کسب و کار جدید: ۲۵ ایده کسب و کار جدید زود بازده و کم سرمایه

هر آدمی دوست دارد کسب و کار موفقی راه‌اندازی کند تا پول دربیاورد یا پس‌اندازهایش را در جایی خرج کند تا بتواند پول بیشتری پس انداز کند. ولی آیا هیچ ایده‌ای خوب نیست؟ این‌طور به‌نظر می‌رسد که یا هیچ‌وقت ایده‌های‌تان به اندازه‌ی کافی خوب نیستند یا این‌که در کسب و کار تجربه ندارید ولی اراده‌ی محکمی دارید که یک کارآفرین شوید! در این مقاله ۲۵ ایده کسب و کار جدید را به شما معرفی می‌کنیم که هم جالب هستند و هم پرمنفعت. این کسب و کارها در همه‌جای جهان درآمدزا هستند. برای اجرایی کردن این ایده‌ها نه به تجربه نیاز دارید و نه به پول زیاد. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که از اشتباهاتی که اکثر کارآفرینان در آغاز کار مرتکب می‌شوند دوری کنید. این جمله را سرلوحه‌ی کارتان قرار دهید “هیچ‌وقت تسلیم نشوید” چون همه می‌دانند موفق شدن آسان نیست. با این ایده‌های خوب کسب‌ و کار جدید می‌توانید به یک کارآفرین خوب تبدیل شوید.

۲۵. مشاوره بازاریابی اینستاگرام

این روزها بسیاری از کارآفرینان از طریق شبکه‌های اجتماعی درآمدزایی می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین و پرسودترین شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر اینستاگرام است. مردم درباره‌ی اینستاگرام چیز زیادی نمی‌دانند و شرکت‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند، از این رو مشاوره بازاریابی اینستاگرام یک ایده کسب و کار جدید محسوب می‌شود.

افرادی که ساعت‌های زیادی صرف اینستاگرام می‌کنند تمام ویژگی‌های آن را می‌شناسند و این ایده کسب و کار مختص آن‌ها است. مشاوره‌‌ی بازاریابی اینستاگرام از صفر ریال شروع می‌شود. تنها کار یکه باید انجام دهید این است که تبحرتان را در این شبکه‌ی اجتماعی نشان دهید.

۲۴. خدمات اشتراک پستی

قدمت این نوع خدمات چند سال بیشتر نیست. در ابتدا به نظر یک ایده‌ی مسخره می‌آمد ولی به سرعت به یک ایده کسب و کار جدید و موفق و منبع درآمد بسیاری از مردم تبدیل شد. به اختصار باید گفت که کاربران شما در این کسب و کار، محصولی که ترویج می‌کنید را دوست دارند و خواهان آن هستند. وقتی از طریق تکمیل فرم شرکت‌تان یا تکمیل فرم آنلاین به شما می پیوندند برای آن‌چه به آدرسشان ارسال می‌کنید به صورت ماهیانه مبلغی به شما پرداخت می‌کنند. این بسته حاوی محصولی است که شما به ازای هر انتخاب‌شان برای کاربر انتخاب می‌کنید. به‌عنوان مثال: هر ماه سه بسته عطر مختلف با کیفیت خوب و قیمت ارزان برای مشتری ارسال می‌کنید. برای انجام این کسب و کار شما به یک وب‌سایت  و چند صفحه یا گروه در شبکه‌های مجازی نیاز دارید تالینک محصول‌تان را از طریق وب‌سایت‌تان آن‌جا به اشتراک بگذارید و فرآیند خرید را مشخص کنید. برای درآمدزایی بیشتر، باید موثر و کارآمد باشید.

۲۳. باشگاه ورزشی برای جوانان

این ایده کسب و کار برای کسانی مناسب است که به سلامتی بها می‌دهند یا با مشکلات سلامتی آشنایی دارند. این روزها آدم‌های بیشتری چاق هستند و با مشکلات سلامتی دست و پنجه نرم می‌کنند، ازاین‌رو به‌دنبال فرصتی هستند تا کاری در این زمینه انجام دهند. مردم به مراکزی مانند باشگاه ورزشی یا باشگاه بدنسازی نیاز دارند. برای راه‌اندازی یک باشگاه ورزشی به دستگاه‌های زیاد نیاز ندارید بلکه باید ایده‌های زیادی داشته باشید. بنابراین، به‌جای این‌که روی دستگاه‌ها سرمایه‌گذاری کنید روی ایده‌های‌تان سرمایه‌گذاری کنید و ایده‌هایی به کار بگیرید که برای‌تان جلب مشتری کند.

