تعبیر خواب گربه سیاه: ۲۸ تعبیر و نماد دیدن گربه در خواب از نظر معبران مشهور

برای اکثر افراد گربه حیوانی منفور، خودخواه، بی اهمیت و بی رحمانه سرد و بی وفا است.در یک کلام می توانیم بگوییم که گربه حیوانی خائن است. و جالب است بدانید که گربه اغلب نمادی از یک موجود زنانه است. آیا تا کنون گربه سیاهی را در خواب دیده اید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا تعبیر خواب گربه سیاه را بدانید.

در داستان های خیالی رایج گربه سیاه نمادی از نیروی شر و کین است و برخی آن را آورنده بدشانسی می دانند. اما همیشه هم اوضاع به این شکل نیست. بیشتر اوقات گربه سیاه می خواهد که توجه دیگران را به بدن و نیازهای خودش معطوف کند.

تعبیر خواب گربه سیاه

دیدن گربه سیاه در خواب دارای تعابیر گوناگونی است که در ادامه آن ها را با هم مرور می کنیم.

۱. دیدن چند گربه سیاه با همدیگر

دیدن چندین گربه سیاه در خواب به این مفهوم است که این نیاز چند برابر شده است و حضور تعداد بسیار زیادی گربه سیاه در خواب هیچ مفهومی ندارد و تنها بر این حالت تاکید می کند.

علاوه بر این، گربه سیاه در خواب با بخش هایی از شخصیت خائن شما و فقدان قاعده و قانون در رضایت فیزیکی و انگیزه های جنسی شما در ارتباط است. در هر صورت، گربه سیاه در خواب نشان دهنده همان چیزی است که بی نهایت و دور از قضاوت های قابل قبول دیگران به شمار می رود.

۲. دیدن گربه سیاه کوچک در خانه

دیدن گربه های کوچک در خواب نشان دهنده آن است که شما پیوندی مادرانه با اعضاء کوچک تر خانواده دارید. دیدن گربه مرده یا زخمی در خواب نیز نمادی از دوران تنهایی عاطفی است.

آیا احتمالا از شکست عاطفی رنج می برید و کسی از پذیرفتن حضور شما در زندگی اش سر باز زده است؟

اگر بچه گربه های سیاه کوچکی را در خواب ببینید که تازه متولد شده اند تعبیر آن است که شما فردی خجالتی هستید و باید کنترل غرایز خود را رها کنید.

۳. تعبیر خواب گربه سیاه که حمله میکند

اگر در خواب گربه های سیاه را در حال جنگیدن و دعوا کردن با یکدیگر ببینید، این خواب نمادی از یک درگیری درونی با خودتان یا درگیری با یکی از نزدیکانتان است. اگر در خواب ببینید که گربه سیاهی به شما حمله می کند، احتمالا زنی که می شناسید خشم و کینه ای از شما به دل گرفته است.

طبق باور عمومی گربه سیاه در خواب نمادی از نیتی پلید است؛ باوری که آنچنان عمیق ریشه گرفته است که به ندرت به سراغ پیدا کردن دیگر تعابیر این نماد می رویم.

۴. تعبیر دیدن گربه خودتان در خواب

اگر شما گربه خودتان را در خواب ببینید، احتمالا نمادی از خودتان یا فردی است که رابطه نزدیکی با او دارید( برای مثال کودک خودتان).

اگر در خواب ببینید که گربه خودتان را گم کرده اید و نمی توانید آن را به راحتی پیدا کنید، نمادی از نیاز شما به آزادی و استقلال است. اگر در خواب گربه خودتان را در حالی پیدا کنیده که مرده است، تعبیر آن به دست آوردن آسایش و راحتی در زندگی واقعی تان است.

دیدن گربه سیاه پشت در خانه خودتان و همچنین دیدن آن در شب نمادی شوم و ناخوشایند است.

گربه سیاه در خواب نمایانگر نیاز شما به استقلال و شورش علیه نیروهایی است که شما را به شدت سرکوب کرده اند.

رنگ سیاه گربه در خواب بر ارتباط با رمزآلودگی و ذهن ناخودآگاه تاکید می کند و به این ترتیب از شما دعوت می کند تا خودتان را در برابر این بعد از وجودتان گشوده کنید و بیشتر از قبل به شهود و غریزه تان اعتماد کنید.

