بهترین روش برای ثبت شرکت در ایران و خارج

ثبت شرکت در ایران و خارج روش های مختلفی دارد و اکثر  کاربرانی که قصد ثبت شرکت تجاری خود را دارند، به دنبال بهترین و سریع ترین راه برای این امر می گردند.بهترین روش برای ثبت شرکت در کشور ایران یا خارج از ایران، بسته به عوامل و شرایط مختلفی دارد که یکی از مهم ترین آنها، نحوه انجام آن است.این کار می تواند بصورت شخصی یا توسط یک موسسه حقوقی انجام بگیرد که در هر دو صورت باید به قوانین و شرایطی که برای ثبت شرکت خود در داخل یا خارج ایران، لحاظ شده است، آگاه باشید.در این مقاله قصد داریم به مهم ترین و بهترین روش ها بپردازیم تا دیگر سوالی بابت این امر وجود نداشته باشد.

ثبت شرکت در ایران چیست؟

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالا شما به دنبال فراهم کردن شرایط ثبت شرکت خود در کشور ایران یا خارج می باشد. از این رو باید اطلاع داشته باشید که چه امکانات و مزایایی پس از این امر، به شما تعلق می گیرد. در واقع با ثبت شرکت تجاری خود، کلیه مراحل و اقداماتی که انجام می دهید، جلوه ای قانونی می گیرد و می توانید با ارائه مستندات کافی، از حق و حقوق خود دفاع کنید. بطور خلاصه ثبت شرکت در ایران، به مجموعه اقداماتی گفته می شود که با گذراندن آنها می توانید، با یک نام و برند خاص، در حوزه تجاری مشخص، اقدام به فعالیت بصورت قانونی کنید. همانطور که گفته شد مزایایی در پس این اقدامات وجود دارد که از مهم ترین آنها موارد زیر می باشد.

بهترین روش برای ثبت شرکت در ایران و خارج

مزیت های بهترین روش برای ثبت شرکت در ایران یا خارج

اگر روش مناسبی را برای این فعالیت انتخاب کنید، از نظر زمانی و هزینه، بازدهی مناسب تری را خواهید داشت. از این رو پیش از هر اقدامی می توانید با مشورت با افراد متخصص و موسسات حقوقی مانند آگاه ثبت، شرکت خود را در سریع ترین زمان و با بهترین متد های قانونی، ثبت نمایید.از مزایای ثبت یک شرکت تجاری می توان به:

  • اضافه شدن اعتبار به کسب و کار شما
  • داشتن شماره ثبت قانونی
  • دریافت وام با مراحلی ساده
  • دریافت شماره تماس های کوتاه
  • مالیات های منطقی و استاندارد
  • سرمایه گذاری بر روی برند شرکت و فروش با قیمت بیشتر
  • مشخص بودن سهم هر فرد در شرکت
  • دریافت ارز دولتی
  • دریافت کارت بازرگانی

این موارد از مهم ترین مزیت های ثبت شرکت بود که بطور خلاصه مطرح شد.برای بررسی بیشتر باید گفت: از زمانی که شما شرکت خود را ثبت می کنید، به دلیل قانونی بودن اقدامات شما، می توانید در کلیه حوزه های مرتبط به رشته کاری خود، بدون نگرانی فعالیت داشته باشید. از طرف دیگر اگر اقدام به دریافت کارت بازرگانی  از یک شرکت معتبر کنید، اعتبار و ارزش بسیار بیشتری را برای خود به ارمغان خواهید آورد.

قیمت و هزینه ثبت شرکت

بصورت کلی قیمت ها و تعرفه های مختلفی برای ثبت شرکت ایرانی یا خارجی، وجود دارد، اما این که به کجا اعتماد کنیم و تعرفه اصلی این امور چقدر می باشد را می توانید با کمی تحقیق بدست آورید. برای مثال از طریق تماس تلفنی با کارشناسان موسسات حقوقی یا مراجعه به وبسایت آنها، اطلاعاتی بصورت کلی می توانید در اختیار داشته باشید. قیمت ثبت شرکت در ایران رقم بالایی نداشته و اگر با دانش و
آگاهی لازم وارد این حوزه شوید، قطعا می توانید سرمایه گذاری های مناسبی را انجام دهید.

