهتر استفاده ببریم. پروتئین و چربی‌های سالم موجود در این محصول لبنی تخمیر شده بزرگترین کمک را به حفظ و مراقبت زیبایی می‌کند. در این مقاله، قصد داریم درباره‌ی خواص ماست برای مو صحبت کنیم و توصیه‌هایی داشته باشیم درباره‌ی نحوه استفاده آن.

ارزش غذایی ماست

فایده‌های استفاده از ماست برای مو اساسا به ارزش غذایی بی‌نظیر موجود در ماست مربوط می‌شود. به عنوان مثال، در اینجا مواد مغذی که می‌توانید از مصرف ماست به دست بیاورید به شما معرفی می‌کنیم:

– چربی

کلسترول

– سدیم

– پتاسیم

– کربوهیدرات

– پروتئین

– ویتامین A

– ویتامین C

– کلسیم

– آهن

– ویتامین D

– ویتامین B6

– گوبالامین

– منیزیم

خواص ماست برای مو

هنگام صحبت درباره‌ی فایده‌های استفاده از ماست برای مو، نمی‌توان ارزش غذایی فوق‌الذکر را کنار گذاشت و نادیده گرفت. بله، فایده‌های ماست به خاطر وجود آن ارزش غذایی بی‌نظیر است. خب، فایده‌های ماست چه هستند؟ بیایید با هم ببینیم:

۱. از مو محافظت می‌کند

می‌توانیم بگوییم نرم‌کننده خط مقدم حفاظت از موهای‌مان است. این ماده از مو در برابر ساده‌ترین خطرها مانند آسیب ناشی از حوله و پرتوهای فرابنفش خطرناک محافظت می‌کند. تهیه‌ی نرم کننده‌ نیز کار راحتی است. می‌توانیم به راحتی هر نرم کننده‌ای که نیازمان را برآورده می‌کند انتخاب کنیم.

رپورتاژ

اما آیا تا به حال به جایگزین طبیعی‌تری برای نرم‌کننده‌هایی که از فروشگاه می‌خرید فکر کرده‌اید؟ خب، در این صورت، ماست می‌تواند راه حل شما باشد. ماست می‌تواند در نرم کردن و محافظت از موهای‌تان عملکرد خوبی داشته باشد. به لطف خاصیت مرطوب‌کنندگی‌اش. فقط کافی است ماست ساده و خام را مثل وقتی نرم کننده استفاده می کنید روی موهای‌تان بمالید. با استفاده از ماست به عنوان نرم کننده به نتایج حیرت انگیزی دست پیدا خواهید کرد.

۲. ریزش مو را کاهش می‌دهد

ریزش مو می‌تواند به دلایل مختلفی باشد. یکی از دلایل کمبود مواد مغذی است که به فولیکول‌های مو می‌رسد. چرا سعی نمی‌کنید مواد مغذی‌تری مانند ماست را امتحان کنید تا موهای‌تان به اندازه‌ی کافی تغذیه کنند؟

ویتامین‌هایی مانند ویتامین B5 و ویتامین D در ماست برای تغذیه‌ی فولیکول‌های مو و پیشگیری از ریزش مو بسیار خوب هستند و فقط کافی است ماست را مثل نرم کننده یا ماسک مو به طور منظم روی موهای‌تان بگذارید.

۳. شوره را درمان می‌کند

احتمالا شوره برای بعضی ها مشکل رایجی است. اما باز هم، بسیار آزاردهنده است چون خارش می‌آورد و ممکن است نگذارد با خیال راحت لباس‌های تیره‌رنگ بپوشید.

بله، گاهی که پیراهن رنگ تیره پوشیده‌اید باید نگران باشید که ممکن است شوره روی شانه‌های‌تان بیفتد و دیده شود. عموما شوره به خاطر تحریکی ایجاد می‌شود که پوست سر پوسته‌پوسته شده عامل آن است. در چنین حالتی، ماست می‌تواند کمک کند از شوره خلاص شوید چون به عنوان یک ضدتحریک عمل می‌کند. ماست را به صورت موضعی روی پوست سرتان بمالید و آنگاه شاهد تمیز و سالم شدن آن خواهید بود.