۲۲. طراحی اپلیکیشن برای کودکان

امروزه کودکان بسیاری از زمان خود را پای کامپیوتر، تبلت و گوشی‌های هوشمند می‌گذرانند. با توجه به این‌که کودکان در عصر تکنولوژی و با تکنولوژی بزرگ می‌شوند والدین تمایل دارند کودکانشان از اپلیکیشن‌های مناسب و مفیدی استفاده کنند که به رشد و سرگرم‌شدن‌شان کمک کند. این ایده‌ی بسیار خوبی برای رسیدن به درآمد است. برای این‌که ایده‌های‌تان را به اپلیکیشنی برای گوشی‌های هوشمند یا تبلت تبدیل کنید باید با برنامه‌نویسی آشنا باشید. همچنین می‌توانید از نرم‌افزارهایی مانند unity 3d نیز استفاده کنید که در ساخت اپلیکیشن به شما کمک می‌کنند. انتخاب با شماست، زمان‌تان را صرف بازی‌های کامپیوتری کنید یا با ساخت آن‌ها به ثروت و شهرت برسید. وقتی کودکان بازی شما را به بازی‌های دیگر ترجیح بدهند به درآمد می‌رسید.

۲۱. آموزش نرم‌افزار

تکنولوژی در دنیای مدرن امروز مرسوم و ارزا‌ن است. مردم برای مطالعه یا برای سرگرمی، کامپیوتر را به کتاب ترجیح می‌دهند. جوامع امروزی بسیار به کامیپیوتر وابسته هستند، از این رو یکی از بهترین راه‌های درآمدزایی از این کامپیوترها این است که آموزشگاه کامپیوتر آنلاین خودتان را که برنامه‌های مختلف کامپیوتری را آموزش می‌دهد راه‌اندازی کنید. پس از راه‌اندازی این آموزشگاه در شبکه‌های اجتماعی مختلف آن را تبلیغ کنید. تنها چیزی که برای این کار نیاز دارید علاقه به نرم‌افزارها و برنامه‌های کامپیوتری است که می‌توانید استفاده یا نصب آن‌ها را به دیگران آموزش دهید.

۲۰. کامیون غذای سیار

احتمالا کامیون غذای سیار پرهزینه است، ولی این مسئله به شما بستگی دارد که راهی پیداکنید و با حداقل هزینه آن را راه‌اندازی کنید.

حقیقت این است که افراد هر روز و همیشه به غذاخوردن نیاز دارند. تعدادی از ما دوست نداریم یا پول کافی نداریم که مدام در رستوران غذا بخوریم. پس به‌دنبال راهی سریع‌تر و ارزان‌تر برای صرف غذا می‌گردیم- یک کامیون سیار خوراکی. اطلاعات نشان می‌دهد صنعت کامیون‌های غذای سیار بالغ بر ۲.۵ میلیارد دلار گردش مالی داشته‌اند.

۱۹. نویسنده‌ی آزادکار

لازمه‌ی یک محتوای با کیفیت در اینترنت این است که گام به گام پیش بروید. روش جذابیت‌بخشی به محتوا تغییر اساسی داشته‌است. آدم‌ها به داده‌های فشرده، ضروری و مهم نیاز دارند. در دوره‌ای که تبلیغات استاندارد کم‌کم به فراموشی سپرده می‌شود، و تبلیغات به مرور  محدود می‌شوند، نیاز به فهرست مقالات مستقل و نوآورانه بیش‌تر و بیشتر می‌شود.

اگر با کلمات خوب بازی می‌کنید، و و می‌خواهید از سکوت و آرامش منزل‌تان بهره ببرید، این کار مختص شماست.

۱۸. مشاوره‌های موبایلی

ایده‌های کسب و کار جدید بسیاری در زمینه‌ی تلفن همراه وجود دارند. هنوز شرکت‌های بسیاری هستند که لازم است خودشان را به استفاده‌ی روزانه از تلفن همراه تطبیق دهند.

کسب و کار مشاوره‌ی سیار در زمینه‌ی استفاده از تلفن همراه، اجرایی کردن این فرآیند را به مشتریان آموزش می‌دهد. این کار یک چهارچوب کسب و کار با کیفیت را در سازمان راه‌اندازی می‌کند.

