هر آدمی در زندگی خود به شکل متفاوتی موفقیت را تجربه و تعریف می‌کند. در این نوشتار ما از انواع موفقیت در زندگی که اکثر آدم ها تجربه می کنند می گوییم و اینکه در واقع ۸ عنصر وجود دارند که پیش از آن که خودتان را یک برنده بنامید می‌خواهید اطمینان حاصل کنید در سطح کلاس جهانی هستند و به آنها دست یافته اید.

انواع موفقیت

۸ گونه مختلف از انواع موفقیت که در زندگی همه افراد لازم است:

۱. موفقیت درونی

این یکی از مهمترین انواع موفقیت است که شامل طرز فکر مثبت، عزت نفس بالا، آرامش درونی و یک ارتباط معنوی قوی می‌شود.

۲. موفقیت فیزیکی

سلامتی شما ثروت شما است. فایده‌ی رسیدن به جایگاه شغلی بالا چیست اگر به خاطر این هدف بیمار شوید؟ چرا ثروتمندترین آدم خوابیده در گورستان باشیم؟

۳. موفقیت خانوادگی

وقتی زندگی خانوادگی شادی داشته باشید، سر کار هم عملکرد بهتری خواهید داشت. هیچ کس نیست که به آخر عمر خود برسد و از این که خانواده‌اش را در اولویت قرار داده باشد احساس پشیمانی کند.

۴. موفقیت شغلی

تحقق کامل ظرفیت‌هایتان برای رسیدن به بهترین موقعیت شغلی فوق‌العاده اهمیت دارد. رسیدن به سرافرازی شغلی از کاری که به خوبی انجام داده‌اید به شما احساس رضایت می‌بخشد.

۵. موفقیت اقتصادی

پول مهم است. زندگی را آسان‌تر و بهتر می‌کند. پول شما را قادر می‌سازد در یک خانه‌ی زیبا زندگی کنید. تعطیلات زیبایی را بگذرانید و برای کسانی که دوستشان دارید بهترین‌ها را فراهم کنید این یکی از جذابترین انواع موفقیت است.

۶. موفقیت اجتماعی

انسان‌ها به ارتباط و تعلق نیاز روانشناختی دارند. یک شبکه‌ی غنی از مشاوران، متفکران جذاب و دوستان ارزشمند زندگی را بهتر می‌کند.

۷. موفقیت ماجراجویی

برای احساس رضایتمندی، هر یک از ما در زندگی‌مان نیازمند رمز و رازهایی هستیم. چالش برای احساس خوشبختی ضروری است. مغز انسان مشتاق چیزهای تازه است. و ما موجوداتی خلاق هستیم پس اگر انتظار داریم احساس لذت کنیم باید مدام در حال آفرینش باشیم. ماجراجویی فراوان(از قرار ملاقات با آدم‌های جدید گرفته تا بازدید از مکان‌های جدید) عنصری ضروری برای موفقیت است.

۸. موفقیت تاثیر

شاید عمیق‌ترین اشتیاق قلبی بشر آن باشد که به خاطر چیزی بزرگ‌تر از خودش زندگی کند. هر یک از ما آرزو دارد فردی مهم باشد. متفاوت باشد. و بداند که جهان تا حدودی جای بهتری شده است چون ما به این سیاره پا گذاشته‌ایم.

اگر می‌خواهید موفقیت چشمگیری کسب کنید، از شما می‌خواهم که روی هر یک از این ۸ عنصر تمرکز کنید. پول به تنهایی موفقیت نمی‌آورد. آدم‌های ثروتمند بسیاری وجود دارند که خوشبخت نیستند و بنابراین به عنوان یک انسان، ناموفق هستند. با تمرکز بر ارتقاء تمام این ۸ حوزه‌ به سطح کلاس جهانی، نه تنها برای همیشه در جمع اطرافیان‌تان خواهید درخشید- بلکه به رضایتی ماندگار دست پیدا خواهید کرد.