چگونه لکه روغن را از روی فرش پاک کنیم؟

قطعا برای شما هم پیش آمده که با لکه های روغن در خانه برخورد داشته باشید. پاک کردن این لکه ها کار بسیار دشواری است. در برخی از موارد مانند ریختن روغن روی فرش این کار دشوارتر هم می باشد. اما در صورتیکه لکه روغن سریع پاک شود و از نحوه پاک کردن لکه روغن اطلاعات کافی داشته باشید می توانید به راحتی آن را پاک کنید. در غیر این صورت بهتر است از یک قالیشویی مجاز کمک بگیرید.

مراحل پاک کردن لکه روغن:

لکه روغن یکی از لکه ای سخت است که پاک کردن آن بسیار دشوار است. بنابراین طی کردن مراحل زیر برای پاک کردن لکه روغن می تواند به شما کمک کند تا این لکه را راحت تر پاک کنید.

  • سریعاً عمل کنید: اگر لکه روغن به تازگی ایجاد شده است، سعی کنید به سرعت آن را پاک کنید. اگر روغن روی فرش را رها کنید و اجازه دهید خشک شود، پاک کردن آن دشوارتر خواهد بود و حتی ممکن است اثر لکه به طور کامل حدف نشود.
  • تا جای ممکن روغن را از فرش جدا کنید: ابتدا تمامی روغن ریخته شده روی فرش را بوسیله یک دستمال پارچه ای و یا کاغذی پاک کنید. این کار به شما کمک می کند تا مانع از نفوذ چربی و روغن به عمق فرش شوید. هر چه لکه مورد نظر سطحی تر باشد پاک کردن آن آسان تر است.
  • استفاده از پاک‌کننده مخصوص: از پاک‌کننده‌های مخصوص برای لکه‌های روغنی استفاده کنید. این پاک‌کننده‌ها معمولاً شامل مواد خاصی هستند که به خوبی لکه روغن را از فرش پاک می‌کنند. قبل از استفاده از محلول شوینده دستورالعمل های مندرج بر روی بسته را به دقت مطالعه و گام به گام طی کنید. در صورت عدم دسترسی به پاک‌کننده مخصوص، می‌توانید ازمایع ظرفشویی استفاده کنید. مقدار کمی از مایع ظرفشویی را روی لکه بریزید و با دستمال نرم به آرامی به سمت مرکز لکه حرکت دهید.
  • آبکشی فرش: بعد از پاک کردن لکه، فرش را آبکشی کنید. توجه داشته باشید که تمام مواد شوینده از بین تار و پود فرش پاک شود. ماندن مواد شوینده در داخل فرش می تواند به فرش شما آسیب وارد کند.
  • خشک کردن فرش: در مرجله آخر و بعد از شستشوی لکه و آبکشی آن فرش را تا جای ممکن خشک کنید. ماندن رطوبت در بین تار و پود فرش می تواند زمینه را برای رشد باکتریها فراهم کرده و در نهایت به ایجاد بوی نامطبوع در فرش و پوسیدگی آن در دراز مدت منجر شود.

شوینده های مناسب برای پاک کردن لکه روغن از فرش:

  1. مایع ظرفشویی: مایع ظرفشویی معمولاً یک از گزینه های کاربردی برای پاک کردن لکه‌های روغنی است. برای استفاده از مایع ظرفشویی مقدار کمی از آن را در آب گرم ریخته و مخلوط کنید. ترکیب مایع ظرفشویی و آب را بوسیله یک دستمال نخی بر روی لکه بکشید و بعد از پاک شدن لکه فرش را با آب تمیز بشویید و با دستمال خشک کنید.
  2. صابون مایع: محلول صابون مایع نیز می‌تواند برای پاک کردن لکه روغن از فرش مفید باشد. مقداری صابون مایع را در آب گرم حل کنید و با دستمال نرم و تمیز به آرامی روی لکه بکشید تا کاملا پاک شود. سپس با آب تمیز بشویید و با دستمال خشک کنید.
  3. شامپو مخصوص فرش: شامپوهای مخصوص فرش معمولاً دارای فرمولاسیون‌های خاصی برای پاک کردن لکه‌های مختلف، از جمله لکه‌های روغنی هستند. می‌توانید از یک شامپو مخصوص فرش استفاده کنید.دقت کنید که برای استفاده از شامپو فرش دستورالعمل موجود روی بسته را به دقت مطالعه کرده و طبق آن عمل کنید.
  4. مواد خانگی: برخی از مواد خانگی مانند جوش شیرین و سرکه کاربرد زیادی در رفع انواع لکه بخصوص لکه روغن دارند. برای این منظور می توانید سطح لکه را با جوش شیرین بپوشانید و اجازه دهید جوش شیرین چند ساعت بر روی فرش بماند تا تمام روغن ریخته شده را به خوذ جذب کند. بعد از ان می توانید بوسیله جاروبرقی جوش شیرین را از سطح فرش جمع کنید. محلول آب گرم و سرکه هم میتواند برای پاک کردن لکه مفید باشد.

