زیبایی پوست با سدر: طرز تهیه ماسک سدر و ماست که معجزه می‌کند

در این نوشتار طرز تهیه ماسک سدر و ماست در خانه را که معجزه می‌کند به شما معرفی می‌کنیم. این ماسک برای طرفداران ماسک‌های زیبایی و علاقمندان به سلامت پوست کمک می کند تا با راهکارهای خانگی و در عین حال ساده‌ بتوانند پوست لطیف و زیبایی داشته باشند.

سدر و روغن معطر سدر کاربردهای درمانی و مزایای بهداشتی فراوانی هم به لحاظ روان‌شناختی و هم به لحاظ فیزیکی برای زیبایی صورت، پوست و مو و سلامتی تمام بدن دارند. ماست نیز یک پاک کننده صورت طبیعی شگفت‌انگیز است که به میزان فراوانی اسید لاکتیک، چربی و پروتئین و چربی دارد، بنابراین به پاک کردن و تمیز شدن پوست صورت کمک شایانی می‌کند.

فقط این نکته را یادتان باشد که بعضی از افراد به سدر حساسیت دارند بنابراین قبل از اینکه این ماسک را به همه جای صورت وبدن تان بزنید ابتدا روی بخش کوچکی از بازویتان امتحان کنید.

همچنین سدر خاصیت از بین بردن چربی های اضافی و کثیفی های پوست را دارد بنابراین برای پوستهای چرب تا معمولی واقعا محشر است و نتیجه استثنایی می دهد اما پوستهای خشک این ماسک را به میزان خیلی کم و با احتیاط استفاده کنند.

ماسک سدر و ماست

ابتدا یک قاشق سدر را در ظرفی بریزید و سپس ماست را به میزانی اضافه کنید که با مخلوط سدر به صورت خمیری درآید که روی پوست قرار بگیرد. دقت کنید این خمیر نباید بیش از حد غلیظ یا رقیق باشد. خمیر را به مدت نیم ساعت بر روی پوست تان بگذارید و سپس آبکشی کنید.

هنگام قرار گرفتن ماسک روی صورت سعی کنید که صحبت نکنید و تا پایان زمان ۳۰ دقیقه‌ای که این ماسک خانگی را بشویید ساکت باشید زیرا در حین صحبت کردن با ماسک، به مرور زمان چین و چروک در پوست تان ایجاد می شود. بهتر است در استفاده از ماسک ها حتی ماسک طبیعی زیاده روی نکنید و هفته ای یک مرتبه به سراغ آن ها بروید.

مطالب مرتبط: ۵ دستورالعمل برای تهیه اسپری آبرسان پوست طبیعی در خانه

چند نکته برای نتیجه بهتر ماسک سدر و ماست

می توانید برخی از روغن های طبیعی را هم به ماسک خود اضافه کنید تا شفافیت و پاک کنندگی بالایی را تجربه کنید.

رپورتاژ

– برای پوست خشک:

می‌توانید روغن اسطوخودوس، یاسمن، پالما رزا، گل رز، نرولی و یلانگ یلانگ استفاده کنید.

– برای پوست نرمال:

می‌توانید روغن شمعدانی، بابونه رومی، یاس، نرولی و اسطوخودوس را امتحان کنید.

– برای پوست مختلط:

می‌توانید این متد پاک‌کننده را با استفاده از روغن یلانگ یلانگ، نرولی و شمعدانی امتحان کنید.

– برای پوست چرب:

بهترین انتخاب‌ها روغن بابونه، اسطوخدوس، نعناع فلفلی، ​​سرو، کاجه‌ پت، کندر، ​​چوب صندل، پچلی (نعنا هندی)، ارس، گریپ‌فروت و لیمو هستند.

– برای پوستی که در حال پیر شدن است:

روغن کندر، شمعدانی، ​​رازیانه، مر حجازی، گل رز، پچولی، مریم‌گلی مرموک، مریم‌گلی، سرو، نرولی و اسطوخودوس را امتحان کنید.

– برای پوست دارای آکنه،:

می‌توانید از روغن درخت چای، گریپ‌فروت، اسطوخودوس، چوب صندل، آویشن، ریحان، پالما رزا و نعناع استفاده کنید.

 

منبع mavcure
نوشته‌های مرتبط