مقاصد اصلی سفر به جنوب ایران در زمستان

جای جای کشورمان با زیبایی پر شده است و پتانسیل این را دارد تا جزو معدود ادعاهایی باشد که اکثر افراد نسبت به آن، نظر مشابهی دارند. در این میان، جنوب کشورمان با توجه به جاذبه‌های متعدد و سایر مواردی که در ادامه مقاله عنوان خواهند شد، قطعه‌ای از این پازل جذاب را تشکیل می‌دهد. ممکن است قبلاً تجربه سفر به جنوب ایران را داشته‌اید، اما به اصطلاح، هر گلی یه بویی داره و شما می‌توانید یک بار دیگر با حال و هوای متفاوت، از زیبایی‌های موجود لذت ببرید. در همین راستا، به چند مورد از دلایل سفر به جنوب ایران در زمستان اشاره خواهیم کرد تا گزینه جدیدی برای شما هنگام خرید بلیط هواپیما آماده کرده باشیم.

آب و هوای فوق العاده

شاید قبل از شروع به خواندن این مطلب، اولین چیزی که به ذهن شما خطور کرد، همین آب و هوای جذاب جنوب ایران در زمستان بود که بهشت کوچکی را برای مسافران فراهم کرده است. زمانی که در اکثر نقاط کشورمان شاهد سرمای عجیب و غریب هستیم، آب و هوای بهاری و خنک جنوب، سبب به وجود آمدن یک علامت تعجب در ذهن شما خواهد شد. در واقع، این آب و هوای زیبا در شهرها و جزیره‌های مختلف، طرح اصلی جذابیت جنوب ایران در زمستان است که می‌تواند در لا به لای سایر دلایل هم عنوان شود. یکی از راه های مناسب و به صرفه برای سفر به جنوب، رزرو تور گردشگری از لینک روبرو است: https://safarmarket.com/tours

آبادان

شاید اگر بخواهیم شهرها و جزیره‌ها را بررسی کنیم، بهتر می‌توانیم گنجی که در جنوب کشورمان نهفته است را درک کنیم. هنگامی که فصل تابستان و گرمای شدید همراه با آن بار سفر خود را می‌بندد، شهر آبادان عطر و بوی خاصی می‌گیرد که در کمتر جایی می‌توان آن را پیدا کرد. صاف شدن هوا و امکان تردد در خیابان‌های آبادان مقدمه این حضور به شمار می‌روند. شب‌های زمستانی آبادان مثل دیگر شهرها نیست که زود خلوت می‌شود و مردم به خانه‌هایشان می‌روند، بلکه مردم خونگرم آبادان با برپا کردن موسیقی اصیل و سازهای مخصوص آن مانند نی‌انبان، بر زیبایی‌های شهرشان اضافه می‌کنند. شور و شوق بی‌نظیر این شهر به ندرت در سایر شهرها پیدا می‌شود. جاذبه‌های دیدنی این شهر در زمستان شامل مسجد رنگونی‌ها، رودخانه بهمن‌شیر، قدمگاه باستانی خضر، بازار ماهی‌فروش‌ها و کلیسای سورت گارپت می‌شود.

بندرعباس

مگر می‌شود اسم جنوب بیاید ولی از کنار بندرعباس به سادگی عبور کنیم؟ همیشه نیمه دوم سال و به خصوص سه ماه آخر، بهترین زمان برای رفتن به بندرعباس محسوب می‌شود. برای این سفر از تهران، خرید بلیط هواپیما تهران بندرعباس و بلیط هواپیما بندرعباس به تهران را پیشنهاد می‌کنیم. البته با قطار هم می‌توان این مسیر را رفت اما با هواپیما کوتاه تر است. خوراکی‌ها و سوغاتی‌های خاص و منحصر به فرد، بخشی کوچکی از بندرعباس را به تصویر می‌کشند. خرما، گواوا، انواع مرکبات و … از جمله سوغاتی‌های این شهر هستند. اما بخشی از جذابیت بندرعباس را جاذبه‌های دیدنی این شهر تشکیل می‌دهند؛ جایی که در فصل زمستان هیچ نشانه‌ای از دمای شرجی و اسفناک تابستانی نیست و شما می‌توانید همزمان با قدم زدن در سطح شهر و کنار آب‌های خلیج فارس، از این جاذبه‌ها نیز دیدن کنید. محله سورو، پارک ساحلی سورو، معبد هندوها، چشمه‌های آب گرم گنو، حمام گله‌داری، عمارت کلاه فرنگی، مسجد جامع اهل سنت، موزه مردم‌شناسی بندرعباس و آب‌انبارهای برکه باران زیبایی‌ها و اصالت این شهر را در عرصه نمایش قرار می‌دهند.

