تعبیر خواب خون: ۸ نماد و نشانه شناسی دیدن خون و خونریزی در خواب

از دوران باستان تا همین امروز، خون همواره جنجال‌برانگیزترین، شایع‌ترین، قدرتمندترین و رمزآلود ترین ماده در تمام جوامع و فرهنگ‌های بشری بوده‌است. خون مایعی است که به ما حیات می‌دهد، اکسیر حقیقی شور و زندگی!باورها و خرافات متعددی در رابطه با خون وجود دارد. نمادپردازی آن قوی، فراوان و ماندگار است و بسیاری از ما در طول زندگیمان خواب خون و خونریزی دیده ایم. در این نوشتار با ما همراه باشید تا از تعبیر خواب خون بیشتر بدانید و ۸ نماد و نشانه شناسی دیدن خون و خونریزی در خواب را بشناسید.

خون چیزی است که سبب می‌شود مردم احساسات نسبتا ضد و نقیضی داشته باشند، چرا که در عین حال هم تنفرآور است و هم جذاب! افرادی وجود دارند که توان نگاه کردن به چند قطره خون را هم ندارند، در حالی که سایرین به راحتی آن را تحمل می‌کنند.

در هر صورت از دست دادن خون ما را می‌ترساند، چرا که با سلامت و مرگ ما مرتبط است. تمام سختی‌ها و آسیب‌های جدی با خون مرتبط هستند بنابراین ما اغلب از دیدن خون حس تنفر و انزجار داریم. خوب تا بدین جا کمی توضیحات منطقی داشتیم، اما خون بر اساس جنبه‌های معنویت، عرفان، مذهب و فرهنگ عامه اهمیت بسیار زیادی دارد.

تعبیر خواب خون: نمادپردازی خون

از آن‌جایی که خون اکسیر حقیقی حیات است، ماده‌ای که سبب می‌شود ما زنده باشیم، باورهای متعدد و مختلفی در مورد آن وجود دارد. بحث، شگفتی و اهمیت تفسیر معنای خون در فرهنگ‌های مختلف و در طول تاریخ بشر دست کم کنجکاوی فرد را برمی‌انگیزد. فرهنگ چندخدایی باستانی اغلب شامل آيين‌های قربانی کردن خون می‌شد و معمولا به اعمال مورد نظر برای تضمین محصول خوب و شکوفایی مرتبط بود.

۱. خون برای آیین های مذهبی

نوشته‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهند شمن‌ّها، کشیشان و سایر مذاهب در گذشته برای انجام آیین‌ها هم از خون انسان و هم از خون حیوان استفاده می‌کردند. در برخی از گوشه و نقاط جهان چنین آئین‌هایی هنوز هم انجام می‌شوند. البته، اگر در قلمروی عمیق اعمال رمزآلود و تاریک رسوخ کنید، یقینا چیزهای زیادی در مورد خون خواهید یافت.

۲. خون برای جادوی سیاه و سفید

خون همیشه جادویی دیده شده‌است. ماده‌ای که هم برای جادوی سیاه و هم برای جادوی سفید به کار رفته‌است. خون برای معجون عشق، اعمال جادویی برای شفا یا آسیب دیدن فرد و غیره استفاده شده‌است. این ماده به عنوان نمادی از سرزندگی و طول عمر (و به عنوان یک ماده‌ی حقیقی و راستین حیات) همواره با جاودانگی و جوانی در ارتباط بوده‌است. به عنوان مثال داستان خونخوارها را به یاد بیاورید!

یکی از مشهورترین افسانه‌ها در مورد خون و جوانی همان داستان کنتس الیزابت باتوری است، زنی که در خون قربانیا‌ن‌اش که دخترانی باکره بودند، حمام می‌کرد تا برای همیشه جوان و زیبا بماند.

