تقویت ابرو و مژه: 34 روش خانگی پرپشت کردن ابرو و مژه

ابروها تاثیر زیادی بر زیبایی صورت می‌گذارند و بخش مهمی از روش‌های ابراز احساسات به شمار می‌آیند. ابروی پرپشت چیزی است که زنان به دنبالش هستند. ابروها و مژه های پرپشت، چشمان آن‌ها را زیباتر می‌کند. به هرحال، همه آن‌قدر خوش‌شانس نیستند که ابروها و مژه های پرپشت داشته باشند.  اگر به فکر داشتن ابروها و مژه های پرپشت هستید، این مقاله تقویت ابرو و مژه برای شماست. روش‌های زیادی برای پرپشت کردن ابرو و مژه وجود دارد. با ما همراه باشید و از این روش های خانگی آسان لذت ببرید.

ابروی پرپشت چیست؟

ابرو یک نوار ضخیم از مو بوده که حدود ۲ سانتی‌متر بالاتر از چشم است و به شکل لبه پایینی خط ابرو در برخی پستانداران است. ابرو توانایی محافظت از چشم‌ها در برابر عواملی مانند آب، عرق و دیگر آلودگی‌هایی که در چشم می افتند را دارد. حرکت ابروها در صورت نیز در ابراز احساسات نقش دارد. ابرو، عامل شناخت افراد نیز هست. بسیاری از افراد به ویژه زنان برای زیبایی یا اهداف دیگر، دائما ابروهای خود را به شکل برداشتن، آرایش، شکستن یا تاتو تغییر می‌دهند.

هر قسمت بدن نقش مختص به خود را دارد و ابرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر ابروها نازک یا خیلی سست باشند، باران، عرق و آلودگی در چشم می‌رود و باعث ایجاد مشکلات التهابی در چشم می‌شود. فقط این نیست، رگ‌های خونی چشم نیز تحریک و متورم می‌شوند. به علاوه، استفاده از موچین برای شکل دادن به ابرو باعث باز شدن منافذ و فراهم شدن موقعیت برای ورود باکتری و در نتیجه التهاب می‌شود.

رشد ابروها می‌تواند با فصل یا وضعیت سلامتی تغییر کند. اگر جسم شما سالم باشد و مواد مغذی کافی دریافت کند، ابروهای شما پرپشت خواهند بود. اما اگر جسم‌تان ضعیف بوده و کمبود مواد مغذی داشته باشد، ابروهای شما می‌ریزند. به طور طبیعی، رشد و ریزش ابرو، یک مسئله طبیعی است اما اگر ابروهای شما در مدت کوتاهی به میزان زیاد بریزد، احتمالا مشکلات مربوط به سلامتی دارید.

داشتن ابروهای نازک روی سلامتی شما تاثیر نمی‌گذارد. به هرحال، اگر ابروهای پرپشت می‌خواهید، می‌توانید برای کمک به مراکز زیبایی مراجعه کنید. به علاوه، اگر ریزش ابروی شما جدی شده است و شما دلیل آن را نمی‌دانید، برای آزمایش مستقیم باید به پزشک مراجعه کنید. همچنین، اگر هر کدام از این علائم یا نشانه‌ها یا هر سوالی داشتید با پزشک خود مشورت کنید. وضعیت هر فردی متفاوت است بنابراین برای انتخاب مناسب‌ترین روش، به پزشک مراجعه کنید.

تقویت ابرو و مژه

۱. عدم استفاده از موچین

این اولین درمان خانگی در فهرست نکاتی برای داشتن ابروهای پرپشت است. یکی از بهترین روش‌ها برای پرپشت کردن ابروها استفاده نکردن از موچین تا زمان پرپشت شدن ابروهاست. شما فقط می‌خواهید موهایی که خارج از خط ابرو هستند را بگیرید. اما ممکن است موهای اصلی ابرو را بگیرید. ۶ تا ۸ هفته طول می‌کشد تا ابروهای‌تان رشد کنند پس صبور باشید!

۲. برداشت سلول‌های مرده پوست

این یکی از روش‌های موثر برای پرپشت کردن ابروهاست. برداشتن سلول‌های مرده پوست یکی از روش‌های مهم در فرآیند مراقبت از پوست است. در فرآیند مراقبت از ابروها نیز برداشتن سلول‌های مرده پوست به طور منظم، مهم‌ترین کار برای رشد سریع‌تر ابروهاست. سلول‌های مرده پوست می‌توانند پوست ابروها را خشک کنند. به علاوه، می‌تواند لایه پوست را محکم کند. این مسئله مانع از رشد ابروهای جدید می‌شود.

شما می‌توانید از محصولات لازم برای برداشت سلول‌های مرده پوست برای ابروها نیز استفاده کنید. به هرحال بهتر است از یک اسفنج یا قلم‌موی نرم برای این کار استفاده کنید. از این اسفنج یا قلم‌موی نرم برای ابروها استفاده کنید. برای کسب نتیجه مطلوب، می‌توانید این کار را هر ۲ روز یک بار انجام دهید. اگر نمی‌خواهید ابروهای‌تان به سرعت بریزد، این کار را زیاد انجام ندهید.

