نقشه‌ فرار از ساحل‌های شلوغ به کرانه‌های خلوت کیش در نوروز

در یک روز آفتابی، عده‌ای مشغول بازی والیبال ساحلی بودند و ما نیز روی زیر انداز کنار هم نشسته بودیم. یک بشقاب پر از پرتقال‌های توسرخ و ترش قاچ خورده که گلپر روی آن‌ها خودنمایی می‌کرد در دستان پدرم بود. پدرم با لبخند آن‌ها را به من تعارف کرد. با دهان آب افتاده و چشمان از حدقه در آمده دستم را به سوی پرتقال‌ها دراز کردم که ناگهان توپ والیبال مانند یک بمب به بشقاب پرتقال‌ها خورد. پرتقال‌های بیچاره روی زمین افتادند و شن و ماسه، جای گلپرها را گرفت.

معضل شلوغی بیش از حد سواحل کیش در نوروز

در ایام نوروز پیدا کردن یک ساحل خلوت و آرام برای دور هم جمع شدن یا به دور از چشمان مردم تن به آب زدن، مانند برنده شدن بلیط لاتاری است. اما در ادامه مقاله، راهی به شما نشان می‌دهیم که به ساحل‌های خلوت کیش منتهی می‌شود. پس از مطالعه مقاله، در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر درباره سفر نوروزی به این جزیره، راهنمای تور کیش نوروز را مطالعه کنید.

معرفی ساحل‌های خلوت کیش

در ابتدا باید بدانید که در ایام نوروز، احتمال حضور مردم در همه جای جزیره وجود دارد. پس نباید انتظار ساحل اختصاصی داشته باشید. اما می‌توانید ساحلی پیدا کنید که جمعیت کمتری نسبت به بقیه سواحل در آن حضور دارند. ساحل سیمرغ در جنوب شرقی جزیره، دامون در شمال کیش، دهکده ساحلی، مارینا و کلبه هور به دلیل دور بودن از مرکز شهر، خلوت‌تر هستند. دلیل حضور کمتر مردم در این سواحل، دور بودن آن‌ها از مرکز شهر، ناشناخته ماندن و نبود امکانات کامل تفریحی و رفاهی در آنهاست. پس در این سواحل نباید به دنبال راحت بودن مطلق باشید.

ساحل‌های شلوغ کیش امکانات بیشتری دارند

به علت تجمع هتل‌ها و مراکز تفریحی در شرق جزیره، امکانات ساحلی و رفاهی در این بخش بیشتر از سایر مناطق است. به عنوان مثال شما در پلاژ‌های آقایان و بانوان در شرق و شمال شرقی جزیره، از امکاناتی مانند بوفه، غریق نجات، دوش ساحلی و زمین والیبال ساحلی برخوردار هستید. همچنین پلاژ‌ها و ساحل اسکله تفریحی، غیر مرجانی هستند و می‌توانید بدون دغدغه خراشیدگی از مرجان در آن‌ها شنا کنید. اما در سواحل دیگر علاوه بر عدم برخورداری از این امکانات، باید جنس ساحل و ماسه‌های آن را بررسی کنید تا مرجانی نباشد.

برای شنا کودکان، سواحل شلوغ را انتخاب کنید

شنا کردن در سواحل خلوت و بدون امکانات برای خانواده‌ها گزینه مناسبی نیست. کودکان بازیگوش هستند و با خطرات شنا در دریا آشنا نیستند. به همین دلیل باید آن‌ها را به سواحل دارای غریق نجات ببرید و یا از امکانات دیگر استفاده کنید. (هر چند به دلیل شور بودن آب‌های خلیج فارس، امکان غرق شدن در دریای کیش وجود ندارد و اگر خودتان را در آب رها کنید روی آب می‌مانید). برای این که با خیال‌ راحت کودک را به آب بسپارید ۲ گزینه پیش روی دارید.

رپورتاژ

استفاده از پارک‌های آبی کیش

پارک آبی بادی مارینا کیش برای کودکان ساخته شده تا بتوانند در امنیت، تن به آب بزنند و با کودکان دیگر بازی کنند. غریق نجات‌ها در این پارک حضور دارند و به پدر و مادر‌ها اطمینان می‌دهند. از طرف دیگر، پارک آبی اوشن، می‌تواند تجربه شنا در دریا را برای کودک‌تان به همراه داشته باشد. در این پارک بخش‌های مختلف متناسب با سنین مختلف کودکان طراحی شده که محل خوبی برای شنا کودکان محسوب می‌شود.

پلاژ آقایان و بانوان مکانی امن برای کودکان

همانطور که گفتیم پلاژ‌ها غریق نجات دارند. همچنین امکانات رفاهی مانند دوش، بوفه و زمین بازی به شما ارائه می‌دهند. پلاژ‌ها در بخش‌های شنی ساحل کیش ساخته شده اند تا مرجان‌ها به شناگران آسیب نزنند. اما قبل از رفتن به پلاژ، ساعت کار آن ها را بررسی کنید.

راه چاره برای زمانی که ساحل خلوت پیدا نکردید

تور لیدرها به دلیل شناخت زیادی که از جزیره کیش دارند، می‌توانند شما را برای پیدا کردن ساحل خلوت در کیش راهنمایی کنند. اما استفاده از راهنمایی‌های تور لیدر ۲ شرط دارد. شرط اول آن که باید با تور سفر کنید تا از خدمات تور لیدر بهره‌مند شوید. شرط دوم این که تور لیدر باید به مسافران اهمیت بدهد و این اتفاق برای همه مسافران کیش نمی‌افتد.

دسترسی راحت مسافران به تور لیدرهای نهال گشت

یکی از مزیت‌های اصلی شما در سفر با تورهای کیش نهال گشت، دسترسی راحت به تور لیدر و برخورداری از راهنمایی‌های اوست. شما می‌توانید برای رفع مشکلات‌تان در سفر و یا پرسیدن سوالات‌تان با تور لیدر تماس بگیرید.

قبل از رزرو تور از خدمات آن مطمئن شوید

کارشناسان نهال گشت قبل از سفر به شما مشاوره کامل به شما می‌دهند. می‌توانید با استفاده از این مشاوره رایگان، از جزئیات سفرتان آگاه شوید. برای دریافت مشاوره رایگان از نهال گشت می‌توانید با شماره ۱۸۳۰-۰۲۶ تماس بگیرید. برای بررسی نرخ‌ها نیز می‌توانید به صفحه قیمت تور کیش و سایت نهال گشت به آدرس nahalgasht.com مراجعه کنید.

نوشته‌های مرتبط