کاهش هزینه های تولید زغال فشرده با استفاده از دستگاه های دست دوم

راه‌اندازی کارگاه تولید زغال فشرده با توجه به سوددهی بالای آن، برای بسیاری از افراد تبدیل به دغدغه شده است. از طرفی هر کار تولیدی نیازمند مواد اولیه مرغوب، دستگاه‌هایی باکیفیت برای تولید محصول و فروش بالا است. همین امر باعث می‌شود که هزینه تولیدکننده در قدم‌های اول راه‌اندازی خط تولید زغال فشرده بیشتر شود.

اما به نظر شما با توجه به عوامل گفته‌شده، چگونه می‌توان هزینه‌های راه‌اندازی یک کارگاه تولیدی را کاهش داد؟ یکی از بهترین پاسخ هایی که می توان به این پرسش داد، خرید دستگاه‌های دست دوم با قیمت‌های به صرفه و کیفیت مطلوب است. چون این‌گونه شما می‌توانید با پرداخت هزینه کم‌تر و سرمایه اولیه‌ای محدود، کسب و کاری پرسود را راه‌اندازی کنید.

اما سوال مهم اینجاست که خرید این دستگاه‌ چگونه امکان‌پذیر است و چه فروشگاه‌هایی این نوع دستگاه‌ها را به فروش می‌رسانند؟

دستگاه های لازم برای تولید زغال فشرده

اولین قدم برای راه‌اندازی خط تولید زغال فشرده، شناسایی و تهیه دستگاههای مورد نیاز برای این کار تولیدی است. در واقع شما باید ابتدا با انواع دستگاه‌ها آشنا شوید و پس از آن به دنبال راهی برای کاهش هزینه‌ها در تهیه این دستگاه‌ها باشید.

۱. دستگاه اکسترودر زغال

کاهش هزینه های تولید زغال فشرده

این دستگاه، به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های راه‌اندازی خط تولید زغال فشرده شناخته می‌شود. در اکسترودر، تولید بریکت‌ها انجام می‌شود و کیفیت بریکت‌ها، به عملکرد این دستگاه بستگی دارد. برای ساخت بریکت زغال، باید مواد اولیه و مواد دیگری مانند چسب‌های معمولی، با یکدیگر ترکیب شوند و برای ترکیب این مواد، به دستگاه ها و تجهیزاتی همچون دستگاه تولید زغال فشرده نیاز است.

شکل اصلی قالب‌های زغال نیز با وجود این دستگاه تعیین می‌شود. از اکسترودر برای به هم چسباندن ضایعات چوبی مانند خاک اره و چوب‌های خشک در تولید زغال فشرده استفاده می‌شود. در واقع وظیفه اصلی این دستگاه، فشرده‌سازی و قالب‌بندی مواد اولیه برای تولید زغال است. فراموش نکنید که اکسترودر انتخابی شما باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد تا بتوانید زغالی باکیفیت تهیه کنید:

  • تولید بریکت‌های خام با شکل ظاهری خوب و غیراسفنجی
  • تولید بریکت‌های با تراکم بالا و بافت مولکولی خوب

۲. کوره زغال‌پزی

در گذشته برای آماده کردن زغال‌ها از کوره‌های سنتی استفاده می‌شد. اما امروزه کوره‌های صنعتی و اتوماتیک به بازار آمده‌اند. این کوره‌ها با استفاده از مرغوب‌ترین مواد ساخته می‌شوند و در طراحی آنها نیز اصول مهم برای تولید زغال باکیفیت رعایت می‌شود.

شما باید با توجه به حجم تولید خود، حجم و ابعاد کوره را تعیین کنید. جالب است بدانید که کوره‌های صنعتی، به سیستم تابلو برق اتوماتیک با سنسور و نمایشگر حرارتی مجهزند. این کوره با داشتن دودسوز، فیلتر صنعتی، سرکه‌گیر و مشعل گازی یا گازوئیلی تفاوت‌های زیادی با کوره‌های سنتی دارد و کار را برای تولیدکننده آسان‌تر می‌کند. کوره صنعتی، با داشتن سیستم ایجاد خلا برای خنک‌سازی سریع محصول، کار پخت زغال را در کم‌ترین زمان ممکن (کم‌تر از یک شبانه روز) انجام می‌دهد.

۳. دستگاه خشک‌کن و سرند

این دستگاه، شامل منبع حرارتی با مشعل گازوئیلی یا گازی است و در خشک شدن و از بین رفتن رطوبت مواد اولیه وارد‌شده به دستگاه، نقش مهمی دارد.

در واقع مواد اولیه ابتدا از سرند (صافی) وارد لوله‌های سینوسی می‌شوند و بعد از گردش در لوله‌های سینوسی، به رطوبت 4 الی 8 درصدی می‌رسند. بعد از آن در سیلکون جمع شده و برای ورود به اکسترودر آماده می‌شوند.

راه های کاهش هزینه در تولید زغال فشرده

رپورتاژ

با توجه به شناخت کامل درباره دستگاه‌های مورد نیاز برای خط تولید زغال فشرده، نوبت آن می‌رسد که به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها در این‌کار باشید. یکی از این راه‌ها، تهیه مواد اولیه تولید زغال از کارگاه‌های صنایع چوبی است. چون مواد اولیه زغال فشرده، معمولا شایعات چوبی هستند، در نتیجه می‌توان آن‌ها را با قیمت پایینی از این کارگاه‌ها تهیه کرد.

