40 درمان خانگی ورم غدد لنفاوی گردن و گلو که باید بدانید

ورم غدد لنفاوی در گردن و گلو معمولا باعث بروز برخی علائم از قبیل گلو درد، آبریزش بینی،‌ تب، و تعریق شبانه می‌شود. این وضعیت‌ معمولا آزاردهنده و دردناک است. در این مقاله، سایت بازده بر اساس سایت آل‌رمدیز ۳۰ درمان خانگی را به شما معرفی می‌کند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بدون عوارض جانبی، ورم غدد لنفاوی را در گردن و گلوی‌تان درمان کنید. این درمان‌ها کمک‌تان می‌کنند تورم و درد ناشی از بزرگ‌ شدن غدد لنفاوی را کاهش دهید. این نوشتار بهترین درمان‌ها را برای خلاصی از شر مشکل ورم غدد لنفاوی فهرست کرده است که همه‌ی آن‌ها از برگرفته از منابع معتبر هستند. با وجود این، مطالب موجود در این مقاله صرفا با هدف افزایش اطلاعات خوانندگان تهیه شده‌اند و در این میان، قصد ارائه‌ی هیچ توصیه‌ی پزشکی وجود ندارد. برای آگاهی از جزییات ۴۰ درمان خانگی ورم غدد لنفاوی گردن لطفا ادامه‌ی این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید.

۴۰ درمان خانگی برای ورم غدد لنفاوی در گردن و گلو که باید بدانید

غدد لنفاوی یا گره‌های لنفاو، غده‌های کوچکی در سراسر بدن انسان و بخش مهمی از دستگاه لنفاوی هستند. غدد لنفاوی مسئول حمل مایعات، مواد زائد، و حتی مواد مغذی در سراسر جریان خون و بافت‌های بدن هستند. کارکرد مناسب یا بروز اختلال در دستگاه ایمنی بدن،‌ به توانایی دستگاه لنفاوی بستگی دارد. وقتی مایع لنف در سراسر جریان خون و بافت‌های بدن حرکت می‌کند،‌ غدد لنفاوی می‌توانند آن را تصفیه کنند و از به دام انداختن و پاکسازی آن از تمام ویروس‌ها، باکتری‌ها، و دیگر مواد خارجی اطمینان حاصل کنند؛ این کار از طریق لنفوسیت‌ها، گلبول‌های سفید ویژه‌ی خون، صورت می‌گیرد. اگر چه غدد لنفاوی در بخش‌های بسیاری از بدن حضور دارند،‌ ولی این غدد در کشاله‌ی ران، گردن، و زیر بغل به آسانی احساس می‌شوند. هر گاه مشکلی از قبیل عفونت، صدمه، یا توموری نزدیک ناحیه‌ی غدد لنفاوی ظاهر مي‌شود، ‌این غدد ممکن است متورم شوند. از طریق نقطه‌ای که غدد لنفاوی در آن متورم می‌شود می‌توان نوع مشکلی را که از آن رنج می‌برید،‌ شناسایی کرد. برای نمونه، سرماخوردگی معمولی یا گلو درد ممکن است در نتیجه‌ی ورم غدد لنفاوی در گردن‌، پشت گوش‌ها، یا زیر آرواره‌تان ایجاد شود. ورم غدد موجود در زیر بغل به خاطر عفونت یا صدمه در دست یا بازوها اتفاق می‌افتد. در موارد نادر، ورم غدد لنفاوی در زیر بغل ممکن است علامت بیماری لنفوم یا سرطان سینه باشد. ورم غدد لنفاوی در کشاله‌ی‌ ران نیز ممکن است در نتیجه‌ی عفونت یا صدمه در ران و ساق پا، کف و روی پا، اندام تناسلی، و کشاله‌ی ران صورت گیرد. در موارد نادر، غدد موجود در کشاله‌ی ران به خاطر بیماری لنفوم، سرطان بیضه، یا ملانوما متورم می‌شوند. چنان‌چه غدد بالای ترقوه ورم کنند،‌ ممکن است نشانه‌ای از تومور و عفونت در سینه‌ها، شش‌ها، شکم، یا گردن باشد.

به منظور درمان موثر و موفق ورم غدد لنفاوی، لازم است علت این مشکل را شناسایی کنید. برای مثال، اگر ورم غدد لنفاوی در شما به خاطر عفونت باکتریایی باشد، می‌توانید از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده کنید. عفونت ویروسی ممکن است بدون نیاز به اقدامات پزشکی یا دارویی خود به خود بهبود یابد. اگر شک دارید که ورم غدد لنفاوی به خاطر سرطان است یا خیر،‌ باید فورا به پزشک مراجعه کنید تا اقدامات تشخیصی را به علم آورد. به علاوه، اگر ورم غدد لنفاوی دلیل جدی و خطرناکی نداشته باشد، می‌توانید آن را با انواع گوناگونی از درمان‌‌های خانگی برای ورم غدد لنفاوی درمان کنید. علائم ورم غدد لنفاوی از قبیل گلو درد، آبریزش بینی، تب، و تعریق شبانه ممکن است با درمان عفونت در همان مراحل اول از بین بروند. کاهش اندازه‌ی غدد لنفاوی متورم در نواحی عفونی یا آسیب دیده ممکن است هفته‌ها به درازا بکشد. با وجود این، چنان‌چه بعد از گذشت حدود یک ماه از استفاده از این درمان‌های خانگی و داروها هیچ گونه بهبودی حاصل نشد، باید برای بررسی‌های بیش‌تر نزد پزشک بروید.

آیا مایل هستید از راه‌های طبیعی برای درمان خانگی ورم غدد لنفاوی گردن آگاه شوید؟ پس در این صورت، لطفا ادامه‌ی این مقاله را به طور کامل مطالعه نمایید تا از آن بیش‌تر بدانید.

در ادامه، به ۴۰ بهترین درمان خانگی و طبیعی برای ورم غدد لنفاوی در گردن و گلو اشاره می‌کنیم:

۱. کمپرس گرم

همه‌ی ما می‌دانیم کمپرس گرم راه تسکین بسیار خوبی برای تورم است. بنابراین، اگر به دنبال بهترین درمان خانگی ورم غدد لنفاوی گردن و گلو هستید، نباید کمپرس گرم را نادیده بگیرید. با قرار دادن کمپرس گرم در نواحی متورم و با استفاده از دمای بالای آن می‌توانید گردش و جریان خون را در آن نواحی بالا ببرید. در نتیجه، کمپرس گرم می‌تواند درد تورم‌مان را به اندازه‌ی قابل توجهی تسکین دهد.

مواد مورد نیاز:

الف. یک عدد حوله‌ی تمیز
ب. یک کاسه‌ی بزرگ پر از آب داغ

دستورالعمل:

الف. حوله‌ی تمیز را با آب داغ خیس کنید.
ب. آب اضافه را از حوله بچلانید.
پ. حوله را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه روی نواحی متورم قرار دهید.
ت. این کار را هر روز تکرار کنید تا به نتیجه‌ی رضایت‌بخش برسید.

