تعبیر خواب پنجره و شیشه: ۳۵ تفسیر و تعبیر دیدن شیشه و پنجره در خواب

پنجره و شیشه چیزهایی است که هر روز در همه جا آن ها را اطراف خودمان می بینیم. به همین دلیل هم اغلب در خواب مان نیز آن ها را مشاهده می کنیم و تعبیر خواب پنجره و شیشه مهم است. در شعر و ادبیات، پنجره معمولا برای توصیف فرصت ها و خبرهای جدیدی که در انتظارمان است مورد استفاده قرار می گیرد. این فرصت ها اغلب به طور استعاری پس از گشودن پنجره برای ما نمایان می شوند.

به همین دلیل می توان گفت که دیدن پنجره و شیشه در خواب می تواند تعبیری خاص نیز به همراه داشته باشد و به این ترتیب نگرش کلی شما به خواب تان را تغییر دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا تعبیر خواب پنجره و شیشه را بدانید.

تعبیر خواب پنجره و شیشه

۱. تعبیر کلی دیدن پنجره در خواب

به طور کلی تعبیر خواب پنجره و شیشه آرزوها و نقشه های شما برای آینده است. شما در مسیر موفقیت خود با مشکلی روبرو خواهید شد که تا وقتی تمام نیرو و توان خود را برای مدیریت آن جمع نکنید، همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند. بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که مشکلات را نادیده بگیرید و در انتظار معجزه بنشینید.

۲. تعبیر خواب پنجره زندان

همه ما می توانیم ناامیدی موجود در این خواب را احساس کنیم و به همین ترتیب این خواب خوابی کاملا منطقی است. این خواب نشان دهنده یاس و ناامیدی است که در حال حاضر به بخشی از زندگی شما تبدیل شده است.

هر چیزی می تواند علت به وجود آمدن چنین احساساتی باشد. به این ترتیب تا زمانی که علت اصلی شکل گرفتن چنین احساساتی را شناسایی نکنید نمی توانید خود را از این  چرخه شوم نجات دهید.

۳. تعبیر خواب شیشه شکسته پنجره

اگر شیشه پنجره ای در خواب شما شکسته باشد نشان دهنده استرس و اضطراب و نگرانی شما است. این استرس در نتیجه مشکلات فرد دیگری برای شما به وجود آمده است. شما در برابر کمک به این فرد احساس مسئولیت می کنید و به همین دلیل استرس و نگرانی را تجربه می کنید.

شما همیشه باید به فکر سلامتی و آرامش خودتان باشید و خود را در اولویت قرار دهید زیرا اگر نتوانید از خودتان مراقبت کنید، قادر به مراقبت از دیگران نیز نخواهید بود.

تعبیر خواب پنجره و شیشه ۴: تعبیر خواب شمع روی پنجره

اگر در خواب خود شمعی روی پنجره ببینید، تعبیر این است که شما یکی از مشکلات موجود در زندگی خود را برطرف خواهید کرد. این مشکل می تواند مشکلی شخصی باشد که مدت هاست شما را گرفتار کرده است. پس از حل این مشکل در نهایت می توانید روی موضوعات بیشتری در زندگی تان تمرکز کرده و از تغییر به وجود آمده خوشحال و راضی باشید.

۵. تعبیر خواب باران روی پنجره

دیدن باران روی پنجره در خواب نشان دهنده آن است که شما در آینده ای نزدیک بسیار موفق خواهید بود. هر کاری که در زندگی خصوصی و شخصی خود آغاز می کنید موفقیت آمیز خواهد بود. از این فرصت استفاده کنید و به ایده های جدیدی فکر کنید که با استفاده از آن ها می توانید موقعیت شغلی یا شاید روابط شخصی خود را بهبود ببخشید.

۶. تعبیر خواب پرنده روی پنجره

اگر در خواب پرنده ای را روی پنجره ببینید، نشان دهنده اضافه شدن عضو جدیدی به خانواده تان است. یکی از افراد خانواده شما به زودی خبر خوشی به شما می دهد یا شاید در آینده ای نزدیک عضو جدیدی وارد خانه شما بشود. در هر صورت، این خواب نشانه ای بسیار فرخنده و مبارک است.

