10 نشانه که به زودی طلاق خواهید گرفت

پژوهشگران نرخ موفقیت ازدواج‌ها را تقریبا از هر زاویه‌ی ممکنی مطالعه کرده‌اند، و به این نتیجه رسیده‌اند که هر چیزی از اعتیاد به سیگار گرفته تا شرایط زندگی‌تان می‌تواند احتمال موفقیت یا شکست رابطه‌ی شما را پیش‌بینی کند. در این نوشتار ۱۰ نشانه که به زودی طلاق خواهید گرفت را می‌بینید که برای برآورد این‌که آیا ازدواج‌تان دوام زیادی خواهد داشت یا سریعا به بن‌بست خواهد رسید خیلی خوب است.

در ادامه ۱۰ نشانه که به زودی طلاق خواهید گرفت آمده است:

۱. اگر شما خانمی هستید که قبل از ۱۸ سالگی ازدواج کرده‌است، ۴۸ درصد احتمال دارد که ازدواج‌تان در طول ده سال به طلاق بیانجامد.

در این چند نشانه که به زودی طلاق خواهید گرفت سن و سال مهم است. مطالعات بسیار زیادی نشان می‌دهند که هر چه‌قدر سن زن و شوهر پایین‌تر باشد، پیوند ازدواج‌شان با خطرات بیش‌تری روبه‌رو است. ریسک طلاق برای زنانی که در سن ۱۸ یا ۱۹ سالگی ازدواج می‌کنند به ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند، برای زنانی که بین سنین ۲۰ تا ۲۴ سالگی ازدواج می‌کنند به ۲۹ درصد می‌رسد، و برای زنانی که در سن ۲۵ سالگی یا بالاتر ازدواج می‌کنند به ۲۴ درصد کاهش می‌یابد.

۱۰ گام برای پیشگیری از طلاق که شاید به کارتان بیاید

۲. اگر شما خانمی هستید که خیلی بیش‌تر از همسرتان دوست دارید بچه داشته باشید –خواه بچه‌ی اول باشد یا نباشد- احتمال جدا شدن از همسرتان دو برابر ازدواجی است که در آن هر دو نفر در مورد میل به بچه‌دار شدن اتفاق نظر دارند.

استفانی کانتز، رییس “آموزش عمومی و پژوهش برای شورای خانواده‌های معاصر‌” می‌گوید، یکی از الگوهایی که دائم می‌بینیم این است که زنان در مقایسه با مردان رضایت چندانی از زندگی‌شان ندارند، و غالبا زنان هستند که بحث طلاق و جدایی را وسط می‌کشند؛ و یکی از دلایل مطرح کردن بحث طلاق موضوع بچه است.

۳. اگر شما مردی هستید با سطح تستوسترون بالا، احتمال جدایی شما از همسرتان ۴۳٪ بیش‌تر از مردانی است که سطح تستوسترون بدن‌شان پایین است.

کانتز می‌گوید، “این چیزی است که روانشناسان فرگشتی و آدم‌های معمولی باید به آن توجه کنند. مردانگی بیش از حد، نه یک مزیت فرگشتی است و نه یک خصیصه‌ی تطابق‌پذیر، به خصوص امروزه که بهترین پیشگوی یک ازدواج موفق تخصص یافتن در دو نقش جداگانه نیست ‌- مردان کلیشه‌ای و زنان کلیشه‌ای- بلکه همگرایی و تقسیم نقش‌ها است که اهمیت دارد.‌”

۴. اگر فرزندتان مبتلا به اختلال کم‌توجهی- بیش‌فعالی (ADHD) است، احتمال جدایی شما قبل از ۸ سالگی کودک ۲۲.۷ درصد بیش‌تر است در مقایسه با والدینی که کودکی مبتلا به این اختلال ندارند.

برت سمبر نویسنده‌ی “کتابچه‌ی کامل طلاق‌” می‌گوید، ” اختلال ADHD بسیار چالش‌برانگیز است و بزرگ کردن کودکی که مبتلا به این اختلال است، هزینه‌ی بسیار زیادی دارد، و کاری پراسترس و به لحاظ احساسی طاقت‌فرسا است، و قطعا فشار سنگینی روی یک رابطه‌ ایجاد می‌کند.‌”

۵۳ حقیقت جالب در مورد طلاق

رپورتاژ

۵. اگر در نخستین عکس‌های زندگی مشترک‌تان لبخند بر لب ندارید، احتمال به بن‌بست رسیدن ازدواج‌تان ۵ برابر است در مقایسه با کسانی که در نخستین عکس‌ها لبخندی پرشور بر چهره دارند.

دو آزمون، که اولی شامل عکس‌های دوره‌ی دانشگاهی بود و دومی شامل عکس‌های متنوع و جورواجور از دوران جوانی شرکت‌کنندگان، این یافته را در بر داشت. کانتز نویسنده‌ی کتاب ” ازدواج: یک سرگذشت” اظهار می‌دارد، “کسانی که خوش‌بین هستند (و این چیزی است که لبخندهای دوره‌ی کودکی نشان می‌دهد) راحت‌تر با سایر آدم‌ها از جمله با شریک زندگی‌شان کنار می‌آیند.‌” برای آدم‌های خوشبین تحمل کردن سختی‌هایی که در زندگی دارند، ‌نیز راحت‌تر است. با این وجود، او هشدار می‌دهد: “قرار نیست که آدم‌های خوشبین شما را در برابر تمام مشکلات حفظ کنند، بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد.”