۴. به درخشندگی مو می‌افزاید

ماست یکی از درمان‌های خانگی کارآمد برای احیاء درخشندگی طبیعی مو است. فقط کافی است روغن بادام و تخم مرغ را به نصف فنجان ماست اضافه و ماسک موی خانگی‌تان را درست کنید. این ماسک مو را به مدت حدودا ۳۰ دقیقه روی موهای‌تان بگذارید سپس آن را با آب و شامپو بشویید.

۵. حالت مو را کنترل می‌کند

وزوز شدن مو می‌تواند برای زنانی که موهای متوسطی دارند هر روز صبح مشکل‌ساز بشود. برای رام کردن مواهایمان چه کنیم/. آیا بهتر است هر روز به سالن زیبایی یا آرایشگاه برویم؟ پاسخ خیر است. فقط کافی است یک قاشق ماست را هر روز صبح استاده کنید تا موهای‌تان را مدیریت کنید و آن‌ را قابل کنترل سازید.

این به خاطر وجود خاصیت خنک کنندگی ماست است که می‌تواند موهای‌تان را تسکین بدهد و آرام سازد. برای استفاده‌ی بهینه از مزایای مصرف ماست برای وزوز شدن مو، می‌توانید ماست را با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید تا موهای‌تان به خوبی مرطوب بشوند و درعین حال از فایده‌های آلوئه و را برای سلامت مو و پوست نیز بهره ببرید.

۶. رشد مو را تقویت می‌کند

علاوه بر استفاده‌ی مستقیم ماست روی مو، می‌توانید از مصرف خوراکی منظم این محصول لبنی تخمیر شده نیز نهایت استفاده را ببرید. مقدار خوبی پروتئین در ماست وجود دارد که می‌تواند رشد مو را تقویت کند.

در مطالعه‌ای آمده است که مصرف منظم ماست می‌تواند رشد موهای سالم را به دو برابر سرعت عادی افزایش دهد. همچنین می‌توانید ماست را دو بار در روز، یک بار شب‌ها و یک بار صبح‌ مصرف کنید تا باعث رشد سریع‌تر موهای‌تان بشوید.

۷. قدرت و استحکام مو را حفظ می‌کند

ماست نه تنها می‌تواند سرعت رشد مو را زیاد کند بلکه می‌تواند استحکام مو را نیز حفظ کند. چه با مصرف خوراکی یا استفاده از آن به صورت موضعی روی موهای‌تان می‌توانید پروتئین لازم و مورد نیاز موها را فراهم کنید.

به این طریق، موها می‌توانند استحکامشان را حفظ کنند به نحوی که از ریزش‌شان جلوگیری شود، به ویژه ریزش ناشی از شکستگی مو. موهای‌تان همچنین در مقابل تهدیدهای خارجی مانند آلودگی و پرتوهای ماوراء بنفش مقاومت نشان خواهند داد.

توصیه‌هایی برای استفاده از ماست جهت تقویت مو

همان طور که در بالا اشاره شد، استفاده از ماست برای موها فایده‌های بسیاری دارد. اما آیا استفاده و مصرف هر نوع ماستی فایده‌ّهای مورد انتظار را به بار خواهد آورد؟ خب، برای دستیابی به فایده‌های آن به نظر می‌رسد باید ماست را به دقت و درستی انتخاب کنید.

با اینکه همه‌ی ماست‌ها حاوی پروتئین بالا و تا حدودی ترکیب‌های سازنده‌ی مو هستند، همه‌ی ماست‌ها هم لزوما همان سطح پروتئین را ندارند. اگر هدف‌تان استفاده از پروتئین بالای ماست جهت ارتقاء سلامت مو است، می‌توانید ماست پر پرتئین و در عین حال کم کالری را انتخاب کنید. و اگر نسبت به شیر گاو بدن‌تان تحمل ندارد، نگران نباشید، چون امروزه می‌توانید با شیر بادام یا نارگیل نیز ماست درست کنید.

البته، این نوع ماست ها نسبت به ماست‌های درست شده با شیر معمولی پروتئین کمتری دارند. بنابراین، ماست خام یونانی بهترین راه حل برای دستیابی به فایده‌های مورد انتظار ماست برای سلامتی مو است.

نوشته‌های مرتبط