۷. تعبیر خواب پنجره و شیشه بسته

اگر در خواب خود پنجره ای بسته ببینید، این خواب نشان دهنده تنهایی و ناامیدی شما است. شاید به تازگی به رابطه ای جدی پایان داده اید و اکنون احساس تنهایی و ناامیدی را تجربه می کنید. بهترین کار این است که به زندگی خود تکانی بدهید و فکر کردن به گذشته را کنار بگذارید زیرا با فکر کردن به گذشته هرگز نمی توانید به جلو حرکت کنید.

۸. تعبیر خواب پنجره ای خورد شده و داغان

اگر در خواب خود پنجره ای دیدید که خورد شده و تکه تکه شده است، این خواب نشان دهنده ناامنی های شما است. شما همیشه به وفاداری شریک عاطفی خود شک دارید و نمی توانید هیچ کمکی به خودتان بکنید.

این ناامنی ها زائیده ذهن خودتان است و بهتر است پیش از آنکه شریک عاطفی خود را قضاوت کنید، سعی کنید تا او را بهتر بفهمید و درک کنید. ادامه این رفتارتان می تواند به درگیری های جدی تری و شاید پایان رابطه تان منجر شود.

۹. تعبیر خواب نشستن روی پنجره

اگر در خواب دیدید که روی پنجره نشسته اید و پاهای تان را در هوا نگه داشته اید، نشان دهنده چگونگی نگرش شما در مورد خودتان است. دیگران برخی از کارهایی که اخیرا انجام داده اید را کارهایی احمقانه می دانند و این باعث شده است که آن ها را مجددا مورد بررسی قرار دهید. شاید این افراد اشتباه می کنند اما شما برای اینکه مطمئن شوید بهتر است تصمیمات خود را ارزیابی کنید و هرگز به قضاوت های دیگران حمله نکنید.

۱۰. تعبیر خواب فرار کردن از راه پنجره

اگر در خواب خود را در حال فرار از پنجره ببینید، تعبیر آن مشکلاتی است که بر سر راه خود با آن ها روبرو می شوید. این مشکلات شما را تحت فشار قرار خواهد داد و شما را مجبور می کنند بدون آنکه به پشت سر خود نگاهی بیندازید، فرار را بر قرار ترجیح دهید.

قبل از فرار شاید بهتر است که با این مشکلات روبرو شوید و یاد بگیرید که چطور آن ها را مدیریت کنید. به این ترتیب برای فراری طولانی در حق خودتان لطفی کرده اید و دلیل فرار را برای خودتان روشن کرده اید.

۱۱. تعبیر خواب تماشا کردن از پنجره

اگر در خواب خود را در حال تماشای چیزی از پشت پنجره ببینید، این خواب نشان دهنده انتظارات شما است. شما منتظر هستید اتفاقی رخ دهد یا چیزی تغییر کند تا بتوانید بالاخره در زندگی خود قدمی به سمت جلو بردارید. شما برای این کار بسیار تلاش کرده اید و اکنون منتظر دریافت پاداش تلاش های تان هستید.

۱۲. تعبیر خواب پنجره و شیشه شکسته

اگر در خواب ببینید که پنجره ای را می شکنید تعبیر آن است که در رابطه عاطفی خود ناراضی و مایوس خواهید شد. شاید شریک عاطفی شما فردی بسیار سرد و کناره گیر است و شما علت این رفتار او را نمی دانید. این نارضایتی می تواند به شکل رفتار سرد و غیرصمیمی شما نیز نشان داده شود. شاید شما هیچ پیشرفتی در رابطه تان مشاهده نمی کنید و این موجب می شود به این فکر کنید که دیگر زمان آن رسیده است که از هم جدا شده و هریک در مسیر جداگانه خود قرار بگیرید.

۱۳. تعبیر خواب پنجره روی شیروانی

اگر در خواب خود پنجره ای را دیدید که رو به آسمان باز می شود، این خواب نشانه ای خوشایند است. برکت و خوشحالی از آنِ شما خواهد بود و هر کاری که انجام دهید با موفقیت روبرو خواهد شد.

۱۴. خواب پنجره کثیف دیدن

من به شدت باور دارم که پنجره‌های کثیف را خواب می‌بینیم چون چیزی قوی درک یا قضاوت‌مان را تار کرده است. همچنین می‌تواند نشان دهنده‌ی نگرش ما نسبت به جهان باشد؛ به چیزهایی که از دیدن‌شان سر باز می‌زنیم و آن‌هایی که تصمیم می‌گیریم بینیم‌شان. نگرش شما نسبت به سایر جنبه‌های زندگی باعث می‌شود چنین خوابی را ببینید.