۱۷. خدمات ترجمه

به لطف اینترنت، دنیا به یک دهکده‌ی جهانی تبدیل شده‌است. از آن‌جایی‌که زبان انگلیسی همه‌گیر است، درخواست برای ترجمه بسیار زیاد است. هر آدمی می‌خواهد در عرصه‌ی جهانی حاضر شود و زبان انگلیسی یک لازمه‌ی بدیهی است. علیرغم ابزارهای مختلف ترجمه‌ی موجود در بازار، مترجمان و مفسران در هرصورت محبوب هستند و مشتریان خودشان را دارند.

۱۶. آرایشگاه سیار

با ایده کسب و کار جدید دیگر نیازی نیست برای اجاره‌ی یک مکان هزینه‌ی گزافی پرداخت کنید. به راحتی با تعویض دنده‌ی اتومبیل‌تان به محل مشتری می‌رسید و می‌توانید انواع خدمات آرایش و پیرایش مو، کاشت ناخن، خدمات زیبایی و غیره را ارائه دهید.

۱۵. تعمیرات تلفن همراه

با گسترش گوشی‌های تلفن همراه نیاز به تعمیر آن‌ها نیز بیشتر شد. بسیاری از صدمات وارد شده به گوشی‌های همراه غیر مرسوم هستند. اگر به تعمیرات تلفن همراه آشنا هستید پس این ایده کسب و کار را جدی بگیرید.

۱۴. تست نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها

هیچ سازمانی نمی‌خواهد اپلیکیشن یا نرم‌افزاری را راهی بازار کند که ناقص یا نامناسب است. از این‌رو علاقه نسبت به افرادی که این نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها را آزمایش می‌کنند رو به افزایش است، زیرا درخواست نرم‌افزارها نیز رو به افزایش است.

برای انجام این‌کار باید تا حدودی با برنامه‌نویسی آشنا باشید. باید با ساختار و عملکرد انواع مشخصی از سازوکارها آشنا باشید.

۱۳. نگهداری از حیوانات خانگی

رپورتاژ

امروزه مقوله‌ی حیوانات خانگی گسترده‌تر از قبل است. مردم غیر از سگ و گربه حیوانات زیادی را در خانه نگهداری می‌کنند. هر حیوانی مراقبت‌های خاص خودش را می‌طلبد، و صاحبان آن‌ها از عهده‌ی این مرقبت‌ها برنمی‌آیند. شغل نگهداری از حیوانات خانگی می‌تواند به منبع درآمد خوبی برای‌تان تبدیل شود.

۱۲. مدیریت رویدادها

بالاخره مردم متوجه این قضیه شدند که نیازی نیست خودشان تمام کارها را انجام دهند، دلیل حضور متخصصین در زمینه‌ی تشریفات این است که این‌گونه کارها را انجام دهند. برنامه‌ریزان مجالس می‌توانند تمام موارد جاری در یک مراسم ازدواج، تولد، یادبود، و دورهمی را انجام دهند.

۱۱. برنامه‌ریزی مالی

امروزه دغدغه‌ی آدم‌ها این است که چگونه حساب‌های مالی‌شان را مدیریت کنند و پولشان را در مسیر درستی قرار دهند. اگر شما با پول میانه‌ی خوبی دارید و می‌دانید  چگونه و کجا باید آن را به‌کار گرفت، پس این کسب و کار مناسب شماست.

نقش شما در این‌جا این است که آینده‌ی مطمئنی را برای مشتری‌تان ترسیم و تضمین کنید. پس اگر از عهده‌ی این کار برمی‌آیید و می‌توانید اعتماد مشتری‌تان را جلب کنید و پولش را به کار بیاندازید دست به‌کار شوید.

۱۰. مربی ورزشی

امروزه کسب و کارهای مرتبط با ورزش رونق بسیاری یافته است. ورزشکاران حرفه‌ای سالانه پول زیادی به دست می‌آورند. ولی حقیقت این است افرادی که در اطراف آن‌ها هستند نیز پول زیادی کسب می‌کنند.

مربیان باتجربه و کاربلد به شهرت خوبی دست پیدا می‌کنند. هرچه به دنیای حرفه‌ای نزدیک‌تر شوید پولی بهتری برای‌تان رقم خواهد خورد.

۹. طراح داخلی

یک طراح داخلی دائما با مباحث و آزمون‌های جدید روبروست. این کسب و کار ترکیب فوق‌العاده‌ای است از نوآوری، پیشرفت، تعهد و اشتیاق.

