ایده های کسب و کار: ۱۳۰ ایده کسب و کار که همین امروز باید بدانید

تمام این ۱۳۰ ایده کسب و کار از موفق ترین و سودآورترین ایده های کسب و کار هستند که اگر به دنبال کسب و کار زود بازده، کسب و کار جدید و ایده کسب و کار اینترنتی هستید به شما توصیه می‌شود حتما یکی از این مشاغل را امتحان کنید. اما با این وجود یادتان باشد همانقدر که داشتن یک مشاور کسب و کار برای پیروزی و رشد شما لازم است تلاش و همت و پشتکار شما می تواند برگ برنده تان باشد.

۱. ارایه خدمات ترجمه

به لطف اینترنت، دنیا به یک دهکده‌ی جهانی تبدیل شده‌است. از آن‌جایی‌که زبان انگلیسی همه‌گیر است، درخواست برای ترجمه بسیار زیاد است. هر آدمی می‌خواهد در عرصه‌ی جهانی حاضر شود و زبان انگلیسی یک لازمه‌ی بدیهی است. علیرغم ابزارهای مختلف ترجمه‌ی موجود در بازار، مترجمان و مفسران در هرصورت محبوب هستند و مشتریان خودشان را دارند.

 

مطلب مرتبط: کسب و کار کوچک: ۲۹۰ ایده کسب و کار کوچک زودبازده و آینده‌ساز

۲.راه اندازی آرایشگاه سیار

با ایده های کسب و کار جدید دیگر نیازی نیست برای اجاره‌ی یک مکان هزینه‌ی گزافی پرداخت کنید. به راحتی با تعویض دنده‌ی اتومبیل‌تان به محل مشتری می‌رسید و می‌توانید انواع خدمات آرایش و پیرایش مو، کاشت ناخن، خدمات زیبایی و غیره را ارائه دهید.

مطلب مرتبط:۳۳ ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم

ایده های کسب و کار  ۳: تعمیرات تلفن همراه

با گسترش گوشی‌های تلفن همراه نیاز به تعمیر آن‌ها نیز بیشتر شد. بسیاری از صدمات وارد شده به گوشی‌های همراه غیر مرسوم هستند. اگر به تعمیرات تلفن همراه آشنا هستید پس این ایده کسب و کار را جدی بگیرید.

۴. تست نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها

هیچ سازمانی نمی‌خواهد اپلیکیشن یا نرم‌افزاری را راهی بازار کند که ناقص یا نامناسب است. از این‌رو علاقه نسبت به افرادی که این نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها را آزمایش می‌کنند رو به افزایش است، زیرا درخواست نرم‌افزارها نیز رو به افزایش است.

برای انجام این‌کار باید تا حدودی با برنامه‌نویسی آشنا باشید. باید با ساختار و عملکرد انواع مشخصی از سازوکارها آشنا باشید.

۵. نگهداری از حیوانات خانگی

امروزه مقوله‌ی حیوانات خانگی گسترده‌تر از قبل است. مردم غیر از سگ و گربه حیوانات زیادی را در خانه نگهداری می‌کنند. هر حیوانی مراقبت‌های خاص خودش را می‌طلبد، و صاحبان آن‌ها از عهده‌ی این مرقبت‌ها برنمی‌آیند. شغل نگهداری از حیوانات خانگی می‌تواند به منبع درآمد خوبی برای‌تان تبدیل شود.

۶. برپایی کلاس‌های سرگرمی

امروزه والدین به دنبال پرورش همه‌جانبه‌ی فرزندان‌شان هستند و حاضرند به خاطر آن هزینه کنند. این امر منجر به تولد یک ایده‌ی کسب و کار خوب به نام کلاس‌های سرگرمی است. بر اساس مهارت‌هایی که دارید، می‌توانید کلاس‌هایی برای رقص، موسیقی، صنایع دستی برگزارکنید.

ایده های کسب و کار ۷. مربیگری ورزش

افراد زیادی وررزش را به عنوان حرفه دنبال می‌کنند و حتی والدین می‌خواهند فرزندان‌شان در فعالیت‌های فوق‌برنامه شرکت کنند. اگر در ورزش‌هایی حرفه‌ایی هستید می‌توانید به عنوان یک مربی ورزش حرفه‌ای کارتان را شروع کنید.

۸. برپایی کلاس ایروبیک و زومبا

اگر در رقصیدن مهارت دارید می‌توانید به فکر راه‌اندازی یک کلاس رقص باشید که گزینه‌ی خیلی خوبی برای کسب و کار است. خیلی از والدین به دنبال کلاس رقصی برای فرزندان‌شان هستند.

۹. نگهداری از کودکان

امروزه و در کلان‌شهرها می‌توانیم زنان شاغل زیادی ببینیم و در غالب موارد هماهنگ کردن کار با بچه‌ها برای آن‌ها دشوار است. اگر در یک کلان‌شهر، خدمات نگهداری از کودکان را آغاز کنید قطعا موفق خواهید شد.

ایده های کسب و کار ۱۰. مدیریت رویدادها

بالاخره مردم متوجه این قضیه شدند که نیازی نیست خودشان تمام کارها را انجام دهند، دلیل حضور متخصصین در زمینه‌ی تشریفات این است که این‌گونه کارها را انجام دهند. برنامه‌ریزان مجالس می‌توانند تمام موارد جاری در یک مراسم ازدواج، تولد، یادبود، و دورهمی را انجام دهند.

۱۱. مشاوره بازاریابی اینستاگرام

این روزها بسیاری از کارآفرینان از طریق شبکه‌های اجتماعی درآمدزایی می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین و پرسودترین شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر اینستاگرام است. مردم درباره‌ی اینستاگرام چیز زیادی نمی‌دانند و شرکت‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند، از این رو مشاوره بازاریابی اینستاگرام یکی از بهترین ایده های کسب و کار جدید محسوب می‌شود.

افرادی که ساعت‌های زیادی صرف اینستاگرام می‌کنند تمام ویژگی‌های آن را می‌شناسند و این ایده کسب و کار مختص آن‌ها است. مشاوره‌‌ی بازاریابی اینستاگرام از صفر ریال شروع می‌شود. تنها کار یکه باید انجام دهید این است که تبحرتان را در این شبکه‌ی اجتماعی نشان دهید.

مطلب مرتبط:ایده پردازی: ۲۱ راه برای یافتن ایده های تقویت کننده کسب و کار

ایده های کسب و کار ۱۲. خدمات اشتراک پستی

قدمت این نوع خدمات چند سال بیشتر نیست. در ابتدا به نظر یک ایده‌ی مسخره می‌آمد ولی به سرعت به یک ایده کسب و کار جدید و موفق و منبع درآمد بسیاری از مردم تبدیل شد. به اختصار باید گفت که کاربران شما در این کسب و کار، محصولی که ترویج می‌کنید را دوست دارند و خواهان آن هستند. وقتی از طریق تکمیل فرم شرکت‌تان یا تکمیل فرم آنلاین به شما می پیوندند برای آن‌چه به آدرسشان ارسال می‌کنید به صورت ماهیانه مبلغی به شما پرداخت می‌کنند.

این بسته حاوی محصولی است که شما به ازای هر انتخاب‌شان برای کاربر انتخاب می‌کنید. به‌عنوان مثال: هر ماه سه بسته عطر مختلف با کیفیت خوب و قیمت ارزان برای مشتری ارسال می‌کنید. برای انجام این کسب و کار شما به یک وب‌سایت  و چند صفحه یا گروه در شبکه‌های مجازی نیاز دارید تالینک محصول‌تان را از طریق وب‌سایت‌تان آن‌جا به اشتراک بگذارید و فرآیند خرید را مشخص کنید. برای درآمدزایی بیشتر، باید موثر و کارآمد باشید.

