از کیش چی بخریم؟ بهترین سوغاتی های کیش

خرید سوغات یکی از آداب و رسوم کهن ایرانیان است که از گذشته تا به امروز پا بر جا مانده است. جزیره کیش، یکی از شهرهای ساحلی زیبا و خوش آب و هوای ایران، علاوه بر دارا بودن مراکز تفریحی و تجاری متعدد، دارای خوراکی‌ها و سوغاتی‌های ناب و خاصی نیز می‌باشد. تنوع بالای سوغاتی‌های کیش نه تنها مسافران و گردشگران ایرانی بلکه توریست‌های خارجی را نیز به خرید تشویق می‌کند. از جمله سوغاتی‌های معروف این جزیره می‌توان به پوشاک، صنایع دستی، عسل ناب، انواع ادویه‌ها، انواع ماهی و میگو و دیگر جانوران آبزی، حنا و خرما اشاره کرد.

در ادامه به معرفی هر یک از این سوغاتی‌ های منحصر به فرد و همچنین مراکز خریدی که می ‌توانید برای خرید به آن‌ ها مراجعه کنید، می ‌پردازیم. لازم به ذکر است که با اقامت در هتل های نزدیک مراکز خرید کیش، می ‌توانید هر زمان که بخواهید به راحتی به این مراکز مراجعه کنید و سوغاتی‌ های دلخواه خود را تهیه نمایید. این امکان به شما کمک می‌کند تا بدون دغدغه و با آرامش خاطر از خرید خود لذت ببرید.

سوغات خوراکی کیش

خرما و مرکبات، بهترین سوغات کیش

اگر به دنبال سوغاتی خوشمزه و مرغوب در جزیره کیش هستید، خرما و رطب انتخابی عالی خواهند بود. موقعیت جغرافیایی جزیره کیش باعث شده تا این منطقه بهترین مکان برای کشت خرما باشد. خارک، رطب، و انواع خرمای خشک از جمله محصولاتی هستند که در این جزیره کشت می‌شوند و شما می ‌توانید به راحتی این خوراکی‌های لذیذ را تهیه کنید و برای دوستان و آشنایان بیاورید تا کامشان را شیرین کنید.

عسل، خوشمزه ترین سوغات جزیره کیش

عسل جنوب، از خوشمزه ترین سوغات جزیره کیش به شمار می رود. طعم و خاصیت این عسل با عسل کوهستان بسیار متفاوت است و اگر به دنبال سوغاتی ناب هستید، عسل می تواند بهترین گزینه برای خرید سوغاتی از کیش باشد.

ادویه جنوب، طعم و رنگی متفاوت

ادویه ها در جزیره کیش، از معروف ترین سوغات محسوب می شوند. مردم خون گرم‌ جنوب برای پخت و پز غذاهای خود از نوعی ادویه مخصوص استفاده می کنند که طعم و رنگی بی نظیر به غذاهای جنوبی می دهد. این ادویه های مخصوص مخلوطی از جوزه هندی، مرزه، کاری،آویشن، زنجبیل، بادیان رومی، تخم گشنیز، گل محمدی، هل سبز و دارچین می باشد. اگر به غذاهای تند هندی علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم از این ادویه ها خریداری کنید.

ادویه جنوب، طعم و رنگی متفاوت

ماهی، لابستر و میگو، سوغات کیش خوردنی

آب و هوای جنوب کشور از جمله خلیج فارس، با تنوع ماهی و جانواران آبزی باعث شده غذاهای دریایی، یکی از اصلی ترین سوغاتی های این شهر به شمار رود و صید ماهی در این شهر از فعالیت های اصلی بومی های این شهر باشد. ماهی، لابستر و میگو خلیج فارس، از جمله بهترین سوغات کیش می باشند. در خلیج فارس به وفور ماهی و میگو وجود دارد و از مشهورترین ماهی های این منطقه می توان به ماهی تن، سنگسر، ساردین، هامور، سرخو، میش ماهی و مقوا اشاره کرد.۱۰ نوع میگو نیز در این شهر صید می شود که با خوردن هر کدام از آنها می توانید طعم غذای لذیدی را تجربه کنید. از جمله میگو های محبوب و خوشمزه این جزیره می توان به موارد زیر اشاره کرد .

  • میگو ببری
  • میگو موزی
  • میگو سفید
  • میگو سفید هندی
  • میگو سرتیز
  • میگو ببری سیاهیا مونودون
  • شاه میگو خلیج‌ فارس

اما لابستر دیگر سوغاتی دریایی خوشمزه بازار کیش، نوعی میگو کمیابی است که در کنار سواحل صخره ای جزیره کیش صید می شود و می تواند طعم به یاد ماندنی برای عزیزانی که در این سفر همراهتان نبودند، به ارمغان بیاورد. شما می توانید برای خرید ماهی، میگو و لابستر، نیز به بازار ماهی فروشان که در محله صفین قرار دارد، نیز مراجعه کنید. موقعیت مکانی این بازار، سبب شده است تا به هتل های ویدا و فانوس کیش با بسیار نزدیک باشد و با اقامت در آن ها، بتوانید طی زمان کوتاه و راحت به این بازار دسترسی پیدا کنید.

