10 راه خروج از منطقه امن ذهنی و رسیدن به موفقیت

ترس یکی از عوامل طبیعی و ضروری برای رسیدن به رشد و پیشرفت است. با وجود این، هر زمان که به طور ارادی تصمیم می‌گیریم پای‌مان را از منطقه امن ذهنی مان بیرون بگذاریم، مقابله با اتفاقات ناراحت‌کننده‌ی بعدی به تدریج اندکی آسان‌تر می‌شود. از اعضای یک انجمن به نام ‌”‌انجمن کارآفرینان جوان‌”‌ درباره‌ی گام‌های کوچک ولی قدرتمندی که هر روز به سمت جلو برمی‌دارند، سوال پرسیدیم. در ادامه، به پاسخ ۱۰ نفر از اعضای این انجمن درباره راه های خروج از منطقه امن ذهنی و رسیدن به موفقیت اشاره می‌کنیم.

راه های خروج از منطقه امن ذهنی

۱. هیچ چیز را بی‌ارزش نپندارید

در مسیر رسیدن به موفقیت، از رنج و سختی درس‌های زیادی آموخته‌ام. و من از رنج و سختی بسیار سپاسگزارم. از همسرم طلاق گرفتم، راه‌ام را از یک شریک کسب و کاری خودسر جدا کردم، تا سر حد بیماری کار کردم … و هر چیز دیگری را که فکرش را بکنیم تحمل کردم. رنج و سختی من را به نقطه‌ای رساند که فهمیدم هیچ را نباید بی‌ارزش بپندارم. وقتی قدر کسب و کار و روابط‌تان را بدانید، به راحتی به دام  عشرت‌طلبی و تن‌آسایی نمی‌افتید.

– رابی برتیوم، مدیرعامل شرکت Bull & Beard

۲. برنامه‌ی کاری روزمره و تکراری‌تان را تغییر دهید

کارهای تکراری و روزمره‌ی زندگی به همان اندازه که شما را در منطقه امن ذهنی قرار می‌دهند، می‌توانند بهره‌وری‌تان را در زندگی‌ پایین بیاورند. هر روز، کارهای تکراری و روزمره‌ام را با روش‌های ساده ولی معنادار تغییر می‌دهم. از راه جدیدی به محل کار می‌روم؛ در ساعات متفاوتی برای ناهار دست از کار می‌کشم؛ و به جای آسانسور از پله استفاده می‌کنم؛ و مدام این روش‌ها را تغییر می‌دهم. ایجاد تغییرات ساده و اندک در برنامه‌ی روزانه باعث شده است بتوانم آدم‌های جدیدی را ملاقات کنم و مناظر متفاوتی را ببینم؛ این‌ها کمک کرده‌اند ایده‌های جدیدی را برای کار و زندگی‌ام پیدا کنم.

– کیم کوپ، بنیانگذار شرکت ZinePak (ناشر موسیقی)

مطلب مرتبط: ۴۵ جمله انگیزشی درباره موفقیت و رشد کسب و کار

۳. به سمت ترس‌های‌تان حرکت کنید

من دریافته‌ام هر آن‌چه از آن ترس دارم، غالبا همان چیزی است که به طور بالقوه می‌تواند به پیشرفت زندگی‌ام کمک کند. هر چیز که از آن احساس ترس می‌کنم، معمولا نشان‌دهنده‌ی این است که به آن چیز در زندگی نیاز دارم. ایجاد تعهدی که باید هر روز با آن درگیر باشید، گاهی اوقات واقعا می‌تواند ناراحت‌کننده باشد؛ ولی در عین حال، باعث می‌شود به تجربه‌ها و خاطرات بزرگی دست یابید و سطح عمیقی از رضایتمندی را تجربه کنید.

– مارک کراسنر، مدیرعامل و بنیانگذار Expectful

۴. برخی از مسئولیت‌های‌تان را به دیگران محول کنید

این مسئله ممکن است در مورد همه چیز صادق نباشد، ولی محول کردن برخی از مسئولیت‌های شرکت به دیگران باعث می‌شود از منطقه امن ذهنی خارج شوم. استخدام فردی برای مدیریت شبکه‌ی اجتماعی، محول کردن وظیفه مصاحبه با متقاضیان استخدام به یکی از کارمندان، یا محول کردن مسئولیت پیشبرد پروژه‌های مشتریان به سایر کارمندان، همگی، من را از منطقه امن خود خارج می‌کنند؛ و این مسئله‌ی بسیار مهمی است.