۱۳. باشگاه ورزشی برای جوانان

این ایده کسب و کار برای کسانی مناسب است که به سلامتی بها می‌دهند یا با مشکلات سلامتی آشنایی دارند. این روزها آدم‌های بیشتری چاق هستند و با مشکلات سلامتی دست و پنجه نرم می‌کنند، ازاین‌رو به‌دنبال فرصتی هستند تا کاری در این زمینه انجام دهند. مردم به مراکزی مانند باشگاه ورزشی یا باشگاه بدنسازی نیاز دارند. برای راه‌اندازی یک باشگاه ورزشی به دستگاه‌های زیاد نیاز ندارید بلکه باید ایده‌های زیادیی داشته باشید. بنابراین، به‌جای این‌که روی دستگاه‌ها سرمایه‌گذاری کنید روی ایده‌های‌تان سرمایه‌گذاری کنید و ایده‌هایی به کار بگیرید که برای‌تان جلب مشتری کند.

۱۴. طراحی اپلیکیشن برای کودکان

امروزه کودکان بسیاری از زمان خود را پای کامپیوتر، تبلت و گوشی‌های هوشمند می‌گذرانند. با توجه به این‌که کودکان در عصر تکنولوژی و با تکنولوژی بزرگ می‌شوند والدین تمایل دارند کودکانشان از اپلیکیشن‌های مناسب و مفیدی استفاده کنند که به رشد و سرگرم‌شدن‌شان کمک کند. این ایده‌ی بسیار خوبی برای رسیدن به درآمد است. برای این‌که ایده‌های‌تان را به اپلیکیشنی برای گوشی‌های هوشمند یا تبلت تبدیل کنید باید با برنامه‌نویسی آشنا باشید. همچنین می‌توانید از نرم‌افزارهایی مانند unity 3d نیز استفاده کنید که در ساخت اپلیکیشن به شما کمک می‌کنند. انتخاب با شماست، زمان‌تان را صرف بازی‌های کامپیوتری کنید یا با ساخت آن‌ها به ثروت و شهرت برسید. وقتی کودکان بازی شما را به بازی‌های دیگر ترجیح بدهند به درآمد می‌رسید.

ایده های کسب و کار ۱۵. آموزش نرم‌افزار

تکنولوژی در دنیای مدرن امروز مرسوم و ارزا‌ن است. مردم برای مطالعه یا برای سرگرمی، کامپیوتر را به کتاب ترجیح می‌دهند. جوامع امروزی بسیار به کامیپیوتر وابسته هستند، از این رو یکی از بهترین راه‌های درآمدزایی از این کامپیوترها این است که آموزشگاه کامپیوتر آنلاین خودتان را که برنامه‌های مختلف کامپیوتری را آموزش می‌دهد راه‌اندازی کنید. پس از راه‌اندازی این آموزشگاه در شبکه‌های اجتماعی مختلف آن را تبلیغ کنید. تنها چیزی که برای این کار نیاز دارید علاقه به نرم‌افزارها و برنامه‌های کامپیوتری است که می‌توانید استفاده یا نصب آن‌ها را به دیگران آموزش دهید.

۱۶. کامیون غذای سیار

احتمالا کامیون غذای سیار پرهزینه است، ولی این مسئله به شما بستگی دارد که راهی پیداکنید و با حداقل هزینه آن را راه‌اندازی کنید.

حقیقت این است که افراد هر روز و همیشه به غذاخوردن نیاز دارند. تعدادی از ما دوست نداریم یا پول کافی نداریم که مدام در رستوران غذا بخوریم. پس به‌دنبال راهی سریع‌تر و ارزان‌تر برای صرف غذا می‌گردیم- یک کامیون سیار خوراکی. اطلاعات نشان می‌دهد صنعت کامیون‌های غذای سیار بالغ بر ۲.۵ میلیارد دلار گردش مالی داشته‌اند.

۱۷. نویسنده‌ی آزادکار

لازمه‌ی یک محتوای با کیفیت در اینترنت این است که گام به گام پیش بروید. روش جذابیت‌بخشی به محتوا تغییر اساسی داشته‌است. آدم‌ها به داده‌های فشرده، ضروری و مهم نیاز دارند. در دوره‌ای که تبلیغات استاندارد کم‌کم به فراموشی سپرده می‌شود، و تبلیغات به مرور  محدود می‌شوند، نیاز به فهرست مقالات مستقل و نوآورانه بیش‌تر و بیشتر می‌شود.

اگر با کلمات خوب بازی می‌کنید، و و می‌خواهید از سکوت و آرامش منزل‌تان بهره ببرید، این کار مختص شماست.

مطلب مرتبط: ایده های کسب و کارجدید : ۱۰ بهترین ایده برای شروع یک استارت آپ

ایده های کسب و کار ۱۸. مشاوره‌های موبایلی

ایده‌های کسب و کار جدید بسیاری در زمینه‌ی تلفن همراه وجود دارند. هنوز شرکت‌های بسیاری هستند که لازم است خودشان را به استفاده‌ی روزانه از تلفن همراه تطبیق دهند.

کسب و کار مشاوره‌ی سیار در زمینه‌ی استفاده از تلفن همراه، اجرایی کردن این فرآیند را به مشتریان آموزش می‌دهد. این کار یک چهارچوب کسب و کار با کیفیت را در سازمان راه‌اندازی می‌کند.

مطلب مرتبط: ۹۰ ایده‌ی کسب و کار با سرمایه گذاری کم

ایده های کسب و کار  ۱۹: برنامه‌ریزی مالی

امروزه دغدغه‌ی آدم‌ها این است که چگونه حساب‌های مالی‌شان را مدیریت کنند و پولشان را در مسیر درستی قرار دهند. اگر شما با پول میانه‌ی خوبی دارید و می‌دانید  چگونه و کجا باید آن را به‌کار گرفت، پس این کسب و کار مناسب شماست.

نقش شما در این‌جا این است که آینده‌ی مطمئنی را برای مشتری‌تان ترسیم و تضمین کنید. پس اگر از عهده‌ی این کار برمی‌آیید و می‌توانید اعتماد مشتری‌تان را جلب کنید و پولش را به کار بیاندازید دست به‌کار شوید.

۲۰. مربی ورزشی

امروزه کسب و کارهای مرتبط با ورزش رونق بسیاری یافته است. ورزشکاران حرفه‌ای سالانه پول زیادی به دست می‌آورند. ولی حقیقت این است افرادی که در اطراف آن‌ها هستند نیز پول زیادی کسب می‌کنند.

مربیان باتجربه و کاربلد به شهرت خوبی دست پیدا می‌کنند. هرچه به دنیای حرفه‌ای نزدیک‌تر شوید پولی بهتری برای‌تان رقم خواهد خورد.

مطلب مرتبط : ۱۰ چیز از راه اندازی کسب وکار جدید که هیچکس به شما نمی‌گوید

۲۱. طراح داخلی

یک طراح داخلی دائما با مباحث و آزمون‌های جدید روبروست. این کسب و کار ترکیب فوق‌العاده‌ای است از نوآوری، پیشرفت، تعهد و اشتیاق.

ایده های کسب و کار ۲۲:بلاگ‌نویسی

عصر آینده بر وبلاگ نویسی متمرکز است. به‌همین دلیل است که وبلاگ نویسی مورد اقبال و توجه قرار گرفته‌است.

اگر از ترکیب کردن، جستجو کردن، ضبط فیلم، عکاسی و از این قبیل کارها لذت می‌برید – پس شما مرد این کار هستید. به شهرت رسیدن در این زمینه دشوار است ولی اگر به شهرت برسید بهره‌ی زیادی از آن خواهید برد.

۲۳. مربی مراقبه

در زندگی‌های پرتتنش و پراسترس امروز مردم به دنبال آرامش هستند. این آرامش غالبا از طریق برخی فعالیت‌ها به دست می‌آید، به‌عنوان مثال، ماساژ یا یوگا.

با تعداد فزاینده‌ی افرادی که به‌صورت روزانه خواه برای تفریح یا آرامش به مراقبه می‌پردازند نیاز به مربیان مراقبه نیز رو به افزایش است.

۲۴. طراح گرافیک

برای ارائه‌ی محصول بسته‌بندی بسیار مهم است. در زمان مقایسه‌ی دو قلم، مشتریان معمولا بسته‌بندی زیباتر را انتخاب می‌کنند. از این‌رو امروزه طراحان بصری به تمامی شرکت‌ها و مؤسسات نفوذ کرده‌اند. برون دادهای مشهود این کسب و کار بسیار زیاد است. از طراحی وب  گرفته، تا طراحی لباس، و بسته بندی. یک طراح بصری می‌تواند از این مسئله بهره‌ی زیادی ببرد.