علاوه بر قرار دادن حوله‌ی گرم روی غدد لنفاوی متورم،‌ می‌توانید در طول روز بارها آن نواحی را با آب گرم بشویید تا فرایند درمان سریع‌تر شود.

۲. ماساژ به عنوان درمان خانگی ورم غدد لنفاوی گردن و گلو

یکی از درمان‌های خانگی برای ورم غدد لنفاوی که مایل هستیم در این مقاله به شما معرفی کنیم، ماساژ است.

ماساژ نه تنها گردش خون را بهبود می‌بخشد، بلکه هم‌چنین باعث بهبود کارکرد غدد لنفاوی می‌شود.

اگر آن‌ها را برای یک دوره ماساژ دهید، تورم آن نواحی کاهش می‌یابد و اندازه‌ی غدد لنفاوی نیز کم‌تر می‌شود. به علاوه، ماساژ می‌تواند آلودگی‌ها را از این غدد خارج کند. فقط کافی است غدد لنفاوی را به آرامی با انگشتان‌تان به مدت حدود ۵ دقیقه ماساژ دهید. توصیه می‌شود برای رسیدن به نتیجه‌ی رضایت‌بخش این درمان را هفته‌ای دو الی سه دفعه تکرار کنید. این کار را می‌توانید در خانه انجام دهید. با وجود این، بهتر است برای ماساژ تخلیه‌ی لنف نزد یک متخصص حرفه‌ای بروید. اگر ماساژ درمانی برای‌تان نتیجه‌ی مطلوبی در بر نداشت، حتما به پزشک مراجعه کنید.

۳. روغن کرچک

به منظور درمان ورم غدد لنفاوی، می‌توانید از روغن کرچک استفاده کنید. خواص تسکین درد و ضد التهابی روغن کرچک می‌تواند به کاهش تورم این غدد کمک کند.

استفاده از روغن کرچک می‌تواند جریان لنف را در سراسر گردش خون و بافت‌های بدن افزایش دهد. به علاوه، این روغن می‌تواند سموم و مواد خارجی را از دستگاه‌های بدن دفع کند. استفاده از روغن کرچک ظرف یک هفته می‌تواند ورم غدد لنفاوی را کاهش دهد و این غدد را به اندازه‌ی طبیعی برگرداند. هم‌چنین، روغن کرچک ممکن است با بهبود عملکرد دستگاه ایمنی فرایند درمان را نیز تسریع می‌کند.

مواد مورد نیاز:

الف. روغن کرچک
ب. یک عدد حوله
پ. آب داغ

دستورالعمل:

الف. مقداری روغن کرچک را روی ناحیه‌ی متورم بمالید و حدود ۵ دقیقه به آرامی ماساژ دهید.
ب. حوله را در آب داغ خیس کنید و آن را بچلانید تا آب اضافی از آن خارج شود.
پ. این حوله‌ی گرم را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه روی ناحیه‌ی متورم قرار دهید.
ت. سپس پوست‌تان را با آب ولرم بشویید.
ث. این درمان خانگی را به مدت یک هفته روزی دو بار تکرار کنید تا به نتیجه‌ی رضایت‌بخش برسید.

۴. علف بی تی راخ (شیر پنیر) به عنوان درمان خانگی ورم غدد لنفاوی گردن و گلو

علف بی تی راخ که به آن شیر پنیر نیز می‌گویند نوعی علف هرز و چسبنده است. بسیاری از متخصصان داروهای گیاهی تاثیر مثبت استفاده از این علف را به عنوان یکی از درمان‌های خانگی برای ورم غدد لنفاوی تایید می‌کنند. علف بی تی راخ در بهبود کارکرد دستگاه لنفاوی و کاهش تورم آن موثر است.

در این بخش راهی را معرفی می‌کنیم که با استفاده از این علف می‌توانید به درمان ورم غدد لنفاوی کمک کنید.

الف. ۲ قاشق چای خوری از این علف را در یک لیوان آب داغ بریزید. اجازه دهید این علف حدود ۱۰ دقیقه در آب داغ دم بکشد. دمنوش‌تان را صاف کنید. این دمنوش را به مدت یک هفته، روزی دو تا سه بار بنوشید تا بهبودی قابل توجهی را در بیماری‌تان مشاهده کنید.
ب. هم‌چنین می‌توانید ۲۰ تا ۳۰ قطره تنتور این علف را در یک لیوان آب حل کنید و آن را هر روز مصرف نمایید.

توجه:

اگر از بیماری خاصی رنج می‌برید یا از داروهای خاصی استفاده می‌‌کنید بهتر است از مصرف این گیاه دارویی خودداری کنید. بنابراین، پیش از استفاده از این گیاه به عنوان درمان خانگی حتما با پزشک‌تان مشورت کنید.

۵. لیمو

لیمو میوه‌ی پر خاصیتی است که در بسیاری از موارد مربوط به سلامتی، زیبایی، و پزشکی استفاده می‌شود. آب لیمو می‌تواند به درمان گلو درد و نرم کردن مخاط کمک کند. به علاوه، از لیمو می‌توانید برای درمان خانگی ورم غدد لنفاوی گردن و گلو استفاده کنید. این میوه همیشه در بازار در دسترس‌تان هست.

در این بخش، به چند راه برای درمان ورم غدد لنفاوی با استفاده از لیمو اشاره می‌کنیم.

الف. یک قاشق چای خوری عسل و مقداری آب لیمو را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. این نوشیدنی را هر روز صبح و هر شب قبل از خواب میل نمایید.
ب. آب لیمو را با آب گرم مخلوط کنید و غرغره نمایید.
پ.  یک عدد لیمو را نصف کنید. سپس مقداری نمک و فلفل روی آن بپاشید و آن را لیس بزنید.

توصیه می‌شود تا وقتی که علائم ورم غدد لنفاوی به طور کامل ناپدید شوند، از این درمان‌های خانگی چندین بار در طول روز استفاده کنید.

۶. اسپیرولینا به عنوان درمان خانگی برای ورم غدد لنفاوی

اسپیرولینا سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین B، اسیدهای چرب امگا-۳ و دیگر مواد مغذی لازم برای سلامتی است. این مواد مغذی، اسپیرولینا را به یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای ورم غدد لنفاوی تبدیل کرده‌اند؛ و بهتر است شما نیز از این مسئله آگاه باشید. اسیدهای چرب امگا-۳  و خواص ضد التهابی موجود در اسپیرولینا می‌توانند علائم ورم غدد لنفاوی را به شکلی موثر تسکین دهند. می‌توانید اسپیرولینای طبیعی را از برخی عطاری‌ها تهیه کنید و در خانه با استفاده از آن اسموتی بسازید؛ هم‌چنین مکمل‌های ساخته شده از این جلبک نیز در داروخانه‌ها موجود هستند. نوشیدن روزانه‌ی اسموتی اسپیرولینا می‌تواند ظرف یک هفته به بهبود ورم غدد لنفاوی کمک کند. به علاوه، می‌توانید بعد از مشورت با پزشک از کپسول‌های اسپیرولینا نیز استفاده نمایید.