۳. خون نماد عشق و شهوت

خون همچنین نماد رایجی از عشق، شهوت، حیات، شوق، فداکاری و پیوند است. سوگند به خون که آدم‌های غیرخویشاوند را تبدیل به برادر می‌کند، قدرتمنترین سوگند در بسیاری از فرهنگ‌ها است. در این رابطه ضرب‌المثل‌هایی نیز وجود دارد، مثلا «خون قوی‌تر از آب است» و «خون بد» به طور رایجی برای توصیف و بیان روابط میان خانواده و رفتارهای موروثی و غیره است.

تعبیر خواب خون: خواب دیدن در مورد خون

فکر کردن به خون در حالت بیداری همیشه چیزی عجیب است. رویای خون و رویاهایی که شامل خون در برخی حوادث هستند اغلب در واقعیت با معانی مهمی ارتباط دارند. خون به عنوان یک نماد، معنای دوگانه‌ای در رویاها دارد.

بسته به این‌که خون را چه‌طور در خواب ببینید، به تفسیر درست خواب کمک می‌کند و احتمالا با برخی موقعیت‌های واقعی در زندگی‌تان ارتباط دارد.

خواب های مربوط به خون با فرضیات منفی

رویا دیدن در مورد خون معمولا با فرضیاتی منفی مرتبط است. به طور کلی، خون سرزندگی و انرژی را نشان می‌دهد یا در نقطه‌ای مقابل، درست به معنای از دست دادن آن‌ها است.

از آن‌جایی که خون درخواب معمولا بیرون از بدن دیده می‌شود، به طور طبیعی با از دست دادن و پیامدهای منفی مرتبط است. خون ممکن است نشان‌دهنده‌ی از دست دادن انرژی یا چیز دیگری باشد. ممکن است به این معنا باشد که کسی یا چیزی انرژی شما را از بین می‌برد. شاید به لحاظ احساسی در حال تجربه کردن دورانی سخت باشید، که به راحتی در خواب‌تان به صورت رفتن خون یا از دست دادن خون به شیوه‌ای دیگر تصویر شود.

رپورتاژ

از سویی دیگر، دیدن خون دشمنان‌تان در خواب، می‌تواند به این معنا باشد که بر مشکلاتی که شخصی برای‌تان ایجاد کرده‌است، غلبه خواهید کرد. اگر خواب ببینید که خون از رگ‌های‌تان خارج می‌شود، به این معنا است که شور و شوقی تازه و پیشرفت را تجربه خواهید کرد.

تعبیر خواب خون

دیدن خون در خواب، می‌تواند بسته به این‌که خون چه کسی را دیده‌اید و محل وقوع کجا بوده‌است، تفاسیر و معانی متفاوتی داشته باشد. هرچند، رویا در مورد خون معمولا ارتباط خاصی با چیزهای مهم و ضروری در زندگی شما دارد.

بیایید با هم برخی از محتمل‌ترین رویاها را در این رابطه بررسی کنیم:

۱. کلمات خونی

اگر خواب کلماتی را ببینید که با خون نگاشته شده‌اند، به این معنا است که تلاشی واقعی برای رسیدن به چیزی دارید. چنین خوابی ممکن است نشان‌دهنده‌ی این باشد که برای رسیدن به چیزی تلاش زیادی به خرج داده‌اید و به راحتی تسلیم نخواهید شد. حتی می‌تواند به این معنا باشد که چیزهای خاصی ذهن‌تان را به شدت مشغول کرده‌اند، و به صورت کلماتی خونین در خواب‌تان تصویر شده‌اند. از آن‌جایی که خون به لحاظ نماد و سمبل، قدرتمندترین ماده است، سبب می‌شود که کلمات دائمی و پایدار باشند. دیدن کلمه‌ی خون در خواب که جایی نوشته‌اید به این معنا است که درگیر موقعیت خاصی هستید اما نمی‌توانید در مورد آن کاری کنید.