ایده های کسب و کار ۲۵: خرده‌فروشی آنلاین

آیا می‌دانستید که می توانید اجناس خودتان را در آمازون یا eBay بفروشید؟ این امکان در فروشگاه‌های دیگر هم ممکن است.

این فروشگاه‌های اینترنتی هر روز مهمانان و مشتریان زیادی دارند، این امر به شما فرصت می‌دهد اجناس‌تان را به تعداد قابل توجهی از افراد نشان دهید. یک کالای خوب و یک مشتری مشتاق، این موقعیت چیزی نیست جز یک بهره‌ی فوق‌العاده.

۲۶. متخصص تبلیغات آنلاین

در چند دهه‌ی اخیر، به‌خاطر اینترنت و تلفن همراه، فرصت‌های شغلی زیادی فراهم شده‌اند. روزنامه، رادیو و تلویزیون کم‌کم طرح‌های تبلیغاتی خود را از دست می‌دهند، حال آن‌که اینترنت برای تلاش‌های تبلیغاتی خود هر روز پول بیشتری به‌هم می‌زند.

از آن‌جایی‌که تعداد اسپانسرها در فضای اینترنت رو به گسترش است، اثرگذاری بسیار مهم است. پس جای خودتان را در این فضا پیدا و رشد کنید.

ایده های کسب و کار ۲۷. مشاوره‌ی سفر و گردشگری

این روزها مشاوره‌ی سفر و گردشگری با اقبال بیشتری روبرو است زیرا تعداد افراد بیشتری به مسئله‌ی سفر و گردشگری علاقمند شده‌اند. به لطف حمل و نقل ارزان‌قیمت تعداد سفرها افزایش یافته است و بسیار یاز افرادی که تجربه‌ی کافی در زمینه‌ی سفر ندارند می‌خواهند برای آرامش یا تغییر روحیه مسافرتی داشته باشند.

مشاوران در زمینه‌ی سفر و گردشگری، سفری را برای‌تان رزرو می‌کنند و خدماتی مناسب با بودجه‌تان تدارک می‌بینند و اطمینان حاصل می‌کنند که مشکلی برای مشتری‌شان پیش نمی‌آید.

مطلب مرتبط: ۱۴ ایده‌ی کسب و کار اینترنتی که از فردا می‌توانید آغاز کنید

ایده های کسب و کار  ۲۸: مشاوره‌ی ازدواج

این کسب و کار به‌نظر قدیمی ولی بسیار پرسود است. در زندگی‌های امروز مردم بسیار نگران انتخاب شریک زندگی‌شان هستند. بسیاری از آن‌ها ا زکمک افرادی کمک می‌گیرند تا تناسب‌شان با فرد موردنظرشان را بسنجد. در این‌جاست که مشاوره‌ی ازدواج اهمیت پیدا می‌کند و مشاور وارد عمل می‌شود.

۲۹. آب‌میوه فروشی

همه‌ي مردم آبمیوه دوست دارند. به‌ویژه در کشورهای گرم. شما می توانید مغازه‌ای افتتاح کنید و انواع نوشیدنی‌های سرد و آبمیوه بفروشید.

ایده های کسب و کار ۳۰. رستوران داری

رستوران‌داری یکی از بهترین و سودآورترین ایده‌های کسب و کاری برای رسیدن به پول نقد است. همه به غذای سالم و خوشمزه نیاز دارند. اگر به سرو کردن غذاهای سالم و خوشمزه علاقه‌مند هستید، این ایده مختص شماست. به خوبی می‌توانید انتظار ۲۵ درصد حاشیه‌ی سود را از این کسب و کار داشته باشید. اگر سرمایه‌ی کمتری دارید می‌توانید کارتان را از فروش غذا بر روی چرخ‌دستی شروع کنید.

مطلب مرتبط: ۹۰ ایده‌ی کسب و کار با سرمایه گذاری کم

ایده های کسب و کار ۳۱. کترینگ

دومین ایده‌ی سودآور کسب و کاری نیز از صنعت غذا است، بله درست حدس زدید کترینگ! شما می‌توانید کترینگ خودتان را راه بیاندازید. برای شروع یک کترینگ به سرمایه‌ی خیلی کمی نیاز دارید. با این‌حال، برای شروع این کسب و کار به یک تیم خوب، شامل یک آشپز، احتیاج است. حاشیه‌ی سود ۳۰ درصدی برای این کسب و کار مورد انتظار است.

مطلب مرتبط: ۱۰۱ ایده‌ی کسب و کار کوچک که آینده‌تان را می‌سازد

۳۲. فروشگاه اسنک‌های آماده‌ی صبحانه

افتتاح یک فروشگاه ’اسنک‌های آماده‌ی صبحانه‘ درواقع یک ایده‌ی کسب و کاری بسیار سودآور است. شما می‌توانید با یک سرمایه‌ی بسیار کم این کسب و کار را راه‌اندازی کنید. شما می‌توانید سود ۲۰-۲۵ درصدی از این کسب و کار انتظار داشته‌باشید.

۳۳. معاملات املاک

امروزه بخش املاک و مستغلات از رونق چندانی برخوردار نیست ولی قطعا با پروژه‌های و زیرساخت‌های جدید به رونق قابل توجهی دست پیدا خواهد کرد. اگر می‌خواهید با سرمایه‌ی کم به کسب و کار بپردازید، ‌این ایده برای شما عالی است. در این کسب و کار شما برای هر معامله، تنها یک درصد کمیسیون دریافت می‌کنید، با این‌حال، اگر یک پروژه‌ی با ارزش بالا را معامله کنید، این حاشیه‌ی سود بسیار بالا خواهد بود.

۳۴. سالن بازی یا سرگرمی

سالن بازی یک ایده‌ی کسب و کاری سودآور است. برای این کار به سرمایه‌ی اندکی نیاز دارید. زمانی‌که از نقطه‌ی سود سربه‌سری عبور کنید می‌توانید انتظار یک حاشیه‌ی سود ۲۰-۲۵ درصدی داشته‌باشید.

در مورد این ایده، موقعیت مکانی تأسیس این سالن مهم است. شما برای عملی کردن این ایده به یک مکان شیک یا یک مرکز خرید نیاز دارید. چنان‌چه تمایل دارید که سرمایه‌ی بیشتری برای این‌کار اختصاص دهید می‌توانید سالن بازی‌های تم‌دار افتتاح کنید، مانند بازی و سرگرمی بولینگSVM  و فانکی مانکی.

مطلب مرتبط: ۱۴ ایده‌ی کسب و کار اینترنتی که از فردا می‌توانید آغاز کنید

۳۵. گروه‌های آموزشی یا حرفه‌ای

تحصیل همیشه موضوعی نو محسوب می‌شود. می‌توانید کلاس آموزشی یا گروه‌های مهارتی تشکیل دهید. فقط باید در موضوعی که می‌خواهید کارتان را شروع کنید دانش خاصی داشته‌باشید. در این ایده‌ی کسب و کار حاشیه‌ی سود ۵۰ درصدی برای شما متصور است.

می‌توانید کلاس‌های تخصصی مانند آیتلس، آموزش زبان خارجی یا کلاس‌های مبتنی بر سرگرمی برگزار کنید.

۳۶. فروش و تعمیر موبایل

شما می‌توانید از رشد روزافزون استفاده از گوشی‌های هوشمند به نفع خودتان بهره بگیرید و یک فروشگاه فروش و تعمیر موبایل افتتاح کنید. لازم است که در این کار سرمایه‌گذاری کنید و حاشیه‌ی سود ۵-۱۰ درصدی برای شما متصور است.

مطلب مرتبط: ۴ نکته برای تست ایده‌ی کسب و کار تان

ایده های کسب و کار ۳۷. کاریابی

شما می توانید مؤسسه‌ی کاریابی خودتان را تأسیس کنید و در پیداکردن یک شغل به دیگران کمک کنید. افتتاح یک مؤسسه‌ی کاریابی به سرمایه‌ی اندکی نیاز دارد. حاشیه‌ی سود ۳۰-۴۰ درصدی از این کسب و کار انتظار می‌رود.