۷.  جینسنگ

جینسنگ مدت‌ها است به عنوان درمان سنتی در طب باستانی هندی و چینی استفاده می‌شود و می‌تواند به درمان بسیاری از بیماری‌ها، به ویژه آنفولانزا و سرماخوردگی کمک کند. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، آنفولانزا و سرماخوردگی معمولی غالبا با تورم غدد لنفاوی همراه هستند. طبق نتایج مطالعه‌ای در مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، جینسنگ آمریکایی در درمان سرماخوردگی و تسکین علائم همراه با آن نظیر ورم غدد لنفاوی و تب موثر است.

جینسنگ را می‌توانید به صورت‌های پودر شده، کپسول، یا عصاره‌ی مایع تهیه کنید. توصیه می‌شود برای درمان کامل سرماخوردگی، آنفولانزا، و ورم غدد لنفاوی به مدت یک هفته، روزی ۴۰۰ میلی‌گرم جینسنگ مصرف کنید.

توجه:

بسیاری از مطالعات علمی بی خطر و ایمن بودن استفاده از جینسنگ را در درمان بیماری‌های حاد اثبات کرده‌اند. با وجود این، برای حصول اطمینان از کاربرد درست این درمان خانگی برای مداوای مناسب ورم غدد لنفاوی، مشورت گرفتن از یک متخصص حائز اهمیت است.

۸. برگ‌های گل ماهور

عفونت غده‌ی لنفاوی می‌تواند به گلو درد و ناراحتی منجر شود. هم از گل و هم از برگ‌های گیاه ماهور می‌توان به عنوان ماده‌ی اصلی دارویی برای درمان بسیاری از بیماری‌های حاد استفاده می‌شود. گل ماهور در درمان سیاه سرفه، برونشیت، سل، سینه پهلو، گرفتگی صدا، سرماخوردگی، تب، آنفولانزا، و گلو درد موثر است. مواد شیمیایی موجود در گل ماهور برای مبارزه علیه ویروس‌ها و باکتری‌ها مفید هستند. بنابراین، چنان‌چه به دنبال بهترین درمان خانگی برای ورم غدد لنفاوی هستید، نباید برگ‌های گل ماهور را نادیده بگیرید.

مواد مورد نیاز:

الف. مقداری برگ گل ماهور
ب. یک عدد شیشه مربا
پ. آب جوش

دستورالعمل:

الف. برگ‌های گل ماهور را خرد کنید.
ب. آن‌ها را در شیشه‌ی مربای خالی بریزید.
پ. یک فنجان آب جوش نیز به آن اضافه کنید.
ت. اجازه‌ی دهید این برگ‌ها چند دقیقه در آب جوش دم بکشند.
ث. بگذارید این دمنوش کمی خنک شود.
ج. به مدت یک هفته، روزی سه فنجان از این دمنوش میل کنید تا گلو درد و تورم‌تان به شکلی موثر بهبود یابند.

۹. روغن نعناع فلفلی به عنوان درمان خانگی برای ورم غدد لنفاوی

روغن نعناع فلفلی توانایی قدرتمندی در درمان بسیاری از بیماری‌ها نظیر مشکلات تنفسی، سوءهاضمه، تهوع، سردرد، و معده درد دارد. به علاوه، روغن نعناع فلفلی به عنوان داروی گیاهی عالی برای تسکین درد نیز شناخته می‌شود. روغن نعناع فلفلی غنی از مواد مغذی و معدنی نظیر آهن، منگنز، اسید فولیک، کلسیم، مس، و پتاسیم است. روغن نعناع فلفلی هم‌چنین منبع خوبی برای ویتامین A، اسیدهای چرب امگا-۳ ، و ویتامین C نیز هست. استفاده از روغن نعناع فلفلی در درمان ورم غدد لنفاوی می‌تواند باعث تسکین این غدد شود و باکتری‌های ایجاد کننده‌ی درد را در این غدد از بین ببرد. فقط کافی است چند قطره روغن نعناع فلفلی را روی نواحی متورم بریزید و ماساژ دهید.

۱۰. برگ‌های تمشک و موز سبز

برگ‌های تمشک و موز سبز از قدیم دارای کاربردهای پزشکی بوده‌اند.

دستورالعمل:

الف. مقداری برگ تمشک و موز سبز را به صورت یکدست خرد کنید.
ب. آن‌ها را در آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه در آن دم بکشند.
پ. دمنوش‌تان را صاف کنید.
ت. به مدت یک هفته، روزی ۲ فنجان از این دمنوش بنوشید تا عفونت‌های ایجاد کننده‌ی ورم غدد لنفاوی درمان شوند.

۱۱. فلفل هندی (کاین)

استفاده از فلفل هندی یا فلفل کاین یکی از درمان‌های خانگی برای ورم غدد لنفاوی به شمار می‌رود، زیرا می‌تواند به عنوان یک محرک طبیعی عمل نماید. این فلفل می‌تواند علائم تورم لنفاوی را از طریق افزایش نیروی استقامت بدن، کاهش دهد. برای مداوای قابل توجه این بیماری، توصیه می‌شود دمنوش فلفل هندی بنوشید.

مواد مورد نیاز:

الف. نصف قاشق غذاخوری پودر فلفل هندی
ب. ۱ قاشق غذاخوری عسل
پ. ۱ لیوان آب گرم

دستورالعمل:

الف. پودر فلفل هندی و عسل را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید.
ب. به مدت یک هفته، روزانه ۳ فنجان از این دمنوش مصرف کنید تا علائم ورم غدد لنفاوی‌تان بر طرف شوند.

۱۲. چای کیسه‌ای به عنوان درمان خانگی برای ورم غدد لنفاوی

شاید شما هم بدانید که با قرار دادن چای کیسه‌ای بر روی پلک‌ها، می‌توانید نقاط سیاه دور چشم‌های‌تان را کاهش دهید. به علاوه، چای کیسه‌ای برای درمان تورم نیز موثر است؛ از این رو، استفاده از چای کیسه‌ای نیز به عنوان یکی از درمان‌های خانگی موثر برای ورم غدد لنفاوی به شمار می‌رود که باید آن را در این مقاله قرار می‌دادیم و شما نیز باید از این مسئله آگاه می‌شدید.

دستورالعمل:

الف. تعداد چای کیسه‌ای آماده کنید.
ب. آن‌ها را به مدت چند دقیقه در آب داغ بیندازید.
پ. سپس کیسه‌ها را روی نواحی متورم قرار دهید.
ت. این کار را به مدت یک هفته، روزی سه مرتبه تکرار کنید تا به نتیجه‌ی رضایت‌بخشی برسید.