۳. استفاده از مکمل‌های مناسب

این روش یکی از روش‌های کمتر شناخته شده برای رشد طبیعی ابروهاست. اگر رژیم غذایی شما ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم را نداشته باشد، این مسئله می‌تواند باعث نازک شدن ابروهای شما شود. برای داشتن جسم سالم، به رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی نیاز دارید. برای ابروهای پرپشت، بدن شما به مواد مغذی نیاز دارد. برخی از مواد مغذی لازم برای رشد ابروها را در این‌جا آورده‌ایم:

ویتامین B

ویتامین‌های گروه B برای ما ناشناخته نیستند. این ویتامین‌ها قابلیت حل شدن در آب را دارند و نقش مهمی را در متابولیسم بدن ایفا می‌کنند. به علاوه، این گروه از ویتامین‌ها باعث رشد ابروها نیز می‌شوند. می‌توانید آن‌ها را در غذاهایی مانند مارچوبه، غلات، موز، شاهبلوط، ذرت، سیب زمینی و سویا بیابید. همچنین می‌توانید با مصرف بیوتین – نوعی ویتامین B – به رشد ابروهای خود کمک کنید.

اسیدهای چرب امگا۳

همه چربی‌ها برای بدن مضر نیستند. به ویژه، اسیدچرب امگا۳ یکی از سالم‌ترین چربی‌هاست. به هرحال، شما به مکمل امگا۳ از طریق مصرف برخی غذاها نیاز دارید زیرا بدن شما نمی‌تواند آن را تولید کند. برای این کار، به طور منظم غذاهایی مانند سالمون، ماهی خالمخالی، ماهی تن، بذر کتان، گردو و سبزیجات سبز تیره مانند اسفناج مصرف کنید.

پروتئین

پرتئین ماده اصلی هر سلول است که بخشی از بافت‌های بدن بوده و از بدن و بافت‌های نرم آن محافظت می‌کند. پروتئین، رشد موها و ابروها را تحریک می‌کند. می‌توانید پروتئین را در غذاهایی مانند گوشت، شیر، تخم مرغ، سبزیجات سبز، توفو و غلات پیدا کنید.

زینک

با پیشرفت علم جدید، بسیاری از مطالعات نشان داده است که زینک نقش مهمی را در تحریک رشد ابروها ایفا می‌کند. برخی خوراکی‌های سرشار از زینک مرغ، گوشت قرمز، سالمون، شیر، ماست و تخم کدو هستند.

علاوه بر مصرف این غذاها شما باید روزانه آب کافی بنوشید. آب اهمیت بسیاری دارد. آب به نرم شدن پوست و افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند.

۴. روغن کرچک

درمان بعدی در فهرست روش‌هایی برای پرپشت کردن ابروها و مژه‌ها استفاده از روغن کرچک است. بسیاری از افراد از روغن کرچک برای رشد موها و مژه‌ها استفاده می‌کنند. می‌توانید این کار را برای ابروها نیز انجام دهید. روغن کرچک از دانه کرچک گرفته می‌شود که روغن جادویی نیز گفته می‌شود. از دوران باستان، یونانی‌ها و مصری‌ها از روغن کرچک برای کارهای مختلف مانند روشن کردن چراغ‌های روغنی، به عنوان ملین و برای درمان‌های زیبایی استفاده کرده‌اند.

در واقع روغن کرچک در فهرست مواد تشکیل دهنده رژها، لوسیون‌ها و ریمل‌ها قرار می‌گیرد. این روغن سنتی به یک دلیل ساده رشد ابروها را افزایش می‌دهد: روغن کرچک سطح مرطوب کنندگی بالایی دارد که موها را سالم و نرم می‌کند. در نتیجه، ابروها بلندتر و پرپشت‌تر می‌شوند. به علاوه، روغن کرچک وارد لایه‌های عمیق پوستی شده و مواد مغذی را به ریشه مو می‌رساند. همچنین، چون هیچ سیلیکون، الکل و مواد افزودنی شیمیایی در این روغن وجود ندارد، می‌توان از آن برای ناحیه چشم نیز استفاده کرد. حس گزش و سوزش در استفاده از روغن کرچک ایجاد نمی‌شود.

برای استفاده از این مورد، مراحل زیر را دنبال کنید:

– بعد از پاک کردن پوست در شب، از یک گوش پاک کن برای زدن روغن کرچک روی ابرو استفاده کنید

– بگذارید روغن کرچک شب روی ابروها بماند و روز بعد آن را پاک کنید.

این مورد بسیار کم هزینه است. برای کسب نتیجه دلخواه باید این کار را هر روز قبل از خواب انجام دهید. تغییرات را پس از ۳ تا ۴ هفته خواهید دید.