۵. تعبیر خواب گربه سفید

گربه سفید در خواب نمادی از معصومیت، پاکی، انعطاف پذیری و نوآوری است. شاید قرار است اتفاق جدیدی در زندگی تان رخ بدهد و شما کمی احساس بی پناهی و ناامیدی می کنید.

۶. تعبیر خواب گربه سیاه و سفید( خاکستری)

خاکستری رنگی خنثی است و معمولا نماد جدایی و ناپدید شدن است. دیدن گربه خاکستری یا ببری در خواب فرخنده و مبارک است و معمولا نمادی از خرد و آرامش است.

۷. تعبیر خواب گربه قرمز

رنگ قرمز تاکیدی بر هوسرانی و نفسانیتی است که گربه در خواب آن را نشان می دهد. همچنین گربه قرمز در خواب می تواند نشان دهنده تمایل شما به آزادی و خودمختاری باشد.

۸. تعبیر خواب تعداد زیادی گربه

دیدن تعداد بسیار زیادی گربه در خواب یا دیدن گربه برای دفعات زیادی در خواب به این معناست که احتمالا شما نیاز دارید که استقلال و اعتماد به نفس خودتان را تقویت کنید. این خواب همچنین نمادی از بیداری ناگهانی نیروی غریزه درونی و هوش طبیعی شما است.

اگر مکررا خواب گربه را می بینید و از دیدن آن در خواب می ترسید، این خواب نشان دهنده رابطه ناآرام شما با جنس مونث یا زنانگی خودتان است.

۹. تعبیر خواب گربه و بچه گربه

معمولا اتفاق می افتد که زنان باردار خواب بچه گربه و بچه حیوانات دیگر را ببینند. این موجودات کوچک در خواب زن باردار تصاویری از کودکی است که در آستانه ورود به این دنیا قرار دارد و نشان دهنده محبت و مهربانی مادر به کودکی است که هنوز متولد نشده است.

در غیر اینصورت، دیدن بچه گربه در خواب نمادی از تمایل شما به مهربانی کردن، بازی کردن و رها و بی دغدغه بودن است.

دیدن گربه باردار در خواب که بچه هایش را به دنیا می آورد یا از آن ها پرستاری می کند، تعبیر آن است که شعور درونی شما چیز جدیدی را درونتان متولد می کند.

۱۰. تعبیر خواب گربه ای زیبا

دیدن گربه ای زیبا، شیرین، دوست داشتنی، مهربان و ملوس که با شما بازی می کند و می خواهد که او را در آغوش بگیرید همیشه نشانه ای خوشایند است و به این معناست که شما با زن ها، زنانگی و نیروی شهود درونی خود رابطه ای خوب دارید.

۱۲ توصیه برای شناخت و تربیت گربه ها که باید بدانید

۱۱. تعبیر خواب گربه ای خشمگین و عصبانی

دیدن گربه ای در خواب که گاز می گیرد، پنجه می اندازد، عصبانی است و غرش می کند نمادی از نیروی زنانگی تهاجمی، حریص و خودخواه است. اگر در خواب ببینید که گربه ای با عصبانیت روی شما می پرد و شما از آن می ترسید، تعبیر آن است که جنبه ای از زنانگی شما را می ترساند یا اینکه شما تاکنون رابطه ای راحت و آسوده با جنس مونث نداشته اید.

۱۲. تعبیر خواب گربه ولگرد

دیدن گربه ای وحشی در خواب که با خشم بسیار زیادی به شما حمله می کند یا حتی جذاب و زیبا به نظر می رسد، تعبیر آن است که شما به  شدت از جنبه غریزی و شهود درونی خودتان غافل شده اید و باید کاملا به آن گوش بدهید.

دیدن گربه مصدوم، بیمار یا زخمی در خواب تعبیر آن است که قرار است شما دوره ای از مشکلات درونی را پشت سر بگذارید: زخم ها، ناامیدی ها، حال و احوال ناخوشایند علت دیدن گربه ای زخمی با آن حال و روز جسمانی نامساعد در خوابتان است. برای مثال، در چنین وضعیتی ممکن است گربه ای ولگرد یا بی مو در خواب ببینید که بدنش کک و کنه گذاشته است یا به وضعیت ناخوشایند مشابهی دچار شده است.

