چگونه فروش اینترنتی خوبی داشته باشیم؟ راهنمای گام به گام!

اخیرا فروش اینترنتی شما افت داشته و دلیل آن را نمی‌دانید؟ با انجام برخی تغییرات در فروشگاه اینترنتی و بهبود روش‌های بازاریابی می‌توانید میزان فروشتان را بالا برده و در‌عین‌حال تعداد مشتریان وفادار‌تان را افزایش دهید. ما در این مقاله با چند روش آسان مانند بهینه‌سازی فرآیند پرداخت، نوشتن توضیحات کامل محصول و شناسایی نیازها و خواسته‌های مشتری به شما کمک می‌کنیم تا فروش آنلاین بیشتری داشته باشید.

مشخص کردن مسیر خرید مشتری؛ اولین مرحله از راه‌اندازی یک کمپین فروش موفق

اگر به دنبال افزایش فروش آنلاین خود هستید، یکی از بهترین کارهایی که هر کسب‌و‌کار کوچک باید انجام دهد، درک بهتر مخاطبان خود است. برای انجام این کار باید پرسونای خریدار و مسیر خرید محصول را ایجاد کنید. وقتی مخاطب با گزینه‌های بسیاری در سایت مواجه می‌شود، ممکن است مدتی را صرف فکر کردن در مورد خرید یا مقایسه قیمت‌ها کند که این برای تجارت شما سم است؛ زیرا معمولا منجر‌به صرف نظر کردن مشتری از خرید محصول می‌شود.

مخاطب فروشگاه شما باید تا جایی که امکان دارد به‌راحتی آنچه را که به دنبال آن است پیدا کرده و سپس محصول مورد‌نظرش را خریداری کند. اگر بررسی‌های شما نشان می‌دهد که تعداد بسیاری از افراد از سایتتان بازدید کرده و بدون خرید محصول آن را ترک می‌کنند، دلیل آن تجربه بد مشتری است.

پیشنهاد می‌کنیم از دوستان و افراد خانواده خود بخواهید که مسیر خرید محصول در فروشگاه اینترنتی شما را بررسی کنند و ببینند که از مراحل یافتن و خرید اقلام در فروشگاه آنلاین شما راضی هستند یا خیر. در صورت نیاز حتما بخش‌های گنگ و گیج‌کننده برای مشتری را حذف کرده و ایرادات مسیر خرید مشتری را برطرف کنید. استفاده از پنل پیامکی نیز برای تعامل با مشتری پس از خرید و دریافت بازخورد مشتری از تجربه خرید از سایت شما بسیار مفید خواهد بود.

بهینه سازی فرآیند پرداخت؛ افزایش امکان خرید محصول توسط مشتری

بهبود فرآیند پرداخت علاوه‌بر اینکه بخشی از فرآیند فروش است، در ایجاد تجربه کاربری بهتر و افزایش فروش موثر بوده و در نتیجه سزاوار توجه بیشتری از سمت شماست. برای مشتریانتان گزینه تسویه حساب فوری را ایجاد کنید تا آن‌ها بتوانند بدون پر کردن فرم‌های طولانی خرید خود را نهایی کنند. فرآیند تسویه حساب را در چندین صفحه تقسیم کنید تا مشتری را با فیلدهای تمام نشدنی ثبت اطلاعات خریدار کلافه نکنید.

متن صفحات تسویه حساب را کوتاه و مختصر کرده و از دکمه‌های استاندارد مانند دکمه خرید و نماد سبد خرید استفاده کنید. نکته دومی که در بهبود فرآيند پرداخت اهمیت بسیاری دارد، در نظر گرفتن چندین روش پرداخت برای خریدار است. استفاده از چند درگاه پرداخت متنوع، امکان پرداخت از طریق کارت‌به‌کارت و پرداخت در محل، گزینه‌های خوبی برای جلب اعتماد بیشتر مشتری به شماست.

نکته سوم در مورد کاهش هزینه‌های جانبی مشتری مانند هزینه ارسال است. با وجود اینکه بسیاری از خرده فروشان بزرگ که امکان ارسال رایگان را برای مشتریانشان فراهم کرده‌اند، مصرف‌کنندگان اغلب تا زمانی که به مرحله تسویه حساب نرسند به هزینه‌های حمل‌و‌نقل توجهی نمی‌کنند. در صورت امکان، هزینه‌ ارسال را با قیمت فروش محصول ادغام کنید تا با ارسال رایگان، مشتریان را ترغیب به تکمیل فرآیند خرید کنید یا هزینه نقل‌و‌انتقال را ثابت نگه داشته و از ابتدا آن را به مشتری اعلام کنید.