۳۸. باشگاه ورزشی

تأسیس یک باشگاه ورزشی ایده‌یسودآور بعدی است. برای افتتاح یک باشگاه ورزشی به سرمایه نیاز دارید. محلیت برای موفقیت یک باشگاه از اهمیت بسزایی برخوردار است.پس از گذر از مرحله‌ی سود سربه‌سری می توانید حاشیه‌ی سود ۲۰-۳۰ درصدی را انتظار داشته‌باشید.

۳۹. آژانس تبلیغاتی

یک شرکت تبلیغاتی خوب مثل یک معدن طلا است و می‌توانید حاشیه‌ی سود قابل توجهی از آن کسب کنید. شما می توانید با تولید و فروش آگهی‌های تبلیغاتی برای شرکت‌ها پول به‌دست بیاورید. تبلیغات شکل‌های مختلفی دارد و هم به صورت آنلاین (برخط) صورت می گیرد و هم آفلاین (غیربخط). برای تأسیس یک آژانس تبلیغاتی باید به سختی کار کنید.

ایده های کسب و کار ۴۰. خدمات کاریابی

می‌توانید شرکت خودتان را تاسیس کنید و به سایر شرکت‌ها خدمات استخدامی ارائه دهید. فقط به اطلاعات خوبی درباره‌ی جویندگان کار نیاز دارید. تنها کافی است یک فرد جویای کار را به یک شرکت ارجاع دهید و از این طریق کسب درآمد کنید.

مطلب مرتبط:  ۳۷ ایده‌ی کسب و کار کم هزینه و پرسود

۴۱. برگزار کننده‌ی جشن‌ها

جشن گرفتن در کلان شهرها یک نوع فرهنگ است. اگر قصد دارید در یک کلان‌شهر کسب و کاری به راه بیندازید، ارائه‌ی خدمات برنامه‌ریزی برای یک جشن می-تواند ایده‌ی کسب و کار خوبی باشد.

۴۲. خدمات رسانه‌های اجتماعی

امروزه رسانه‌های اجتماعی نقش بزرگی در کسب و کار بازی می‌کنند. بسیاری از شرکت‌ها به دنبال متخصص و تهیه‌کننده‌ی خدمات رسانه‌های اجتماعی هستند. می-توانید شرکت خودتان را تاسیس کنید که برای کسب و کارها سایه‌نویسی انجام دهد، و در وبلاگ‌ها، لینکدین و صفحات فیسبوک و حساب‌های توئیتر محتوا بارگذاری کند.

۴۳.  خدمات ترجمه

امروزه شرکت‌های بسیاری در سراسر دنیا کار می‌کنند و گاهی در ارتباط با زبان‌های مختلف دچار مشکلاتی می‌شوند. یک خدمات ترجمه برای برگردان هر نوع سندی لازم است، اما بهترین منبع درآمد آن‌ها شرکت‌های درمانی و قانونی خواهد بود. می‌توانید در یک یا دو زبانی که به خوبی صحبت می‌کنید تخصص یابید یا مترجمانی استخدام کنید به چندین زبان تسلط داشته باشند.

مطلب مرتبط: ۱۰۱ ایده‌ی کسب و کار کوچک که آینده‌تان را می‌سازد

۴۴. تجهیزات ویدئو کنفرانس و اتاق جلسه

بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های کوچک و متوسط، تجهیزات ویدئو کنفرانس یا اتاق جلسه ندارند. اگر فضا، سرمایه، و تخصص ساخت تجهیزات ویدئوکنفرانس یا اتاق جلسه دارید، می‌توانید به فکر کسب درآمد از این طریق باشید.

ایده های کسب و کار ۴۵. خدمات تور درمانی

هزینه‌ی درمان در هند، در مقایسه با کشورهای خارجی بسیار کمتر است. به همین خاطر است که بسیاری از ملیت‌های خارجی برای جراحی یا درمان‌های پزشکی به هند سفر می‌کنند. می‌توانید یک شرکت خدماتی تاسیس کنید و به ملیت‌های خارجی که برای درمان به کشورتان سفر می کنند سرویس دهید.

۴۶. خدمات مشاوره‌ی تغذیه

امروزه اکثر افراد در مورد خوراکی‌هایی که می‌خورند نگران هستند و اغلب به دنبال راهنمایی درباره‌ی عادات غذایی و برنامه‌ی رژیمی هستند. اگر در این زمینه تخصص دارید می‌توانید یک شرکت خدمات مشاوره‌ی تغذیه تاسیس کنید. توصیه‌ی من آن است که برای این کسب و کار، یک متخصص تغذیه‌ی خوب استخدام کنید.

۴۷. دلال ماشین‌های دست‌دوم

امروزه برای بسیاری از افراد قشر متوسط، خرید ماشین رویایی است که تنها عده‌ی معدودی می‌توانند دنبال کنند. ممکن است به خاطر بی‌پولی باشد. بسیاری از آن‌ها خرید ماشین دست‌دوم را انتخاب می‌کنند. می‌توانید با دلالی ماشین‌های دست‌دوم یک کسب و کار شروع کنید و بر مبنای کمیسیون کار کنید.

ایده های کسب و کار ۴۸. خدمات تعمیرگاه سیار

راه‌اندازی یک تعمیرگاه سیار با داشتن نیروی انسانی/تعمیرکاران، ایده‌ی خوبی برای کسب و کار است چرا که ماشین‌ها معمولا در مناطقی خراب می‌شوند که تعمیرگاهی در دسترس نیست. برای شروع این کسب و کار، فقط به مکانیک‌هایی خوب و یک موتورسیکلت نیاز دارید.

۴۹. خدمات تزیین اتومبیل

امروزه همه افراد قادر نیستند از پس خرید خودروهای خارجی بربیایند و اغلب برای طراحی و ظاهر خوب به دنبال اصلاح خودروی خود هستند. این امر موجب تولد یک کسب و کار خوب به نام خدمات تزيين اتومبیل شده است.

۵۰. آموزشگاه رانندگی

آموزشگاه رانندگی یک کسب و کار همیشه پررونق است زیرا روزبه روز به تعداد اتومبیل‌ها افزوده می‌شود و افراد بیش‌تری می‌خواهند رانندگی یاد بگیرند. برای شروع این کسب و کار، به تعدادی اتومبیل و تیم مجربی از رانندگان نیاز دارید که بتوانند رانندگی را آموزش دهند.

مطلب مرتبط: ۱۴ ایده‌ی کسب و کار اینترنتی که از فردا می‌توانید آغاز کنید

۵۱. ایده کسب و کار پارکینگ خودرو

خدمات پارکینگ خودرو یک مفهوم جدید است، همان طور که می‌دانید پارک خودرو در منطقه‌ای شلوغ همیشه مشکل ساز است، اگر فضای عظیمی دارید می‌توانید از آن فضا برای تامین یک پارکینگ امن و مطمئن استفاده کنید.

مطلب مرتبط: ۴ نکته برای تست ایده‌ی کسب و کار تان

ایده های کسب و کار ۵۲.  شرکت پیک‌

خدمات پیک‌رسانی یک کسب و کار قدیمی است. امروزه بسیاری از افراد به دنبال قیمت‌های بهتر حمل‌ونقل و ارسال زمان‌بندی شده هستند. اگر از پس آن برمی‌آیید این کسب و کار برای شما است.

۵۳. خدمات غذایی سیار

ارائه‌ی غذای سالم و خوشمزه ایده‌ی بسیار خوبی است و به شکل خدمات سیار هم هست. می‌توانید به شروع یک خدمات غذای سیار فکر کنید. در این کسب و کار به سرمایه‌ی عظیمی نیاز ندارید اما باید غذای سالم و خوشمزه ارائه دهید.

۵۴. بسته‌بندی و جابه‌جایی

در این کسب وکار به مهارت بسته‌بندی تمام وسایل یک خانه در چند جعبه نیاز دارید.  یک صاحبخانه خوشحال خواهد شد که از چنین دردسری خلاص شود و در ازای مبلغی کار را به شما بسپارد. این یک ایده‌ی کسب وکار با حداکثر تعداد مشتریان است.

