نکات کلیدی هنگام خرید دریل شارژی

امروزه دریل و پیچ گوشتی شارژی یکی از ابزارهایی است که در بسیاری از خانه ها جا باز کرده است. اما شاید در نگاه اول با توجه به شکل ظاهری یکسان متوجه تنوع بسیار زیاد این محصولات و کاربردهای متفاوت آن ها نشویم در این مطلب هرآنچه را که باید برای خرید دریل شارژی مناسب برای کاربرد مورد نظر خود بدانید را توسط متخصصین فروشگاه اینترنتی استاد ابزار ارائه نموده است.

برای اینکه راحت تر و بهتر در انتخاب دریل شارژی که می خواهید بخرید، تصمیم گیری کنید باید اطلاعات فنی لازم مانند (گشتاور،سه نظام دستگاه،حالت چکشی،ترکمتر و مشخصات باتری) را درباره ی این ابزار به خوبی بدانید ، در این مقاله سعی کرده ایم نکات مهم و کلیدی که بر روی انتخاب شما برای خرید یک دریل شارژی مناسب، تاثیرگذار است را ارائه بدهیم تا درهنگام خرید از فروشگاه، با توجه به تنوع زیاد محصولات و تفاوت هایی که با هم دارند، سردرگم نشوید و بهترین گزینه را برای نیاز خود انتخاب کنید.

استاد ابزار

گشتاور

اگربخواهیم به زبان ساده گشتاور را توضیح دهیم در واقع گشتاورعبارت است از مقدار نیرویی که موتوردریل به سه نظام انتقال می دهد تا چرخش مته و در نتیجه عمل حفاری صورت گیرد و واحد آن را برحسب نیوتون متر اندازه گیری می کنند. اگر قصد دارید برای فعالیت های سبک خانگی و کارگاهی مانند سوراخکاری دیوارآجری یا فلز با ضخامت کم از دریل شارژی استفاده کنید، بهتر است از دریل هایی با گشتاور حدود 30 نیوتون متر که معمولا باتری های 12 ولت روی آن ها نصب می شود استفاده کنید چرا که این دریل ها در مقایسه با دریل های قدرتمندتر وزن کمتری دارند و در فعالیت های طولانی مدت، دست شما را کمتر خسته می کند، اما برای کارهای سنگین تر مانند سوراخکاری بتن، فلزات ضخیم یا حفاری سنگ، بهتر است از دریل های شارژی با قابلیت چکشی که توانایی تولید گشتاور بالاتری را دارند استفاده کنید، معمولا باتری هایی با ولتاژ 20 ولت به بالا بسته به توان موتور، روی بدنه این نوع دریل ها نصب می شود.

استاد ابزار

قابلیت تنظیم گشتاور یا ترکمتر

امروزه اغلب دریل شارژی ها، قابلیت تنظیم گشتاور یا ترکمتر را برروی سه نظام خود  دارند این قابلیت در مواقع باز و بسته کردن پیچ  برروی چوب یا فلز به کار می آید به طوریکه هنگام بستن و محکم شدن پیچ اگر نیروی زیادی به پیچ وارد شود پیچ آسیب می بیند وهرز می گردد، اما با وجود ترکمترو درجه ، شما تعیین می کنید چه مقدار نیرو از سه نظام به پیچ وارد شود تا هنگام کار، دستگاه ازسفت شدن بیش از حد و هرز شدن پیچ جلوگیری کند.

سه نظام یا سیستم مته گیر

یکی از مهم ترین پارامترهای انتخاب دریل شارژی، آگاهی داشتن از ظرفیت سیستم مته گیر یا سه نظام دریل شارژی است، سه نظام قطعه ای درقسمت انتهایی دریل است که وظیفه ی آن، نگه داشتن مته وانواع سری های پیچ گوشتی که برروی آن نصب می شود را دارد، هر چه ظرفیت سه نظام بیشتر باشد یعنی اینکه بتوان مته هایی با قطر 10 تا 13 میلی متر را روی آن نصب کرد، موتور دریل قدرتمندتر و ولتاژ باتری آن 20 ولت به بالا خواهد بود.

ظرفیت سه نظام

معمولا سه نظام دریل های شارژی 10 میلی متر می باشد یعنی می توان مته هایی با قطر 10 میلی متر به پایین را روی آن نصب کرد که برای انواع فعالیت های صنعتی،کارگاهی و خانگی مناسب است اما برای کارهای سنگین ترصنعتی و حفاری و سوراخکاری بر روی سطوح سخت و مقاوم ، نیاز است از دریل های شارژی که ظرفیت سه نظام آن ها از 10 میلی متر بیشتراست استفاده کرد چرا که این نوع دریل ها دارای قدرت موتور بیشتر و البته وزن بیشتری می باشند.

نوع سه نظام

دریل ها از لحاظ نوع سه نظام یا سیستم مته گیر به دو دسته سه نظام آچارخور یا دستی و سه نظام خودکار یا اتوماتیک تقسیم می شوند،همه ی  دریل های شارژی دارای سه نظام اتوماتیک هستند یعنی بدون نیاز به آچار و نیروی دست و تنها به وسیله ی قدرت موتور دستگاه می توان مته یا سری های پیچ گوشتی را روی آن نصب کرد اما دربعضی از دریل های برقی که  نوع سه نظام آن ها دستی است، باید ازنیروی دست و آچارهمراه دریل، برای نصب مته و سری پیچ گوشتی استفاده کرد.