۵. روغن نارگیل

ستاره‌های سینمای بالیوود نه تنها برای چشمان جذاب بلکه برای ابروهای پرپشت‌شان نیز معروف هستند. یکی از دلایل نازک شدن ابروها باکتری است. لوریک اسید موجود در روغن نارگیل خواص قوی ضد باکتری و ضد قارچی دارد بنابراین برای پوست و ریشه مو مفید است.  کاپریک اسید موجود در روغن نارگیل نیز مانند لوریک اسید خواص آنتی بیوتیک دارد.

فقط این نیست، این روغن طبیعی دارای مقدار زیادی ویتامین E نیز هست که تاثیر ضد پیری دارد و برای پوست و ابرو مفید است. خواص مرطوب کننده روغن نارگیل به نرم شدن پوست ناحیه ابرو کمک می‌کند. همه این موارد به رشد ابرو کمک می‌کنند.

برای استفاده از روغن نارگیل برای پرپشت کردن ابروها از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید:

برای این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. بعد از پاک کردن پوست در شب، با یک گوش پاک‌کن روغن را روی ابرو بزنید

۲. بگذارید روغن نارگیل یک شب روی ابروهای‌تان بماند و روز بعد با آب گرم بشویید.

برای کسب نتایج مطلوب، هر روز قبل از خواب این کار را انجام دهید.

۶. روغن نارگیل و آبلیمو

برای این روش مراحل زیر را دنبال کنید:

– روغن نارگیل و آبلیمو را به نسبت‌های ۱ به ۱ ترکیب کنید

– پس از پاک کردن پوست در شب، با گوشت پاک کن ترکیب را روی ابروها بزنید.

– بگذارید شب روی ابروها بماند و روز بعد با آب گرم بشویید.

خیلی از افراد نمی‌دانند که آبلیمو رشد ابروها را افزایش می‌دهد. ترکیب روغن نارگیل و آبلیمو به رشد ابروها کمک می‌کند. این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید.

۷. روغن زیتون

روش بعدی برای پرپشت کردن ابروها استفاده از روغن زیتون است. روغن زیتون یکی از مواد ضروری در زندگی مردم مدیترانه است. به علاوه، روغن زیتون برای مراقبت و حفظ زیبایی نیز بسیار مفید است. می‌توانید از روغن زیتون برای مرطوب کردن پوست و تحریک رشد ابروها استفاده کنید. زیرا روغن زیتون حاوی امگا۳ – یک اسید چرب عالی – است. همان‌گونه که می‌دانید، امگا۳ برای رشد ابروها ضروری است. انعطاف‌پذیری ابروها را افزایش می‌دهد، رشد ابروها را تحریک می‌کند و شکستگی ابروها را کاهش می‌دهد. بنابراین مشکل نازک شدن ابروها را کم می‌کند.

برای استفاده از روغن زیتون برای پرپشت کردن ابروها می‌توانید از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید:

برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

– پس از پاک کردن پوست در شب از گوش پاک کن برای گذاشتن روغن زیتون روی ابرو استفاده کنید.

– بگذارید شب روی ابروها بماند و روز بعد با آب گرم بشویید.

استفاده از روغن زیتون یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای پرپشت کردن ابروها محسوب می‌شود. برای کسب نتیجه مورد نظر این کار را هر روز قبل از خواب انجام دهید.

۸. روغن زیتون و عسل

برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید

– عسل و روغن زیتون را به نسبت‌های ۱ به ۱ ترکیب کنید

– پس از پاک کردن پوست در شب، با گوش پاک کن این مخلوط را روی ابروها بزنید

– بگذارید این مخلوط یک شب روی ابروهای‌تان بماند و روز بعد با آب گرم بشویید

برای پرپشت شدن سریع ابروها باید این کار را هر روز انجام دهید.

۹. شیر بدون قند

این مورد برای پرپشت کردن ابروها کمی عجیب به نظر می‌رسد اما واقعا موثر است. شیر، نوشیدنی مورد علاقه بسیاری از افراد است. آیا می‌دانستید شیر نیز به پرپشت شدن ابروها کمک می‌کند؟ زیرا سطح بالایی از پروتئین و ویتامین دارد. ابروها این مواد مغذی را از طریق فولیکول‌ها جذب می‌کنند.

پروتئین یک ماده مغذی ضروری برای رشد ابروها، مو و ناخن و اندام‌های داخلی است. اگر بدن شما پروتئین کافی نداشته باشد، به طور خودکار، پروتئین‌هایی که دارد را برای پشتیبانی از اندام‌های بدن تغییر می‌دهد. این مسئله ابروها را نازک می‌کند. بنابراین، باید از شیر برای پرپشت کردن ابروها استفاده کنید.

برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

– پس از پاک کردن پوست در شب، شیر بدون قند را با یک گوش پاک‌کن به ابروها بزنید

– بگذارید یک شب بماند و روز بعد پاک کنید

این کار را هر روز قبل از خواب انجام دهید. باید از شیر بدون قند استفاده کنید زیرا شیر معمولی پوست را خشک می‌کند.

۱۰. وازلین

تعجب نکنید، وازلین یکی از مواردی است که باید در فهرست روش‌های طبیعی برای پرپشت کردن ابروها قرار بگیرد. قدرت وازلین با تاثیراتی که روی پوست می‌گذارد نشان داده شده است. وازلین می‌تواند بافت‌های آسیب دیده پوست مانند خشکی و ترک لب یا اگزما در برخی قسمت‌های بدن را رفع کند. فقط این نیست، وازلین با خاصیت مرطوب کنندگی خود به رشد سریع ابروها نیز کمک می‌کند. بنابراین، برای پرپشت کردن ابروها باید از وازلین استفاد کنید.

برای استفاده از وازلین برای پرپشت کردن ابروها، می‌توانید از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید:

– پس از پاک کردن پوست در شب، وازلین را با گوش پاک‌کن روی ابروها بزنید

– بگذارید شب روی ابروها بماند سپس روز بعد با آب گرم بشویید.

برای کسب نتیجه دلخواه باید این کار را هر روز قبل از خواب انجام دهید

۱۱. وازلین و روغن نارگیل

برای این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

– وازلین و روغن نارگیل را مخلوط کنید تا ترکیبی غلیظ به دست آید

– پس از پاک کردن پوست در شب، ترکیب را با گوش پاک‌کن روی ابروها بزنید

– بگذارید شب روی ابروها بماند و روز بعد با آب گرم بشوییید.

برای رسیدن به نتیجه مورد نظر این کار را هر روز قبل از خواب انجام دهید

۱۲. وازلین و روغن زیتون

برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

– وازلین و روغن زیتون را ترکیب کنید تا ترکیب غلیظی به دست بیاید

– پس از پاک کردن پوست در شب، این ترکیب را با گوش پاک‌کن به ابروها بزنید

– بگذارید این ترکیب یک شب روی ابروهای‌تان بماند و روز بعد با آب گرم بشویید.

این کار را هر روز قبل از خواب انجام دهید.

۱۳. زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ، روش دیگر در فهرست روش‌های خانگی برای پرپشت کردن ابروهاست. این مسئله برای افرادی که تخم مرغ دوست دارند خوب است. تخم مرغ یک غذای محبوب است. تخم مرغ، علاوه بر تامین مواد مغذی لازم ا برای بدن ( از داخل) ، رشد ابروها را از بیرون نیز تحریک می‌کند.

تخم مرغ این تاثیر را دارد زیرا زرده تخم مرغ سرشار از پروتئین، ویتامین و اسید آمینه است. به ویژه پروتئین می تواند فرآیند پیری را کند کرده و ویتامین‌ها نیز می‌توانند پوست را جوانسازی کنند.

مواد معدنی موجود در زرده تخم مرغ به بازسازی پوست جدید و تحریک رشد ابرو کمک می‌کند. بنابراین، استفاده از زرده تخم مرغ برای تغذیه ابروها روشی عالی است که باید به آن اعتماد کرده و آن را دنبال کنید.

برای استفاده از زرده تخم مرغ برای پرپشت کردن ابروها، از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید:

برای استفاده از این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

– پس از تمیز کردن پوست در شب، از یک گوش پاک‌کن برای زدن زرده تخم مرغ به ابروها استفاده کنید

– بعد از ۳۰-۲۰ دقیقه، آن را با آب گرم پاک کنید

برای رشد سریع ابروها، این کار را هر روز قبل از خواب انجام دهید

۱۴. زرده تخم مرغ و آبلیمو

برای استفاده از این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

– زرده تخم مرغ و آبلیمو را به نسبت‌های ۱ به ۱ ترکیب کنید

-پس از پاک کردن پوست در شب، ترکیب را با گوش پاک‌کن روی ابروها بزنید

– پس از ۳۰-۲۰ دقیقه مخلوط را با آب گرم بردارید

برای بهبود وضعیت خود، این روش را هر روز قبل از خواب انجام دهید.

۱۵. زرده تخم مرغ و روغن زیتون

برای استفاده از این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

– زرده تخم مرغ و روغن زیتون را به نسبت ۱ به ۱ ترکیب کنید

– پس از تمیز کردن پوست در شب، ترکیب را با گوش پاک‌کن به ابروها بزنید

– پس از ۳۰-۲۰ دقیقه ترکیب را با آب گرم پاک کنید

برای دیدن نتیجه پس از ۴-۲ هفته، باید این کار را هر روز قبل از خواب انجام دهید.

