9 روش کاهش وزن خارق العاده که زندگی تان را تغییر می‌دهد

در زندگی مدرن امروز، دسترسی آسان به فست‌فودها و نوشیدنی‌ها دنبال کردن تغییرات وزنی را دشوار ساخته است. فعالیت جسمانی چندان زیادی انجام نمی‌گیرد که با کالری‌هایی که مردم به دست می‌آورند مقابله کند. وزنی که اضافه شود به راحتی از دست نمی‌رود. عده‌ی زیادی رژیم گرفتن را به عنوان ابزاری برای کاهش وزن انتخاب می‌کنند. رژیم غذایی ابزار مفیدی است، اما مهم آن است که این رژیم مناسب شما باشد و در مورد شما جواب دهد. به محض آن‌که در کاهش وزن موفق شوید، حفظ آن دشوارتر می‌شود. در این‌جا به نکات موثری از روش کاهش وزن و در پیش گرفتن یک سبک زندگی سالم اشاره می‌کنیم.

روش های کاهش وزن

۱. به یاد داشتن معادله‌ی کاهش وزن

وقتی آدم‌ها به دنبال کاهش وزن هستند، همیشه نتایج فوری می‌خواهند. می‌توانید از یک معادله‌ی ساده استفاده کنید تا بفهمید چه وقت وزن‌تان را از دست خواهید داد. این معادله‌ی ساده آن است که کالر‌ی‌هایی که دریافت می‌کنید کم‌تر از کالری‌هایی باشد که می‌سوزانید. عوامل دیگری نیز دخیل هستند، اما این ساده‌ترین راه دنبال کردن روند کاهش وزن است. می‌توانید به یاد داشته باشید که ۴۵۰ گرم چربی تقریبا مساوی است با ۳،۵۰۰ کالری. بنابراین اگر ۳،۵۰۰ کالری کسر کنید، به آن معنا است که ۴۵۰ گرم وزن از دست داده‌اید.

راهنمای کامل رژیم غذایی دش برای لاغری و چربی سوزی

۲. دنبال کردن کالری روزانه‌ی دریافتی

نیازی نیست که در مورد شمردن کالری‌ها وسواس بگیرید. یک جدول کالری ساده تهیه کنید تا مقدار کالری مصرفی هر روزتان را دنبال کنید. روش‌های مختلفی برای محاسبه‌ی کالری مصرفی روزانه وجود دارد. این عدد در ایجاد یک برنامه‌ی غذایی مفید است. می‌توانید ورزش را نیز به برنامه‌ی روزانه‌تان اضافه کنید.

۳. ساعت‌های از پیش تعریف شده برای خوردن

تعریف کردن زمان وعده‌های غذایی‌تان برای اجرای یک سبک زندگی سالم بسیار مهم است. غذا خوردن در یک ساعت مشخص روزانه برای سلامتی مفید است. به هماهنگی ساعت زیستی بدن با مغز و شکم کمک می‌کند. هضم بهتر غذا را تسهیل می‌کند. تغییر زمان غذا خوردن می‌تواند تاثیرات زیان‌باری بر سوخت‌و‌ساز بگذارد که برای بدن خوب نیست. وعده‌هایتان را حداقل دو یا سه ساعت قبل از خواب بخورید تا غذا پیش از آن‌که بدن در حالت خواب قرار بگیرد، زمان کافی برای هضم شدن داشته باشد.

۴. اهمیت آب

۷۰ درصد بدن انسان آب است، و آن‌چه مهم است حفظ این درصد است. این امر به عملکرد مناسب اندام‌ها کمک می‌کند و کمبود آب می‌تواند منجر به خستگی، کم‌آب شدن بدن، و خشکی پوست شود. آب برای کاهش وزن نیز ضروری است. آب به سم‌زدایی بدن و از بین بردن سموم بی‌فایده‌ی پوست و بدن کمک می‌کند. شکم را سیر نگه می‌دارد و گرسنگی را کاهش می‌دهد و به عمل هضم در معده کمک می‌کند. اگر هر روز آب کافی بنوشید، کالری مصرفی روزانه‌تان کاهش خواهد یافت.