بوشهر

شهر بوشهر را می‌توان در زمره شهرهای دارای غذاهای لذیذ قرار داد. انواع خوراکی‌های خوشمزه که برخی از آن‌ها مانند دال عدس معمولاً در فصل زمستان با استقبال خاصی روبرو می‌شود، از دلایل جذب گردشگر در فصل زمستان به شمار می‌رود. معماری و بافت شهری بوشهر نیز به نوبه خود، با دیگر شهرها فرق دارد و تاثیرپذیری آن از کشورهای آفریقایی و هند مشهود است. یکی از نکات جالب در همسایگی آبادان، بوشهر و سایر شهرها، داشتن اشتراک در برخی موارد است، مانند برخی غذاها از جمله قلیه ماهی و آنچه که در این مطلب گفته خواهد شد، موسیقی. شب‌های جالب و هیجان‌انگیز بوشهر با نوای دلنشین موسیقی در فصل زمستان، خاطرات ماندگاری در ذهن شما بر جای خواهد گذاشت. چون بوشهر یک شبه‌جزیره محسوب می‌شود و به خلیج فارس چسبیده است، می‌توانید تفریحات مناسبی را در یک آب و هوای مناسب که عمدتاً در فصل زمستان یافت می‌شود، تجربه کنید. برخی از جاذبه‌های این شهر عبارتند از گنبد نمکی جاشک، بازار ماهی فروشان بوشهر، بازار قدیم بوشهر، بندر سیراف، موزه رئیسعلی دلواری، عمارت گلشن.

رپورتاژ

مقاصد اصلی سفر به جنوب ایران در زمستان

اهواز

تجربه کردن برخی لذت‌ها و تفریحات در جایی که به آن معروف است، شاید از دور چندان دلربا نباشد و در واقع چنگی به دل نزند اما لحظه‌ای که اتفاق می‌افتد تصورات قبلی را از بین می‌برد، درست مثل فلافل خوردن برای اولین بار در شهر اهواز؛ هر چند این غذا فقط و فقط به اهواز اختصاص ندارد و به چند شهر جنوبی دیگر هم مربوط می‌شود. علاوه بر آن، گاهی اوقات به دلیل بارندگی در زمستان، شهر شکل متفاوتی به خود می‌گیرد و همین مسئله سبب زیباتر شدن این شهر تاریخی کشورمان می‌شود. بنابراین، با حضور در برخی مناطق مثل پل سفید اهواز، پل طبیعت کیانپارس اهواز، حمام نفت سفید، بازار عبدالحمید اهواز و خیابان نادری اهواز، حس و حال متفاوت زمستان در این شهر را تجربه کنید. راحت ترین راه برای سفر از تهران به اهواز و تجربه این سفر لذت بخش، رزرو بلیط هواپیما تهران اهواز است. همچنین برای سفر از شهر های دیگر هم خرید بلیط هواپیما را پیشنهاد می کنیم.

جزیره کیش

گل سر سبد سفرهای جنوبی کشورمان در فصل زمستان بدون شک جزیره زیبای کیش است. شاید رطوبت هوا در تابستان، مسافران را تا حدودی از نظر انجام برخی تفریحات محدود کند اما چنین چیزی در زمستان وجود ندارد و انواع تفریحات مانند تفریحات آبی را می‌توانید تجربه کنید. جزیره کیش در فصل زمستان طرفداران زیادی پیدا می‌کند و همین تفریحات می‌توانند یکی از دلایل اصلی باشند. غواصی، اسنورکلینگ، پاراسل، فلای بورد، بنانا، اسکی روی آب، اسکوتر زیر دریایی و پدل بورد جزو تفریحات کیش هستند. همچنین، شما می‌توانید با رفتن به پارک دلفین، حرکات جالب دلفین‌‌ها را تماشا کنید. علاوه بر این موارد، رستوران‌های زیادی در کیش وجود دارد که انواع غذاهای لذیذ، به ویژه غذاهای دریایی را به مهمانان خود ارائه می‌کند.

مقاصد اصلی سفر به جنوب ایران در زمستان

 

کلام آخر

در این مقاله از سفرمارکت، برخی از شهرهای جنوبی کشورمان از غرب به شرق را بررسی و ویژگی‌های آن‌ها را عنوان کردیم. این شهرها اغلب با گرما شناخته می‌شوند اما در فصل زمستان چیزی جز خونگرمی مردم را نمی‌توانید پیدا کنید. اگر علاقه‌مند به سفر در زمستان و به ویژه در کشور خودمان هستید، گوشه چشمی هم به جنوب بیندازید.

نوشته‌های مرتبط