۸. بلاگ‌نویسی

عصر آینده بر وبلاگ نویسی متمرکز است. به‌همین دلیل است که وبلاگ نویسی مورد اقبال و توجه قرار گرفته‌است.

اگر از ترکیب کردن، جستجو کردن، ضبط فیلم، عکاسی و از این قبیل کارها لذت می‌برید – پس شما مرد این کار هستید. به شهرت رسیدن در این زمینه دشوار است ولی اگر به شهرت برسید بهره‌ی زیادی از آن خواهید برد.

۷. مربی مراقبه

در زندگی‌های پرتتنش و پراسترس امروز مردم به دنبال آرامش هستند. این آرامش غالبا از طریق برخی فعالیت‌ها به دست می‌آید، به‌عنوان مثال، ماساژ یا یوگا.

با تعداد فزاینده‌ی افرادی که به‌صورت روزانه خواه برای تفریح یا آرامش به مراقبه می‌پردازند نیاز به مربیان مراقبه نیز رو به افزایش است.

۶. طراح گرافیک

برای ارائه‌ی محصول بسته‌بندی بسیار مهم است. در زمان مقایسه‌ی دو قلم، مشتریان معمولا بسته‌بندی زیباتر را انتخاب می‌کنند. از این‌رو امروزه طراحان بصری به تمامی شرکت‌ها و مؤسسات نفوذ کرده‌اند. برون دادهای مشهود این کسب و کار بسیار زیاد است. از طراحی وب  گرفته، تا طراحی لباس، و بسته بندی. یک طراح بصری می‌تواند از این مسئله بهره‌ی زیادی ببرد.

۵. خرده‌فروشی آنلاین

آیا می‌دانستید که می توانید اجناس خودتان را در آمازون یا eBay بفروشید؟ این امکان در فروشگاه‌های دیگر هم ممکن است.

این فروشگاه‌های اینترنتی هر روز مهمانان و مشتریان زیادی دارند، این امر به شما فرصت می‌دهد اجناس‌تان را به تعداد قابل توجهی از افراد نشان دهید. یک کالای خوب و یک مشتری مشتاق، این موقعیت چیزی نیست جز یک بهره‌ی فوق‌العاده.

۴. متخصص تبلیغات آنلاین

در چند دهه‌ی اخیر، به‌خاطر اینترنت و تلفن همراه، فرصت‌های شغلی زیادی فراهم شده‌اند. روزنامه، رادیو و تلویزیون کم‌کم طرح‌های تبلیغاتی خود را از دست می‌دهند، حال آن‌که اینترنت برای تلاش‌های تبلیغاتی خود هر روز پول بیشتری به‌هم می‌زند.

از آن‌جایی‌که تعداد اسپانسرها در فضای اینترنت رو به گسترش است، اثرگذاری بسیار مهم است. پس جای خودتان را در این فضا پیدا و رشد کنید.

۳. مشاوره‌ی سفر و گردشگری

این روزها مشاوره‌ی سفر و گردشگری با اقبال بیشتری روبرو است زیرا تعداد افراد بیشتری به مسئله‌ی سفر و گردشگری علاقمند شده‌اند. به لطف حمل و نقل ارزان‌قیمت تعداد سفرها افزایش یافته است و بسیار یاز افرادی که تجربه‌ی کافی در زمینه‌ی سفر ندارند می‌خواهند برای آرامش یا تغییر روحیه مسافرتی داشته باشند.

مشاوران در زمینه‌ی سفر و گردشگری، سفری را برای‌تان رزرو می‌کنند و خدماتی مناسب با بودجه‌تان تدارک می‌بینند و اطمینان حاصل می‌کنند که مشکلی برای مشتری‌شان پیش نمی‌آید.

۲. مشاوره‌ی ازدواج

این کسب و کار به‌نظر قدیمی ولی بسیار پرسود است. در زندگی‌های امروز مردم بسیار نگران انتخاب شریک زندگی‌شان هستند. بسیاری از آن‌ها ا زکمک افرادی کمک می‌گیرند تا تناسب‌شان با فرد موردنظرشان را بسنجد. در این‌جاست که مشاوره‌ی ازدواج اهمیت پیدا می‌کند و مشاور وارد عمل می‌شود.

۱. آب‌میوه فروشی

همه‌ي مردم آبمیوه دوست دارند. به‌ویژه در کشورهای گرم. شما می توانید مغازه‌ای افتتاح کنید و انواع نوشیدنی‌های سرد و آبمیوه بفروشید.

نوشته‌های مرتبط