این خواب همچنین می تواند تعبیری از دوران ضعف و انحطاط جسمانی، اخلاقی، معنوی، از دست دادن خودمختاری و فقدان خلاقیت در فرد باشد.

رپورتاژ

۱۳. تعبیر خواب گربه شکنجه شده

دیدن گربه شکنجه شده، مسموم، ناقص شده( گربه بدون دم یا بدون پنجه)، به دار آویخته یا غرق شده در خواب تعبیر آن است که شما احساس درد و رنج و افسردگی می کنید و به آزادی بیشتری نیاز دارید.

۱۴. تعبیر خواب صدای گربه

ممکن است در خواب گربه ای را ببینید که میومیو می کند، سر و صدا می کند، صحبت می کند و می خواهد توجه شما را به خودش جلب کند: شاید این خواب از شما دعوت می کند تا به شعور درونی و شهود باطنی خود گوش فرا بدهید که مدتهاست در تلاش است تا چیزی را به شما بگوید. اجازه دهید این صدا بیشتر با شما سخن بگوید.

۱۵. تعبیر خواب گربه ای که با شما حرف می زند

دیدن گربه ای درخواب که با صدای انسان حرف می زند در حقیقت حامل پیامی مهم برای شما است. حتی اگر مفهوم این خواب برای شما آنچنان که باید آشکار و واضح نیست، بهتر است بدانید که در آینده شما قادر به درک پیام این خواب خواهید بود.

۱۶. تعبیر خواب کشتن گربه

تعبیر این خواب آن است که شما از جنبه زنانه درونی خود یا تمایلات جنسی زنانه بیزار هستید زیرا این بعد شما را می ترساند و به دلیل آن احساس خطر می کنید.

۱۷. تعبیر خواب گربه بزرگ

دیدن گربه بزرگ و قوی هیکل در خواب نمادی از فوران ناگهانی غرایز و نیروهای درونی شما است.

اما اگر در خواب ببینید که گربه پس از جنگیدن با حیوانات دیگر( سگ ها یا گربه های دیگر) برای شکار کردن طعمه اش موفق می شود که طعمه را به دست آورد، این خواب نشانه ای خوب برای خواب بیننده خواهد بود.

۱۰ مهمترین فواید نگهداری گربه برای سلامت ذهن از نظر اسلام

نماد دیدن گربه سیاه در خواب

۱۸.زنانگی

گربه، این حیوان مرموز و زیبا در روزگار باستان با آیین دینی الهه های زنانه مرتبط بوده است. گربه سیاه در خواب می تواند بیانگر این مفهوم باشد که بطور کلی شما دارای نیروی زنانگی هستید یا زنی بسیار دقیق هستید.

طبق نظر فروید، دیدن گربه در خواب نمادی از تمایلات جنسی زنانه است که مردان آن را خطرناک و تضعیف کننده می دانند.

۱۹. هوسرانی و اغواگری

گربه دارای حرکاتی شهوانی است؛ حیوانی حساس است و تماس فیزیکی را دوست دارد. گربه دوست دارد که نوازش شود و در آغوش صاحبش قرار بگیرد و با درآوردن صدایی شبیه خرخر این را به شما می فهماند. دیدن گربه سیاه در خواب می تواند نمادی از انرژی جنسی باشد.

۲۰. استقلال و قدرت

گربه حیوانی خودکفا است که دوست دارد مستقل باشد، روی پاهای خودش بایستد و در مجموع طرفدار خودمختاری است.

۷ حقیقت درباره جفت گیری گربه ها که واقعا جالب و جذاب است

۲۱. بصیرت، فراست، خلاقیت و رازآلودگی

گربه را حتی در تاریکی هم هرجایی می بینید و با توجه به این حقیقت که گربه شب را دوست دارد می توان گفت گربه حیوانی است که با دنیای ناخودآگاه، بیشتر نیروهای رمزآلود و طبیعت در ارتباط است.

دیدن گربه سیاه در خواب می تواند دعوتی باشد که شما را به گوش دادن به دنیای غریزی و شهود درونی خودتان فرا می خواند.

این اتفاقی است که بویژه برای زن ها ممکن است رخ بدهد. در حقیقت، زنان در جامعه مدرن اغلب مجبور می شوند تا غریزه زنانه خود را قربانی کنند و خودشان را با جهانی مردانه که با استفاده از عقلانیت اداره می شود سازگار نمایند. گربه ای که زن در خواب می بیند- بویژه در دوره هایی خاص از زندگی مثل دوران بارداری- درواقع نیاز او به برقراری ارتباط مجدد غریزی با نیروی زنانه عمیق درونی اش را یادآوری می کند.