چگونه لکه روغن را از روی فرش پاک کنیم؟

نکات مهم در زمان پاک کردن لکه روغن از فرش:

با استفاده از مراحل توضیح داده شده در بالا و مواد شوینده فوق می توانید لکه روغن را از فرش پاک کنید. اما رعایت برخی از نکات در زمان پاک کردن و قبل از شروع کار بسیار مهم است:

رپورتاژ
  • حتماً قبل از شروع فرآیند پاکسازی، برچسب اطلاعات فرش را به طور کامل مطالعه کنید.
  • قبل از استفاده از مواد شیمیایی روی یک قسمت پنهانی از فرش تست کنید تا از عدم تأثیر منفی شوینده ها روی رنگ یا بافت فرش اطمینان حاصل کنید.
  • همچنین، هنگام پاک کردن لکه روغن، با دستمال نرم و تمیز به آرامی و بدون فشار زیاد عمل کنید تا لکه به عمق بیشتری نفوذ نکند.
  • در صورت عدم موفقیت در پاک کردن لکه، بهتر است به یک مجموعه قالیشویی معتبر و حرفه ای مراجعه کنید. قالیشویی بانو کرج یکی از مراکز تخصصی و مجاز قالیشویی در کرج است که خدمات خود را در تمامی روزهای هفته به مشتریان خود ارائه می کند.

چگونه لکه روغن را از روی فرش پاک کنیم؟

معتبرترین قالیشویی در کرج

در صورتیکه موفق به پاک کردن لکه روغن نشدید باید از خدمات یک قالیشویی مجاز و معتبر استفاده کنید. لازم به ذکر است مجاز بودن قالیشویی از اهمیت بالایی برخوردار است. قالیشویی های مجاز از ماشین آلات و دستگاه های استاندارد و به روز استفاده می کنند بنابراین با خیالی اسوده فرش های خود را به آنها می سپارید. قالیشویی مجاز بانو در کرج به عنوان بهترین مجموعه خدمات قالیشویی در شناخته می شود. این مجموعه با استفاده از پرسنل حرفه و آموزش دیده، دستگاه های به روز و شوینده های استاندارد و غیر آلرژی زا خدمات خود را با بالاترین کیفیت عرضه می کند. قالیشویی بانو کرج همواره در تلاش است تا رضایت مشتریان خود را در بالاترین سطح ممکن حفظ نماید.

خدمات مجموعه بانو کرج:

مجموعه بانو کرج خدمات گسترده ای را در زمینه های مختلف ارائه می کند. خدمات این مجموعه عبارتند از:

  • شستشوی انواع قالی و فرش دستبافت، ماشینی، ابریشم، گل ابریشم و تابلو فرش
  • خدمات مبلشویی
  • شستشوی خوشخواب
  • رفوگری انواع فرش
  • انجام کلیه امور نظافتی در منزل

شعب قالیشویی بانو کرج:

بانو کرج خدمات خود را در بسیاری از مناطق کرج از جمله عظیمیه، باغستان، فردیس،گوهردشت، گلشهر، ماهدشت، محمدشهر، مهرشهر، حصارک، رزکان، دهقان ویلا، مهرویلا، شاهین ویلا و سایر مناطق کرج ارائه می کند.

 

نوشته‌های مرتبط