۱۳. یوگا و فعالیت ورزشی

توصیه می‌شود انجام یوگا و فعالیت‌های ورزشی را در برنامه‌ی روزانه‌تان قرار دهید. انجام دست‌کم روزی ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی بسیار مفید است. برای انجام فعالیت ورزشی یا فرا گرفتن یوگا لازم نیست به باشگاه‌ بروید و هزینه کنید. پیاده‌روی، پرش، یا فعالیت‌های پایه‌ای ورزشی می‌توانند فواید زیادی برای سلامتی و زیبایی‌تان داشته باشند. با یک جستجوی ساده در یوتیوب می‌توانید به بسیاری از ویدئوهای آموزشی یوگا دسترسی پیدا کنید. طبق شواهد علمی، یوگا و فعالیت‌های ورزشی می‌توانند انعطاف‌پذیری بدن را افزایش دهند و انقباض و انبساط ماهیچه‌ها را بهبود ببخشند. برای تقویت کارکرد دستگاه لنفاوی باید از درمان‌های خانگی مذکور در این مقاله، در کنار انجام فعالیت‌های ورزشی پیروی کنید. حالت‌ها و تمرینات یوگایی که می‌توانند به بهبود این بیماری کمک کنند عبارت هستند از حالت معکوس، صورت شیر، پرش پروانه، حالت سگ با صورت پایین،‌ پیاده روی سریع، و پرش.

توجه:

یوگا و فعالیت‌های ورزشی به طور کلی برای درمان ورم غدد لنفاوی در گردن موثر هستند.

هنگام انجام تمرینات یوگا بهتر است از کمک و راهنمایی فرد متخصص بهره بگیرید.

۱۴. حمام داغ و حمام سرد

توصیه می‌شود متناوبا به حمام داغ و حمام سرد بروید تا ورم غدد لنفاوی‌تان بهبود یابد. آب سرد به عنوان عاملی موثر برای تسکین درد تلقی می‌شود؛ در حالی‌که حمام داغ نیز به طور موثر می‌تواند جریان و گردش خون را افزایش دهد. این روش می‌تواند به سرعت تغییر مثبت قابل توجهی در بیماری‌تان ایجاد کند. باید این درمان خانگی را به صورت مرتب و منظم انجام دهید.

۱۵. جوز هندی

جوز هندی به عنوان ادویه در بسیاری از غذاها استفاده می‌شود. این ادویه‌ی محبوب به خاطر خاصیت تقویت میل جنسی و رایحه‌ی فوق‌العاده‌اش مشهور است؛ از این رو، می‌توان گفت جوز هندی فواید زیادی برای سلامتی دارد. آدم‌ها قرن‌ها است که از جوز هندی استفاده می‌کنند.

جوز هندی علائم ورم غدد لنفاوی را با افزایش جریان مایع لنفاوی و بهبود دستگاه ایمنی درمان می‌کند. به علاوه، جوز هندی حاوی خواص ضد باکتری و ضد التهابی است که می‌توانند به تسکین توده‌ی زیر بغل نیز کمک کنند.

مواد مورد نیاز:

الف. ۱ قاشق غذاخوری پودر جوز هندی
ب. ۱ فنجان آب داغ
پ. عسل

دستورالعمل:

الف. پودر جوز هندی را در یک فنجان آب داغ بریزید.
ب. برای بهبود طعم این دمنوش، یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید.
پ. این دمنوش را به مدت یک هفته، هر روز بنوشید تا ورم غدد لنفاوی‌تان به طور موثر درمان شود.

۱۶. پیاز

پیاز یکی از درمان‌های خانگی موثر برای ورم غدد لنفاوی به شمار می‌رود. فقط کافی است آب پیاز رنده شده را بگیرید و بنوشید. هم‌چنین، اگر مایل نیستید پیاز را درسته بخورید یا آب آن را بنوشید، می‌توانید پیاز رنده شده را روی سالادتان بریزید.

۱۷. ویتامین E

ویتامین E ویتامین ضروری و شناخته شده‌ای است که می‌تواند به درمان مشکلات پوستی بسیاری کمک کند. کمبود ویتامین E می‌تواند به بروز مشکلات پوستی فراوان و حتی ورم غدد لنفاوی نیز منجر شود. از این رو، توصیه می‌شود خوراکی‌های سرشار از ویتامین E نظیر گلرنگ، جوانه‌ی گندم، بادام زمینی، روغن سویا، بادام و غیره را به رژیم غذایی روزانه‌تان اضافه کنید. متاسفانه، همه‌ی آدم‌ها نمی‌توانند ویتامین E را به اندازه‌ی کافی از طریق رژیم غذایی‌تان دریافت کنند. اگر شما نیز دچار کمبود ویتامین E هستید، می‌توانید از مکمل‌های ویتامین E استفاده کنید. پس اگر به دنبال درمان‌های خانگی برای ورم غدد لنفاوی هستید، نباید ویتامین E را نادیده بگیرید.

توجه:

اگر قصد دارید از مکمل‌های ویتامین E استفاده کنید، باید ابتدا با یک پزشک مشورت کنید.

۱۸. روغن نارگیل

روغن نارگیل به خاطر خواص شگفت‌انگیز مرطوب کنندگی‌اش شهرت دارد؛ از این رو، هم مصرف موضعی و هم مصرف خوراکی روغن نارگیل می‌تواند به تسریع فرایند درمان کمک کند. به علاوه، روغن نارگیل سرشار از خواص ضد باکتری، ضد ویروسی، و ضد التهابی است که استفاده از آن می‌تواند به تسکین توده‌ی زیر بغل کمک کند.

در این بخش، به راه‌هایی اشاره می‌کنید که کمک‌تان می‌کنند با استفاده از روغن نارگیل ورم غدد لنفاوی‌تان را درمان کنید.

الف. به اندازه‌ی کافی روغن نارگیل بردارید و با آن ناحیه‌ی متورم را ماساژ دهید.
ب. هر روز ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل فرا بکر نوش جان کنید.

۱۹. آلوئه‌ورا

از آن‌جا که آلوئه‌ورا حاوی خواص ضد باکتری و ضد التهابی است، مصرف موضعی آلوئه‌ورا می‌تواند درد ناشی از ورم غدد لنفاوی را تسکین دهد.

مواد مورد نیاز:

الف. یک قطعه برگ آلوئه‌ورا
ب. یک تکه پارچه (می‌توانید به جای پارچه از گاز استریل استفاده کنید.)

رپورتاژ

دستورالعمل:

الف. ژل آلوئه‌ورا را از داخل برگ خارج کنید.
ب. این ژل را روی ناحیه‌ی متورم بمالید.
پ. با استفاده از پارچه روی این ناحیه‌ی را بپوشانید.
ت. ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید.
ث. این درمان خانگی را هفته‌ای دو تا سه بار تکرار کنید.

۲۰. نعناع به عنوان درمان خانگی ورم غدد لنفاوی

منتول موجود در نعناع حاوی خواص خنک کنندگی است. از این رو، اگر از نعناع به عنوان یکی از درمان‌های خانگی برای ورم غدد لنفاوی استفاده کنید، می‌توانید درد و تورم عامل ورم غدد لنفاوی را آرام کنید و ناراحتی‌تان را به شکل قابل توجهی تسکین دهید.

در این بخش نیز، ‌به راه‌هایی اشاره می‌کنیم که با استفاده از نعناع می‌توانند ورم غدد لنفاوی‌تان را درمان کنند.

