میم کوین های پر بازده بازار ارز دیجیتال در سال های اخیر

به لطف بلاکچین اتریوم، ساخت توکن بسیار ساده شده است. میم کوین‌ها (Memecoins) هم با استفاده از استاندارد ERC-۲۰، با اهداف مختلف ساخته و روانه بازار می‌شوند. دنیای عجیب میم کوین‌ها، با دوج کوین (Dogecoin) شروع شد. پرطرفدارترین میم کوین مارکت که در میان ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار قرار دارد. با استقبال بی‌نظیر مردم از دوج، رفته رفته میم کوین‌های دیگری نیز جرات ورود به فضای کریپتوکارنسی را پیدا کردند و حالا بیش از ۲۰۰ میم کوین وجود دارد. در همین راستا، در این مطلب به معرفی و بررسی میم کوین های پر بازده بازار ارز دیجیتال در سال های اخیر پرداخته‌ایم.

دوج کوین (Dogecoin – DOGE)

دوج کوین (Dogecoin) اولین میم کوین بازار کریپتوکارنسی است. دوج را می‌توان رهبر میم کوین‌ها دانست. این میم کوین مشهور در سال ۲۰۱۳ با هدف رقابت با بیت کوین عرضه شد. دوج کوین با ارائه یک ساختار بهینه از شبکه بیت کوین، سعی داشت تا به سرعت جای پدر دنیای کریپتو را بدست آورد. تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر، نقطه عطف شبکه دوج کوین به‌شمار می‌رود. در سال ۲۰۱۸ و با ورود سرمایه‌داران بزرگ، تحول عظیمی در دنیای میم کوین‌ها ایجاد شد. میلیاردر آمریکایی، ایلان ماسک، با سرمایه‌گذاری بی‌سابقه در دوج کوین و پیام‌های مختلف در توییتر، کاربران زیادی را به خرید دوج دعوت کرد. همین امر سبب شد تا قیمت دوج کوین به ۷۰ نیز برسد. حالا جامعه دوج کوین منتظر رسیدن این میم کوین پرسروصدا به یک دلار است.

شیبا اینو (Shiba Inu – SHIB)

شیبا اینو (Shiba Inu - SHIB)

شیبا اینو (Shiba Inu) یکی دیگر از میم کوین‌های پرطرفدار دنیای کریپتو است که سال ۲۰۲۰ عرضه شد. شیبا اینو، دقیقا مانند دوج کوین، سریعا با شعارهای عیجب، سعی در کسب شهرت داشت. توسعه‌دهندگان شیبا، پروژه خود را «قاتل دوج» نامیدند و به سرعت طرفداران زیادی پیدا کردند. شیبا اینو یک توکن مبتنی بر بلاکچین اتریوم است. در ابتدا رقابت دوج و شیبا بر سر بهترین میم کوین بود. اما حالا شیبا برنامه‌های دیگری در سر دارد. از سال ۲۰۲۲ توسعه‌دهندگان شیبا به این نتیجه رسیدند که «فقط» میم کوین بودن فایده‌ای ندارد. به همین منظور، سعی در گسترش کاربردهای شیبا دارند. برای مثال، توسعه متاورس شیبا، ایجاد بازار NFT، ساخت یک صرافی غیرمتمرکز با نام شیباسواپ و ارائه یک مکانیسم توکن سوزی، از جمله فعالیت‌های مثبت تیم شیبا جهت افزایش ارزش توکن SHIB است.

فلوکی اینو (Floki Inu – FLOKI)

با داغ بودن بازار قاتل‌های کریپتویی، فلوکی اینو (Floki Inu) به عنوان رقیبی جدید در سال ۲۰۲۱ برای دوج کوین و شیبا اینو معرفی شد. فلوکی اینو که توسط یک تیم توسعه ناشناس ساخته شد، سریعا به دنبال رقابت را با دوج کوین و شیبا اینو بود. فلوکی که از نام سگ خانگی ایلان ماسک الهام گرفته شده، در ۲ بلاکچین اتریوم و بایننس اسمارت چین توسعه یافته است. کاربرد فلوکی اینو فراتر از یک میم کوین است. هدف فلوکی، ایجاد یک جامعه قوی به منظور ساخت بازارهای NFT، پلتفرم آموزشی، استخر استیکینگ ارز دیجیتال و ساخت بازی متاورسی است.

کیشو اینو (Kishu Inu – KISHU)

سال ۲۰۲۱ را می‌توان سال تولد میم کوین‌ها دانست. کیشو اینو (Kishu Inu) با الهام گرفتن از دوج و شیبا، با نماد یک سگ پا به دنیای کریپتوکارنسی گذاشت. مانند تمام میم کوین‌های دیگر، کیشو اینو نیز به دنبال رقابت با دوج و شیبا است. اما کیشو اینو صرفا یک میم کوین برای شوخی و ایجاد تنوع در لیست ارزهای دیجیتال نیست. توسعه‌دهندگان کیشو با توسعه استخرهای نقدینگی، استیکینگ و کسب سود از کیشو اینو را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. همچنین با ساخت یک بازار NFT، کاربر کیشو اینو را افزایش دادند. همچنین اکوسیستم کیشو اینو، شامل یک صرافی غیرمتمرکز نیز می‌شود که امکان تبادل رمزارزهای مختلف را فراهم کرده است.