قهوه و شکلات

در بین سوغاتی های خاص کیش، قهوه و شکلات علاقه مندان بسیار زیادی دارد. از آنجایی که جزیره کیش جزء منطقه آزاد محسوب می شود و بیشتر محصولات از خارج کشور وارد می شوند، قیمت آن ها ارزان تر از سایر شهر ها است. از بزرگ ترین مراکز خرید کیش که می توانید قهوه و شکلات را تهیه کنید، می توان به بازار ونوس، پردیس و بازار مروارید نیز اشاره کرد. این بازار ها در نزدیکی هتل داریوش کیش قرار دارند و می توانید با اقامت در این هتل به راحتی به این بازارها دسترسی پیدا کنید.

سوغات غیر خوراکی کیش

رپورتاژ

پوشاک، سوغات اصلی کیش

پرطرفدار ترین سوغات کیش که مسافران زیادی به قصد آن به این جزیره سفر می کنند و علاقه مندان زیادی دارد، پوشاک است. در بازار های بزرگ کیش انواع پوشاک، کیف، کفش، لوازم آرایش با قیمت مناسب و کیفیت خوب به فروش می رسد و می تواند سوغاتی ماندگار برای دوستان و خانواده باشد. از جمله مراکز خرید کیش که می توانید برای خرید پوشاک و یا لوازم آرایشی به آن مراجعه کنید، بازار پردیس ۱و ۲، بازار صدف، بازار الماس، بازار صالحیار می باشند.

صنایع دستی، محبوب ترین سوغات کیش

اصلی ترین سوغات کیش که محبوبیت خاصی بین مسافران دارد، صنایع دستی می باشد. از جمله صنایع دستی که می توانید در سفر به کیش تهیه کنید، می توان به مرجان، گوش ماهی، گلیم سوزنی ها، حصیر، صدف های زیبا،کوزه های سفالی، پولک ها و پارچه های گلابتون که می توانیم به عنوان خاص ترین سوغات جزیره کیش از آنها نام ببریم، اشاره کرد. بازار عرب ها و یا بازار صفین، دو تا از مراکز خرید کیش به شمار می روند که می توانید برای خرید سوغات صنایع دستی به آن ها مراجعه کنید.

صنایع دستی، محبوب ترین سوغات کیش

حنا، زیباترین سوغات کیش

حنابندان یکی از قدیمی ترین رسوم جنوب کشور و همچنین جزیره کیش بوده و امروزه همچنان این رسم پابرچا باقی مانده است. حنا در جنوب از جمله زیباترین سوغات کیش محسوب می شود. نقش این حنا بر روی دست و پا از جمله هنرهای بومیان این منطقه می باشد و علاقه مندان زیادی نیز دارد و می توانید آن را به صورت آماده یا نیمه آماده از فروشگاه ها تهیه کنید.

مراکز خرید کیش برای خرید سوغات

مرکز خرید هایپر مارکت کیش

مرکز خرید هایپر مارکت کیش، جزء بازار های بزرگ ‌جزیره کیش محسوب می شود که انتخابی عالی برای خرید سوغات کیش به شمار می رود. نکته حائز اهمیت در خصوص این مرکز خرید این است که علاوه بر سوغات مختلف کیش، در این مرکز خرید، انواع مواد غذایی، محصولات لبنی، گوشت و پروتئین نیز به فروش می رسد. ساعت کاری بازار هایپر مارکت کیش همه روز از ساعت ۹ صبح الی ۱ بامداد می باشد.

آدرس: کیش، خیابان فردوسی،نزدیک بازار چینی ها

بازار پانیذ کیش

از دیگر بازار های معروف کیش برای خرید سوغاتی می توانیم به بازار پانیذ اشاره کنیم. در بازار بزرگ پانیذ انواع پوشاک، لوازم آرایشی، لوازم صوتی و تصویری، لوازم‌تزئینی و دکوری، انواع شکلات و قهوه با برند های متفاوت به فروش می رسد و شما می توانید هر آنچه دوست دارید را به عنوان سوغاتی خریداری نمایید. قیمت مناسب اجناس این بازار از مزیت های مهم آن محسوب می شود و دستتان را برای خرید باز می گذارد. در این مرکز خرید، کافی شاپ و رستوران بزرگی وجود دارد که می توانید بعد از ساعت ها خرید و گشت و گذار در مرکز خرید، با نوشیدن قهوه و چای خستگی را از تن خود بیرون کنید. ساعت کاری بازار پانیذ، صبح از ساعت ۹ تا ۱۳:۳۰و عصر از ساعت 17 تا 23 می باشد.

آدرس: هرمزگان، کیش، خیابان فردوسی

بازار پانیذ کیش، بهترین بازار برای خرید سوغات کیش

مرکز خرید لاریسا مال کیش

مرکز خرید لاریسا مال کیش، ساختمانی ۸ طبقه که دارای ۳ طبقه پارکینگ می باشد و ۵ طبقه آن به سینما، شهربازی، سالن همایش و کنفرانس و رستوران اختصاص داده شده است. در این مجتمع بزرگ، می توانید انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی، لوازم ورزشی را به عنوان سوغاتی خرید کنید. این مرکز خرید، همه روزه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب آماده استقبال از مشتریان خود می باشد.

آدرس: استان هرمزگان، كيش، میدان امیر کبیر، خیابان دانش

نوشته‌های مرتبط