رپورتاژ

شروع روز با یک لیوان آب تازه برای سلامتی مفید است. پیش از هر وعده یک لیوان آب بنوشید زیرا به کاهش کالری دریافتی‌تان کمک می‌کند. هرگاه احساس کردید به یک میان وعده نیاز دارید، کافی است یک لیوان آب بنوشید تا دیگر احساس گرسنگی نکنید.

۵.  استفاده از روش کاهش وزن ایمن

دنبال کردن گام‌های مداوم و باثبات همیشه بهترین راه کاهش وزن است. رفتن به سراغ رژیم‌های لاغری سریع اصلا برای سلامتی خوب نیست. این غذاها برای حفظ وزن هم خوب نیستند. بعد از رژیم‌های لاغری سریع، آدم‌ها اغلب بیش از آن‌چه که از دست داده‌اند، وزن اضافه می‌کنند. راه‌های سالم کاهش وزن زمان می‌برد. اما کسی نمی‌تواند این حقیقت را انکار کند که موثرتر هستند. پیش از شروع یک برنامه‌ی رژیمی، لازم است با مفاهیم پایه‌ی کاهش وزن آشنا شوید.

۶. دنبال کردن یک برنامه رژیمی در یک زمان

اگر یک برنامه‌ی رژیمی آماده را انتخاب می‌کنید، هر بار فقط یکی را دنبال کنید. همین امر درباره‌ی برنامه‌های کاهش وزن نیز صدق می‌کند. هر برنامه مراحل مختلفی دارد. هر گام یک آغاز و پایان مجزا برای یک هدف دارد. اگر با دقت از راهنمایی‌های برنامه پیروی نکنید، نتایج آن را کسب نخواهید کرد. ترکیب کردن بیش از یک برنامه هم اشتباه است زیرا بهترین نتایج را به دست نخواهید آورد و تمام زحمت‌هایتان به باد خواهد رفت.

۷. انتخاب هوشمندانه‌ی خوراکی‌ها

اگر هیچ برنامه‌ی رسمی را دنبال نمی‌کنید، لازم است در مورد خوراکی‌هایی که می‌خورید گزینش‌گر باشید. انتخاب خوراکی‌ها برای کاهش وزن حیاتی است. مطمئن شوید رژیم‌تان به خوبی متعادل است. این رژیم باید همراه با چربی‌های سالم شامل میوه‌ها و سبزیجات باشد. میوه‌ها و سبزیجات فیبر بدن را تامین می‌کنند که برای داشتن جسمی سالم ضرورت دارند.

۸. صبحانه را از قلم نیندازید.

همیشه روزتان را با یک صبحانه‌ی سالم و مفید شروع کنید. از قلم انداختن آن اصلا برای سلامتی خوب نیست. یک صبحانه‌ی سالم سیستم هاضمه را فعال می‌کند، و عمل هضم در صبح خیلی سریع است. پروتئین‌هایی مانند پنیر، ماست، آبمیوه‌ی تازه، تخم‌مرغ و غیره را در آن بگنجانید.

۹. ورزش و فعالیت جسمانی

فعال ماندن و انجام فعالیت‌های فیزیکی نه تنها برای کاهش وزن بلکه برای حفظ آن نیز مفید است. لزومی ندارد برای ورزش کردن در یک باشگاه عضو شوید. می‌توانید ورزش مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید یا فقط پیاده‌روی کنید. برای آن‌که انگیزه‌ی ورزش کردن داشته باشید برای آن آماده شوید. تجهیزات لازم برای ورزش مورد علاقه‌تان را بخرید، گرمکن، دستکش مشت‌زنی، کفش ورزشی و غیره. حضور این چیزها مقابل چشمان‌تان به شما انگیزه‌ی ورزش کردن می‌دهد. این امر به دنبال کردن یک زندگی سالم و فعال کمک خواهد کرد.

نوشته‌های مرتبط