الف. ۲ قاشق غذاخوری پودر برگ نعناع خشک شده را در یک فنجان آب داغ بریزید. اجازه دهید نعناع چند دقیقه در آب داغ دم بکشد. این دمنوش را به آهستگی بنوشید.
ب. عصاره‌ی آب برگ‌های تازه‌ی نعناع را استخراج کنید (می‌توانید آن را از عطاری‌ها خریداری کنید).  به مدت یک هفته، روزی دو بار دو فنجان از این نوشیدنی را میل نمایید.
پ. روزی سه مرتبه روغن نعناع فلفلی را روی نواحی متورم بمالید تا تورم‌تان تسکین یابد.

برای درمان ورم غدد لنفاوی به طور کامل، باید هر یک از راه‌حل‌های بالا را چندین بار در طول روز، به مدت یک هفته تکرار کنید.

۲۱. دمنوش (چای) بابونه

گل این گیاه دارویی نیز در صورتی که به شکل دمنوش استفاده شود، برای درمان ورم غدد لنفاوی موثر خواهد بود.

دستورالعمل:

الف. مقداری گل بابونه را در یک فنجان آب داغ بریزید.
ب. در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید بابونه ۵ تا ۷ دقیقه در آب داغ دم بکشد.
پ. دمنوش را صاف کنید.
ت. مقداری عسل به دمنوش اضافه نمایید.
ث. روزانه دو تا سه فنجان دمنوش (چای) بابونه بنوشید.

اگر گل بابونه در دسترس‌تان نبود، می‌توانید به جای آن، از چای کیسه‌ای بابونه نیز استفاده نمایید.

۲۲. روغن معطر اسطوخودوس و درخت چای

هم روغن اسطوخودوس و هم روغن درخت چای حاوی خواص ضد باکتری، ضد اسپاسم، ضد عفونی کننده، و ضد میکروبی هستند؛ از این رو،‌ ترکیب روغن‌های معطر اسطوخودوس و درخت چای برای درمان ورم غدد لنفاوی موثر است.

مواد مورد نیاز:

الف. چند قطره روغن اسطوخودوس و روغن درخت چای
ب. یک کاسه‌ی کوچک پر از آب داغ
پ. حوله

دستورالعمل:

الف. چند قطره روغن اسطوخودوس و روغن درخت چای را در کاسه‌ی کوچک حاوی آب داغ بریزید.
ب. با استفاده از یک حوله روی سرتان را بپوشانید.
پ. بخار متصاعد از آب داغ را حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه استنشاق کنید.
ت. این کار را هر روز تکرار نمایید.

۲۳. سرخارگل (اکیناسه) به عنوان درمان خانگی برای ورم غدد لنفاوی

سرخارگل یا اکیناسه جزء داروهای گیاهی و درمان‌های خانگی محبوبی برای ورم غدد لنفاوی در گردن و گلو محسوب می‌شود. سرخارگل حاوی خواص ضد التهابی و ضد میکروبی قدرتمندی است. استفاده از سرخارگل می‌تواند به تقویت کارکرد دستگاه لنفاوی، مبارزه علیه عفونت‌های عامل ورم غدد لنفاوی، و تصفیه‌ی خون و غدد لنفاوی کمک کند.

در این بخش،‌ به راه‌هایی اشاره می‌کنیم که کمک‌تان می‌کنند با استفاده از سرخارگل ورم غدد لنفاوی‌تان را درمان کنید.

الف. روزی دو تا سه مرتبه، پماد یا کرم سرخارگل را روی نواحی متورم بمالید تا ظرف یک هفته تورم‌تان کاهش یابد.
ب. به مدت یک هفته، هر روز ۲ فنجان دمنوش سرخارگل بنوشید.
پ. بعد از مشورت با پزشک، فقط به مدت یک هفته، روزی ۲ بار به اندازه‌ی ۳۰۰ میلی‌گرم مکمل سرخارگل مصرف نمایید.

برای دست یافتن به بهترین نتیجه، می‌توانید از کپسول اکیناسه استفاده کنید یا آب آن را بنوشید. توصیه می‌شود سه بار مکرر در روز از قرص ۳۰۰ میلی‌گرمی سرخارگل یا اکیناسه مصرف نمایید.

توجه:

هرگز درمان با سرخارگل را بیش از یک هفته ادامه ندهید. در پایان یک هفته، حتی اگر علائم ورم غدد لنفاوی بهبود نیافتند، مصرف آن را متوقف کنید. بیماران مبتلا به اختلالات خود ایمنی باید از مصرف این داروی گیاهی خودداری کنند.

۲۴. عسل

عسل فواید زیادی برای سلامتی و زیبایی به همراه دارد. چنان‌چه از گلودرد رنج می‌برید، می‌توانید با مصرف عسل به شکل قابل توجهی به آرامش برسید. عسل می‌تواند به عنوان شیرین کننده در بسیاری از انواع نوشیدنی‌ها و مایعات جایگزین خوبی برای شکر باشد. به علاوه، عسل را می‌توان به صورت موضعی روی پوست استفاده کرد و پوست را درخشان و نرم نمود. ولی بسیاری از آدم‌ها نمی‌دانند عسل را می‌توان به عنوان یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای ورم غدد لنفاوی در گردن و گلو استفاده کرد.

در این بخش، به چند راه اشاره می‌کنیم که کمک‌تان می‌کنند با استفاده از عسل ورم غدد لنفاوی‌تان را درمان کنید.

الف. ۲ قاشق غذاخوری عسل ارگانیک و مقداری آب لیموی تازه را به اندازه‌ی کافی به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. این نوشیدنی را هر روز صبح و هر شب قبل از خواب بنوشید تا به اندازه‌ی قابل توجهی مشکلات بر طرف شود.
ب. عسل را در چای داغ حل کنید. چای می‌تواند به عنوان داروی آرام‌بخش طبیعی عمل کند. ۱ قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان چای داغ بریزید. روزی یک بار از آن بنوشید تا علائم ورم غدد لنفاوی در گردن و گلوی‌تان به طور کامل از بین بروند.
پ. مقدار اندکی عسل را روی نواحی متورم بمالید و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس آن ناحیه را با آب ولرم بشویید. این درمان خانگی را روزی ۲ تا ۳ بار تکرار کنید تا تورم‌تان به طور موثر کاهش یابد.

۲۵. سیر به عنوان درمان خانگی برای ورم غدد لنفاوی

سیر نیز به خاطر خواص ضد التهابی و ضد باکتری‌اش به عنوان درمان خانگی عالی برای ورم غدد لنفاوی شناخته می‌شود. به ویژه این‌که سیر می‌تواند به کاهش تورم و درد ناشی از ورم غدد لنفاوی کمک کند.

سیر به عنوان خوراکی آنتی‌بیوتیک شناخته می‌شود که می‌تواند به پاکسازی و تسکین علائم این بیماری و هم‌چنین تسریع فرایند بهبود کمک کند.