۶. اگر فرزندتان بعد از هفته‌ی بیستم بارداری، هنگام وضع حمل، یا اندکی پس از وضع حمل بمیرد، احتمال ختم شدن رابطه‌تان به طلاق ۴۰ درصد بیش‌تر از زمانی است که فرزندی را از دست نداده‌اید.

برخی از فجایع، مانند مرگ فرزند، رابطه‌ها را با مشکل مواجه می‌کنند و می توانند در فهرست این چند نشانه که به زودی طلاق خواهید گرفت قرار گیرند. سوزان پیس گادو، مولف کتاب “روز به روز قوی‌تر: تعمقاتی برای شفا و بهبودی بعد از طلاق‌” می‌گوید، والدین پریشان‌خاطر و آشفته یکدیگر را متهم می‌کنند. زمانی که کودکی قبل از به دنیا آمدن یا درست بعد از به دنیا آمدن می‌میرد، “مدام به زن گفته می‌شود که باید بیش‌تر از بچه مراقبت می‌کرد. اتفاقی که در حال رخ دادن است این است که این زوج‌ها به اندازه‌ی کافی با غم و غصه‌شان کنار نیامده‌اند و دیگر نمی‌توانند پیوند میان‌شان را حفظ کنند زیرا این حجم عظیم غصه مانند سدی در رابطه‌شان عمل می‌کند.‌”

۷. اگر شما خانمی هستید که اخیرا متوجه شده‌اید مبتلا به سرطان یا بیماری ام‌اس هستید، احتمال طلاق گرفتن از همسرتان ۶ برابر زمانی است که همسرتان به این بیماری‌ها دچار شده باشد.

مطالعه‌ای در زمینه‌ی “ترک کردن شریک زندگی‌” نشان داد که احتمال ترک کردن زنان بیمار توسط مردان شش برابر ترک کردن مردان بیمار توسط زنان است. سمبر می‌گوید، پرستاری کردن و نگهداری از بیمار برای مردان بسیار دشوارتر از زنان است.‌ مردان به سختی می‌توانند از عهده‌ی چنین مسئولیتی بربیایند، به ویژه اگر همسرشان همیشه این نقش را بر عهده داشته‌است.‌” به علاوه “زنان اغلب بیش‌تر از مردان می‌توانند از محل کارشان برای مراقبت از همسر بیمارشان مرخصی بگیرند.‌”

۸. اگر شما کشاورز یا مزرعه‌دار هستید، احتمال به بن‌بست رسیدن ازدواج‌تان فقط ۷.۶۳ درصد است، این احتمال در مشاغلی مثل مهندسی هسته‌ای ۷.۲۹٪ و در اپتیمتریست‌ها (بینایی‌سنج‌ها) فقط ۴.۰۱٪ درصد است.

۱۷ نکته مهم از طلاق توافقی: مراحل،شرایط،مدارک،هزینه و نمونه دادخواست در ۱۴۰۱

در مطالعه‌ای که در دانشگاه رادفورد و در مورد ارتباط طلاق و مشاغل صورت پذیرفت، مشخص شد که ازدواج‌های موفق و بدون خطر برای مهندسین کشاورزی است که احتمال طلاق در آنها با نرخ ۱.۷۸٪ بسیار ناچیز است. روانشناس صنعتی دانشگاه رادفورد، مایکل آمود می‌گوید، “هرچند تفاوت‌های مربوط به حرفه در نرخ طلاق می‌توانند به بحث‌ها و نظریه‌های جالبی منجر شوند، اما این تفاوت‌ها بیش‌تر به دلیل فاکتورهای غیرشغلی مثل سن، نژاد، درآمد و شخصیت باشند تا خود حرفه.‌”

۹. اگر پدر و مادرتان از هم جدا شده باشند، احتمال طلاق شما هم دست کم ۴۰ درصد بیش‌تر است در مقایسه با زمانی که آنها از هم جدا نشده باشند. اگر پدر و مادرتان پس از طلاق دوباره رجوع کرده باشند، احتمال طلاق شما ۹۱ درصد بیش‌تر می‌شود.

ناشر مجله‌ی طلاق (Divorce Magazine)، دن کورت می‌گوید، دلیل چنین تاثیری این است که دیدن جدایی والدین‌، تردید ما را نسبت به تعهدی که در جامعه‌ داریم، تقویت می‌کند.‌ در ذهن بیش‌تر آدم‌ها خریدن یک ماشین جدید آسان‌تر از تعمیر ماشین قبلی است.‌”

۱۰. اگر شما یک خانم نظامی هستید، احتمال به طلاق ختم شدن ازدواج‌تان ۲۵۰ درصد بیش‌تر است در مقایسه با مردی که در این حیطه مشغول به کار است.

مطالعه‌ای که توسط موسسه‌ی راند (Rand Corporation) انجام شد، نشان داد در حالی که ۶.۶ درصد ازدواج‌های زنان نظامی به طلاق می‌انجامد، تنها ۲.۶ درصد از ازدواج‌های مردان نظامی به طلاق ختم می‌شود. نویسندگان این پژوهش می‌نویسند، در هر شاخه از خدمت نظامی و در هر زمانی، “نرخ طلاق به طور چشمگیری برای زنان بالاتر از مردان است.‌” آنها تصور می‌کنند که شاید “نیروهای نظامی زنانی را انتخاب می‌کنند که زندگی مشترک‌شان با ریسک زیادی مواجه است، صرف‌نظر از پُستی که در آن مشغول به کار هستند.‌”

نوشته‌های مرتبط