۱۵. خواب خانه‌ی شیشه‌ای  (تمام پنجره)

دیدن خانه‌ای در خواب که تماما از شیشه درست شده است نشانگر آن است که اوضاع تا حدودی شفاف و روشن است. که می‌توانید مشکلات را به وضوح ببینید. خودباوری خط مقدم دفاع است. مهمترین چیز آن است که سعی نکنید مردم را تغییر بدهید. مردم هرگز تغییر نمی‌کنند، یا آن‌ها را همان طور که هستند بپذیرید یا طردشان کنید. بودن در خانه‌ای با پنجره‌های تماما شیشه‌ای نشانگر آن است که برای راهنمایی به سایرین روی می‌آورید.

۱۶. تعبیر خواب پنجره باز

رپورتاژ

پنجره‌ی باز در خواب خوش یمن و نمادی مثبت است. اگر هوا به درون بیاید، یا پنجره را باز کنید تا هوا بیرون برود این می‌تواند به معنی سر آمدن صفحه‌ای از زندگی‌تان در حال حاضر باشد. زمان آن رسیده است که بیشتر بر روی زندگی تمرکز کنید. این می‌تواند نماد احساسی باشد مبنی بر این که دارید به سمت بهتر شدن می‌روید – فارغ از هر وضعیتی که در آن هستید. باز کردن پنجره به معنی بستن چیزی منفی و بد است. به علاوه، این خواب می‌تواند به معنی استقبال از امکانات جدید و تغییر نگرش‌تان باشد.

۱۷. خواب ببینید کسی از پشت پنجره به شما نگاه می‌کند

اینکه خواب ببینید کسی از پنجره به شما خیره شده است نمایانگر آن است که خودتان را چگونه می‌بینید. ممکن است در گذشته‌ی اخیر کارهای احمقانه‌ای انجام داده باشید و در حال حاضر سعی می‌کنید درباره‌ی آن‌ها مجددا فکر کنید. اگر نگران بوده‌اید یا خوابی که دیده‌اید شریرانه بوده باشد، می‌تواند نشانه‌ی تصمیم‌های شتابزده‌ای باشد که حالا از آن‌ها پشیمان هستید.

۱۸. خواب خیره شدن از پشت پنجره

همه‌ی ما دوست داریم از پنجره بیرون را نگاه کنیم و مناظر زیبا و حیرت انگیز را ببینیم. از پنجره به بیرون نگاه کردن در خواب می‌تواند به آن معنی باشد که انتظارات بالایی در زندگی دارید. نگاه کردن از پنجره می‌تواند به معنی آن نیز باشد که عواطف‌ و احساسات‌تان آرام و مرتب است. اگر منتظر هستید تغییر خاصی رخ بدهد یا چیزی اتفاق بیفتد در آنصورت امکان خواب دیدن پنجره‌های شکسته زیاد است.

۱۹. خواب پنجره سقفی دیدن

دیدن پنجره‌ی سقفی در خواب می‌تواند دلالت بر آن داشته باشد که قرار است شادمانی و سعادت را تجربه کنید. این خواب می‌تواند به معنی آن باشد که به دنبال اهداف‌تان می‌گردید، سعی کنید بفهمید آن‌ها چه هستند و خیلی راحت بروید دنبال تحقق‌شان.

۲۰. خواب عوض کردن یا تعمیر پنجره

همان طور که در ذیل قسمت مربوط به خانه‌ی تمام شیشه‌ای (که نشکسته است) به آن پرداختیم، چنین خوابی مثبت است. اما، دیدن پنجره‌ی شکسته و داغان میتواند بر عکس باشد ولی اگر پنجره تعمیر شود آن وقت می‌تواند به معنی آن باشد که توان غلبه بر مشکلات را دارید.

۲۱. خواب فضولی کردن از پشت پنجره

فضولی کردن از پشت پنجره در خواب می‌تواند به معنی آن باشد که شما سعی دارید به موقعیت‌ها از چشم‌اندازهای مختلف نگاه کنید. اگر قادر نبوده‌ باشید تکلیفی را که مقامات بالاتر به شما محول کرده‌اند به انجام برسانید یا احساس استرس داشته باشید در آن صورت وقوع چنین خوابی محتمل است. نگاه کردن از پشت پنجره در خواب به دنبال چیزی خطرناک حکایت از آن دارد که شما درباره‌ی آنچه دیگران فکر می‌کنند نگران هستید و درباره‌ی اینکه آن تفکرات بر زندگی پیش روی‌تان تاثیر بگذارد.