در این بخش نیز به چند راه اشاره می‌کنیم که کمک‌تان می‌کنند با استفاده از سیر ورم غدد لنفاوی‌تان را درمان کنید.

الف. هر روز به مدت یک هفته ۲ الی ۳ حبه سیر خام میل کنید.
ب. حبه‌های سیر خرد شده را به غذاهای روزانه‌تان اضافه نمایید. این کار می‌تواند به بهبود طعم غذا و هم‌چنین تسکین علائم ورم غدد لنفاوی کمک کند. مصرف مرتب سیر فواید بسیاری برای سلامتی‌تان خواهد داشت.
پ. به صورت روزانه مکمل‌های سیر مصرف کنید. ولی پیش از مصرف، برای اجتناب از عوارض جانبی این مکمل‌ها باید به دقت با پزشک‌تان مشورت کنید.

ولی برای بهره‌مندی از تاثیرات مثبت این حبه‌ی پر خاصیت، باید هر روز چند حبه سیر میل کنید. گزینه‌ی دیگر این‌که، روزانه حدود ۶ قرص مکمل سیر مصرف کنید، تا به نتیجه‌ی دلخواه‌تان برسید.

۲۶. غرغره‌ی آب و نمک

این کار نیز یکی دیگر از درمان‌های خانگی مفید برای رهایی از شر ورم غدد لنفاوی محسوب می‌شود. اگر ورم غدد لنفاوی ناشی از عفونت گلو باشد، غرغره‌ی آب و نمک در تسکین التهاب و تورم غدد لنفاوی در گردن بسیار موثر خواهد بود.

مواد مورد نیاز:

الف. نصف قاشق چای خوری نمک
ب. ۱ فنجان آب گرم

دستورالعمل:

الف. نمک را در آب گرم حل کنید.

برای کسب نتیجه‌ی بهتر، لازم است نمک (نصف قاشق چای خوری) را در یک فنجان آب داغ حل کنید و از این محلول برای غرغره استفاده نمایید. توصیه می‌شود این کار را چندین بار در طول روز تکرار کنید تا به نتیجه‌ی مطلوب برسید. فقط کافی است به مدت یک هفته آب و نمک را چندین بار در روز غرغره کنید تا علائم ورم غدد لنفاوی در گردن‌تان ناپدید شوند. این کار کمک می‌کند اندازه و تورم غدد لنفاوی کاهش یابد.

۲۷. سرکه سیب

سرکه سیب یکی از درمان‌های خانگی موثر برای ورم غدد لنفاوی در گلو و گردن به شمار می‌رود.

به همین خاطر قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم. سرکه سیب می‌تواند با ایجاد فضای قلیایی، به کنترل سطح pH بدن کمک کند.  به علاوه، سرکه سیب حاوی خواص ضد باکتری است که در درمان عفونت‌ها موثر هستند. همه می‌دانیم عفونت یکی از دلایل بروز ورم غدد لنفاوی به شمار می‌رود.

در این بخش، به چند راه اشاره می‌کنیم که از طریق آن‌ها سرکه سیب می‌تواند ورم غدد لنفاوی را درمان کند.

الف. به مقدار کافی سرکه سیب تصفیه نشده (حدود ۱ قاشق غذاخوری) را در آب گرم بریزید. یک حوله را به این محلول آغشته کنید و به مدت ۵ دقیقه روی نواحی متورم قرار دهید. سپس آن نواحی را با آب گرم شستشو دهید. این روش درمانی را به مدت یک هفته، روزی یک یا دو بار تکرار کنید تا ورم غدد لنفاوی با موفقیت درمان شود.
ب. ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب تصفیه نشده را در یک لیوان آب گرم بریزید. مقداری عسل ارگانیک نیز به این محلول اضافه نمایید. این نوشیدنی را یک بار صبح و یک بار شب قبل از خواب میل نمایید.

برای کسب نتیجه‌ی بهتر، لازم است سرکه سیب (۱ قاشق غذاخوری) را با یک لیوان آب تصفیه شده مخلوط کنید. باید این مایع را قبل از صبحانه میل بفرمایید. توصیه می‌شود این درمان خانگی را هر ساعت یک بار تکرار کنید.

۲۸. زردچوبه

زردچوبه یک گیاه دارویی است که به طور گسترده برای درمان بسیاری از مشکلات سلامتی و بیماری‌ها استفاده می‌شود. به علاوه، زردچوبه برای درمان ورم غدد لنفاوی در گردن و گلو بسیار مفید است، زیرا خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد. این خواص زردچوبه می‌توانند در مبارزه علیه عفونت‌های عامل ورم غدد لنفاوی به بدن کمک کنند. مصرف زردچوبه می‌تواند به فرایند درمان سرعت ببخشد.

در این بخش نیز قصد داریم راه‌هایی را معرفی کنیم که با استفاده از زردچوبه می‌توانید ورم غدد لنفاوی‌تان را درمان نمایید.

الف. یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با هم مخلوط کنید و از آن‌ها خمیر تهیه نمایید. این خمیر را روی نواحی متورم بمالید. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه، آن را با آب گرم بشویید. این درمان خانگی را به مدت یک هفته، روزی یک یا دو بار تکرار کنید.
ب. پودر زردچوبه را با پودر فلفل مخلوط کنید و سپس، آن‌ها را در یک فنجان شیر بریزید. این محلول را بجوشانید. آن‌گاه مقداری شکر یا عسل نیز به آن اضافه کنید تا مقداری شیرین شود. توصیه می‌شود این محلول را پیش از خواب نوش جان نمایید.
پ. با حل کردن نصف قاشق چای خوری زردچوبه در یک فنجان آب گرم محلولی تهیه نمایید و آن را غرغره کنید. این کار را روزی سه مرتبه انجام دهید.
ت. دمنوش (چای) زردچوبه تهیه کنید. حدود ۳ سانتی‌متر ریشه‌ی تازه‌ی زردچوبه را در ۲ فنجان آب جوش بیندازید و اجازه دهید زردچوبه به مدت ۱۵ دقیقه در آب جوش دم بکشد. دمنوش‌تان را صاف کنید و روزی سه مرتبه آن را به آهستگی بنوشید تا به نتیجه‌ی دلخواه برسید.
ث. بعد از مشورت دقیق با پزشک، از مکمل‌های زردچوبه استفاده کنید.

یک بار دیگر درمان‌‌های خانگی ورم غدد لنفاوی را با استفاده از زردچوبه جمع‌بندی می‌کنیم؛ مقداری پودر فلفل و پودر زردچوبه را در یک فنجان شیر مخلوط می‌کنید و می‌جوشانید. مقداری شکر نیز به آن اضافه می‌کنید تا شیرین شود. بهتر است این محلول را قبل از خواب بنوشید. راه دیگر این‌که، محلول زردچوبه (نصف قاشق چای خوری) و یک فنجان آب گرم را هر روز غرغره کنید. روش بعدی، تهیه‌ی دمنوش زردچوبه است. حدود ۳ سانتی‌متر ریشه‌ی تازه‌ی زردچوبه را در دو فنجان آب به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. بعد از صاف کردن دمنوش، آن را روزی ۲ تا ۳ بار بنوشید تا به فورا به نتیجه‌ی دلخواه‌تان برسید.

