نشانه های نوزاد باهوش: ۱۰ علامت که فرزند باهوش و کنجکاوی دارید

نوزادان باهوش و کنجکاو اغلب با نقاط عطف رشد اولیه مانند کنجکاوی، حافظه‌ی خوب، مهارت های حل مسئله، مهارت های ارتباطی، مهارت های اجتماعی، دامنه‌ی توجه، خلاقیت، هوش هیجانی و عشق به یادگیری شناخته می شوند. این نوزادان تمایل به کشف محیط خود و یادگیری چیزهای جدید دارند و کنجکاوی و علاقه طبیعی به دنیای اطراف خود را نشان می دهند. آنها همچنین ممکن است توانایی حل مسئله قوی داشته باشند و بتوانند به طور موثر با دیگران ارتباط برقرار کنند. به علاوه، نوزادان باهوش اغلب دامنه‌ی توجه طولانی تری دارند و ممکن است در بازی ها از خود خلاقیت نشان دهند. آنها همچنین ممکن است از نظر احساسی باهوش باشند (یعنی هوش عاطفی بالا داشته باشند) و قادر به خواندن و پاسخ دادن به احساسات و عواطف دیگران باشند. به طور کلی، نوزادان باهوش معمولاً یادگیرندگانی هستند که از کاوش و کشف چیزهای جدید لذت می برند. اگر فرزند شما هر کدام از این نشانه های نوزاد باهوش را دارد به شما مژده می دهیم که فرزند باهوش و کنجکاوی دارید. در ادامه مجموعه مقالات درباره نوزادان و کودکان با بازده همراه باشید.

نشانه های نوزاد باهوش

۱. مراحل اولیه رشد

نوزادان باهوش  تمایل دارند زودتر از سایر نوزادان به نقاط عطف رشد خود برسند. این شامل مواردی مانند نشستن، خزیدن و راه رفتن است.

۲. کنجکاوی

نوزاد باهوش کنجکاو

نوزادان باهوش به طور طبیعی کنجکاو و علاقه مند به محیط اطراف خود هستند. آنها به طور ناخودآگاه به دور و بر خود خیره می شوند و محیط خود را کشف می کنند و مشتاق یادگیری چیزهای جدید هستند.

۳. حافظه خوب

نوزادان باهوش حافظه خوبی دارند و می توانند چیزهایی را که قبلا دیده یا تجربه کرده اند به خاطر بسپارند.

۴. مهارت حل مسئله

نوزادان باهوش در حل مسئله خوب هستند. آنها می توانند بفهمند که چگونه به آنچه می خواهند برسند، حتی اگر این به معنای امتحان رویکردهای مختلف یا سرکشی باشد.

مطلب مرتبط: شیر دادن به نوزاد: ۲۶ فایده تغذیه با شیر مادر برای مادر و کودک

۵. مهارت های ارتباطی

رپورتاژ

نوزادان باهوش  تمایل دارند ارتباطات خوبی داشته باشند. آنها ممکن است زودتر از سایر نوزادان شروع به غر زدن کنند و می توانند کلمات و عبارات ساده را درک کنند.

۶. مهارت های اجتماعی

نوزادان باهوش اغلب اجتماعی هستند و از تعامل با دیگران لذت می برند. آنها ممکن است لبخند بزنند، بخندند و با افرادی که می شناسند ارتباط چشمی برقرار کنند. برقراری ارتباط چشمی کامل و موثر از مهارتهای نوزادان باهوش است.

مهارت برقراری ارتباط چشمی نوزاد باهوش

۷. دامنه توجه

نوزادان باهوش نسبت به سایر نوزادان دامنه‌ی توجه بیشتری دارند. آنها می توانند برای مدت طولانی تری روی یک کار یا اسباب بازی تمرکز کنند.

۸. خلاقیت

نوزادان باهوش اغلب خلاقیت را در بازی خود نشان می دهند. آنها ممکن است راه های جدیدی برای بازی با اسباب بازی ها یا استفاده از اشیاء به روش های غیرمنتظره پیدا کنند.

مطلب مرتبط: درمان افسردگی پس از زایمان: ۹ خاصیت ماساژ نوزاد برای مادران افسرده

۹. هوش هیجانی

نوزادان باهوش اغلب از نظر احساسی باهوش هستند. آنها ممکن است بتوانند احساسات دیگران را بخوانند و به درستی پاسخ دهند.

۱۰. عشق به یادگیری

نوزادان باهوش  عاشق یادگیری و کشف چیزهای جدید هستند. آنها ممکن است علاقه شدیدی به کتاب، پازل یا سایر اسباب بازی های آموزشی نشان دهند.

نوشته‌های مرتبط