۲۲. دیدن چهره‌ای درون پنجره در خواب

دیدن چهره‌ای درون پنجره در خواب می‌تواند به این معنی باشد که به لحاظ عاطفی و فیزیکی از سایر آدم‌ها فاصله گرفته‌اید. این کار خوبی نیست چون وقتی زمانش برسد و به کمک نیاز داشته اشید، آن وقت شانه‌ای نیست که به آن تکیه کنید. پس از خواب، باید معاشرت با دیگران را شروع کنید و برای خودتان دوست پیدا کنید؛ به دیگران وقتی نیاز دارند کمک کنید و آن‌ها نیز وقتی شما نیازمند باشید کمک تان خواهند کرد.

۲۳. اینکه هیچ منظره ای از پس پنجره معلوم نباشد

ممکن است درباره‌ی مهارت خاصی که دارید به کشف و اکتشاف نیاز باشد. دیدن تباهی از پس پنجره به نحوه‌ی تعامل شما با دیگران اشاره دارد، اگر پنجره‌ای را خواب دیدید که آن سویش معلوم نبود و فقط یک فضای تاریک داشت در آن صورت این خواب یعنی سایر آدم‌ها برای کمک گرفتن به شما رجوع خواهند کرد.

۲۴. خواب پرت کردن چیزی از پنجره

پرت کردن چیزی از پنجره در خواب می‌تواند به معنی آن باشد که، قرار است چیزی را در زندگی از دست بدهید. گاهی نیاز داریم برای پیش رفتن چیزهایی را از دست بدهیم. این خواب می‌تواند به نوعی به بی‌دقتی یا قدرناشناسی نیز اشاره داشته باشد.

۲۵. خواب افتادن یا پرت شدن از پنجره

افتادن از پنجره یا اینکه کسی شما را در خواب از پنجره به بیرون پرتاب کند می‌تواند به معنی آن باشد که مجبور هستید بر خلاف باورتان کاری انجام دهید. سعی کنید روی آزادی بیان‌تان تمرکز و از «آلت دست» شدن توسط سایر آدم‌های سودجو اجتناب کنید. اگر در عالم بیداری با مشکل خاصی دست به گریبان نیستید این خواب می‌تواند به معنی آن باشد که به زودی با چیزی یا کسی دچار مشکل خواهید شد.

۲۶. خواب بستن پنجره

وقتی در خواب می‌بینید پنجره را می‌بندید می‌تواند حکایت از آن داشته باشد که در حال حاضر سعی دارید در را به روی افکار منفی ببندید. اغلب، این خواب‌ها وقتی رخ می‌دهند که کسانی باشند که به نظر می‌رسد در مسائل شخصی ما دخالت می‌کند. پس بستن پنجره در این خواب‌ها می‌تواند به معنی بستن فصلی از زندگی‌مان و حرکت به سمت مراحل بهتر و خوبتر زندگی باشد.

۲۷. خواب پنجره در شب

دیدن پنجره در شب در خواب می‌تواند به معنی آن باشد که در زندگی‌تان مشکلی داشته اید و حالا در وضعیتی برای حل آن قرار گرفته‌اید. این خواب می‌تواند به معنی آن باشد که مشکلی حرفه‌ای یا شخصی به زودی حل خواهد شد – و اینکه این مشکل شما مدت زمان درازی هست به دردسر انداخته. وقتی این مشکل حل شود می‌توانید روی چیزهای بزرگتری در زندگی تمرکز کنید.

۲۸. تعبیر خواب خرد شدن پنجره

پنجره‌ی خرد شده در خواب ممکن است دلالت بر آن داشته باشد که احساس نا امنی می‌کنید. شما قادر نیستید به خودتان کمک کنید چون اعتماد کردن به وفاداری پارتنرتان برای شما سخت است. این چیزی است که از فکرتان ناشی می‌شود و هیچ دلیلی هم برای اثبات خیانت شریک عشقی‌تان ندارید. پیش از آنکه تصمیم بگیرید او را قضاوت کنید، باید او را درک کنید چون اگر به همین منوال ادامه بدهید، بین‌تان دعوا خواهد شد و نهایتا رابطه‌تان به جدایی منجر می‌شود.