۲۹. نعناع فلفلی به عنوان درمان خانگی برای ورم غدد لنفاوی

استفاده از نعناع فلفلی نیز یکی دیگر از درمان‌های خانگی عالی برای ورم غدد لنفاوی در گردن و گلو به حساب می‌آید. برای رسیدن به نتایج مثبت، می‌توانید عصاره‌ی برگ‌های تازه‌ی نعناع فلفلی را بنوشید.

۳۰. ریشه‌ی گون

ریشه‌ی گون می‌تواند علائم ورم غدد لنفاوی ناشی از عفونت ویروسی مانند مونونوکلئوز عفونی را برطرف کند. این توانایی به خاطر اثرات ضد میکروبی، ضد التهابی، و ضد ویروسی قوی آن است. گون مشهور است و معمولا به خاطر اثرات تقویت کننده‌ی سیستم ایمنی که دارد در طب سنتی چینی برای درمان بیماری‌های مختلف و اختلالات بدنی استفاده می‌شود.

می‌توانید از ریشه‌ی گون به شکل کپسول یا تنتور بهره ببرید یا گون خشک شده را به آب جوش اضافه و میل کنید.

اگر مایل هستید از درمان‌های خانگی طبیعی بیش‌تری برای انواع بیماری‌ها و مشکلات سلامتی آگاه شوید، می‌توانید به لینک سایت بازده مراجعه کنید. بعد از مطالعه‌ی این مقاله با عنوان ۴۰ بهترین درمان خانگی برای ورم غدد لنفاوی گردن و گلو، امیدوار هستیم توانسته باشیم بهترین راه‌حل‌ها را برای خلاصی سریع و آسان از شر ورم غدد لنفاوی در گردن و گلو به شما عزیزان ارائه بکنیم. با وجود این، بار دیگر خاطر نشان می‌کنیم، این مقاله صرفا جهت انتقال اطلاعات تهیه شده است، بنابراین،‌ پیش از انجام هر یک از آن‌ها بهتر است با پزشک مشورت کنید.

۳۱. گل داودی

این یکی از درمان‌های کمتر شناخته شده‌ی غدد لنفاوی است که باید حتما آن را امتحان کنید. گل داودی به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی عمل می‌کند و عموما در صنعت داروسازی از آن استفاده می‌شود. می‌توان از آن برای درمان نیش حشرات، گلودرد، دندان درد، و عفونت‌های دستگاه تنفسی استفاده کرد.

دمنوش گل داودی گزینه‌ی خوبی به حساب می‌آید چون خواص ضد باکتریایی قوی دارد و شایع است که استرس را درمان می‌کند. به علاوه، گل داودی یک آنتی بیوتیک قوی نیز به شمار می‌رود. بنابراین، می‌توان از آن برای مقابله با باکتری‌ها و ویروس‌هایی که باعث ورم غدد لنفاوی گردن و گوش‌ها می‌شوند استفاده کرد. ۲ فنجان دمنوش گل داودی در روز مصرف کنید تا به بیشترین بهره را از این درمان ببرید. این یک دمنوش بسیار خوشمزه است.

۳۲. زنجبیل

مورد بعدی در فهرست درمان‌های خانگی برای ورم غدد لنفاوی گردن زنجبیل است. اگر می‌خواهید ورم غدد لنفاوی را به شکلی طبیعی درمان کنید، بهتر است به گزینه‌ای به نام زنجبیل فکر کنید. اغلب از زنجبیل به عنوان یک ادویه در وعده‌های غذایی استفاده می‌شود. زنجبیل تازه حاوی آنزیم‌هایی است که پروتئین‌ها را به آمینو اسیدها تجزیه می‌کنند. این کار هضم غذا را راحت می‌کند.

زنجبیل دارای خواص ضد درد و ضد التهابی است. به علاوه، زنجبیل حاوی آنتی‌اکسیدان است، در نتیجه می‌تواند جلوی شکل گیری مواد التهابی را بگیرد. در یک مطالعه‌ی جدید دانشمندان جهان دریافته‌اند که ۷۵٪ از بیماران مبتلا به درد مفاصل و ۱۰۰٪ بیماران مبتلا به درد عضلات با استفاده از زنجبیل خشک به میزان ۵۰۰-۱۰۰۰ میلی گرم در سه ماه تا ۳۰ ماه از دست درد و ورم رهایی می‌یابند.

به همین دلایل، استفاده از چای زنجبیل به صورت روزانه برای درمان ورم غدد لنفاوی توصیه می‌شود. توجه داشته باشید که نباید عصرها چای زنجبیل بنوشید چون می‌تواند باعث اثرات منفی بسیاری بر معده بشود. استفاده از زنجبیل یکی از بهترین درمان‌های خانگی طبیعی برای ورم غدد لنفاوی به حساب می‌آید.

۳۳. ویتامین C

این درمان نیز یکی از درمان‌های خانگی کمتر شناخته شده برای غدد لنفاوی گردن است. ویتامین C با عنوان اسید اسکوربیک نیز شناخته می‌شود. این ماده در بدن ما به دو شکل وجود دارد، D و L. این اشکال ویتامین C در انواع مختلف عملکردهای بدن مشارکت دارند. ویتامین C با تقویت سیستم ایمنی و بهبود شمار سلول‌های سفید خون از بدن در برابر عفونت‌‌ها محافظت می‌کند. ورم غدد لنفاوی نشانه‌ی عفونت است بنابراین باید مرتبا مکمل‌های ویتامین C مصرف کنید تا از این ناراحتی جلوگیری کنید. می‌توانید با مصرف میوه‌ها و سبزیجاتی مانند پرتقال، توت فرنگی، آناناس و کلم کالی ویتامین C مورد نیازتان را به دست آورید.

۳۴. کمپرس سرد

این آخرین درمان فهرست درمان‌های خانگی برای ورم غدد لنفاوی گردن است که می‌خواهیم در این مقاله به آن اشاره کنیم. کمپرس سرد به طرز چشمگیری ورم ودرد را کاهش می‌دهد. بنابراین، وقتی از درد ناخوشایند ورم غدد رنج می‌برید، می‌توانید این درمان را به کار بگیرید. توجه داشته باشید که نباید به مدت طولانی از یخ استفاده کنید چون می‌تواند باعث سرما زدگی شود. به علاوه، همچنین نباید یخ را مستقیما روی غدد متورم شده بگذارید. یخ را در یک کیسه‌ی پارچه ای بپیچید. کسانی که دیابت یا نشانگان رینود دارند نباید این درمان را امتحان کنند.

۳۵. رژیم ضد التهابی

داشتن یک رژیم خوب برنامه‌ ریزی شده و مناسب می‌تواند به فرایند درمان ورم غدد لنفاوی کمک کند. این جامع‌ترین درمان فهرست درمان‌های خانگی ورم غدد لنفاوی به حساب می‌آید. هرچه رژیم روزانه‌تان بیشتر غنی از مواد مغذی باشد، و کمتر مواد شیمیایی وارد بدن‌تان شود، سیستم لنفاوی‌تان بهتر کار خواهد کرد.