نوشتن توضیحات کامل محصول؛ پاسخ دقیق به نیاز مشتریان

توضیحات محصول باید به‌گونه‌ای باشد که همه پرسش‌های مخاطب در مورد ویژگی‌های آن محصول را پاسخ دهد. خودتان را جای مخاطب بگذارید و ببینید توضیحاتی که برای محصول نوشته‌اید همه سوالات و ابهامات شما را پاسخ می‌دهد یا خیر. اگر فکر می‌کنید که توضیحات محصول کافی نیست، با مقایسه آن با سایت‌های دیگر این توضیحات را بهبود بخشید.

استفاده از عکس‌های با‌کیفیت از محصول به مشتریان بالقوه نشان می‌دهد که محصول شما در واقعیت چگونه به نظر می‌رسد و به آن‌ها ایده بهتری در مورد اینکه آیا این همان چیزی است که به آن علاقه دارند یا خیر ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، قرار دادن عکس‌های بی‌کیفیت، محصول شما را کم‌ارزش و عادی جلوه داده و مشتریان بالقوه شما را از خرید آن منصرف می‌کند.

در صورت لزوم، برای تهیه عکس محصولات از یک عکاس حرفه‌ای کمک بگیرید تا عکس‌هایی با کیفیت بالا برای محصولاتتان داشته باشیدکه ویژگی‌های محصولات شما را بهتر به نمایش بگذارد. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید از عکاس حرفه‌ای کمک بگیرید، برای هر محصول ​​بین سه تا چهار تصویر فریبنده بگیرید تا مخاطبانتان را مجذوب آن محصول کنید.

چگونه فروش خوبی داشته باشیم؟ با ارتقای سطح پشتیبانی مشتریان

رپورتاژ

تحقیقات شرکت Zendesk نشان داده است که ۸۴ درصد از مخاطبین کسب‌و‌کارهای آنلاین، وجود خدمات پشتیبانی از مشتریان در سایت را عامل کلیدی در تصمیم گیری برای خرید عنوان کرده‌اند. در این راستا یک صفحه تماس در وب سایت خود ایجاد کنید که به وضوح نحوه تماس با شما را نشان دهد. در صورت داشتن شماره تلفن، آدرس ایمیل، و چت آنلاین، به آن‌ها در صفحه تماس با ما اشاره کنید. همچنین برای کمک به افراد برای دریافت پاسخ فوری، یک صفحه پرسش و پاسخ به وب‌سایت خود اضافه کنید.

اگر مشتری سوال یا مشکلی داشته‌باشد باید سریعا به شخصی متصل شود که بتواند در زمانی کوتاه و به آسان‌ترین شکل ممکن به او کمک کرده و مشکل او را حل کند. علاوه‌بر پشتیبانی آنلاین در ساعات کاری، امکان ثبت تیکت را در سایتتان قرار دهید تا مشتری بتواند در ساعات غیر‌کاری مشکل خود را مطرح کند تا شما در اولین زمان ممکن مشکل او را بررسی و رفع کنید. اگر مشتری احساس کند که به او بی‌توجهی شده و راهکاری برای رفع سوال و حل مشکلاتش در نظر گرفته‌اید، سریعا سایت شما را ترک کرده و به دنبال جایی می‌گردد که پاسخگوی نیازهای او باشد.

در نهایت، از‌آنجایی‌که نمی‌توانید ۲۴ ساعت شبانه‌روز به رایانه خود متصل باشید، وجود یک ربات پاسخ‌گوی خودکار برای پاسخ به سوالات عمومی مشتریان تا زمان فعال شدن مجدد پشتیبانی آنلاین در تایم کاری فروشگاه بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

چگونه فروش اینترنتی موفق داشته باشیم؟ با بررسی ریسپانسیو سایت در موبایل

امروزه اکثر مشتریان خرید خود را از طریق تلفن همراه انجام می‌دهند، در نتیجه فروشگاه آنلاین شما باید رابط کاربری کاربر‌پسند داشته و به اصطلاح ریسپانسیو باشد تا مشتری به‌راحتی بتوانید فرآیند خرید را انجام دهد. اگر یکی از دغدغه‌های جدی شما این است که چگونه فروش اینترنتی خوبی داشته باشیم؟ باید بدانید یکی از راهکارهای افزایش میزان فروش این است که وبسایت خود را به‌گونه‌ای طراحی کنید که هم در کامپیوتر و هم در موبایل به‌راحتی قابل‌استفاده باشد و کاربر برای خرید محصول به‌دنبال چیزی نگردد و دچار مشکل نشود.