چند نوع ثبت شرکت داریم؟

بهترین روش برای ثبت شرکت در ایران و خارج

برای پی بردن به بهترین روش برای ثبت شرکت باید با انواع آن آشنا شوید و بدانید که اگر شما قصد ثبت یک شرکت در حوزه صادرات و واردات را دارید، باید کدام مورد را انتخاب نمایید.

  • شرکت سهامی عام و خاص
  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکتهای مختلط سهامی و غیر سهامی
  • شرکت نسبی و تضامنی
رپورتاژ

چهار مورد از معروف ترین انواع شرکتها می باشند که هر کدام مشخصات و ویژگی ها مخصوص به خود را دارد. به عنوان مثال شرکتهایی که با عنوان مسئولیت محدود ثبت می شوند، در زمینه های تجاری فعالیت داشته و با میزان سرمایه ای اندک می توان اقدام به تاسیس آنها کرد.

منظور از شرکت های سهامی خاص در ایران

نوع دیگری از شرکتهای قابل ثبت در ایران یا خارج می باشند که همانند مسئولیت محدود از نوع تجاری می باشند. تفاوت های کوچک و بزرگی در آنها وجود دارد که به عنوان مثال می توان به تعداد اعضا، حداقل هزینه، امکان فروش سهام به عموم یا غیر عموم و …. اشاره کرد.

ثبت شرکت بصورت رایگان

برای این کار باید از اطلاعات حقوقی کافی بهره مند باشید و تمامی مراحل را از صفر تا صد بتوانید پیگیری کنید. با این حال هیچ کاری بدون هزینه امکان پذیر نمی باشد و از نظر زمانی و مالی قطعا نیاز به پرداخت هزینه خواهید داشت. با این حال موسسه حقوقی آگاه ثبت با سابقه بالا در ثبت برند یا ثبت شرکت ، از طریق وبسایت و یا تماس با کارشناسان خود، قابلیت هایی رایگان را برای شما فراهم کرده است.

مدارک مورد نیاز برای بهترین روش ثبت شرکت

همانطور که گفته شد، قوانین و مقررات مربوط به ثبت شرکت های مختلف مانند: سهامی خاص، عام، مسئولیت محدود و … با یکدیگر متفاوت می باشد. از این رو طبیعتا مدارک قابل ارائه نیز تفاوت های مربوط به خود را خواهد داشت و نمی توان یک قانون و قاعده کلی برای ارائه مدرک برای تمام آنها نوشت. به عنوان مثال برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیاز به ارائه مدارکی مانند:

  1. اساس نامه
  2. شرکت نامه
  3. تقاضا نامه ثبت شرکت ها
  4. کپی مدارک شناسایی اعضا

و… می باشد در حالی که شرکت سهامی عام نیاز به ارائه گواهی بانکی، موافقت سازمان های مرتبط، صورت جلسه و… دارد.

بهترین زمان برای ثبت شرکت های تجاری در ایران

بهترین روش برای ثبت شرکت در ایران و خارج

با توجه به قوانین تسهیل کننده ای که در امور ثبت  و ارائه مجوز در سالیان آتی تصویب شده است، از سال 1400 به بعد یکی از زمان های بسیار طلایی برای ثبت شرکت در ایران می باشد. از این رو بهتر است تا اگر واقعا تصمیم به این کار گرفته اید، هرچه زود تر مراحل آن را شروع کنید تا نتیجه دلخواه خود را سریع تر مشاهده نمایید.

جمع بندی و کلام پایانی

بهترین روش برای ثبت شرکت در ایران یا خارج، شامل توجه به موارد متعددی که در این مقاله بررسی شد، می باشد. برای این کار می توانید با استفاده از یک وکیل یا موسسه حقوقی آگاه ثبت، اقدام به دریافت مشاوره بصورت رایگان کنید و در صورت نیاز از تجربه و تخصص کارشناسان بهره مند شوید تا شرکت خود را با کمترین قیمت و سریع ترین زمان، ثبت نمایید.

نوشته‌های مرتبط