خوراکی‌هایی که به سیستم‌های گوارشی، ایمنی،  و گردش خونتان استرس وارد می‌کند محصولات حیوانی بی کیفیت؛ آلرژن‌های رایج مانند فراورده‌های لبنی، سویا، گلوتن، و بادنجانیان؛ روغن سبزیجات تصفیه شده، و غذاهای فراوری شده‌ی حاوی مواد سمی شیمیایی هستند.

از طرف دیگر، خوراکی‌های ضد التهابی می‌توانند مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌های ضروری را فراهم کنند و آسیب رادیکال‌های آزاد را کاهش دهند، که به آن استرس اکسیداتیو نیز می‌گویند، که بدن انسان را پیر و سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند.

بعضی از خوراکی‌های سرشار از آنتی اکسیدان که بهتر است به برنامه‌ی رژیم غذایی‌تان اضافه کنید عبارتند از

– سبزیجات (کلم، کاهو، کلم پیچ، و غیره)
– توت‌ها
– سبزیجات سبز برگ دار
– خوراکی‌های امگا ۳ دار مانند غذاهای دریایی وحشی و سالمون
– روغن‌های تصفیه‌ نشده مانند روغن نارگیل و روغن زیتون فرابکر
– ادویه‌ها و گیاهان دارویی (سیر، زردچوبه، زنجبیل)

۳۶. هندوانه

هندوانه می‌تواند خون را سم‌زدایی و در عین حال سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، بنابراین می‌تواند عملکردهای سیستم لنفاوی را تنظیم کند و موجب بهتر کار کردن آن شود. مصرف ۱-۲ لیوان آب هندوانه به طور مرتب می‌تواند برای از بین بردن ورم غدد لنفاوی موثر باشد.

۳۷. دارچین و برگ ریحان

به منظور بهبود ناراحتی ورم غدد لنفاوی، می‌توانید برگ ریحان را با دارچین مخلوط و به عنوان یکی از درمان‌های پیشنهادی استفاده کنید. برگ ریحان ترکیب‌های درمانگر زیادی دارد که همه خواص دارویی و پزشیکی دارند. در ضمن، دارچنین دارای خواص پزشکی فوق‌العاده ارزمشندی است که می‌تواند تعدادی از عفونت‌ها، من جمله ورم غدد لنفاوی را برطرف کنید. همچنین دارچین می‌تواند رادیکال‌های آزاد را از بدن دفع و بدن را سم زدایی و از این طریق سیستم ایمنی را تقویت کند.

شما می‌توانید برگ ریحان و دارچین را جداگانه در قالب چای یا به صورت مخلوط با هم مصرف کنید تا از این ناراحتی خلاص شوید.

اگر می‌خواهید آن‌ها را با هم مخلوط کیند مراحل زیر را انجام دهید:

– ۲ قاشق چایخوری برگ ریحان و دارچین را در ۳ فنجان آب جوش مخلوط کنید.
– بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد.
– مخلوط را صاف کنید و روزی ۳ مرتبه از آن بنوشید.

۳۸. گل همیشه بهار

گل همیشه بهار یکی از گیاهانی است که همواره شگفتی ساز است. هرچه بیشتر از این گیاه مصرف کنید، بیشتر عاشقش خواهید شد. با ذکر این مطلب، می‌توان گفت گل همیشه بهار کاربردها و استفاده‌های فراوانی دارد. عمدتا برای درمان ورم غدد لنفاوی، به خاطر خواص ضد التهابی، و برای پاکسازی بافت‌های بدن استفاده می‌شود. گل همیشه بهار وقتی به عنوان درمانی خارجی استفاده می‌شود بهترین عملکرد را دارد.

کارشناسان می‌گویند ارزش این گیاه در زمینه‌ی درمان مشکلات پوستی مانند زخم‌ها، سوختگی‌ها، یا کبودی‌ها غیر قابل انکار است. خواصش آن‌ را به گیاه شفابخشی بی‌نظیر تبدیل می‌کند که التهاب و درد را کاهش می‌دهد و همچنین به عنوان یک ضد باکتری طبیعی عمل می‌کند.

– ۲ واحد بی‌تی راخ و گل همیشه بهار، و ۱ واحد گل ماهور را در یک لیوان آب بریزید
– این مخلوط را روی شعله‌ی متوسط به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید
– آن را با استفاده از یک درپوش بپوشانید
– بعد آن را صاف کنید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند
– ۳ فنجان از این چای را هر روز به مدت ۲ تا ۳ هفته بنوشید.

۳۹. دمنوش (چای) شیرین بیان

شیرین بیان خواص ضد ویرسی و ضد التهابی دارد، و علائم مربوط به ورم غدد لنفاوی را بر طرف می‌کند. برای درست کردن دمنوش (چای) شیرین بیان دستورالعمل زیر را اجرا کنید:

– یک دوم قاشق چایخوری گل بابونه‌ی خشک شده، پودر شیرین بیان، ۱ عدد میخک و مقداری پود دارچین را در یک لیوان آب بریزید.
– آن را مدتی بجوشانید
– بعد از صاف کردن، به آرامی از آن بنوشید
– هر روز دست کم ۲ فنجان از این مخلوط بنوشید.

۴۰. برخی نکات تکمیلی برای درمان خانگی ورم غدد لنفاوی

الف. یک فنجان آب ولرم آماده کنید و ۲ قاشق چای خوری عسل و مقداری آب لیموی تازه به آن اضافه نمایید. سپس، این محلول را خوب به هم بزنید و بنوشید.
ب. یک قاشق چای خوری نمک دریایی و یک قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب بریزید و خوب به هم بزنید. توصیه می‌شود این محلول را روزی یک بار بنوشید.
پ. به مقدار مساوی برگ‌ ریحان و دارچین (۲ قاشق غذاخوری)را در مقداری آب (۳ فنجان) بریزید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بجوشانید. سپس این محلول را صاف کنید و آن را اندک اندک بنوشید. بهتر است این کار را روزی ۳ بار انجام دهید.

اگر مایل هستید از درمان‌های خانگی طبیعی بیش‌تری برای انواع بیماری‌ها و مشکلات سلامتی آگاه شوید، می‌توانید به لینک سایت بازده مراجعه نمایید. بعد از مطالعه‌ی این مقاله با عنوان ۴۰ بهترین درمان خانگی برای ورم غدد لنفاوی گردن و گلو، امیدوار هستیم توانسته باشیم بهترین راه‌حل‌ها را برای خلاصی سریع و آسان از شر ورم غدد لنفاوی در گردن و گلو به شما عزیزان ارائه بکنیم. با وجود این، بار دیگر خاطر نشان می‌کنیم، این مقاله صرفا جهت انتقال اطلاعات تهیه شده است، بنابراین،‌ پیش از انجام هر یک از آن‌ها بهتر است با پزشک مشورت نمایید.

منبع allremedies
نوشته‌های مرتبط