۱۶. آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا حاوی ترکیبی به نام آلوئنین است که رشد ابروها را افزایش داده و به تقویت آن‌ها کمک می‌کند. همچنین، ژل آلوئه‌ورا دارای ترکیبات مفید دیگری به نام امودین، باربالوئین، ساپونین، مواد معدنی، آنتراکوئینون کمپلکس، آنزیم‌ها، ویتامین E و ویتامین C است.  از میان آن‌ها امودین با پیری مقابله می‌کند، باربالوئین پوست را مرطوب می‌کند و ویتامین‌ها به جوانسای پوست کمک می‌کنند.

به علاوه، مواد معدنی مانند زینک، پتاسیم، منیزیم، کروم، آنزیم‌ها و اسید فولیک به بازسازی روپوست کمک کرده و رشد ابرو را تحریک می‌کنند. بنابراین، استفاده از آلوئه‌ورا برای پرپشت کردن ابروها گزینه خوبی است.

برای استفاده از آلوئه‌ورا برای پرپشت کردن ابروها، می‌توانید از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید:

برای استفاده از این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

–  پس از پاک کردن پوست در شب، ژل آلوئه‌ورا را با گوش پاک‌کن به ابروها بزنید

– بگذارید یک شب روی ابرو بماند سپس روز بعد با آب گرم بشویید

این کار را هر روز قبل از خواب انجام دهید.

۱۷. آلوئه‌ورا و آبلیمو

برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

– آلوئه‌ورا و آبلیمو را به نسبت‌های ۲ به ۱ ترکیب کنید

– پس از پاک کردن پوست در شب، ترکیب را با گوش پاک‌کن به ابروها بزنید.

رپورتاژ

– بگذارید این ترکیب شب روی ابروها بماند سپس روز بعد با آب بشویید.

برای کسب نتیجه دلخواه، این کار را هر روز قبل از خواب انجام دهید.

۱۸. ویتامین E

استفاده از ویتامین E یکی دیگر از روش‌های طبیعی برای پرپشت کردن ابروهاست. می‌توانید از ویتامین E برای رشد ابروها از درون و بیرون استفاده کنید.  همه ما می‌دانیم که ویتامین E برای پوست، مو و ابرو مفید است. شما باید ویتامین E را با مصرف غذاهایی مانند توفو، سبزیجات سبز برگ، مغزها، غذاهای دریایی، روغن‌های گیاهی و آووکادو به برنامه غذایی خود اضافه کنید. همچنین، می‌توانید از روغن ویتامین E برای ماساژ ابروهای خود استفاده کنید تا پرپشت شوند. ویتامین E پوست ابروها را نرم می‌کند، به طور عمیق در منافذ نفوذ می‌کند و رشد ابرها را افزایش می‌دهد. بنابراین، می‌توان گفت که استفاده از ویتامین E برای این مشکل عالی است. برای استفاده از ویتامین E  برای پرپشت کردن ابروها می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

برای این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

– پس از پاک کردن پوست در شب، روغن ویتامین E  را با گوش پاک‌کن روی ابروها بزنید

– بگذارید یک شب بماند سپس آن را با آب گرم بشویید.

برای کسب نتیجه دلخواه، این کار را هر روز قبل از خواب انجام دهید

۱۹. ویتامین E و آبلیمو

برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

– روغن ویتامین E و آبلیمو را به نسبت‌های ۲ به ۱ یا ۳ به ۱ ترکیب کنید

– پس از پاک کردن پوست در شب، ترکیب را با گوش پاک‌کن روی ابروها بزنید

– بگذارید یک شب روی ابرو بماند و روز بعد با آب بشویید

این کار را هر روز قبل از خواب انجام دهید

۲۰. پیاز بنفش

این روش یکی از روش‌های کمتر شناخته شده برای پرپشت کردن ابروهاست. برخی باکتری‌ها باعث ریزش ابرو می‌شوند. آب پیاز بنفش خواص ضد باکتری دارد بنابراین می‌تواند در این مورد مفید باشد. فقط این نیست، آب پیاز خاصیت مرطوب کننده نیز دارد. در نتیجه، پوست ابرو نرم‌تر شده و رشد ابرو بیشتر می‌شود.

برای استفاده از پیاز بنفش برای رشد ابروها می‌توانید از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید.

پیاز بنفش و عسل

برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

– آب پیاز بنفش و عسل را به نسبت‌های ۱ به ۱ ترکیب کنید

– پس از پاک کردن پوست در شب، ترکیب را با گوش پاک‌کن به ابروها بزنید

– بگذارید این ترکیب شب روی ابروهای‌تان بماند و روز بعد با آب بشویید.

برای کسب نتایج دلخواه، این کار را هر روز قبل از خواب انجام دهید

۲۱. پیاز بنفش و روغن زیتون

برای این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

– آب پیاز بنفش و روغن زیتون را با نسبت‌های ۱ به ۱ ترکیب کنید

– پس از پاک کردن پوست در شب، ترکیب را با گوش پاک‌کن به ابروها بزنید

– بگذارید این مخلوط شب بر ابروها بماند و روز بعد با آب بشویید.

