همه نکات نگهداری و سرویس کولر گازی و اسپلیت با سنجاق

ماه‌های گرم تابستانی در پیش است و این یعنی همین حالا بهترین زمان برای سرویس کولر گازی منزل شماست تا از عملکرد صحیح آن در ماه‌های آتی مطمئن شوید. با این کار قبل از رسیدن تابستان، کولر خود را چک می‌کنید تا خیال خود را راحت کرده باشید و در روزهای گرم تابستان، خانه‌ای خنک داشته باشید. سرویس کولرگازی می‌تواند به شکل چشم گیری عملکرد آن را بهبود ببخشد. ما در این مقاله، به معرفی نکات ساده‌ای در مورد نگهداری صحیح از کولرگازی می‌پردازیم. با سنجاق همراه باشید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت سرویس و تعمیر کولر گازی و اسپلیت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال یافتن سرویس و تعمیر کولر گازی و اسپلیت در تهران باشید می‌توانید سفارش برای سرویس و تعمیر کولر گازی و اسپلیت ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصان در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

فیلتر کولرگازی را تمیز نگه دارید.

تمیز نگه داشتن فیلتر، یکی از ساده‌ترین و در عین حال مؤثرترین راه‌ها برای درست کار کردن کولرگازی است. قبل از روشن کردن کولرگازی در فصل‌های گرم، بررسی کنید که آیا فیلتر آن نیاز به تمیز شدن و یا تعویض دارد یا خیر. در صورت مشاهده آلودگی و گرد و غبار روی فیلتر، بلافاصله آن را تعویض کنید. در صورتی که فیلتر کولرگازی شما از نوع قابل شستشو باشد، باید آن را با دقت بشویید.

تمیز نگه داشتن فیلتر کولرگازی، یکی از اساسی‌ترین نکات در نگهداری و سرویس آن است. فیلترهایی که مسدود باشند و یا خیلی کثیف باشند، جریان هوا را مختل می‌کنند و در نتیجه کارایی کولرگازی کم‌تر می‌شود. اگر فیلتر تهویه هوای مطبوع شما کثیف و آلوده باشد؛ کیفیت هوای منزل کم می‌شود. فیلتر کثیف، منجر به انتشار گرد و غبار و آلودگی در هوای منزل می‌شود.

همه نکات نگهداری و سرویس کولر گازی و اسپلیت با سنجاق

کوئل‌های کولر گازی را تمیز کنید.

یکی دیگر از جاهایی که باید هنگام سرویس و مراقبت از کولرگازی تمیز کنید، کوئل‌ها یا همان سیم‌پیچ‌ها می‌باشند. سیم‌پیچ اپراتور تهویه مطبوع و همین طور سیم‌پیچ کندانسور به شدت مستعد جذب آلودگی در طول زمان است. این گرد و غبار و کثیفی، در لابه لای سیم‌پیچ گیر کرده و شدت جریان هوا را کاهش می‌دهند. آلودگی‌ها می‌توانند منجر به عایق شدن و در واقع ناکارآمد شدن سیم‌پیچ‌ها شوند. در این صورت کوئل‌ها نمی‌توانند به شکل مناسب گرما را جذب کنند. این آلودگی‌ها بر روی عملکرد کولرگازی تأثیر مستقیم می‌گذارند. هرچه فشار بیشتری به دستگاه بیاید؛ مصرف انرژی آن افزایش می‌یابد و این یعنی ممکن است در فصل تابستان قبض آب و برق شما سر به فلک بکشد.

در نظر داشته باشید که صفحات مشرف به فضای بیرونی نیز، به شدت مستعد آلودگی هستند. به ویژه اگر حیاط شما غبارآلود است یا گل و گیاه زیادی دارید که می‌توانند از خود گرد و خاک تولید کنند. پس در نظر داشته باشید که سیم‌پیچ‌های هر دو واحد داخلی و خارجی را باید به دقت تمیز کنید.

رپورتاژ

همه نکات نگهداری و سرویس کولر گازی و اسپلیت با سنجاق

توری کولرگازی را بررسی کنید.

برای سرویس کولرگازی، باید به تمامی بخش‌های آن توجه کنید. حتماً توری کولر را به دقت بررسی کنید و بعد از خارج کردن روکش بیرونی، توری را به کمک جاروبرقی و سپس شستشو، تمیز کنید. بهترین گزینه برای شما استفاده از فشار آب شلنگ است.

بعد از اینکه توری را به دقت تمیز کردید، آن را دوباره بررسی کنید. خم شدن بخشی از توری، می‌تواند مانع جریان هوا شود. بخش‌هایی که خم شده‌اند را با دقت و به کمک یک چاقو به حالت اول برگردانید.

اطراف واحد خارجی را کاملاً تمیز کنید.

اگر اطراف واحد خارجی کولرگازی شما خس و خاشاک و آلودگی باشد، حتماً منجر به مشکلات جدی خواهد شد. حتماً هرچه گرد و خاک و برگ و شاخهٔ خشک در اطراف واحد خارجی می‌بینید جمع‌آوری کنید. اگر در اطراف کولرگازی درختچه یا شاخه های گیاهان دیگر رشد کرده اند، باید ان را هرس کنید. این برگ‌ها می‌توانند از جریان هوا جلوگیری کنند. برای اینکه در طول تابستان مجرای هوا مسدود نشود، بهتر است تا دو متر اطراف واحد خارجی را کاملاً تمیز و خلوت نگه دارید.

همه نکات نگهداری و سرویس کولر گازی و اسپلیت با سنجاق

چک آپ سالانه کولر گازی

برای اطمینان از اینکه سیستم تهویه مطبوع شما در تمام طول تابستان به خوبی کار می‌کند، بهتر است قبل از شروع گرما تمامی بخش‌های آن را سرویس کنید. به شکل معمول سرویس‌کار کولرگازی فرد متخصصی است که تمامی اجزای کولرگازی را به دقت بررسی می‌کند تا مطمئن شود که تمامی قسمت‌ها در شرایط ایده‌آل هستند. این کار به شما کمک می‌کند تا قبل از شروع تابستان مشکل احتمالی را بر طرف کنید.

نوشته‌های مرتبط