همه چیز درباره فواید پنیر پیتزا برای سلامت

پنیر پیتزا، همان پنیر موزارلای خوشمزه‌ای که در اکثر غذاها قابل استفاده است و طعمی بسیار جذاب دارد. موزارلا نوعی پنیر ایتالیایی است که به صورت اصیل از شیر بوفالو تهیه می‌شده است اما امروز این پنیر معمولاً از شیر گاو تهیه می‌شود. پنیر پیتزا پنیری نرم و سفید است که با هر چه بیشتر بماند، سفت‌تر می‌شود. بسیاری از مردم این پنیر ایتالیایی را به دلیل بافت نرم و خامه‌ای آن با طعم ملایم دوست دارند. پنیر پیتزا معمولاً به صورت رنده شده ارائه می‌شود اما فرم‌های دیگر پنیر موزارلا مانند پنیر موزارلای توپی و پنیر موزارلای مدادی نیز موجود است. پنیر پیتزا وقتی ذوب شود، به خوبی نرم می‌شود و کش می‌آید و برای انواع غذاها از سالاد گرفته تا پاستا عالی است.  با همه این‌ها، آیا پنیر موزارلا برای بدن مفید است؟ خواص پنیر پیتزا چیست؟ دوست دارید که با فواید پنیر پیتزا آشنا شوید؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

پنیر پیتزا چیست؟

پنیر پیتزا همان پنیر موزارلای ایتالیایی است که در ایران به نام پنیر پیتزا شناخته می‌شود، نوعی پنیر است که به طور خاص برای استفاده در پیتزا ساخته شده است. البته از این پنیر در بسیاری از غذاها استفاده  این پنیر عمدتاً از شیر گاو تهیه می شود و دارای طعم و ملایمتی است که برای ساخت پیتزا بسیار مناسب است. پنیر پیتزا معمولاً به صورت رنده شده بر روی پیتزا پخته می شود و برای تهیه پیتزا در خانه می توانید آن را از فروشگاه‌ها یا سوپرمارکت‌ها تهیه کنید. پنیر پیتزا بعد از ذوب شدن محتوای رطوبت خود را حفظ می‌کند و به همین دلیل غذا بعد از پخت نرم باقی می‌ماند.

اگرچه معمولاً عبارت پنیر پیتزا برای پنیر موزارلا استفاده می‌شود، اما می‌توان از پنیرهای دیگری نیز روی پیتزا استفاده کرد، به خصوص پنیرهای طبیعی مانند پنیر چدار، پنیر امنتالر و پنیر گودا. این پنیرها در کنار پنیر پیتزا طعمی جذاب‌تر ایجاد می‌کنند.

آیا پنیر پیتزا سالم و مقوی است؟

پنیر یک ماده غذایی غنی از مواد مغذی است که فواید زیادی برای سلامتی دارد، مانند کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی. مطالعاتی انجام شده که نشان می‌دهند به دلیل وجود مواد مغذی مانند کلسیم و ویتامین K در انواع پنیرها، سطح کلسترول خون کاهش می‌یابد. در حالی که بسیاری از مردم فکر می‌کنند پنیر سرشار از چربی، سدیم و کالری است، اما باید گفت که مصرف به اندازه و مناسب آن برای بدن بسیار مفید است. در ادامه با خواص پنیر پیتزا برای بدن بیشتر آشنا خواهیم شد.

فواید و خواص پنیر پیتزا برای سلامتی

مهم‌ترین خواص پنیر پیتزا برای بدن عبارتند از:

1.      منبع خوب پروتئین

پنیر پیتزا مانند سایر پنیرها، سرشار از پنیر است. پروتئین یک ماده مغذی ضروری است که بخشی از هر یک از سلول‌های بدن را تشکیل می‌دهد. پروتئین به بدن انرژی می‌دهد و برای رشد و ترمیم سلول‌ها مورد نیاز است. این ماده همچنین نقش مهمی در تولید هورمون‌ها و آنزیم‌ها و ساخت آنتی بادی برای حمایت از سیستم ایمنی برای مبارزه با بیماری‌ها و عفونت‌ها ایفا می‌کند.

2.      سدیم کمتر نسبت به سایر پنیرها

اگر می‌خواهید مصرف سدیم خود را کاهش دهید، مصرف پنیر پیتزا یا همان پنیر موزارلا می‌تواند راه حل مناسبی باشد. پنیر پیتزا در مقایسه با پنیر فتا و پارمزان، تقریباً 50 درصد سدیم کمتری دارد و 175 میلی گرم سدیم در هر وعده دارد. این میزان تقریباً هشت درصد از مصرف توصیه شده روزانه کمتر است و به همین دلیل برای بدن مفید است.