ارتقای سئوی وب‌سایت؛ راهی برای جلب مشتری بیشتر

اگر می‌خواهید فروش آنلاین را افزایش دهید، بهبود سئوی وب‌سایت را فراموش نکنید؛ چرا که بهبود سئوی سایت فروشگاهی شما به ایجاد اعتماد و اعتبار بین مشتریان بالقوه کمک خواهد کرد. برای بهبود سئوی سایت فروشگاهی می‌توانید از روش‌های زیر کمک بگیرید:

  • کلمات کلیدی مرتبط را در عناوین و متاتگ‌های خود بگنجانید
  • به‌طور‌منظم محتوای تازه و یونیک ایجاد کنید
  • اطمینان حاصل کنید که محتوای شما کلمات کلیدی یکپارچه دارد
  • محتوای خود را براساس آخرین آپدیت‌های گوگل بهینه کنید
  • مطمئن شوید که وب‌سایت و لندینگ پیج‌های شما کاربر‌پسند بوده و ریسپانسیو هستند

اگر وب سایت شما در نتایج گوگل جزو لینک‌های نخست باشد، مشتریان بالقوه بیشتری وارد سایت شما شده و احتمال فروش محصول شما بیشتر خواهد شد؛ بنابراین با انجام این مراحل، رتبه سایت شما در نتایج جستجو بهبود خواهید یافت.

شناسایی نیاز و خواسته‌های مشتری با شخصی سازی تجربه خرید برای مشتریان

هنگامی که بیشترین مراجعه به کسب‌وکار شما توسط مشتریان آنلاین است، باید اقداماتی را برای درک و تامین نیازهای آن‌ها انجام دهید. با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل در فروشگاه آنلاین و سیستم نقطه فروش (POS) می‌توانید الگوهای خرید و علاقه‌مندی‌های مشتریان را شناسایی کنید. همچنین می‌توانید از روش‌های ارتباطی مانند ایمیل، چت آنلاین و تماس‌های تلفنی برای پرسیدن سوالات و کسب اطلاعات در مورد مشتریان خود کمک بگیرید تا فروشگاهتان را مطابق با نیازها و خواسته‌های مشتریان به‌روز کنید.

برای افزایش تعامل با مشتری و فروش بیشتر تبلیغات هدفمند را فراموش نکنید

نمی‌توان نقش رسانه‌های اجتماعی با داشتن میلیاردها کاربر در سراسر جهان به‌عنوان یک ابزار قدرتمند بازاریابی دیجیتال را انکار کرد. رسانه‌های اجتماعی روشی عالی برای دستیابی سریع و آسان به مخاطبان با سلیقه‌های مختلف به تعداد بالاست. هنگامی که تبلیغ پیشنهادات ویژه فروش مطرح باشد، نقش رسانه‌های اجتماعی پر رنگ‌تر از قبل می‌شود. با به اشتراک گذاشتن تخفیف‌های ویژه برای دنبال کننده‌های خود در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید آن‌ها را به خرید از فروشگاه اینترنتی خود تشویق کنید.

متصل کردن فروشگاه اینترنتی به شبکه‌های اجتماعی به مشتریانتان، امکان بیشتری برای ارتباط آن‌ها با شما را فراهم خواهد کرد و این موضوع به معنای فرصت‌های بیشتری برای تبدیل مخاطب به مشتری است. برای اجرای تبلیغات هدفمند خود بهتر است از پلتفرم‌هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند مخاطبینی با نرخ تبدیل بالا را به سمت سایت خود هدایت کنید. همچنین مطمئن شوید که به همه نظرات، پیام‌ها و سوالات مخاطبینتان در رسانه‌های اجتماعی پاسخ می‌دهید.

نوشته‌های مرتبط