۲۹. خواب شکستن پنجره

شکستن پنجره در خواب می‌تواند به معنی آن باشد که در روزهای پیش رو، از رابطه‌ی عاشقانه‌ای که دارید دچار نارضایتی خواهید شد. شریک عشقی‌تان سرد و بی‌تفاوت است و این باعث تعجب شما شده که علتش چیست! اما این موضوع می‌تواند به خاطر رفتار سرد و بی‌عاطفه‌ی خودتان نسبت به او هم باشد. ممکن است در رابطه‌تان شاهد هیچ گونه پیشرفتی نباشید و به همین خاطر احساس می‌کنید باید این مشکل حل شود.

۳۰. خواب قاب (چارچوب) پنجره

خواب قاب پنجره می‌تواند به معنی آن باشد که در فعالیتی سری و محرمانه مشارکت دارید – که اطرافیان‌تان از آن آگاهی ندارند. نوع پنجره نیز مهم است و این خواب می‌تواند به آن اشاره داشته باشد که باید زمان صرف خودتان بکنید. من شدیدا احساس می‌کنم که دیدن یا تعمیر کردن قاب پنجره یعنی ضمیر ناخودآگاه‌تان به شما یادآور می‌شود به بصیرت خود گوش بسپارید.

۳۱. خواب نگاه کردن به پنجره

نگاه کردن به پنجره در خواب می‌تواند به معنی آن باشد که، در آن لحظه، به درون خودتان می‌نگرید و به جستجوی راه درست زندگی‌تان هستید. من فکر می‌کنم این نوع خواب‌ها وقتی اتفاق می‌افتند که ما درباره‌ی زندگی تفکر و تامل می‌کنیم. بهترین توصیه‌ای که می‌توانیم به شما بکنیم آن است که از بصیرت خود کمک بگیرید و به ندای درون‌تان گوش فرا دهید.

۳۲. تعبیر خواب شستن پنجره

خوابی که در آن پنجره را می‌شویید می‌تواند حکایت از آن داشته باشد که موقعیتی در زندگی‌تان هست که سر راست و روشن نیست. شستن شیشه‌های ماشین در خواب یعنی لازم است به موقع به مسیر جدیدی از زندگی‌تان وارد شوید. شستن پنجره‌های خانه هم می‌تواند به معنی محل سکونت جدید باشد.

۳۳. خواب آویزان شدن از پنجره

طبق تحقیقات ما، آویزان شدن از پنجره در خواب می‌تواند  خوابی نگران کننده باشد. این خواب پیش‌هشداری است به شما که مراقب همه‌ی چیزهایی که باعث موفقیت‌تان در زندگی می‌شوند باشید.

۳۴. خواب پنجره ای با پرده‌های کشیده شده

خواب پنجره‌ای که پرده‌های آن کشیده شده باشد می‌تواند به معنی آن باشد که سعی در پنهان کردن چیزی از اطرافیان‌تان دارید. ساختمانی که پرده‌ها به آن وصل شده‌اند نیز به همان اندازه اهمیت دارد. اگر ساختمان مربوط به خانه‌ی حیاط دار یا ویلایی باشد، به نیاز به تمرکز بر راحتی‌تان دست کم برای مدتی اشاره دارد. خواب ساختمانی نا آشنا دیدن که پرده‌های آن کشیده شده است می‌تواند به شروعی تازه اشاره داشته باشد. اینکه خواب ببینید خودتان در خواب پرده‌ها را می‌کشید می‌تواند به خودداری از دیدن یا پذیرفتن چیزی در زندگی باشد که به خاطر غفلت به مرمت و تعمیر نیاز دارد. اگر در خواب‌تان بتوانید به راحتی پرده‌ها را کنار بزنید، این خواب می‌تواند به معنی آن باشد که برای پذیرفتن حقیقت در مورد مسئله‌ای آمادگی دارید.

۳۵. خواب اتاقی بدون پنجره

دیدن اتاقی بدون پنجره در خواب می‌تواند تصویرگر افسردگی باشد. این اساسا فضا یا کادری اسف‌بار است که احساس درماندگی و عجز شما را در دست یافتن به راحتی و همین‌طور تاخیر و تعلل در عالم بیداری آشکار می‌سازد.

منبع dreamingandsleeping
نوشته‌های مرتبط