این کار را هر روز قبل از خواب انجام دهید. پس از ۳-۲ هفته، نتایج عالی این روش را خواهید دید

۲۲. پیاز بنفش و روغن نارگیل

برای این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

– آب پیاز بنفش و روغن نارگیل را با نسبت‌های ۱ به ۱ ترکیب کنید

– پس از پاک کردن پوست در شب، ترکیب را با گوش پاک‌کن روی ابروها بزنید

– بگذارید شب روی ابروهای‌تان بماند و روز بعد با آب بشویید

– برای کسب نتایج دلخواه، این کار را هر روز قبل از خواب انجام دهید.

۲۳. روغن درخت چای

روش دیگر برای پرپشت کردن طبیعی ابروها استفاده از روغن درخت چای است. روغن درخت چای، از ریزش مو جلوگیری می‌کند، منافذ را پک می‌کند و رشد موها را سرعت می‌بخشد. بنابراین استفاده منظم از روغن درخت چای برای ابروها، فولیکول‌های مو را تقویت کرده و باعث رشد سریع ابروها می‌شود.

برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

– پس از پاک کردن پوست در شب، روغن درخت چای را با گوش پاک‌کن به ابروها بزنید

– بگذارید این روغن طبیعی شب روی ابروها بماند و روز بعد با آب بشویید

برای دیدن تاثیر آن، این کار را هر روز قبل از خواب انجام دهید. شما را نا امید نمی‌کند.

نکته: روغن‌های معطر مانند روغن درخت چای می‌توانند به دلیل غلظت بالایی که دارند، باعث واکنش‌های حساسیتی شوند. بنابراین قبل از استفاده از آن‌ها روی پوست، تست پچ انجام دهید.

۲۴. تخم شنبلیله

تخم شنبلیله هورمون‌هایی دارد که رشد موها را تحریک کرده و در نتیجه ابروها را پرپشت می‌کند. همچنین، سرشار از پروتئین و نیکوتینیک اسید است که به تقویت ساقه‌های مو کمک می‌کند. در نتیجه، از آسیب مو جلوگیری کرده و ابروها را حفظ می‌کند. همچنین، اسیدهای آمینه موجود در تخم شنبلیله برای درمان ریزش مو و خارش پوست سر موثر هستند.

اگر به طور منظم از تخم شنبلیله استفاده کنید، رشد موهای شما تقویت می‌شود. به علاوه، موها را درخشان کرده و ظاهر ابروها را سالم می‌کند. تخم شنبلیله ابروها را تیره‌تر نیز می‌کند.

روش‌هایی برای استفاده از تخم شنبلیله برای پرپشت کردن ابروها و مژه‌ها وجود دارد.

روش ۱. سرم ابرو

– ۲/۱ فنجان روغن نارگیل و ۳ قاشق چایخوری پودر تخم شنبلیله را در یک ظرف ترکیب کنید

– پس از جوشاندن، درب آن را بسته و بگذارید ۱۰ دقیقه بجوشد

– بگذارید سرد شود، سپس باقی مانده را صاف کنید

– آن را در بطری گذاشته و قبل از خواب روی ابروها بزنید

روش ۲. ماسک ابرو

– یک مشت تخم شنبلیله را در آب بخیسانید

– روز بعد آن‌ها را جوشانده، صاف کرده و آسیاب کنید تا به صورت خمیر درآید

– این خمیر را روی ابروها بگذارید

– بگذارید ۱ ساعت یا بیشتر بماند سپس آن را بشویید

– این کار را هر روز انجام دهید

– باقی مانده را می‌توان تا ۱ هفته در یخچال نگهداری کرد

۲۵. روغن معطر رزماری

برای پرپشت کردن ابروها، روغن معطر رزماری را نیز در نظر بگیرید. این باور وجود دارد که استفاده منظم از روغن رزماری، تقسیم سلولی و گردش خون را تحریک کرده و باعث رشد مو می‌شود. این روغن از زمان‌های دور برای مراقبت از مو به کار می‌رفته است.

– ۳-۲ قطره روغن معطر رزماری را با ۲/۱ قاشق چایخوری روغن بادام شیرین / زیتون / جوجوبا/ نارگیل ترکیب کنید.

– ابروهای خود را به مدت ۳ دقیقه با این ترکیب ماساژ دهید

– روز بعد با آب بشویید

– این کار را هر روز تکرار کنید

۲۶. هیبیسکوس (چای ترش)

گل‌های زیبا و برگ‌های هیبیسکوس، برای پرپشت کردن ابروها مفید هستند. در طب آیورودا، هیبیسکوس دارویی سنتی است و برای درمان ریزش مو و جلوگیری از سفید شدن موها به کار می‌رود. مواد مغذی موجود در آن ویتامین‌های A، C، اسید آمینه و هیدروکسی اسید و غیره هستند. این مواد مغذی، هیبیسکوس را به محرکی خوب برای رشد مو تبدیل می‌کنند.