خرید تجهیزات دست دوم

راه دیگر، خرید دستگاه تولید زغال فشرده دست دوم به جای نو است. امروزه بسیاری از تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان، این دستگاه‌ها را با قیمت‌هایی به صرفه و کیفیتی مطلوب به بازار عرضه می‌کنند. البته در این میان، باید توجه داشته باشید که مرکز ارائه‌دهنده دستگاه تولید زغال فشرده دست دوم، اعتبار بالایی داشته باشد و کالایی بی‌کیفیت را با قیمتی گزاف به شما نفروشد.

کاهش مصرف برق

یکی دیگر از راه‌های کاهش هزینه‌های تولید زغال فشرده، کاهش مصرف برق در کارگاه است. همان‌طور که می‌دانید، در خط تولید زغال فشرده از دستگاه‌های متفاوتی استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها نیز باید توسط یک منبع انرژی تغذیه شوند تا بتوانند به خوبی کار خود را انجام دهند. شما می‌توانید با استفاده از مواد اولیه مرغوب، دستگاه‌های کم‌مصرف و هماهنگی مناسب بین پرسنل کارگاه، این هزینه‌ها را نیز به راحتی کاهش دهید.

به طور کلی در میان همه راه‌های پیشنهادی برای کاهش هزینه‌های تولید زغال فشرده، تهیه و خرید دستگاه دست دوم برای راه‌اندازی خط تولید، پیشنهادی کاربردی‌تر و بهتر است. چون تهیه دستگاه‌های صنعتی همیشه به عنوان چالشی بزرگ برای تولیدکننده شناخته می‌شود و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

تفاوت قیمت دستگاه تولید زغال فشرده دست دوم و نو چقدر است؟

کاهش هزینه های تولید زغال فشرده

قبل از تصمیم به خرید دستگاه زغال فشرده دست دوم بهتر است به خوبی تفاوت هزینه‌های این راه را با خرید دستگاه نو بررسی کنید. در نتیجه بهتر است موارد زیر را به یاد داشته باشید:

  • به طور کلی هزینه خرید دستگاه دست دوم به همراه گارانتی، نصف هزینه خرید دستگاه نو است.
  • شما با خرید دستگاه زغال فشرده دست دوم، نیازی به خرید جک پالت ندارید. چون این وسیله روی خود دستگاه وجود دارد.
  • شما با انتخاب این راه، نیازی به خرید کابل نیز ندارید. چون این وسیله نیز روی خود دستگاه به شما تحویل داده می‌شود.
  • بیشتر دستگاه‌های دست دوم، سیلندر و ماردون یدکی دارند. در نتیجه لازم نیست برای تهیه این وسیله نیز هزینه‌‌‌‌ای پرداخت کنید.

بهترین فروشگاه خرید دستگاه تولید زغال دست دوم

امروزه مراکز زیادی وجود دارند که دستگاه تولید زغال فشرده نو و دست دوم را با قیمت‌هایی متفاوت به شما ارائه می‌دهند ولی برای خرید این دستگاه ها باید حساسیت بیشتری به خرج داد، اینکه دستگاه چه عیوبی دارد و چند سال کار کرده است، از جمله مواردی است که باید به آن توجه کرد. شما با کمک یک منبع معتبر می توانید دستگاه زغال فشرده دست دوم را با کیفیتی مطلوب تهیه کنید. ما در این زمینه به شما شرکت سازه ابتکار ارشد را معرفی می کنیم.

این شرکت، به عنوان یکی از تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان دستگاه‌های صنعتی از جمله دستگاه زغال فشرده در ایران شناخته می‌شود که با سابقه‌ای چندین ساله توانسته انواع دستگاه‌های نو و دست دوم را با قیمتی به صرفه و کیفیتی عالی به مشتریان خود عرضه کند.

شما نیز می‌توانید با اعتماد به این شرکت، دستگاه تولید فشرده دست دوم را برای راه‌اندازی خط تولیدتان خریداری کنید و خیالتان از کیفیت دستگاه راحت باشد.

پتانسیل راه اندازی خط تولید زغال فشرده

تولید زغال فشرده به عنوان کسب و کاری پرسود برای ایرانیان شناخته می‌شود .چون برای راه‌اندازی خط تولید زغال نیاز به سرمایه زیادی نیست و از طرف دیگر بازار صادرات زغال فشرده نیز در زمان کنونی بسیار داغ است. تولید زغال، راهی برای کسب درامد از ضایعات چوب است که می توان با سرمایه ای کم از آن سود کسب کرد.

شما نیز می‌توانید برای داشتن کسب و کاری پر سود این کار تولیدی را انتخاب کنید. شرکت سازه ابتکار ارشد نیز با ارائه خدمات بسیار در این زمینه کنار شماست. این شرکت، علاوه بر ارائه دستگاه‌هایی با کیفیت و بدون عیب نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی، مواد اولیه‌ای مرغوب را نیز به شما ارائه می‌دهد. شما همچنین با اعتماد به شرکت سازه ابتکار ارشد، لازم نیست نگران فروش محصولاتتان باشید و این شرکت، فروش محصولات تولیدی شما را بر عهده می گیرد. برای آشنایی با نحوه تولید این محصول نیز می توانید این فایل را مطالعه کنید.

نوشته‌های مرتبط