تعبیر خواب خون ۲: دست‌های خونی

دیدن خون روی دست‌ها می‌تواند به این معنا باشد که بر احساس گناه‌تان غلبه کرده‌اید و این امر در خواب‌تان نیز بازتاب داده شده‌است. به رفتار و کارهای اخیرتان فکر کنید. آیا کسی را آزار داده‌اید یا کاری کرده‌اید که در شما حس پشیمانی ایجاد کرده‌است؟ شاید رویای دست‌های خونین می‌خواهد به شما چیزی بگوید و کمک‌تان کند که حس گناه را در خودتان تسکین بدهید.

۳. تعبیر خواب خون و خونریزی

این‌که در خواب ببینید که زخمی شده‌اید، و خون از بدن‌تان می‌رود، می‌تواند به این معنا باشد که در زندگی‌تان خسته و مانده شده‌اید. این خواب می‌تواند هم خستگی بدنی و هم خستگی عاطفی را نشان بدهد.  ممکن است در یک موقعیت ناخوشایند گرفتار شده باشید که در حال حاضر قادر به حل آن نیستید و در نتیجه انرژی‌تان به طور کامل تخلیه شده‌است. به اطراف و آدم‌هایی که دور و برتان دارید فکر کنید. خون رفتن از بدن همچنین می‌تواند به این معنا باشد که کسی فشار زیادی روی شما اعمال کرده و سبب شده که به لحاظ احساسی خسته و بی‌انرژی باشید. خونریزی در خواب می‌توان بازتابی از رویارویی شما با آدم‌های اطراف، دوستان،‌ اعضای خانواده یا همسرتان باشد.

دیدن اهدای خون در خواب به طور کلی نشانه‌ی مثبتی است و معمولا به این معناست که به دلیل استرس انرژی‌تان را از دست داده‌اید. اگر در خواب ببینید که خون سرفه می‌کنید، به این معنا است که برای مسائل بی‌معنا و بیهوده تلاش زیادی به کار بسته‌اید و انرژی‌تان را تحلیل برده‌اید.

۴. صحنه‌های خون‌آلود

دیدن خون پاشیده شده به در و دیوار، صحنه‌های پر از خون مانند صحنه‌های جرم، جاری شدن خون در اطراف یا روی بدن‌تان به این معنا است که به لحاظ احساسی به شدت ناراضی هستید و به ستوه آمده‌اید. ممکن است بر افکار منفی زیادی در زندگی‌تان غلبه کنید که به این صورت در خواب‌تان تصویر شده‌است. اگر به طور مداوم این خواب‌های آزاردهنده را می‌بینید، حتما باید احساسات‌تان را در زندگی مدیریت کنید و از شر افکار و احساسات منفی خلاص شوید. اتاق‌های پر از خون و دیوارهای خونین می‌توانند به این معنا باشند که تهدیدی در زندگی‌تان وجود دارد و شما از آن بی‌اطلاع هستید.

۵. تعبیر خواب خون قاعدگی

بر اساس باورهای چندخدایان و چندین باور در فرهنگ عامه، خون قاعدگی قدرتمندترین نوع خون در نظر گرفته می‌شود. دیدن خون قاعدگی در خواب ممکن است به این معنا باشد که در نهایت نگرانی‌های‌تان از بین می‌روند و از شر تنش خلاص خواهید شد. این خواب به معنای آرامشی است که در آینده پیش رو دارید. از سویی دیگر، این خواب ممکن است به معنای سرکوب کردن ذات زنانه باشد. از آن‌جایی که خون قاعدگی به صورت چرخه است، اگر در خواب ببینید که در حال نوشیدن آن هستید، یعنی در چرخه‌ای گیر افتاده‌اید و لازم است که از آن خارج شوید.

برای مشاهده سایر تعبیر خوابها اینجا کلیک کنید.

تعبیر خواب شانه زدن مو: 25 تعبیر دیدن شانه کردن موها در خواب

منبع dreamingandsleeping
نوشته‌های مرتبط