– یک مشت گل هیبیسکوس را له کنید تا به شکل خمیر درآید

– آن را روی ابروها بگذارید

– بگذارید ۳۰ دقیقه بماند سپس با آب بشویید

– برای کسب نتیجه دلخواه، این کار را هر روز انجا دهید

۲۷. روغن کنجد

این روغن نسبت به باقی موارد در پرپشت کردن ابرو و مژه، کمتر شناخته شده است. این گیاه، بومی هندوستان بوده و روغن آن در هندوستان به کار می‌رود. روغن کنجد در چین، هندوستان، خاور میانه و مصر یافت می‌شود. کنجد منبعی سرشار از ویتامین و مواد مغذی است که ابروها را پرپشت‌تر و تیره‌تر می‌کند. کنجد حاوی اسیدهای لینولئیک، اولئیک، پالمیتیک، استئاریک و آراشیدیک است. همچنین کنجد حاوی سسامول که مسئول پایداری روغن و مشتقات لیگنین : سسامولین و سسامین نیز هست.

روغن کنجد خواص نرم کننده نیز دارد و به عنوان روغن پایه در بسیاری از روغن‌های موی آیورودا به کار می‌رود. از چند قطره روغن کنجد برای ماساژ ابروها استفاده کنید و بگذارید یک شب روی ابروها بماند.

یا این‌که می‌توانید آن را با روغن رزماری و آبلیمو ترکیب کنید تا ترکیبی عالی برای رشد ابروها به دست آید. این درمان از خواص هر کدام از مواد استفاده کرده و قدرت آن را افزایش می‌دهد.

– ۲ قاشق غذاخوری روغن کنجد را با ۲/۱ قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب کنید

– ۶-۵ قطره روغن رزماری را به این ترکیب اضافه کنید

– پس از این‌که آن‌ها را مخلوط کردید، یک تکه پنبه را در آن گذاشته و به ابروها بزنید.

– آن را پس از ۳۰ دقیقه بشویید

– این کار را ۲ بار در روز انجام دهید

۲۸. روغن آفتابگردان

روغن آفتابگردان از کمپرس سرد دانه آفتابگردان گرفته می‌شود. در واقع، این روغن، دومین روغن پایه پرکاربرد در مواد آرایشی مو است. روغن آفتابگردان، اسیدهای چرب تک غیر اشباع و چند غیر اشباع مانند اسید لینولئیک و اسید اولئیک و مقادیر کمی اسید استئاریک و اسید پالمیتیک دارد. این روغن حاوی توکوفرول و کاروتنوئید نیز هست.

روغن آفتابگردان می‌تواند رشد مو را تحریک کند. این روغن مانند یک مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی عمل می‌کند. همچنین از نازک شدن مو جلوگیری می‌کند، مو را تغذیه کرده و جلوی آسیب دیدن مو را می‌گیرد.

۲۹. روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم، اسیدهای چرب مانند اسید لینولئیک، اولئیک، پالمیتیک، فلاونوئید، استرئول، توکوفرول و گزانتوفیل دارد. همچنین، مقادیر بالایی ویتامین A، D و E در این روغن یافت می‌شود . این ویتامین‌ها به راحتی جذب پوست سر و پوست می‌شوند.

روغن جوانه گندم برای ترمیم موهای خشک و بی‌ طراوت نیز به کار می‌رود. این روغن از ریزش مو جلوگیری می‌کند. همچنین به حفظ انعطاف‌پذیری و رشد مو نیز کمک می‌کند.

۳۰. برگ کاری

برگ کاری دارای بتاکاروتن و پروتئین است. در واقع، بتاکاروتن می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند و پروتئین نازک شدن مو را متوقف می‌کند. بنابراین، رشد موی ابرو را تحریک می‌کند. از سوی دیگر، برگ کاری حاوی اسید آمینه و آنتی اکسیدان است که می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کرده و فولیکول‌های مو را تقویت کند. این گیاه معطر منبعی از ویتامین B6، C، کلسیم، فسفر، آهن، اسید آمینه، کربوهیدرات و فیبر نیز هست. این مواد مغذی می‌توانند مو را تقویت کرده و بافت آن را بهبود بخشند.

– حدود یک مشت برگ کاری را در یک فنجان آب گرم بخیسانید

– پس از چند ساعت، آن را صاف کنید

– با استفاده از توپ پنبه، محلول را روی ابروهای خود بزنید

– صبح روز بعد آن را پاک کنید

– این کار را ۳ بار در هفته انجام دهید

۳۱. آبلیمو

آبلیمو طیف وسیعی از ویتامین داشته و کاربردهای متنوعی دارد. بنابراین جای تعجبی نیست که می‌توان از آن برای تغذیه و پرپشت کردن ابروها استفاده کرد. آبلیمو به دلیل داشتن اسید فولیک، ویتامین‌ها و مواد مغذی، یکی از موثرترین و در دسترس‌ترین مواد برای پرپشت کردن ابروهاست.