ایده های کسب و کار ۵۵. خدمات هم‌سفری

هم‌سفری به معنی سوار شدن چند نفر در یک ماشین برای حرکت به سوی مقصدی مشابه است. با این کار هزینه‌ی سوخت تقسیم می‌شود و به این ترتیب در مخارج افراد صرفه‌جویی می‌شود. درحالی که کارمندان و بچه‌های مدرسه‌ای به صورت غیررسمی همین کار را می‌کنند، لازم است این کار به صورت رسمی هم انجام شود. می-توانید با شناسایی مشتریان بالقوه، ارتباط دادن آن‌ها با یکدیگر و گرفتن مبلغی بخاطر راحتی این سرویس، کار را شروع کنید.

۵۶. مشاوره‌ی سبز

آینده به فناوری‌های سبز وابسته است و هر روز کسب و کارهای بیش‌تری به سوی سبز شدن می‌روند. اگر مهارت و دانش ذخیره‌ی انرژی را دارید می‌توانید این کسب و کار را شروع کنید.

ایده های کسب و کار ۵۷. بوتیک داری

بوتیک یک ایده‌ی همیشه پررونق است. چیزی که نیاز دارید یک مکان تجاری خوب و طیفی از محصولات مطابق با سلیقه‌ی کنونی بازار است.

۵۸. شیرینی‌فروشی

شیرینی‌فروشی یک ایده‌ی کسب و کار دیگر است. اغلب افراد برای فستیوال‌ها و مناسبت های مختلف به دنبال شیرینی هستند. می‌توانید با راه‌اندازی یک شیرینی-فروشی نیاز آن‌ها را برطرف کنید.

۵۹. نگهداری از آکواریوم

رپورتاژ

آکواریوم‌ها نیز به پاک‌سازی و نگهداری دارند. افرادی که وقت ندارند اغلب برای نگهداری آکواریوم خود به کمک دیگران نیاز دارند.

ایده های کسب و کار ۶۰.  تاکسی سرویس

افراد ترجیح می‌دهند با پرداخت مبلغی اضافه، تاکسی بگیرند. این کار منجر به تولد ایده‌ی کسب و کاری به نام تاکسی سرویس شده است.

ایده های کسب و کار ۶۱. کارواش

یک ماشین تمیز بهتر به نظر می‌رسد و مایه‌ی فخر و مباهات است. آدم‌ها دوست دارند یک خودروی تمیز سوار شوند و برای حاضرند برای شستشوی آن هزینه کنند و به همین خاطر تعداد کارواش‌ها رو به رشد است.

مطالب مرتبط: ۱۱ اصل حیاتی که صاحبان کسب و کارهای کوچک باید بدانند

۶۲. خدمات تنظیم فرمان و باد لاستیک خودرو

تنظیم فرمان و باد لاستیک‌ها برای هدایت بهتر فرمان ماشین و عمر طولانی‌تر تایرها مهم است. خودروها پس از هر ۵۰۰۰ کیلومتر به تنظیم فرمان و باد لاستیک نیاز دارند پس شروع این کسب و کار ایده‌ی خوبی است.

مطلب مرتبط: ۱۸ ایده‌‌ی کسب و کار سبز که با راه اندازی آن ها زمین را نجات می دهید

۶۳. خرید و فروش محصولات دست‌دوم

این کسب‌ وکار برای کسانی است که قادرند زیبایی را در چیزهای کهنه بیابند. در این کسب و کار، ببرای کسب درآمد محصولات دست دوم خرید و فروش می‌کنید.

ایده های کسب و کار ۶۴. فروشگاه سبز

همان‌طور که افراد بیش تر و بیش‌تری از چگونگی آسیب دیدن زمین به دست انسان آگاه می‌شوند، به سمت محصولاتی گرایش پیدا می‌کنند که به محیط زیست آسیب نمی-زنند. یک فروشگاه سبز، و ترجیح آنلاین راه‌اندازی کنید، زیرا دسترسی به چنین محصولاتی همیشه ساده نیست. این کار می‌تواند هم مشکل‌گشا و هم ایده‌ی خوبی برای کسب درآمد باشد.

۶۵. مراقبت از حیوانات خانگی

اگر عاشق حیوانات هستید این کسب و کار برای شما ساخته شده است. آن‌چه نیاز دارید، افراد ثروتمندی است که حیوان خانگی دارد اما قادر به مراقبت از آن‌ها نیستند. می‌توانید برای نگهداری از حیوان خانگی‌شان پول بگیرید. این ایده در مناطق شهری بسیار خوب است.

۶۶. دکوراسیون داخلی

این یک ایده‌ی کسب و کار قدیمی و همیشه سبز است. این کسب وکار نیازمند مستلزم مهارت ویژه و خلاقیت و نیرویی متقاعدکننده است.

۶۷.  خدمات باغبانی

ارائه‌ی خدمات باغبانی به نظر ایده‌ی عجیبی است اما امروزه شرکت‌های بسیاری، خدمات باغبانی خوب ارائه می‌کنند. این کسب وکار پا به پای کسب و کار املاک در حال رونق یافتن است.

۶۸. خدمات تعمیر وسایل

این یم ایده‌ی کسب و کار کوچک است که برای آن فقط به مهارت تعمیر وسایل خانگی نیاز دارید. می‌توانید کار تعمیر را سیار انجام دهید تا بتوانید در مکان‌های مختلف خدماتی ارائه کنید. مهارت بازاریابی خوب می‌تواند این کسب وکار را موفق کند.

ایده های کسب و کار ۶۹. آژانس امنیتی

امروزه امنیت نیاز همه است. راه‌اندازی یک آژانس امنیتی واقعا ایده‌ی خوبی برای کسب‌ و کار است. آن‌چه نیاز دارید نیروی امنیتی تعلیم دیده یا نیروهای سابق ارتش است.

۷۰. امنیت سایبری و امنیت فناوری اطلاعات

با استفاده‌ی روزافزون اینترنت، جرایم مرتبط با آن به طرز چشم‌گیری افزایش یافته است. درپارتمان سازمانی و قانونی همواره به دنبال کارشناسان خبره‌ی امنیت آی‌تی و سایبری هستند. اگر در خدمات امنیت آی‌تی مهارت دارید می-توانید این مهارت را به یک ایده‌ی کسب و کار خوب تبدیل کنید.

ایده های کسب و کار ۷۱. مدیریت بلایا

ارائه‌ی خدمات مدیریت بلایای طبیعی ایده‌ی دیگری است. یک بلای طبیعی مانند سیل، زلزله یا حمله‌ی تروریستی ممکن است زندگی را سخت کند. امروزه مدیریت خطرات مرتبط با بلایا یک چالش است. یک شرکت مدیریت بلایا می‌تواند فرآیندها و راه حل‌هایی ارائه دهد که خطر را چه برای دارایی‌ها و چه برای زندگی افراد به حداقل برساند.

۷۲. ایده کسب و کار خدمات کارآگاهی

امروزه افراد بیش‌تر و بیش‌تری در حال پذیرش فرهنگ غرب هستند، این امر نیاز به جاسوس یا کارآگاه را ایجاد کرده است. امروزه افراد و شرکت‌های زیادی از خدمات شرکت‌های کارآگاهی استفاده می‌کنند.

۷۳. نیازمندی‌های محلی

در کسب و کار تبلیغات نیازمندی‌های محلی، باید از اشخاص یا صاحبان کسب و کار تبلیغات بگیرید و به صورت آنلاین یا در مجلات و روزنامه‌ها منتشر کنید. کسب و کار نیازمندی‌های محلی همواره موفق است زیرا تبلیغات و بازاریابی فعالیت‌های مهمی برای هر کسب و کار هستند و افراد حاضرند برای آن پول خرج کنند.

۷۴. خدمات دی‌جی

خدمات دیسک‌جوکی (دی‌جی) یک ایده‌ی کسب و کار پاره‌وقت است. افراد در مناسبت‌های مختلف به دنبال دی‌جی هستند. اگر در موسیقی مهارت دارید می-توانید در این کسب و کار موفق شوید.