۲۲. کینه توزی، فریبکاری، تزویر و دروغ

گربه حیوانی حیله گر، زیرک، موذی و بدسگال است که قادر است تغییر قیافه بدهد و با این کار دیگران را سرگرم کند. به همین دلیل است که در بسیاری از داستان ها و افسانه ها ظاهر می شود و به کارهایی اینچنینی می پردازد؛ مثل وقتی که یکی از آن ها وانمود می کند که مرده است تا به این ترتیب راحت تر بتواند موشی را شکار کند.

۲۳. دمدمی مزاجی

از نظر اکثر مردم گربه سیاه نمادی از دمدمی مزاجی، سینه سوزی و دلتنگی، تغییر یا سوگواری است. بطور خلاصه، گربه سیاه هیچ مفهوم مهیجی را با خود همراه ندارد. مصریان بر این باور بودند که باید از گربه های سیاه ترسید. طبق یک باور خرافی مخصوصا زمانی که گربه سیاه سر راه شما قرار می گیرد باید از آن بترسید. از دیدگاه معنوی، این اتفاق تعبیری ناخوشایند دارد و تقریبا در تمامی فرهنگ ها به قانونی فراگیر تبدیل شده است.

انواع نژاد گربه: ۳۱ محبوب ترین و بهترین نژادهای گربه در جهان

۲۴. مرموز بودن

دیدن گربه در خواب تعابیر مثبت و منفی بسیار زیادی دارد. در واقع گربه حیوانی بسیار زیرک و مرموز است. محتاط، موذی، بدبین، خیره که به هر چیز جوری نگاه می کند که گویی هیچ احساس تعلقی به کسانی که برایش کافی هستند و از او مراقبت می کنند ندارد.

با این وجود، گربه حیوانی خودخواه نیست زیرا می تواند عشق زیادی را از خودش نشان بدهد اما تنها به کسانی این عشق را ابراز می کند که او را می خواهند و البته زمانی این کار را می کند که خودش بخواهد.

۲۵. کنجکاوی

گربه موجودی کنجکاو، بازیگوش و برخی اوقات بامزه است. البته که گربه ها معمولا زبر و زرنگ، چابک، مهربان، زیبا، عاشق لذت و راحتی و تمیزی هم هستند. گربه حیوانی فیلسوف و اندیشمند است: به نظر می رسد که این موجود عجیب و غریب به هر چیزی در مورد زندگی پی برده است و می داند که چطور از زندگی لذت ببرد.

۲۶. وابستگی

اگر در خواب گربه ای خانگی ببینید، احتمالا این گربه نمادی از خودتان یا کسی است که به شدت به او وابسته هستید( مثلا یک کودک). اگر در خواب ببینید که گربه تان را گم کرده اید و نمی توانید پیدایش کنید، این خواب نمادی از احساس نیاز شما به آزادی و استقلال است. اگر در خواب ببینید که گربه تان مرده است، قطعا این خواب نمادی از آرامش و راحتی خواهد بود.

۲۲۷. جادوگری

در مصر باستان گربه ها به عنوان حیواناتی مقدس مورد احترام قرار می گرفتند. با این وجود، از قرون وسطی به بعد گربه ها به عنوان حیواناتی شیطانی، دوست و همراه جادوگران و به این ترتیب حیواناتی مزاحم و آزاردهنده- بویژه گربه سیاه- شناخته شدند.

تست شخصیت شناسی حیوان خانگی: انتخاب شما برای حیوان خانگی از شخصیت تان چه می‌گوید؟

۲۸. بداقبالی

در حال حاضر هنوز این باور خرافی وجود دارد که گربه سیاه برای فردی که با او روبرو شود بداقبالی به همراه می آورد.

اگر گربه ای را در خواب دیده باشید، تعبیر درست و دقیق خواب شما به این بستگی دارد که شما گربه ها را دوست دارید یا خیر. اگر در زندگی واقعی خود علاقه ای به گربه ها نداشته باشید، احتمالا این حیوان در خواب شما تاثیری منفی به همراه خواهد داشت.

نوشته‌های مرتبط