طرز تهیه ژله شب یلدا با طرح هندوانه و انار که بسیار آسان و زیبا است

بسیاری از افراد علاقه دارند که ژله شب یلدا را با طرح های جذاب انار یا هندوانه در منزل تهیه کنند و به همین جهت در این مطلب از سری مقالات ویژه شب یلدا با بازده همراه باشید تا طرز تهیه ژله شب یلدا با طرح هندوانه و انار را بدانید.

ژله هندوانه ای

مواد مورد نیاز

  • ۱ عدد هندوانه ۵ الی ۷ کیلوگرمی
  • ۳۴۰ گرم پودر ژله با طعم هندوانه
  •  ۵۵ گرم پودر ژلاتین بدون طعم
  •  ۴ لیوان آب

طرز تهیه ژله شب یلدا با طرح هندوانه

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا

الف. با استفاده از یک چاقوی بزرگ، هندوانه را از عرض به دو نیم تقسیم کنید. با استفاده از چاقو و یک قاشق بزرگ داخل هر دو نصفه‌ی هندوانه‌ را خالی کنید تا مانند دو کاسه‌ی بزرگ شوند؛ ولی اجازه دهید حدود یک الی دو سانتی‌متر از گوشت هندوانه در کف آن‌ها باقی بماند.

ب. دو کاسه‌ی بزرگ بردارید و هر دو نصفه‌ی هندوانه را داخل هر یک از دو کاسه بگذارید. هندوانه‌‌ها باید به گونه‌ای داخل کاسه‌ها راحت جا بگیرند که هنگام ریختن مواد ژله و قرار دادن آن‌ها داخل یخچال، هیچ‌یک از آن‌ها تکان نخورند تا نه تنها مواد از داخل هندوانه‌ها بیرون نریزند، بلکه شکل نهایی ژله نیز به هم نریزد.

پ. ژله‌ی هندوانه‌ای و پودر ژلاتین را داخل کاسه‌ی بزرگی با هم مخلوط کنید. چهار لیوان آب جوش را داخل کاسه بریزید و مواد را خوب به هم بزنید تا پودر کاملا در آب حل شود.

ت. مواد را به یک اندازه داخل هر دو نصفه‌ی هندوانه بریزید.

ث. هندوانه‌ها را به مدت حدود ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا ژله سفت شود.

رپورتاژ

ج. سپس، هندوانه‌ها را به شکل دلخواه برش بزنید، به طوری که در هر برش بخشی از پوست، گوشت، و ژله‌ی هندوانه‌ای وجود داشته باشد.

بسیار زیبا و دوست‌داشتنی است، این طور نیست؟ این ژله‌های هندوانه‌ای واقعا شبیه برش‌های واقعی هندوانه هستند. به خصوص این‌که هنگام نوش جان کردن این ژله می‌توانید پوست واقعی هندوانه را در دست بگیرید و در کنار اعضای خانواده و دوستان‌تان در شب یلدا از آن لذت ببرید.

طرز تهیه ژله شب یلدا با طرح انار

طرز تهیه ژله شب یلدا

مواد مورد نیاز

  • ۳ یا ۴ عدد انار بزرگ شسته و تمیز شده
  • یک بسته پودر ژله با طعم انار
  •  ۲ لیوان آب

طرز تهیه

ابتدا انارهای بزرگ را با احتیاط و دقت به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس دانه های زیبای انار را از داخل آنها کاملا خارج کنید. حالا داخل پوستهای خالی شده از انار را با قاشق چایخوری حسابی تمیز و یکدست کنید. به طوری که پوسته های سفید و سفت تلخ مزه کاملا بیرون آورده شوند و یک پوسته‌ی داخلی یکدست و مرتب باقی بماند.

سپس ژله‌ی انار را داخل کاسه‌ی بزرگی ریخته و دو لیوان آب جوش را داخل کاسه بریزید و مواد را خوب به هم بزنید تا پودر کاملا در آب حل شود.

حالا داخل هرکدام از برش های انار مقداری دانه های شفاف و زیبای انار بریزید و سپس مایع ژله را داخل انارها ریخته و حدود ۴ساعت در یخچال بگذارید تا سفت شود.

پس از آماده شدن می توانید روی برش های انار را با خامه و دانه های انار تزیین کنید.

No featured products found

نوشته‌های مرتبط