۷۵. همسریابی

ازدواج‌ها در آسمان مقدر شده‌اند اما باید روی زمین پیدا شوند. با این اوصاف، ایده‌ی کسب و کار بعدی که معرفی می‌کنیم، ارائه‌ی خدمات همسریابی است. این کسب و کاری ایده‌آل برای زنان خانه‌دار است.

ایده های کسب و کار ۷۶. مشاور املاک

بسیاری از افراد به دنبال یک خانه‌ی خوب برای زندگی هستند. یا خانه می-خرند یا آن را رهن می‌کند، در هر صورت به یک مشاور املاک نیاز دارند، بنابراین راه‌اندازی آژانس املاک هم ایده‌ی خوبی است.

۷۷. تجهیزات آتش‌نشانی

در حال حاضر نگهداری تجهیزات آتش‌نشانی مانند یک کپسول آتش‌نشانی و سیستم اعلام حریق، در ساختمان‌ها ضروری است. همین امر موجب تولد ایده‌ی کسب و کار راه‌اندازی فروشگاه لوازم آتش‌نشانی می‌شود.

۷۸. آژانس مسافرتی

راه‌اندازی یک آژانس مسافرتی ایده‌ی کسب و کار بسیار خوبی است. آدم‌ها می-خواهند آرامش کسب کنند و آزادانه از تعطیلات‌شان لذت ببرند. دلشان نمی‌خواهد نگران بلیط، رزرو هتل، و چیزهای دیگر باشند. آن‌ها حاضرند پول خوبی به یک آژانس مسافرتی بدهند که این کارها را برایشان انجام دهد.

۷۹. مشاوره‌ی مرکز داده

این ایده‌ی کسب و کار به فناوری اطلاعات مربوط است. نیازمند دانش و مهارت ویژه‌ای در ساخت یک مرکز داده است. اگر در این حوزه مهارت دارید می‌توانید یک کسب و کار مشاوره‌ی مرکز داده را راه‌اندازی کنید.

ایده های کسب و کار ۸۰. راهنمای شغلی

به دلیل وجود گزینه‌های متعدد شغلی، اغلب والدین یا دانش‌آموزان سردرگم می‌شوند و به دنبال مشاوره‌ی حرفه‌ای هستند. می‌توانید با دریافت مبلغی ببه ان‌ها کمک کنید.

۸۱. رزومه نویسی

رزومه سند مهمی برای به دست آوردن یک شغل است. اغل افراد به دنبال یک رزومه‌نویس حرفه‌ای هستند. اگر در رزومه‌نویسی مهارت دارید می‌توانید این کسب و کار را شروع کنید.

۸۲. خدمات ابری یا میزبانی

بسیاری از شرکت‌های کوچک ترجیح می‌دهند برای نیازهای ابتدایی سرورهایشان از خدمات میزبانی ابری استفاده کنند. اگر سرمایه و دانش ان را دارید، می‌توانید خدمات ابری یا میزبان را شروع کنید.

ایده های کسب و کار ۸۳. کلوپ سلامتی

بسیاری از افراد معتقدند ”سلامتی ثروت“ است و به همین دلیل از سلامتی‌شان به خوبی استفاده می‌کنند. برای ورزش روزانه ترجیح می‌دهند به باشگاه ورزشی یا کلوپ سلامتی بروند. راه‌اندازی یک کلوپ سلامتی در منطقه‌ی پولدارنشین می‌تواند شما را موفق کند.

۸۴. خدمات غذای ارگانیک

ارائه‌ی خدمات غذای ارگانیک ایده ای جدید اما نوآورانه است.  امروزه افراد بیش‌تر و بیش‌تری از سلامتی خود آگاه می‌شوند. در حال حاضر خوراکی‌های ارگانیک بزرگ‌ترین مسئله در مصرف غذای سالم است. حتی با وجود آن که گران‌تر هستند، بسیاری از افراد ثروتمند حاضرند به هرقیمتی خوراکی ارگانیک بخرند.

ایده های کسب و کار ۸۵. کلاس آشپزی

ایده‌ی دیگری در ارتباط با غذا، کلاس آشپزی است. اگر یک زن خانه‌دار هستید و در آشپزی مهارت دارید می‌توانید کلاس آشپزی خودتان را به راه بیندازید.

۸۶. خدمات برنامه‌ریزی مالی

در کسب و کار برنامه‌ریزی مالی، باید درباره‌ی سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی مالی به مشتری مشاوره بدهید. توصیه می‌کنیم پیش از شروع این کسب و کار، گواهی برنامه‌ریزی مالی بگیرید.

۸۷. فروشگاه اسباب‌بازی

بچه‌ها اسباب بازی را دوست دارند. می‌توانید یک فروشگاه اسباب‌بازی کوچک در منطقه‌ی خودتان درست کنید. می‌توانید در فروشگاه‌تان اسباب بازی‌های رویایی نگهدارید.

ایده های کسب و کار ۸۸. خدمات الکتریکی

اغلب افراد برای رفع نیازهای خانه یا کارشان، به دنبال خدمات الکتریکی هستند. اگر دانش این حوزه را دارید می‌توانید با ارائه‌ی خدمات الکتریکی، کسب و کار خودتان را به راه بیندازید.

۸۹. درمان زیبایی و اسپا

اگر می‌خواهید کار جدیدی انجام دهید، می‌توانید به راه‌اندازی درمان زیبایی و اسپا فکر کنید. افراد سطح بالا همیشه به دنبال خدمات درمان زیبایی و اسپای خوب هستند.

۹۰. فروشگاه کتاب آموزشی

دانش‌اموزان و عاشقان کتاب همیشه دنبال کتاب هستند. این می تواند نقطه‌ی شروع یک کتابفروشی باشد. این کسب و کار همیشه پررونق است زیرا آموزش هیچ-وقت کساد نمی‌شود.

ایده های کسب و کار ۹۱. سالن بازی

بچه‌ها معمولا به دنبال یک محل بازی یا ایستگاه بازی هستند. می‌توانید سالن بازی خود را بازی کنید و فقط به چند ایستگاه بازی و ایکس‌باکس نیاز دارید.

۹۲. عکاسی

اگر در عکس گرفتن خوب هستند می‌توانید به عکاس شدن فکر کنید. عکاس شدن به خودی خود یک کسب و کار است. در هر مناسبت کاری یا منفردی، افراد به عکاس نیاز دارند.

۹۳. آژانس تبلیغاتی

در یک آژانس تبلیغاتی، می‌توانید از از یک فرد یا یک شرکت تبلیغات می‌گیرید و روی بیلبوردی در یک مکان عمومی نمایش می‌دهید.

ایده های کسب و کار ۹۴.  مشاور سئو

با افزایش تب اینترنت، نیاز به یک مشاور سئو افزایش یافته است. هر صاحب وب‌سایتی برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود در موتور جستجو به دنبال یک مشاور سئوی خوب است.

مطلب مرتبط: ۱۸ ایده‌ی کسب و کار اینترنتی که پول‌ساز هستند

۹۵. فروشگاه مواد لبنی یا شیر

را‌ه‌اندازی یک لبنیاتی، ایده‌ای قدیمی اما موثر برای کسب و کار است. پیش از شروع این کار باید مطمئن شوید در منطقه‌ی شما فروشگاه مواد لبنی دیگری وجود ندارد.

۹۶. فروش باتری و جای شارژ

امروزه تقریبا همه‌ی وسایل دارای باتری هستند و عمر یک باتری محدود است. این باتری‌ها باید پس از چند سال شارژ شوند. پس راه اندازی یک فروشگاه جای شارژ و باتری ایده‌ی خوبی است.

۹۷. فروش لوازم عتیقه

افراد ثروتمند پول زیادی را صرف خرید اشیا و لوازم عتیقه می‌کنند. راه انداختن یک عتیقه فروشی خوب ایده‌ی خوب دیگری است. این ایده به مقدار زیادی سرمایه نیاز دارد.

ایده های کسب و کار ۹۸. کنترل آفات

ارفاد اغلب به دنبال کنترل آفات در خانه و محل کار هستند. به همین منظور، می‌توانید با کنترل آفات کسب و کار خودتان را شروع کنید.