رپورتاژ

قابلیت چکشی دریل

دریل های شارژی عادی برای انجام انواع فعالیت های سوراخکاری، پیچ زدن روی سطوح متنوع از جمله پلاستیک، چوب، فلز کاربرد زیادی دارند اما در بعضی مشاغل و فعالیت ها نیاز است که سطوح سخت تر و محکم تری مانند سنگ و بتن، حفاری و سوراخ شود در این مواقع استفاده از دریلی که قابلیت چکشی داشته باشد موجه و مناسب است چرا که هنگام سوراخکاری روی سطح سخت همزمان با چرخش مته، یک نیروی عمودی با ضربه های متوالی و پی در پی بر مته فرود می آید که در نتیجه باعث می شود عملیات سوراخکاری بهتر و آسان تر انجام شود.

در حالت کلی در صنایع چوب و پلاستیک چون ظرافت کاری بیشتری را در کار می طلبد، از دریل های عادی برای سوراخکاری و بستن پیچ استفاده می کنند همچنین  وزن کمتری نسبت به دریل های چکشی دارند و حمل آن راحت تر است.

باتری های دریل شارژی

یکی از اجزای اصلی و مهم دریل شارژی باتری است، بسیارمهم است باتری با کیفیت و مرغوب روی دریل نصب شود چرا که موتور دستگاه انرژی خود را به صورت مستقیم ازآن می گیرد،هرچقدرهم موتور و بقیه اجزا دریل درجه یک و باکیفیت باشند اما باتری دستگاه نامرغوب باشد، دریل درهنگام کار، قدرت و گشتاور کافی را به شما نمی دهد و حتی ممکن است به دلیل بی کیفیت بودن باتری، موتور دستگاه نیم سوزوآسیب ببیند.

امروزه رفته رفته در بازارهای جهانی باتری های نیکل- کادمیم جای خود را به باتری های لیتیوم- یون داده اند چرا که این نوع باتری ها علاوه بر عمر بیشتر،سریعترشارژ می شوند و دیرتر شارژ خالی می کنند همچنین از لحاظ وزنی هم بسیار سبکتر از باتری های  نیکل- کادمیم هستند.

شکل بدنه دریل شارژی

در آخرباید به این نکته توجه کنیم که دریل شارژی یا برقی که شما قصد خرید آن را دارید، هرچقدرهم با کیفیت و مرغوب باشد اما اگراز نظر ظاهری و طراحی بدنه، ارگونومیک (راحتی فیزیک بدن در ارتباط با ابزار) و خوش دست نباشد، درهنگام کاربا دستگاه، مخصوصا فعالیت های طولانی مدت، دست و اندام های مرتبط با آن خیلی زودتر خسته می شوند و ممکن است بعد از مدتی آسیب ببینند.

دریل های تی شکل و تفنگی

برای ارگونومیک و استاندارد ساختن محصول،معمولا دسته دریل های شارژی را دروسط بدنه قرار می دهند تا وزن دریل به صورت متناسب توزیع شود و فشار کمتری را به مچ دست وارد کند.

اکثرا طراحی بدنه دریل های برقی تفنگی است، چرا که هنگام کار کردن با آن ها، کاربر باید از هر دو دست خود استفاده کند، دراین صورت وزن دریل به صورت متناسب و استاندارد بر روی دو دست کاربر توزیع می شود.

خرید دریل شارژی

خرید اینترنتی دریل شارژی

بسیاری از افراد ترجیح می دهند با توجه به مزایای قابل توجه خرید اینترنتی مانند بررسی کامل مشخصات، مقایسه، ضمانت بازگشت، تضمین اصل بودن نیازهای خود را از طریق فروشگاه های اینترنتی برطرف نمایند. بنابراین بعدا از اینکه با نکات لازم برای قبل از خرید دریل شارژی آشنا شدید، می توانید به فروشگاه های اینترنتی معتبر و تخصصی حوزه ابزار مانند استاد ابزار مراجعه و بر اساس نیازمندی خود محصول مورد نظر را از میان صدها نوع محصول متنوع انتخاب و خریداری نمایید. این فروشگاه مجموعه ای از معروفترین برندهای ابزار مانند بوش، میلواکی، اینکو، دیوالت در دسته بندی ابزارآلات دستی، برقی، بادی، شارژی، ابزارهای اندازه گیری شامل انواع دریل برقی، دریل شارژی ،  پیچ گوشتی شارژی، مته،  فرز، مینی فرز، بتن کن، چکش برقی، کارواش خانگی،  انواع انبردست، لوازم ایمنی، انواع آچار و صدها نوع ابزار متنوع دیگر را ارائه می نماید و به ساده ترین روش ممکن امکان مشاهده مشخصات، مقایسه محصولات و سفارش کالا با پشتیبانی تیم تخصصی و مجرب این مجموعه امکان پذیر شده است.

نوشته‌های مرتبط