آکیتا اینو (Akita Inu – AKITA)

آکیتا اینو (Akita Inu - AKITA)

رپورتاژ

پس از آن که شیبا اینو تصمیم گرفت چیزی فراتر از یک میم کوین باشد، ساخت میم کوین با ارائه ایده‌های نوین، روز به روز افزایش یافت. آکیتا اینو (Akita Inu) اینو از جمله میم کوین‌هایی است که کاربردهای زیادی دارد. در ابتدا از اکوسیستم آکیتا اینو برای تبادل اطلاعات و داده‌های مختلف در بلاکچین استفاده می‌شد. اما رفته رفته، با انتقال آکیتا اینو از بلاکچین اتریوم به بلاکچین آوالانچ، دنیای این میم کوین به‌طور کلی تغییر کرد. اما خلاقیت اصلی توسعه‌دهندگان آکیتا اینو با ارائه صرافی غیرمتمرکز «DreamSwap» نمایان شد. جایی که دارندگان آکیتا می‌توانند با استیک کردن این میم کوین، ارز دریم (Dream) کسب کنند.

هوج فایننس (Hoge Finance – HOGE)

هوج فایننس (Hoge Finance) یکی از عجیب‌ترین میم کوین‌های بازار کریپتوکارنسی است. نه تنها خود را رقیب هیچ میم کوین دیگری معرفی نکرد، بلکه با در نظر داشتن یک مکانیسم جذاب، یک توکن ضد تورمی ارائه داده است. هوج فایننس، با توسعه یک فرایند توکن سوزی هوشمند، میزان توکن عرضه شده را هر روز کاهش می‌دهد. شبکه هوج فایننس به ازای هر تراکنش، ۲ درصد کارمزد کم می‌کند. این کارمزد، به آدرس خورنده ارسال و از توگن‌های در گردش خارج می‌شود. این فرایند توکن سوزی جذاب، در طول زمان باعث افزایش ارزش هوج فایننس خواهد شد. اما باید در نظر داشته باشید که افزایش ارزش زمانی رخ خواهد داد که تقاضایی زیادی برای خرید هوج فایننس وجود داشته باشد. ارائه یک بازار NFT و پل‌های ماین-‌زنجیره‌ای، از کاربردهای جذاب اکوسیستم هوج فایننس است.

سانشو اینو (Sansho Inu – SANSHO)

بازار میم کوین‌ها در سال ۲۰۲۱ به شدت داغ و پرطرفدار شد. یکی از میم کوین‌های متولد شده در همین سال، ارز دیجیتال سانشو اینو (Sansho Inu) است. این رمزارز پرسروصدا، با ارائه یک اکوسیستم مشابه هوج فایننس، سعی در کسب شهرت داشت. دارندگان سانشو اینو به ازای هر تراکنش در شبکه، پاداش دریافت خواهند کرد. سانشو اینو نیز با استفاده از یک مکانیسم توکن سوزی مشابه، به ازای هر تراکنش مقداری از توکن‌های خود را به منظور کاهش عرضه می‌سوزاند. توسعه بازار NFT، ارائه استخر نقدینگی و استفاده از یک فرایند توکن سوزی ضد تورمی، از مزایای اکوسیستم سانشو اینو است.

ساموید کوین (Samoyedcoin – SAMO)

ساموید کوین (Samoyedcoin - SAMO)

بلاکچین سولانا از بازی داغ ساخت میم کوین در سال ۲۰۲۱ عقب نماند و میم کوین ساموید کوین (Samoyedcoin) را ارائه کرد. این میم کوین به هدف تقویت جامعه سولانا خلق شده است. طبق ادعای سایت سولانا، ساموید کوین به عنوان «سفیر سولانا» شناخته می‌شود و به دنبال توسعه جامعه آن است. هدف ساموید کوین ایجاد تعامل میان کاربران، توسعه جامعه سولانا و آموزش کاربران مختلف در رابطه با نحوه استفاده از اکوسیستم سولانا است.

ارز بونک (BONK)

مشهورترین میم کوین شبکه سولانا، ارز بونک است. ارز دیجیتال بونک که با نماد «BONK» در دسترس است، با یک ایردراپ عظیم در سال ۲۰۲۲ روانه بازار کریپتوکارنسی شد. میم کوین بونک که مانند سایر میم کوین‌ها از نماد سگ شیبا اینو استفاده می‌کند، توانست به سرعت محبوب شود. این رمزارز جذاب با استفاده از مکانیزم توکن سوزی ضد تورمی، هزینه تراکنش کم، سرعت بالای تراکنش‌ها و توسعه یک جامعه قدرتمند، سروصدای زیادی در دنیای میم کوین‌ها ایجاد کرد. پیش‌بینی می‌شود ارز بونک بتواند در سال‌های آینده جایگاهی مانند شیبا اینو و دوج کوین کسب کند.

جمع‌بندی

دوج کوین (Dogecoin – DOGE) اولین میم کوین دنیای کریپتوکارنسی با هدف رقابت با بیت کوین و ارائه تراکنش‌‌های سریع‌تر و ارزان‌تر.
شیبا اینو (Shiba Inu – SHIB) دومین میم کوین مشهور بازار که با شعار «قاتل دوج» عرضه شد. هدف شیبا اینو ارائه یک اکوسیستم همه کاره با کاربردهای فراوان است.
فلوکی اینو (Floki Inu – FLOKI) میم کوینی الهام گرفته از نام سگ خانگی ایلان ماسک با هدف رقابت با دوج کوین و شیبا اینو.

در ابتدا هدف میم کوین‌ها، شوخی با بازار رمز ارزها و استفاده از طنزهای مشهور فضای مجازی بود. اما در ادامه با جذب طرفداران زیاد، میم کوین‌ها تصمیم به توسعه کاربردهای خود گرفتند. از ساخت بازار NFT گرفته تا امکان استیک کردن میم کوین‌ها، از کاربردهایی است که در حال حاضر توسط میم کوین‌ها ارائه می‌شود. به‌نظر می‌رسد با این روند، میم کوین‌ها بتوانند جایگاه‌ ویژه‌تری در آینده کسب کنند.

No featured products found

نوشته‌های مرتبط