۹۹. ایده کسب و کار ساخت تبلیغات

اگر ذهن‌تان خلاق است می‌توانید به یک غول تبلیغات تبدیل شوید. شرکت‌ها اغلب دنبال کسی هستند که خلاق باشد و به تبلیغات‌شان ارزش بدهد.

ایده های کسب و کار ۱۰۰. انیمیشن‌ساز

امروزه کسب و کار انیمیشن و بازی به سرعت جت در حال رشد است. اگر دانش ساخت کارتون و انیمیشن‌سازی را دارید می‌توانید در این دنیا موفق شوید.

۱۰۱. خدمات دستیار خانه

امروزه دستیاران و خدمتکارها بسیار مورد نیاز هستند. آدم‌ها حاضرند برای دریافت دستیاران خوب هزینه کنند. می‌توانید ارائه‌ی خدمات دستیار خانه را شروع کنید و ماهیانه هزینه‌ی شارژ بگیرید.

۱۰۲. نصب و خدمات اچ‌وی‌ای‌سی

هر خانه و دفتری مجهز به تهویه‌ی هوا است. اگر در این زمینه خبره هستید یا در نظر دارید در آن تخصص یابید، می‌توانید کسب و کار خودتان را برای نصب و خدمات اچ‌وی‌ای‌سی راه‌اندازی کنید.

ایده های کسب و کار ۱۰۳. خدمات خیاطی

راه‌اندازی یک خیاطی کوچک ایده‌ی خوبی برای یک زن خانه دار ات. این ایده حتی به سرمایه‌ی زیادی هم نیاز ندارد.

۱۰۴. کسب و کار جمع‌آوری بدهی

امروزه افراد زیادی وام می‌گیرند و اقساط خود را به موقع پرداخت نمی‌کنند. برای جمع‌آوری مبلغی چشم‌گیر، بانک آژانس های جمع‌آوری بدهی را مامور می‌کند که پول‌های معوقه را جمع‌آوری کنند.

۱۰۵. فروشگاه ابزارآلات ماشینی و الکتریکی

می‌توانید به راه‌اندازی یک فروشگاه ابزارآلات ماشینی و الکتریکی فکر کنید. این محصولات همواره مورد نیاز هستند.

۱۰۶. فروشگاه ظروف و وسایل آشپزخانه استیل

ظروف و وسایل آشپزخانه‌ی استیل در هر خانه‌ای مورد نیاز هستند بنابراین راه‌اندازی فروشگاه وسایل استیل در جایی کوچک می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد.

ایده های کسب و کار ۱۰۷. فروش و خدمات آبگرمکن

اگر می‌خواهید در بخش لوازم خانگی کسب و کاری به راه بیندازید، می توانید به فروش و خدمات آبگرمکن فکر کنید. می‌توانید آبگرمکن برقی و گازی بفروشید.

۱۰۸. فروش و خدمات تصفیه‌کننده‌ی آب

فروش و خدمات دستگاه‌های تصفیه‌کننده‌ی آب ایده‌ی خوبی در بخش لوازم خانگی است.

۱۰۹. فروشگاه آهن آلات و تخته‌های چندلایی

با رشد نیاز به مبلمان در بخش لوازم خانگی،‌ تاسیس یک فروشگاه آهن آلات و تخته‌های چندلایی می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد.

۱۱۰. فروشگاه کتاب‌های دست‌دوم

اگر فروشگاه کوچکی دارید و می‌خواهید یک کسب و کار با سرمایه‌ی اندک را آغاز کنید می‌توانید به فکر راه‌اندازی یک فروشگاه کتاب‌های دست دوم باشید.

ایده های کسب و کار ۱۱۱. بازاریابی شبکه‌ای

امروزه شرکت‌های بازاریابی چندسطحی، فرصت‌های کسب و کار خوبی فراهم می-کنند. اگر در بازاریابی و فروش خبره هستید، می‌توانید این کسب و کار را با هزینه‌ی بسیار اندک شروع کنید.

۱۱۲. فروشگاه عینک

می‌توانید کسب وکار کوچکی برای بینایی‌سنجی و قاب عینک راه‌انداز کنید. هم-چنین می توانید در کنار آن اقلامی چون ساعت هم بفروشید.

۱۱۳. فروشگاه الکترونیکی

اگر می‌توانید سرمایه‌ی خوبی جمع کنید، می‌توانید با فروش وسایل الکترونیکی چون تلویزیون، ال‌سی‌دی، ام‌پی‌تری پلیر و … کسب و کاری به راه بیندازید.

۱۱۴. بی‌پی‌او (برون‌سپاری فرایند کسب و کار)

اگر فضا دارید و مایلید مقداری پول سرمایه‌گذاری کنید، برون‌سپارری فرآیند کسب و کار می‌تواند فرصت خوبی باشد.

۱۱۵. کارشناس تغدیه

افرادی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند برای رژيم روزانه‌ی خود از یک متخصص تغذیه مشورت می‌گیرند. می‌توانید مسیری حرفه‌ای را برای تبدیل شدن به یک متخصص تغذیه در پیش بگیرید.

ایده های کسب و کار ۱۱۶. راه اندازی فست‌فود

باز کردن یک مغازه‌ی فست‌فود، به ویژه در منطقه‌ای کاری یا کنار مدارس درآمدی خوب به همراه خواهد داشت.

۱۱۷. راه اندازی نانوایی

می‌توانید نانوایی خودتان را داشته باشید. این کسب و کار به مهارت پخت نان،‌ کیک و دیگر اقلام مشابه نیاز دارد.

ایده های کسب و کار ۱۱۸. غذای خانگی

اگر در پختن غذا مهارت دارید می‌توانید کسب و کار غذای خانگی را شروع کنید.

۱۱۹. خدمات آسیاب آرد

آسیاب آرد نیز می‌تواند ایده‌ی دیگری باشد. این ایده در مناطق مسکونی جواب می‌دهد و به سرمایه‌ی خوبی نیاز دارد.

۱۲۰. خدمات خرید و فروش بازار سهام

یک موسسه‌ی خرید و فروش بازار سهام باز کنید و از کاربر نهایی حق دلالی بگیرید. این یک ایده‌ی کاملا رقابتی است زیرا شرکت‌های زیادی در این زمینه مشغول به کار هستند.

ایده های کسب و کار ۱۲۱. مشاور سئو

آیا از فوت و فن موتورهای جست‌وجو سر در می‌آورید، و در برنامه‌هایی نظیر گوگل آنالیتیکس مهارت دارید؟ صاحبان بیش‌تر شرکت‌های کوچک متوجه‌ی این حقیقت نیستند که بهینه‌سازی موتور جست‌وجو (سئو) چه‌قدر می‌تواند بر کسب و کارشان تاثیر‌گذار باشد. قدرت سئو را به صاحبان کسب و کارها آموزش دهید تا بتوانند فضای وب‌گاه‌های‌شان را به فنون و ویژگی‌های سئو مجهز کنند. با استفاده از مهارت‌های‌تان به صاحبان کسبب و کارها نشان دهید چگونه می‌توانند به درستی اطلاعات تحلیلی مربوط به وب‌گاه‌شان را مطالعه و به درستی از آنها استفاده کنند، و چگونه با استفاده از واژگان کلیدی و ساختار محتوا، ترافیک بیش‌تری برای خود ایجاد کنند.

مطلب مرتبط: ۱۰ گام ساده برای راه اندازی کسب و کار جدید

۱۲۲. مربی‌گری کسب و کار

اگر دانش و تجربه‌ی زیادی در زمینه‌ی کسب و کار دارید، چرا کسب و کاری راه‌اندازی نمی‌کنید که در آن، راه موفقیت را به کارآفرینان مشتاق نشان دهید. می‌توانید با استفاده از مهارت‌های‌تان به صاحبان جدید کسب و کار کمک کنید تا کارشان را به خوبی آغاز کنند و کارآفرینان باتجربه را نیز کمک کنید تا از بازار عقب نیفتند. هم‌چنین می‌توانید با نوشتن مقالاتی در مورد کسب و کار و ارسال آنها در شبکه‌های اجتماعی نظیر لینکدین، میزان دانش و مهارت‌های‌تان را به دیگران نشان دهید و برای خود مشتری دست و پا کنید.