سدیم برای عملکرد خوب و مناسب ماهیچه‌ها و اعصاب حیاتی است و الکترولیت مهمی برای حفظ تعادل مایعات است. از آنجایی که سدیم در بسیاری از غذاها وجود دارد، انتخاب غذاهایی با مقادیر کمتر سدیم می‌تواند از مصرف بیش از حد آن جلوگیری کند. سدیم بیش از حد می‌تواند در دراز مدت منجر به احتباس آب و فشار خون بالا، بیماری های قلبی و کلیوی شود.

رپورتاژ

3.      داشتن چربی اشباع کمتر

در مقایسه با بسیاری از انواع دیگر پنیر، موزارلا دارای رطوبت بالاتر و میزان چربی کمتری است. همچنین دارای مقادیر کمتر چربی اشباع شده است. مصرف بیش از حد چربی‌های اشباع شده ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.

دستورالعمل‌های غذایی فعلی توصیه می‌کنند که بیش از 10 درصد کالری از چربی‌های اشباع شده مصرف نکنید.

4.      داشتن مواد مغذی برای استخوان‌ها و دندان‌های سالم

پنیر منبع خوبی از کلسیم، فسفر و روی است که نقش اساسی در سلامت استخوان‌ها دارد. مطالعاتی که انجام شده است نشان می‌دهد که پنیر می‌تواند فوایدی برای سلامت دندان نیز داشته باشد. به طور معمول، هرچه pH در دهان کمتر باشد، احتمال ابتلا به پوسیدگی دندان بیشتر است. این مطالعه نشان داد که پنیر ممکن است دارای خواص ضد پوسیدگی باشد که سطح pH پلاک دندانی را افزایش می‌دهد. این ترکیبات همچنین می‌توانند به مینای دندان بچسبند تا از دندان در برابر حفره محافظت کنند.

5.      افزایش سطح سلامت روده

پنیر پیتزا منبعی از پروبیوتیک‌ها از جمله لاکتوباسیلوس کازئی و لاکتوباسیلوس فرمنتوم است. پروبیوتیک‌ها برای سلامت روده مهم هستند و می‌توانند به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک کنند. به طور خاص، لاکتوباسیلوس فرمنتوم ممکن است با کاهش خطر عفونت‌های تنفسی و بهبود کلسترول خون مرتبط باشد.

فواید پنیر پیتزا برای سلامت

بهترین پنیر پیتزا با خواص مفید برای بدن

تا این جای مطلب با خواص مفید پنیر پیتزا برای بدن آشنا شدیم. در این جا می‌خواهیم با یکی از بهترین پنیر پیتزاها آشنا شویم. به طور کلی، پنیر پیتزای خوب پنیری است که به خوبی کش بیاید، رطوبت خود را بعد از پخت حفظ کند و عطر و بوی دلنشینی داشته باشد. یکی از بهترین پنیر پیتزاهای موجود در بازار، پنیر پیتزا کالین است. این پنیر عطری دلنشین و جذاب دارد و از نظر کش آمدن درست همان چیزی است که همه می‌خواهند. پنیر پیتزا کالین یکی از باکیفیت‌ترین پنیرهای موجود است.

پنیر پیتزا کالین در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شود. پنیر پیتزای موزارلای ساده و پنیر پیتزا مخلوط موزارلا و چدار از انواع این پنیرها هستند. علاوه بر این، کالین پنیر پیتزا خود را در وزن‌های مختلفی از جمله 180 گرم، 450 گرم، 1 کیلوگرمی و 2 کیلوگرمی ارائه می‌کند.

خرید پنیر پیتزا کالین

برای خرید پنیر پیتزا کالین می‌توانید به وبسایت کالین به آدرس calindairy.com مراجعه کنید و بعد از انتخاب محصولات مورد نظر، خرید خود را نهایی کنید و درب منزل تحویل بگیرید. البته امکان خرید پنیر پیتزا کالین به صورت اینترنتی در حال حاضر برای تهران فراهم است. برای خرید حضوری محصولات می‌توانید به فروشگاه‌ها و یا نمایندگی‌های کالین در تمامی شهرها مراجعه کنید.

نوشته‌های مرتبط