– لیلا لوییس، بنیانگذار و مدیرعامل Be Inspired PR

مطلب مرتبط: ۳۳ جمله زیبا از هنری فورد درباره موفقیت، زندگی و یادگیری

۵. آن‌قدر چیزهای جدید را امتحان کنید تا با آن‌ها احساس راحتی کنید

رپورتاژ

هر مسئله‌ای را که با آن درگیر هستم، آن‌قدر با شیوه‌های مختلف امتحان می‌کنم که دیگر ترسی از آن نداشته باشم. گاهی اوقات مدتی طول می‌کشد که با آن احساس راحتی کنم؛ بنابراین، هر روز شیوه‌های مختلف را امتحان می‌کنم یا آن‌قدر با آن درگیر می‌مانم تا با آن احساس راحتی کنم. سپس به سراغ چیز ناراحت‌کننده‌ی دیگری می‌روم!

– درو هندریکس، شرکت Buttercup

۶. سوال‌هایی بپرسید که معمولا سایر آدم‌ها نمی‌پرسند

می‌خواهم بدانم چه در سر کارمندان و مشتریان می‌گذرد و میان‌شان چه اتفاقاتی می‌افتد. یافتن پاسخ این سوال نیازمند گفتگوهای مکرر و آزاد با کارمندان و تماس‌های تلفنی با مشتریان است – تا از میزان رضایت مشتریان از کسب و کارم آگاه شوم. بنابراین، برای مقابله با مشکلات واقعی و بهبود فرایند رشد کسب و کاری‌ام سوال‌های سختی از دیگران می‌پرسم.

– زو هرمان، شرکت Superior Lighting

۷. با غریبه‌ها گفتگو کنید

من واقعا از صحبت کردن با دیگران لذت می‌برم؛ من دریافته‌ام هنگامی که در فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها منتظر نشسته‌ام یا در غذاخوری‌های عمومی در حال صرف ناهار هستم، آغاز گفتگو با فرد کناری‌ام بهترین راه برای غلبه بر خجالت و ترس از آشنایی با آدم‌های جدید است. هم‌چنین، این کار روش بسیار خوبی برای یادگیری چیزهای شگفت‌انگیزی درباره‌ی دنیا و آدم‌های داخل آن است.

– مت دویل، نایب رئیس شرکت Excel Builders

۸. گاهی اوقات، چیزی را بپذیرید که معمولا آن را نمی‌پذیرید

گاهی اوقات، وقتی دیگران چیزی را به من تعارف می‌کنند که معمولا آن را رد می‌کنم، تصمیم می‌گیرم با پذیرفتن‌اش خودم را شگفت‌زده کنم؛‌ خواه چیزی مربوط به کسب و کار باشد، مثلا امتحان یک استراتژی جدید، یا پذیرفتن دعوت پیوستن به یک تیم ورزشی آماتور در پایان هفته. حتی اگر این کار نتیجه‌ی خاصی به همراه نداشته باشد، من همیشه چیزهای جدیدی از آن یاد می‌گیرم.

– راسل کومر، مدیر اجرایی شرکت eSoftware Associates

۹. جلوی دوربین قرار بگیرید

من تقریبا هر روز جلوی دوربین حاضر می‌شوم. ساخت ویدئو همیشه من را در چالشی قرار می‌دهد که طی آن باید به بهترین شکل ممکن اطلاعات را ارائه دهم، از منطقه امن ذهنی خود خارج شوم، و ویدئوهای‌ام را در اینترنت منتشر کنم. این فیلم‌ها خواه درباره‌ی ترفندهایی برای رشد بازاریابی باشند، خواه در مورد نحوه‌ی استفاده از نرم‌افزار، هدف نهایی من در پایان هر روز آموزش مصرف‌کنندگان است؛ حتی اگر لازم باشد برای این کار کمی سختی به خود راه بدهم.

– سالمون تیموتی، شرکت OneIMS

۱۰. فهرستی از هدف‌های پیشرفت را تهیه و نگهداری کنید

من فهرستی از هدف‌های پیشرفت و رشد شخصی و حرفه‌ای‌ام را تهیه و نگهداری می‌کنم. چیزهایی نظیر “‌تمرین برای سخنرانی‌های عمومی‌”، “‌ریسک کردن‌”‌، و “‌کاوش درباره‌ی ایده‌های جدید و عجیب‌”‌. این فهرست را همیشه نزد خون نگه می‌دارم، و همواره آن را تا پایان روز مطالعه می‌کنم. از آن‌جا که همیشه عادت دارم این فهرست را مطالعه کنم، می‌دانیم می‌توانم از پس موارد آن بر بیایم. این فهرست من را وادار می‌کند در طول روز برای رسیدن به این اهداف قدم بردارم.

– نیکول مونز، شرکت Start Ranking Now

نوشته‌های مرتبط