مطلب مرتبط: ۱۰ چیز از راه اندازی کسب و کار جدید که هیچکس به شما نمی‌گوید

۱۲۳. خرده‌فروشی اقلام خاص

اداره‌ی فروشگاه‌هایی که در آنها اقلام خاصی به فروش می‌رسند نیاز به دانش خاصی دارد. اگر چنین دانشی را داشته باشید، می‌توانید یک فروشگاه برخط (آنلاین) تاسیس کنید و به همه‌ی مشتری‌هایی دسترسی بیابید که به دنبال محصولات خاص‌تان هستند. برای هر چیزی یک مخاطب وجود دارد؛ خواه لوازم ساخت خانه‌های عروسکی باشد یا تولید غذاهای ارگانیک برای سگ‌ها. از طریق خدمات میزبانی وب به همراه امکاناتت خرید برخط (آنلاین) یا با نرم‌افزار تجارت الکترونیک می‌توانید در هر لحظه کسب و کارتان را عملیاتی کنید. حتی بسیاری از فروشندگان حاضر هستند محصولات را از جانب شما به مشتری تحویل دهند، که این مسئلهه باعث می‌شود دیگر نیاز چندانی به انبار نیز نداشته باشید. آمازون این ایده کسب و کار اینترنتی را حد کمال رسانده است.

۱۲۴. مشاور رسانه‌های‌ اجتماعی

یک  ایده کسب و کار اینترنتی مشاور رسانه های اجتماعی است. شرکت‌های بزرگ‌تر می‌توانند یک نمایندگی یا یک کارمند تمام ‌وقت را برای انجام کارهای مربوط به حساب‌های فیس‌بوک و توییتر‌شان استخدام کنند، ولی کسب و کارهای کوچک‌تر غالبا مجبور هستند کارهای مربوط به بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی را خودشان انجام دهند. صاحبان کسب و کار صرف‌نظر از این‌که به اهمیت رسانه‌های اجتماعی واقف باشند یا آگاهی چندانی از آن نداشته باشند، معمولا همیشه آن‌قدر مشغول انجام مسئولیت‌های بسیار زیادی هستند که نمی‌توانند به شکل مناسب برای ایجاد و اجرای استراتژی‌ رسانه‌های اجتماعی وقت صرف کنند. شما به عنوان یک مشاور می‌توانید به آنها کمک کنید تا بهترین روش‌ها را اتخاذ، و برنامه‌ریزی و محتوایی مناسب را برای مشتریان‌ هدف‌شان به شبکه‌های اجتماعی ارسال کنند. هرقدر میزان دنبال‌کنندگان‌شان رشد کند، کسب و کار شما نیز رونق بیش‌تری می‌گیرد.

ایده های کسب و کار ۱۲۵. طراح وب‌گاه

بله این یک ایده کسب و کار اینترنتی یا آنلاین بی نظیر است هیچ چیز برای یک وب‌گاه ناخوشایندتر از طراحی ضعیف نیست، و غالبا، اعتبار یک مجموعه را زیر سوال می‌برد. اگر اطلاعاتی در مورد HTML و سلیقه‌‌ی خوبی در طراحی دارید، می‌توانید کسب و کاری خدماتی راه بیندازید که در آن برای کسب و کارهای کوچک وب‌گاه‌های جذاب و ساده طراحی کنید. از مهارت‌های‌تان بهترین استفاده را ببرید و آن‌ را برای صاحبان کسب و کاری که می‌خواهند حضور برخط‌شان (آنلاین) را در اینترنت گسترش دهند، به کار ببرید. مجموعه‌ای جامع از طرح‌های‌تان تهیه کنید، و پس از راه‌اندازی وب‌گاه‌تان، آن‌ مجموعه را جهت نمایش و جذب گروه ثابتی از مشتریان در آن قرار دهید.

۱۲۶. نوشتن نامه‌ی پوششی / کارنامک (رزومه)

شاید باور این مسئله سخت باشد، ولی هنگام تقاضای کار، داشتن یک کارنامک (رزومه) و نامه‌ی پوششی عالی و برجسته می‌تواند کاملا تاثیرگذار و تعیین‌کننده باشد. با این‌که فهرست کردن موفقیت‌های کاری و حرفه‌ای، کار ساده‌ای به نظر می‌رسد، ولی “‌رجزخوانی فروتنانه‌” باعث می‌شود برخی از ما از اهداف‌مان دور شویم. به دیگران کمک کنید تا با استفاده از یک رزومه‌ی درخشان در شغل مورد نظرشان استخدام شوند وو شما نیز به شغل خود برسید. بر روند رو به ‌رشد و مهم برندسازی در رسانه‌های اجتماعی تاکید کنید و هم‌چنین از آنها بخواهید حساب کاربری‌شان را در لینکدین کامل کنند.

۱۲۷. نویسنده‌ی کتاب الکترونیکی

نویسنده شدن بیش از هر زمان دیگری آسان شده است. امروزه با کتاب‌خوان‌ّهای الکترونیکی که جز اصلی هر خانه‌ای شده‌اند، آرزوی انتشار کتاب توسط خود نویسندگان برای بسیاری از آن‌هایی که همواره به مانع بزرگی هم‌چون موسسات انتشاراتی برخورد می‌کردند، تبدیل به واقعیت شده است. با استفاده از ابزار مناسب بازاریابی، می‌توانید کتاب‌تان را در هر زمینه‌ای که باشد، از آشپزی گرفته تا کاهش وزن، و املاک و مستغلات، با موفقیت منتشر کنید.

۱۲۸. پشتیبانی فنی از راه دور

بسیاری از کسب و کارهای کوچک بودجه‌ی کافی برای استخدام کارشناس فناوری اطلاعات (آی‌تی) ندارند، بنابراین، اگر دستگاه‌های رایانه‌ای‌شان خراب شوند، معمولا مجبور هستند به دوستان و اعضای خانواده‌شان که کمی از رایانه سر در می‌آورند متوسل شوند. اگر در زمینه‌ی رایانه و شبکه تجربه دارید، می‌توانید مشکل این قبیل شرکت‌ها را بر طرف و از اه دور خدمات فنی مورد نیازشان را برآورده کنید.

۱۲۹. فروشگاه مجازی لوازم دست‌دوم

آن‌هایی که مشتاق خرید و فروش لوازم دست‌دوم هستند می‌توانند با فروش لباس‌های سالم و گران‌بهای‌شان به سودهای خوبی دست پیدا کنند. با راه‌اندازی یک وب‌گاه مستقل به عنوان یک ویترین مجازی، خودتان را تبدیل به یک برند کنید. ولی با استفاده از خدمات مدیریت وب‌گاه نظیر خدمات گوگل معامله‌های‌تان را مدیریت کنید. با استفاده از عکس‌های جذاب و باکیفیت از محصولات‌تان، خود را در میان دریایی از آدم‌هایی که می‌خواهند اجناس دست‌دوم‌شان را بفروشند، بالاتر قرار دهید. این ایده کسب و کار اینترنتی را برای اولین بار وب گاه معروف ای بی راه اندازی کرد.

۱۳۰. فروشنده‌ی صنایع دستی

برخی وب‌گاه‌های خاص، محل‌های مناسبی هستند که هنرمندان صنایع دستی به راحت‌ترین شکل می‌توانند آثار دستی باکیفیت‌شان را نظیر روکش‌های بافتنی یا ظروف شیشه‌ای رنگ‌آمیزی‌شده‌ی منحصربه‌فرد به فروش برسانند. اگر مواد اولیه‌تان را به صورت عمده تهیه کنید، هزینه‌های اولیه‌تان به شدت کاهش می‌یابند، و اگر بتوانید به سرعت سفارش‌های‌تان را افزایش دهید، در کم‌ترین زمان، سود زیادی نصیب‌تان می‌شود. حتی می‌توانید این کار را به صورت یک حرفه‌ی تمام‌وقت انجام دهید.

نوشته‌های مرتبط