– آب چند عدد لیمو را گرفته و به مدت ۲۰ دقیقه روی ابروها بزنید

– آن را با آب بشویید

– برای کسب نتیجه دلخواه، این کار را هر روز انجام دهید

نکته: پس از استفاده از آبلیمو تا ۲ ساعت در برابر آفتاب قرار نگیرید زیرا ممکن است باعث روشن شدن رنگ ابروها شود

۳۲. روغن جوجوبا

گاهی وقت‌ها فولیکول‌های مو تمام تلاش خود را می‌کنند تا بلند شوند اما برخی موانع موجود در منافذ پوستی جلوی آن‌ها را می‌گیرد. این‌جاست که روغن جوجوبا به دادمان می‌رسد. برای باز کردن این منافذ، از روغن جوجوبا استفاده کنید. چند قطره از این روغن را روی ابروهای خود ماساژ دهید و بگذارید شب بماند. در نتیجه، در زمان کم، ابروهای پرپشت‌تر و تیره‌تر خواهید داشت.

۳۳. محرک ابرو

اگر به اندازه کافی صبور نیستید تا ابروهای‌تان رشد کند، می‌توانید از برخی مواد کمکی برای تحریک رشد ابرو استفاده کنید. این محصولات در بازار وجود دارند. با یافتن محصولات مناسب می‌توانید به سرعت ابروهای دلخواه خود را داشته باشید. برخی از محصولات محرک ابرو موثرتر از بقیه هستند. اگر با موچین به ابروهای خود آسیب رسانده‌اید، باید از محصولات با کیفیت بالاتر استفاده کنید. البته این محصولات در صورت استفاده منظم، تاثیر دارند. همچنین ممکن است برای برخی افراد مناسب باشند و برای برخی دیگر نه.

به یاد داشته باشید که این محصولات می‌توانند به شکل ژل، اسانس یا قرص باشند. محصولات به شکل قرص نه تنها ابروها را تحریک می‌کنند بلکه رشد مو در دیگر قسمت‌های بدن را نیز تحریک می‌کنند. بنابراین، قبل از به کار بردن این روش، باید آمادگی ذهنی برای این مسئله را داشته باشید.

۳۴. حالت دادن به ابروها

این آخرین روش در فهرست روش‌های پرپشت کردن ابروهاست که می‌خواهیم در این مقاله بیاوریم. در این دوران، می‌توانید از مداد ابرو برای کشیدن ابرو استفاده کنید. از رنگی استفاده کنید که به رنگ ابرو و موهای شما نزدیک باشد. خطوط نازک و کوتاه را در خط رشد ابروها بکشید.

هنگام استفاده از مداد ابرو، باید خطوط نازک بکشید نه خطوط ضخیم. ابروها را خیلی تیره نکنید بلکه فقط باید از مداد ابرو برای پر کردن قسمت‌های نازک ابرو استفاده کنید. اگر می‌خواهید ابروهای‌تان پرپشت‌تر به نظر برسد، رنگی را انتخاب کنید که تیره‌تر از رنگ ابروهای‌تان باشد.

می‌توانید از پودر ابرو استفاده کنید. پودر ابرو، فرمولی دارد که به ابروها چسبیده و آن‌ها را پرپشت‌تر نشان می‌دهد. این محصول برای ابروهای خیلی نازک خوب است. رنگ پودر ابرو را انتخاب کرده و آن را در مسیر رشد ابروها بکشید.

می‌توانید از کانسیلر برای پوشاندن ابروهای شکسته شده استفاده کنید. زمانی که رشد ابروها شروع می‌شود، ممکن است ابروها شکسته به نظر برسند. به جای گرفتن آن‌ها، می‌توانید از کانسیلر برای پوشاندن آن‌ها استفاده کنید. لطفا از محصولات غیر شیمیایی برای رشد ابروها استفاده کنید.

نکات بیشتر

– از گرفتن بیش از اندازه ابروها خودداری کنید. آن‌ها را مدام با نخ، موچین یا موم نگیرید.

– از هیچ لوسیون، کرم یا محصولات ساختگی برای ابروها استفاده نکنید.

– برای برداشتن سلول‌های مرده پوستی، از قلم‌موهای نرم استفاده کنید.

– رژیم غذایی متعادل حاوی ویتامین و مواد معدنی و مواد مغذی دیگر داشته باشید

– برای دفع سموم و کمک به رشد موها، آب کافی بنوشید

– تا جایی که می‌توانید از زدن آرایش روی ابروها خودداری کنید

در این مقاله، نکاتی را درمورد پرپشت کردن ابروها آورده‌ایم. چون این روش‌ها حاوی مواد طبیعی هستند، برای رسیدن به نتیجه باید صبر کرد. بنابراین صبور باشید!

نوشته‌های مرتبط